Estaos postsoviéticos

Los estaos postsoviéticos son les antigües repúbliques que conformaben la Unión de Repúbliques Socialistes Soviétiques y que tres la disolución de la Xunión Soviética en 1991 pasaron a ser países independientes. L'antigua unión estremar en 15 nuevos países independientes, dalgunos de los cualos fueren nel pasáu fundadores de la Xunión Soviética n'avientu de 1922, por aciu el Tratáu de Creación de la URSS, que supunxo la fusión de la República Socialista Federativa Soviética de Rusia, República Federal Socialista Soviética de Transcaucasia (actuales Xeorxa, Armenia y Azerbaixán), República Socialista Soviética d'Ucraína (actual Ucraína) y la República Socialista Soviética de Bielorrusia (actual Bielorrusia).

Llocalización xeográfica de les antigües repúbliques soviétiques.

Cada unu d'estos países tien la so propia cultura y llingua, anque se caltienen llazos culturales ente los países independizaos, ente otros l'usu del rusu como llingua vehicular (sicasí, Letonia rique que los sos habitantes aprueben un exame en letón pa poder adquirir los derechos de la ciudadanía de la Xunión Europea y en Bielorrusia úsase'l rusu en cuasi tolos asuntos oficiales).

Dalgunes d'eses nueves repúbliques formen parte de la Comunidá d'Estaos Independientes.

Categorización editar

 
Agrupación de les distintes antigües repúbliques soviétiques:
     Rusia      Asia Central      Europa Oriental
     Estaos bálticos      Cáucasu

Los estaos postsoviéticos suelen clasificase nos siguientes cinco grupos. Cada rexón tien carauterístiques culturales, polítiques y xeográfiques de mancomún y tamién factores na so rellación cola historia de Rusia, la Xunión Soviética y la Xunión Europea.

 
Mapa de la URSS coles 15 repúbliques esistentes en 1991.

Ver tamién editar


Referencies editar

Enllaces esternos editar