Iván Stepánovich Kónev (rusu: Ива́н Степа́нович Ко́нев; 16 d'avientu de 1897 (xul.)Q15363601 Traducir – 21 de mayu de 1973Moscú) foi un xeneral soviéticu que destacó na llucha contra l'Alemaña Nazi na Segunda Guerra Mundial.

Iván Kónev
miembru del Sóviet Supremu de la Xunión Soviética

Vida
Nacimientu Q15363601 Traducir16 d'avientu de 1897 (xul.)[1]
Nacionalidá Bandera de la Xunión Soviética Xunión Soviética
Bandera de Rusia Imperiu Rusu
Grupu étnicu Pueblu rusu
Muerte Moscú[2]21 de mayu de 1973[3] (75 años)
Sepultura Necrópolis de la Muralla del Kremlin (es) Traducir
Causa de la muerte cáncanu
Estudios
Estudios Academia Militar Mijaíl V. Frunze (es) Traducir
Llingües falaes rusu
Oficiu oficialpolíticu
Premios
Miembru de Comité Central del Partíu Comunista de la Xunión Soviética
Comité Ejecutivo Central Panruso (es) Traducir
Serviciu militar
Cuerpu militar Exércitu bermeyu[5]
Ejército Imperial Ruso (es) Traducir
Graduación mariscal de la Unión Soviética (es) Traducir[6]
general del ejército (es) Traducir
Komdiv (es) Traducir
komkor (es) Traducir
Comandante de Ejército de 2º Rango (es) Traducir
Teniente xeneral
coronel xeneral
suboficial (es) Traducir
Lluchó en Primer Guerra Mundial
guerra Xermano-Soviética
Guerra civil rusa
Battle of Vitebsk (en) Traducir
Batalla de Smolensk (es) Traducir
Batalla de Moscú
Batallas de Rjev (es) Traducir
Batalla de Kursk (es) Traducir
Batalla del Dniéper (es) Traducir
Ofensiva de Leópolis-Sandomierz (es) Traducir
Ofensiva del Oder-Vístula (es) Traducir
Batalla de Berlín (es) Traducir
Batalla de Praga (es) Traducir
Revolución húngara de 1956
Creencies
Partíu políticu Partíu Comunista de la Xunión Soviética (dende 1918)
Cambiar los datos en Wikidata

Entamos editar

Iván Kónev nació nel senu d'una familia de llabradores na aldega Lodeyno del raión Podosínovski no qu'anguaño se llama la óblast de Kírov. Trabayó como lleñador hasta que l'exércitu rusu llamar a files en 1916.

Al retirase Rusia de la Primer Guerra Mundial, Kónev tornó a la so patria, pero en 1919 apuntar al Partíu Bolxevique y al Exércitu Coloráu, onde sirvió como artilleru. Mientres la Guerra Civil Rusa tuvo so les órdenes de Kliment Voroshílov, que aportaría a Comisariu de la Defensa y amigu de Stalin. Esta rellación foi vital pa la carrera de Kónev.

En 1926 Kónev completó la so formación na Academia Militar Frunze, y dende entós tuvo xubiendo de cutio, en parte poles sos rellación, en parte pola necesidá que tuvo Stalin d'enllenar el vacíu d'oficiales pola Gran Purga. En 1937 convertir en diputáu del Sóviet Supremu y dos años dempués en miembru del Comité Central del Partíu.

Segunda Guerra Mundial editar

Cuando l'Alemaña Nazi invadió la Xunión Soviética en 1941, Kónev, a cargu del XIX Exércitu, llibró delles batalles mientres la retirada rusa, primero en Smolensk y depués cerca de Moscú. Sobresalió defendiendo'l frente dende ochobre de 1941 hasta agostu de 1942, y foi promovíu a coronel xeneral, específicamente pol so papel na Batalla de Moscú.

Dende entós Kónev comandó grandes cuerpo d'exércitu mientres la guerra. Hasta febreru de 1943 mandó'l Frente Oeste de Rusia, y ente febreru y xunetu d'esi mesmu añu tuvo al mandu del Frente Noroeste. Depués comandó el Frente d'Ucraína, que finalmente se llamaría Primer Frente Ucranianu, hasta'l final de la guerra en mayu de 1945. Na batalla de Kursk sobresalió al comandar exitosamente la ofensiva del norte, que llogró envolubrar al exércitu del xeneral alemán Erich von Manstein.

Dempués de la victoria en Kursk, el Frente Ucranianu avanzó lliberando les ciudaes de Bélgorod, Odesa, Kharkiv y Kiev, emburriando a los alemanes a Rumanía. Gracies a los sos llogros, a Kónev dióse-y el rangu de mariscal de la Xunión Soviética en febreru de 1944[7].

Kónev y el so exércitu siguieron avanzando y cruciaron Bielorrusia, Ucraína, Polonia y Checoslovaquia. Cuando en xunetu de 1944 llegó al ríu Vístula, dióse-y el títulu de Héroe de la Xunión Soviética. Pa setiembre de 1944 el so exércitu crució los Montes Cárpatos y entró n'Eslovaquia, onde ayudaron a los partisanos a espulsar a los alemanes.

En xineru de 1945, Kónev y Georgui Zhúkov taben al mandu de la ofensiva del Vístula-Óder, qu'espulsó a los alemanes allende el ríu Oder, asitiando al Exércitu Coloráu a menos de 60 km de Berlín. Coles mesmes, parte de les sos tropes lliberaben Cracovia nel sur.

N'abril, Kónev y Zhúkov forzaron el frente del Óder y avanzaron escontra Berlín. Sicasí, Kónev tuvo qu'esviase al suroeste porque Stalin dio la orde de que sería Zhúkov quien tomaría la capital alemana. Kónev atopar colos estauxunidenses en Torgau y depués dirixióse a Praga. Dempués de vencer una curtia resistencia, llogró lliberar.

Posguerra editar

Al rematar la guerra, Kónev foi nomáu xefe de les fuercies d'ocupación n'Alemaña Oriental, según Alto Comisionado de los Aliaos p'Austria. En 1946 algamó'l grau de comandante de les fuercies terrestres de la Xunión Soviética y reemplazó al so rival Zhúkov como Ministru de Defensa. Sicasí, Stalin, que miraba con rocea los llogros de Kónev que lo faíen una figura demasiáu popular, ordenó que lo designaren comandante del Distritu Militar de los Cárpatos, un cargu enforma menor al que taba desempeñando nesi momentu.

Una vegada muertu Stalin, Kónev volvió a la vida pública, tantu gracies a la rellación que tenía con Nikita Khrushchov como al fechu de que fuera'l principal responsable del arrestu, xuiciu y execución del estalinista Lavrenty Beria en 1953. Dempués de recuperar los cargos que-y fueren arrebataos, foi designáu en 1956 Comandante en Xefe de les Fuercies Armaes del Pactu de Varsovia. Cuatro años dempués retiróse del serviciu, anque volvería un añu dempués pa desempeñar el cargu de comandante de les Fuercies Armaes de la República Democrática Alemana. Finalmente foi designáu al puestu titular d'Inspector Xeneral del Ministeriu de la Defensa.

Kónev foi respetáu y almiráu nes Fuercies Armaes y el Partíu Comunista de la Xunión Soviética hasta la so muerte en 1973. Foi soterráu na Necrópolis de la Muralla del Kremlin de Moscú. Kónev casóse dos veces y la so fía, Natáliya, aportó a Decana del Departamentu de Llingüística y Lliteratura de la Universidá Militar Rusa.

Referencies editar

  1. Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6rv8b2b. Apaez como: Ivan Konev. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Afirmao en: Gran Enciclopedia Soviética (1969–1978). Sección, versículu o párrafu: Конев Иван Степанович. Data de consulta: 28 setiembre 2015. Editorial: Большая Российская энциклопедия. Llingua de la obra o nome: rusu. Data d'espublización: 1969.
  3. Afirmao en: Gran Enciclopedia Soviética (1969–1978). Sección, versículu o párrafu: Конев Иван Степанович. Data de consulta: 27 setiembre 2015. Editorial: Большая Российская энциклопедия. Llingua de la obra o nome: rusu. Data d'espublización: 1969.
  4. URL de la referencia: https://www.plzen.eu/obcan/o-meste/informace-o-meste/oceneni-mesta/chap_342/oceneni-mesta.aspx.
  5. Pamyat Naroda ID: 123940108.
  6. Generals of World War II ID: Konev/Ivan_Stepanovich/Soviet_Union.
  7. Указ Президиума Верховного Совета СССР «О присвоении генералу армии Коневу И. С. военного звания маршала Советского Союза» от 20 февраля 1944 года // Ведомости Верховного Совета Союза Советских Социалистических Республик : газета. — 1944. — 29 февраля (№ 12 (272)). — С. 1

Enllaces esternos editar