Maastricht

conceyu de los Países Baxos

Maastricht (en limburgués: Mestreech) ye la capital de la provincia de Limburgu. La ciudá ta asitiada en dambes veres del ríu Mosa (Maas en neerlandés), nel estremu sur de los Países Baxos ente Bélxica y Alemaña. El nome de la ciudá deriva del llatín Trajectum ad Mosam o Mosae Trajectum (El que crucia'l Mosa), en referencia a la ponte construyida ellí polos romanos mientres el reináu de César Augusto.

Maastricht
flag of Maastricht (en) Traducir coat of arms of Maastricht (en) Traducir
Alministración
PaísBandera de Países Baxos Reinu de los Países Baxos
PaísBandera de Países Baxos Países Baxos
Provincia Limburg
Tipu d'entidá conceyu de los Países Baxos[1]
Nome oficial Maastricht (nl)
Nome llocal Maastricht (nl)
Códigu postal 6200–6229
Xeografía
Coordenaes 50°52′N 5°41′E / 50.87°N 5.68°E / 50.87; 5.68
Maastricht alcuéntrase en Países Baxos
Maastricht
Maastricht
Maastricht (Países Baxos)
Superficie 60.06 km²
Altitú 49 m
Llenda con
Demografía
Población 120 227 hab. (1r xineru 2021)
Porcentaxe 100% de Limburg
0.68% de Países Baxos
0.7% de Reinu de los Países Baxos
Densidá 2001,78 hab/km²
Viviendes 67 775 (1r xineru 2015)
Más información
Prefixu telefónicu 043
Estaya horaria Hora central europea
Llocalidaes hermaniaes Koblenz, Chengdu y Liexa
maastrichtportal.nl
Cambiar los datos en Wikidata

Na actualidá, con 123 000 habitantes, ye namái la decimonovena mayor ciudá de los Países Baxos. Sicasí, resulta bien popular como destín turísticu. Considerar la ciudá menos neerlandesa y menos nórdica de los Países Baxos (en realidá, ye asina), destacando atípicamente pol so gran ufierta gastronómica y posición importante nel mundu de l'alta cocina, según pola so población cosmopolita, qu'ostenta un innovador ambiente d'alta moda y un estilu de vida distintu al restu del país, pegada a Bélxica y a pocos quilómetros d'Alemaña.

Maastricht ta asitiada a unos 230 km al sureste de la capital Ámsterdam y de la sede del gobiernu L'Haya y por esto bastante alloñada de la gran conurbación neerlandesa del Randstad, polo que pudo caltener una identidá propia. Atrai a munchos visitantes pol so gran cascu antiguu y el so interesante allugamientu xunto a les fronteres con Alemaña y Bélxica. Forma parte d'una conurbación internacional cola ciudá alemana d'Aquisgrán y la ciudá belga de Liexa, que conxuntamente devasen los 2 millones d'habitantes, y ye una de les zones más prósperes d'esta parte d'Europa. La ciudá tien una de los ocho principales universidaes de los Países Baxos, un institutu propiu de belles artes y una escuela cimera de teatru, polo que reina nella un importante ambiente cultural.

Historia editar

Mientres años, apostóse si ye la ciudá neerlandesa más antigua xunto con Nijmegen. Nijmegen foi la primer ciudá na que s'aplicaron les lleis romanes de ciudá. Maastricht foi la primera con lleis medievales de ciudá, un sistema xurídicu qu'evolucionó hasta'l sistema actual.

Atopáronse restos del Paleolíticu al oeste de Maastricht, de 8.000 a 25.000 años d'antigüedá. Siquier 500 años antes de la llegada de los romanos, los celtes habitaron ellí, nuna parte de la ciudá na que'l ríu nun yera bien fondu, y por tanto, resultaba bono de cruciar. Fontes romanes menten un asentamientu celta (probablemente habitáu por eburones). Otres fontes señalen un asentamientu celta nun ríu cerca de Wyck, un distritu de la ciudá asitiáu al este del ríu Mosa. Más tarde, los romanos construyeron la ponte que crucia esi mesmu ríu.

 
El relicariu de San Servacio en procesión en 2011

Edá Media editar

San Servacio de Tongres foi'l primera obispu de los Países Baxos. La so tumba, na cripta de la basílica que lleva'l so nome, ye un llugar de pelegrinación bien famosu (el Papa Xuan Pablo II visitar en 1984). La urna d'oru que contién dalgunes de les reliquies del santu llevar en procesión alredor de la ciudá cada siete años. La ciudá caltúvose como una de les diócesis cristianes más importantes, hasta que perdió esta posición en favor de la cercana Liexa nel sieglu VIII.

Mientres la Edá Media, Maastricht convertir nun condominiu, una ciudá con una doble autoridá, yá que taba sol mandu del Príncipe-Arzobispu de Liexa y del Duque de Brabante.

Dominiu español editar

Mientres la guerra de los ochenta años que los Países Baxos llibraron contra España pa consiguir la so independencia, Maastricht foi oxetu de delles batalles. En 1579, los tercios españoles d'Alejandro Farnesio asediaron y tomaron la ciudá que, dempués de ser amburada y escalada, quedó en manes españoles hasta 1632, cuando Federico Enrique d'Orange-Nassau conquistar pa les Provincies Xuníes de los Países Baxos. Dende esta fecha, la función del condominiu Liexa-Brabante foi sustituyida polos Estaos Xenerales, anque la so autoridá permanecería hasta 1794.

 
D'Artagnan

Dominiu francés editar

En xunu de 1673, la ciudá foi sitiada mientres la Guerra Franco-Holandesa poles tropes de Lluis XIV de Francia na so estratexa por asegurar les sos llinies de suministru. Sebastián Vauban, inxenieru militar francés, xugó un importante papel nel asediu: foi equí onde desenvolvió'l so sistema d'estender les trincheres de los asediadores nun trazáu zigzagueante paralelu a les muralles de la ciudá, téunica d'asaltu que siguiría utilizándose hasta'l sieglu XX.

Los atacantes, sol mandu del conde D'Artagnan, capitán de la primer compañía de los "Mosqueteros del Rei", asaltaron la fortaleza venciendo la resistencia de los defensores holandeses, ente los que se cuntaben fuercies auxiliares castellanes. D´Artagnan morrió nel combate final nocherniegu del 25 de xunu a la puerta de Tongerse.

En mayu de 2004 afayáronse los restos humanos de siete persones que s'atribúin a mosqueteros cayíos nesti asaltu.

Les tropes franceses ocuparon la ciudá ente 1673 y 1679. Tres la firma de la Paz de Nijmegen, Maastricht volvió a manes neerlandeses.

En 1794 l'exércitu de Napoleón ocupó la ciudá, anexonándola a la Primer República Francesa (hasta 1814).

Reinu Xuníu de los Países Baxos editar

Tres la era napoleónica, Maastricht pasó a formar parte del Reinu Xuníu de los Países Baxos en 1815. Cuando les provincies del sur llucharon por independizar se de la zona norte pa formar Bélxica en 1830, les tropes de la ciudá de Maastricht caltuviéronse fieles al rei neerlandés y ocuparon la ciudá, pese al fuerte sentimientu antineerlandés de la población. Maastricht siguió siendo holandesa, y non belga, ente 1830 y 1839. En 1839 el Tratáu de Londres foi impuestu a los belgues, y Maastricht y la parte oriental de Limburgu, magar tar xeográfica y culturalmente más cercanes a Bélxica, anexonáronse definitivamente a los Países Baxos. Por cuenta de el so especial llocalización xeográfica, Maastricht siempres tuvo más venceyada a Bélxica y Alemaña que'l restu de los Países Baxos, empezando pol calter pocu holandés de la ciudá.

Inclusive anguaño, los habitantes de Maastricht (y del restu de Limburgu) caltienen traces úniques nel so llinguaxe y cultura que los estremen del restu de la población de los Países Baxos. Tamién esisten grupos minoritarios que reclamen l'anexón coles árees de Limburgu n'Alemaña y Bélxica.

 
El Gobiernu Provincial, onde'l Tratáu de Maastricht roblar en 1992

Sieglos XX y XXI editar

El 14 de setiembre de 1944, Maastricht foi la primer ciudá holandesa en ser lliberada pol bandu aliáu mientres la Segunda Guerra Mundial. En 1976, Maastricht pasó a formar parte de la eurorrexón Mosa-Rin. En 1992 el Tratáu de Maastricht roblar na ciudá, siendo l'entamu de la creación de la Xunión Europea. Especialmente sol gobiernu del alcalde Gerd Leers, Maastricht foi la sede de numberosos eventos internacionales, como la convención de la Organización pa la Seguridá y la Cooperación n'Europa (OCSE), según numberosos actos oficiales mientres el mandatu neerlandés de la Xunión Europea na segunda metá de 2004.

Cultura y Turismo editar

Museos editar

 
El ríu Mosa pel hibiernu · el conceyu de noche · terraces na Plaza de La nuesa Señora · la Ponte de San Servacio · la Capiya de la "Estrella del Mar" na Basílica de La nuesa Señora · la Ilesia de San Xuan y la Basílica de San Servacio · vista dende la Llomba de San Pedro

Paisaxes editar

  • El ríu Mosa cola Ponte de San Servacio, el más antiguu de los Países Baxos.
  • La Plaza Vrijthof, nel centru de la ciudá, qu'alluga la Basílica de San Servacio (Sint-Servaasbasiliek), la Ilesia de San Xuan (Sint-Janskerk), el Gobiernu Español (Spaans Gouvernement) y un teatru (Theater aan het Vrijthof).
  • La Plaza de La nuesa Señora (Onze-Lieve-Vrouweplein), cola Basílica del mesmu nome.
  • La plaza del mercáu (Markt), qu'alluga un mercáu dos veces per selmana, y el conceyu (Stadhuis) nel estilu del Barrocu holandés.
  • Delles cais comerciales, por casu Grote Staat, Kleine Staat, Stokstraat y Rechtstraat, y los centros comerciales Ente Deux y Mosae Forum.
  • El barriu Jekerkwartier, el "Barriu Llatín" de Maastricht.
  • Bassin, un puertu interior con numberosos restoranes y dos cines.
  • Los restos de les antigües muralles de los sieglos XIII a XIV.
  • Los Hoge Fronten (tamién conocíu como Linie van du Moulin), bastiónes militares con túneles (Kazematten) de los sieglos XVII y XVIII.
  • Al sur de la ciudá ta la llomba de San Pedro (Sint Pietersberg), que tien una antigua fortaleza, con un treme de cueves construyíes nella. Estes cueves caltienen una temperatura constante de 10 °C y son un llugar d'envernía d'esperteyos. Estes cueves formar tres les escavaciones que se realizaben pa construyir cases, yá que tán formaes de marga. Usáronse como escondites mientres la Segunda Guerra Mundial. Más tarde, la marga foi utilizada pola compañía cementera local. Mientres el procesu d'estracción del mineral, construyóse una llomba artificial llamada "D'n Observant". Tamién s'afayaron dellos restos fósiles, ente ellos, unu d'un Mosasauro nel añu 1780. Esti descubrimientu convertir nun afayu famosu y tres él, usóse'l nome de la ciudá pa calificar al últimu periodu del Cretácicu, el Maastrichtiense.
  • La estatua de D'Artagnan nel Aldenhofpark.

Eventos culturales y Festivales editar

KunstTour: feria añal d'arte y cultura que se celebra en mayu

  • Preuvenemint: feria culinaria que tien llugar n'agostu.
  • The European Fine Art Fair (TEFAF): Feria de Belles Artes y antigüedaes, que se celebra en marzu. Considerada la más prestixosa del mundu, axunta obres de los más importantes artistes, tanto arte antiguo como vanguardies del sieglu XX.

Árees de la ciudá editar

Maastricht puede estremase en 7 árees, formaes por dellos barrios caúna:

  1. Centrum (Centru); Binnenstad, Boschstraatkwartier, Jekerkwartier, Kommelkwartier, Statenkwartier, Sint Maartenspoort, Wyck.
  2. Buitenwijk Noord-Oost (Área Noreste); Beatrixhaven, Borgharen, Itteren, Meerssenhoven.
  3. Buitenwijk Oost (Área Esti); Amby, Heugemerveld, Limmel, Nazareth, Scharn, Wittevrouwenveld, Wyckerpoort.
  4. Buitenwijk Zuid-Oost (Área Sureste); De Heeg, Heer, Heugem, Randwyck, Vroendaal.
  5. Buitenwijk Zuid-West (Área Suroeste); Biesland, Campagne, Jekerdal, Sint Pieter, Villapark, Wolder.
  6. Buitenwijk West (Área Oeste); Belfort, Brusselsepoort, Caberg, Daalhof, Dousberg-Hazendans, Malberg, Malpertuis, Mariaberg, Oud-Caberg, Pottenberg.
  7. Buitenwijk Noord-West (Área Noroeste); Belvédère, Boschpoort, Bosscherveld, Frontenkwartier, Lanakerveld).

Caúna d'estos vecinderos tien el so númberu de códigu postal.

Política editar

Repartu de conceyales nel conceyu
Partíu Conceyales Variación dende 2002
PvdA 13 +5
CDA 7 -4
GroenLinks 5 0
VVD 3(4) -1
SP 3 +1
Senioren 3 0
D66 2 0
Stadsbelangen 2 -1
Liberalen Maastricht 1 0
Total 39

L'alcalde de Maastricht ye Annemarie Penn-te Strake (independiente).

Les eleiciones municipales neerlandeses de 2006 supunxeron un xiru políticu de la derecha a la izquierda en tol país, y Maastricht nun foi la esceición. La coalición actual entá caltién la so mayoría, pero'l cambéu a la derecha convirtió a Maastricht n'unu de los 39 conceyos neerlandeses nos qu'un pactu de toles fuercies de derecha formáu por PvdA, Groenlinks y SP materializóse. Otru factor que contribuyó a esa situación foi la esistencia de desavenencies ente los sectores tradicionales y progresistes del VVD mientres l'añu 2005, que desaguaron nuna dixebra del mesmu llamáu "Liberalen Maastricht". Poco dempués, el VVD espulsó a unu de los sos miembros, tan solo un mes antes de les eleiciones municipales del 2006.

Mientres los años 2005 y 2006 Maastricht foi noticia na prensa internacional, por cuenta de los problemes col suministru y cultivu de cannabis a los Coffee shops. Sol "Gedoogbeleid" (nome que recibe la Política de Tolerancia escontra les drogues blandes nos Países Baxos) la venta de cannabis ta dexada so determinaes condiciones, pero'l so suministru y plantíu non, lo que tien como resultáu una combinación imposible. La policía sigue clausurando plantíos de cannabis, lo que trai como resultáu un mayor númberu de plantíos posteriores, inclusive n'áticos d'edificios. Esto contribúi a que sía más senciellu que los neños entren en contautu con actividaes illegales. L'alcalde Leers propunxo que'l Gobiernu asumiera les competencies de control nel plantíu y manipulación del cannabis, yá que, na so opinión, nestos procesos ye onde s'atopen los mayores riesgos de criminalización. Pero los Países Baxos rexir por lleis internacionales, bien complicaes de modificar. Amás, la llocalización estratéxica de Maastricht, bien cercana a Alemaña y Bélxica, convertir nun llugar perfectu pal turismu de drogues blandes.

Aspeutos económicos editar

Les siguientes compañíes tienen see en Maastricht:

  • ENCI (primer industria cementera de los Países Baxos)
  • Hewlett-Packard (antes conocida como Indigo)
  • DaimlerChrysler
  • PharmaCell (empresa líder n'Europa na producción de terapies celulares y xéniques)
  • Pie Medical Imaging B.V. (dedicada a la fabricación de material médico; líder mundial de mercáu en software pal analís cuantitativu en cardioloxía y radioloxía)
  • Sappi (compañía sudafricana de magaya de papel)
  • Vodafone (servicios de voz y datos en telefonía móvil)
  • EDS

Tresportes editar

  • Carreteres: Maastricht ta comunicada peles autopistes A2 y A79. Puede llegase fácilmente a ella dende Bruxeles y Colonia en menos de 90 minutos, y dende Ámsterdam nunes 2 hores y media. L'A2 ye l'autopista que traviesa la ciudá y tien numberosos atascos, xenerando una alta contaminación nel área urbana. Tán estudiándose proyeutos pa construyir un túnel, p'ameyorar la calidá del aire y la conxestión circulatoria.
  • Ferrocarril: la rede de Ferrocarriles Neerlandeses (Nederlandse Spoorwegen, conocíos poles sos sigles NS) llega a los dos estaciones de la ciudá "Maastricht Centraal" y "Maastricht Randwyck" (asitiada cerca de les zones de negocios y del Hospital Universitariu). Entámase la construcción d'una tercer estación (Maastricht Balijeweg). Maastricht ta comunicada per ferrocarril escontra'l norte con Haarlem, Eindhoven, Utrecht y Ámsterdam, ente otres ciudaes neerlandeses. Un tren internacional coneuta la ciudá con Liexa y Bruxeles en Bélxica, según con delles ciudaes alemanes, como Aachen. D'antiguo, una llinia ferroviaria conectaba la ciudá con Hasselt, en Bélxica, agora en desusu, anque esisten proyeutos de restaurala.
  • Avión: l'Aeropuertu de Maastricht Aquisgrán tien vuelos diarios a numberosos puntos d'Europa.
  • Barcu: Maastricht tien un puertu nel ríu Mosa, y ta conectáu col restu de los Países Baxos al traviés de la Canal de Xuliana y el Zuid-Willemsvaart.
  • Autobús: en Maastricht, el serviciu d'autobuses comunica la ciudá col restu de la provincia de Limburgu, con Bélxica y con Alemaña.

Educación editar

Universidá !Fundación Acrónimu Tipu
  Universidá de Maastricht 1976 UM Universidá pública


Deportes editar

Equipu !Deporte !Competición


Estadiu !Creación
MVV Maastricht   Fútbol Eerste Divisie De Geusselt 1902
  • Maastricht ye la sede de los Maastricht Wildcats, un equipu de fútbol americanu miembru de la AFBN (Federación Neerlandesa de Fútbol americanu). Xueguen na Primer División y son el rival más direutu de los Amsterdam Crusaders. En 2004 los Wildcats, entrenaos por Mel Crandall, ganaron la lliga de 3ᵉʳ división y pasaron a la 2ª, que ganaron en 2005. Na actualidá, son unu de los meyores equipos europeos de fútbol americanu. El so entrenador actual ye Jon Horton, que nel pasáu formó parte de los San Francisco 49ers. Munchos de los xugadores del equipu son militares y antiguos xugadores universitarios estauxunidenses afincaos na ciudá.

Notables nacíos en Maastricht editar

Pieter van den Hoogenband (1978), nadador y triple campeón olímpicu * André Rieu (1949), violinista y direutor d'orquesta * Fred Rompelberg (1945), ciclista. Tien el Récor Mundial Absolutu de Velocidá de Ciclismu, con 268,831 km/h

Referencies editar

Enllaces esternos (n'inglés o neerlandés) editar

Xeneral


Turismu

Maastricht360.nl, Vistes 360° de la ciudá * FoToL.nl, Semeyes de Maastricht

Historia

Educación cimera ya investigación

Recursos pa expatriados

Otros

WebCAM Maastricht Randwijck Cámara web na zona de Maastricht Randwijck