Aeropuertu Internacional Alfonso Bonilla Aragón

L'Aeropuertu Internacional Alfonso Bonilla Aragón (IATA: CLOOACI: SKCL) alcontráu nel correximientu de Palmaseca del conceyu de Palmira, Valle del Cauca, sirve a la ciudá de Cali, Valle del Cauca, Colombia. Foi inauguráu en 1971. Na actualidá ye'l cuartu aeropuertu en movimientu de pasaxeros dempués del Aeropuertu El Dorado de la ciudá de Bogotá , Aeropuertu Internacional José María Córdova de la ciudá de Medellín y l'Aeropuertu Internacional Rafael Núñez. Coles obres d'ampliación inauguraes en marzu de 2017 convertir nel segundu aeropuertu más grande en tamañu del país.

Aeropuertu Internacional Alfonso Bonilla Aragón
aeropuertu internacional, aeropuertu, aeródromu y aeródromu de tráficu comercial
IATA: CLO • OACI: SKCL
Llocalización
PaísBandera de Colombia Colombia
Departamentu Valle del Cauca
Conceyu Palmira
Coordenaes 3°32′35″N 76°22′53″W / 3.5431°N 76.3814°O / 3.5431; -76.3814
Aeropuertu Internacional Alfonso Bonilla Aragón alcuéntrase en Colombia
Aeropuertu Internacional Alfonso Bonilla Aragón
Aeropuertu Internacional Alfonso Bonilla Aragón
Aeropuertu Internacional Alfonso Bonilla Aragón (Colombia)
Altitú 963,8 m
Historia y usu
Orixe del nome Alfonso Bonilla Aragón
Aeropuertu
Ciudá a la que sirve Cali
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
Dornier D328 nel aeropuertu Alfonso Bonilla Aragón.
Terminal nacional de pasaxeros del aeropuertu Alfonso Bonilla Aragón.

Historia editar

El 21 d'abril de 1921 aterrizó na ciudá de Cali el primer avión, un Macchi-Hanriot HD-1, de fabricación italiana y llamáu el Telégrafu I” sol mandu del pilotu Ferruccio Guicciardi nos terrenes llamaos Long Champs allugaos ente les actuales carreres 8ª y 12ª y les cais 26 y 28. Auspiciado pol diariu ecuatorianu El Telégrafu, Guicciardi empecipiara'l so raid na ciudá de Guayaquíl y volara a Quito y Campera pa llegar hasta Cali.

El Departamentu del Valle y el Conceyu Municipal ufiertaren un jugoso premiu de 9500 pesos al primer pilotu qu'aterrizara na ciudá. Asina s'empecipiaba l'actividá aérea na capital vallecaucana. N'este mesmu campu aéreo operaron años más tarde los primeros aviones de ruedes de la empresa SCADTA.

Años más tarde, a raigañu del Conflictu col Perú, en 1932, el Presidente Enrique Olaya Herrera solicitó l'ayuda de los inxenieros y pilotos de la SCADTA pa buscar un sitiu aparente pa construyir un aeropuertu que sofitara les aiciones militares aérees al sur del país. El conocíu pilotu alemán Herbert Boy, dempués d'evaluar delles alternatives, decidir pol terrén denomináu “El Guabito” pola so situación, proximidá a la ciudá, y la so cercanía a la vía qu'enllargaba l'Avenida Antioquia escontra Juanchito. Rápido dar# en l'adecuación y nivelación del terrén, utilizando una achapladora del Conceyu. Ellí establecióse la base aérea de la naciente Fuercia Aérea Nacional y diose al serviciu'l 21 de setiembre de 1933. Hasta ellí llegaron los aviones de SCADTA y darréu los aviones de PANAGRA, TACA de Colombia, SAETA y VIARCO.

Sicasí, por iniciativa de la compañía PANAGRA y con presupuestu propiu, buscóse un llugar apropiáu pa construyir un aeropuertu p'atender los sos vuelos internacionales que xuníen a Panamá col sur del continente con escala en Cali, al igual que los vuelu de cabotaxe de AVIANCA. D'ellí que s'adquirieron los terrenes de “Los Guales” allugaos nel conceyu de Candelaria a 18 quilómetros del centru de la ciudá de Cali. Foi según inauguráronse'l 17 d'abril de 1947 les instalaciones del modernu “Calipuerto”. L'aeropuertu pasó a manes del estáu colombianu nos años 50 cuando se constituyó la ECA y darréu a manes de l'Aeronáutica Civil en 1968.

Ye d'anotar qu'en 1946, la compañía vallecaucana VIARCO, so la xerencia de Ricardo A. Deeb, y siguiendo una política d'espansión de la mesma, empeñar en construyir el so propiu aeropuertu na ciudá de Cali. Esti aeropuertu taría abiertu a toles compañíes del país, quitando a AVIANCA. En payares de 1946, solicitar a l'autoridá aeronáutica la inspeición de les obres del nuevu aeropuertu “El Limonar”, allugáu en Pasoancho. A empiezos de 1947, concluyéronse les obres del aeropuertu, que foi puestu al serviciu dotáu de les instalaciones y equipos más modernos disponibles nesi entós. Ellí pasaron a operar tamién LANSA y les otres empreses menores, qu'hasta entós utilizaben les instalaciones militares d'El Guabito, que paso más tarde a llamase la Base Aérea Marco Fidel Suárez. El Limonar cerrar en 1954, cuando les operaciones de LANSA pasaron a Calipuerto, concluyendo una de les etapes de fusión cola empresa AVIANCA. La ciudá de Cali, al igual que Bogotá, algamó a tener tres aeropuertos activos coles mesmes. Na actualidá, onde s'atopaba Calipuerto, funciona'l Centru de Abastos de Cali, CAVASA.

La historia del nuevu aeropuertu que sirve a la ciudá de Cali, remontar a les grandes ejecutorias de los vallecaucanos nel campu deportivo: los VI Xuegos Panamericanos, que la so sede foi-y dada a la capital departamental. La simple asignación de la sede d'un eventu de tal magnitú obligó a los vallecaucanos y al Gobiernu Nacional a pensar en grande y comprometese a la construcción del tan naguáu proyeutu. La ECA a mediaos de los años sesenta adquiriera los terrenes de la facienda Palmaseca, asitiada nel conceyu de Palmira. Nun foi fácil desenvolver la obra, pos nesi entós esistíen tamién dificultaes económiques esternes y debióse recurrir al Gobiernu Central pa llograr los recursos por $35 millones de pesos que dexaron la realización de les obres arquiteutóniques y de seguranza aérea. Amás hubo necesidá de construyir la carretera de Palmaseca pa xunise al trayeutu de la carretera Cali-Yumbo.

El Direutor de l'Aeronáutica Civil, nesa dómina l'Inxenieru Jorge Barco Vargas, atendiendo a la necesidá de los vallecaucanos, favoreció les condiciones necesaries por que Palmaseca convirtiérase non solo n'unu de los más importantes del país, sinón una vitrina industrial y turístico, cola collaboración d'un Comité Asesor que sirvió d'enllaz ente l'Aeronáutica, y les entidaes estatales rellacionaes col Terminal Aereu.

L'aeropuertu internacional de Palmaseca inauguróse'l 24 de xunetu de 1971 mientres el gobiernu del presidente Misael Pastrana Borrero, y cuntaba con una pista d'aterrizaxe de 3000 metros, cais de rodaxe, plataforma de parqueo d'aeronaves y un edificiu terminal con satélites pa l'atención de pasaxeros domésticos ya internacionales. Un gran salón pal movimientu de pasaxeros y visitantes y counters d'atención a pasaxeros, restoranes y comercios. Nesi entós pensábase que l'aeropuertu taba sobredimensionado, pero llueu les operaciones aérees crecieron, al igual que'l númberu de pasaxeros. Daes les instalaciones del aeropuertu y la so dotación téunica, llueu lo convirtieron nel aeropuertu alternu de Eldorado, operando les 24 hores.

Siendo Direutor de l'Aeronáutica Civil, Álvaro Uribe Vélez, la entidá a empiezos de 1982, tomo la decisión de descentralizar el manexu de dos importantes aeropuertos internacionales: Palmaseca de Cali y el Olaya Herrera de Medellín. Palmaseca seria alministráu por una compañía d'economía mista, propuesta pol Comité Empresarial Permanente del Valle del Cauca y la Cámara de Comerciu de Cali. La entidá qu'habría de rexise coles normes de los establecimientos públicos, taría sofitada económicamente nun 90 % por capital estatal y nun 10 % por capital priváu. Ente los accionistes atopaben les Empreses Públiques de Cali, les de Palmira, Cortuvalle, la C.V.C y la Corporación Financiera del Tresporte. Esta descentralización nunca se llevó a cabu y solu años más tarde empecipióse'l procesu de privatización.

El nome del aeropuertu foi camudáu pol de “Alfonso Bonilla Aragón” n'honor d'un líder cívicu y periodista vallecaucano, promotor de la construcción del terminal, creando gran polémica ante la opinión pública. Inclusive el Comité Empresarial y la Cámara de Comerciu de Cali pidieron al Gobiernu en xunu de 1989 que intercediera ante l'Aeronáutica Civil por que se devolviera'l nome orixinal de “Palmaseca”.

A mediaos de los años 80, parte del satélite del muelle internacional derrumbóse, lo que causó munches crítiques al diseñu y a les firmes constructores del edificiu. L'Aeronáutica Civil en 1986 tuvo qu'asumir la reconstrucción del muelle internacional, xunto colos refuerzos nel restu de la estructura. Amás nesti periodu construyó'l terminal de carga, la zona d'aviación xeneral y un nuevu cuartel de bomberos aeroportuarios. A mediaos de 1989 foi necesariu contratar la repavimentación total de pista principal que presentaba deterioru en más de 700 metros de los 3000 metros de llargor. Tamién se construyó la zona d'aviación xeneral, que desafortunadamente llueu se convirtió nun centru clandestín d'operaciones rellacionaes col narcotráficu. Foi según el Aeroclub del Pacíficu decidió adquirir unos terrenes cerca de la Zona Franca y redoma a la cabecera 1-9 pa construyir les sos nueves instalaciones con accesu direutu a la cai de rodaxe. Años más tarde construyóse tamién nesa zona'l Muséu Nacional del Tresporte, que consolidóse hasta los nuesos díes y bien val la pena visitalo.

En 1996 l'Aeronáutica Civil, nuevamente invirtió p'apurrir importantes obres que revitalizaben el terminal de pasaxeros y fortalecíen los aspeutos de seguranza aérea y aeroportuaria, ente les cualos concluyéronse un modernu Centru de Control Radar, sistemes de seguranza perimétrica y árees internes, equipos de bomberos coles últimes especificaciones téuniques y adicionalmente invertir en nuevos sistemes de telecomunicaciones ya infraestructura aeroportuaria.

COPA de Panamá y Braniff International fueron les primeres aereollinies internacionales qu'operaron a Palmaseca. Más palantre facer Ecuatoriana d'Aviación, LAN Chile, Eastern Air Lines y Avianca estableciendo vuelos direutos a Ecuador, Panamá y Miami. Depués vieno TAME colos sos vuelos tresfronterizos dende l'Ecuador. Toles llinies aérees nacionales caltuvieron importantes operaciones a esti aeropuertu incluyendo a SAM, Taxader, Aerocóndor, Aerotal y más tarde Intercontinental, ACES y AIRES, xuniendo a Cali con tol país y n'especial al sur y les comunidaes de la mariña pacífica. SATENA tamién caltuvo una importante operación a estes comunidaes aledañas. Continental Airlines operó por un curtiu periodu de tiempu, xuniendo a Cali cola ciudá de Houston, Texas.

En dos causes l'aeropuertu de Cali convertir nel centru d'operaciones pal salvamentu y rescate de dos accidentes aéreos de gran magnitú, cuando dos talos aviones volaben con destín a Cali. El primeru, cuando'l vuelu 201 de COPA procedente de la ciudá de Panamá sufrió un accidente nes selves del Darién con 47 ocupantes el 6 de xunu de 1992 y depués el 20 d'avientu de 1995, cuando'l vuelu 965 d'American Airlines procedente de Miami estrellar nes estribaciones del Cordal Central nes cercaníes de Buga con 164 ocupantes, ente los cualos sobrevivieron solamente cuatro. En dambes ocasiones, familiares, funcionarios y autoridaes rexuntar nel aeropuertu a esperar el tráxicu desenllaz de los fechos qu'enllutaron a tantes families vallecaucanas.

L'aeropuertu internacional de Cali foi'l primer aeropuertu qu'entró nel procesu de privatización empecipiáu en 1994. Esti primer procesu atayóse, pos l'Aeronáutica Civil solo recibió un proponente y presentóse una situación d'orde públicu que los obligó a declarar erma la llicitación, abierta pa esi fin. El procesu de privatización reiníciose años más tarde cola concesión de los aeropuertos Rafael Núñez de Cartagena y Ernesto Cortissoz de Barranquilla. L'Alfonso Bonilla Aragón foi'l tercer aeropuertu que foi privatizáu, siguiendo los lineamientos de concesión aeroportuaria actual.

El 2 de mayu de 2000, la Sociedá Aerocali S.A., un consorciu colombo-español, conformáu ente otres por Dragados y Construcciones y l'operador AENA d'España y la Corporación Financiera Corficolombiana, facer a la concesión pa la remodelación, manexu y operación del aeropuertu internacional por un periodu de 20 años. Aerocali comprometióse orixinalmente a efectuar inversiones por 120 millones de dólares y pagar añalmente tres millones de dólares a la Aerocivil como contraprestación fixa, amás del 41,01 per cientu de los ingresos brutos que se llograren añalmente pola operación. Amás tendría d'efectuar inversiones obligatories d'obres arrezagaes d'alcuerdu al pliegu licitatorio. Ente estes obres atopaba la remodelación y reconstrucción del techu del aeropuertu, la reconstrucción de la plataforma y de los sistemes hidráulicu y llétricu del terminal. Asina mesmu, tendría que construyir un nuevu muelle internacional, que tendría de tar dixebráu de los nacionales, construyir un helipuertu y reordenar los llocales comerciales que funcionaben nel terminal. El 2 de setiembre d'esi añu fixo la entrega oficial al nuevu concesionariu.

Dende'l principiu de la concesión, la estabilidá económica del contratu viose amenazada. Los índices de crecedera de volume de pasaxeros y d'operaciones nun concordar con aquellos del proyeutu inicial, polo tanto'l financiamientu de les obres a realizar taben en peligru. La salida de ACES ya Intercontinental del mercáu, los atentaos del 11 de setiembre de 2001 y la crisis nel sector aeronáuticu citáronse como causantes d'esta situación. Asina empezaron les disputes llegales ente l'Aeronáutica Civil y el concesionariu hasta llegar a un Tribunal d'Arbitramientu a mediaos del 2005. Finalmente llegóse a una renegociación del contratu pa dar la posibilidá de fortalecimientu financieru de la empresa concesionaria y la iniciación de les obres obligatories, so los lineamientos d'un nuevu Plan Maestru pa desenvolver l'aeropuertu.

Modernización editar

Anguaño llévense a cabu obres pa la modernización y ampliación del aeropuertu por un valor de 230 000 millones de pesos, d'alcuerdu a AEROCALI. L'oxetivu, ye construyir un modernu terminal internacional xusto al llau del actual que va ser dafechu remocicáu, esta nueva construcción va tener 6 pontes d'abordaxe d'última xeneración capaz de recibir aviones de gran valumbu incluyíos los Airbus A330, Boeing 787, Boeing 777 y el Boeing 747 los dos primeros comunes n'emprestar los sos servicios a Madrid y los dos últimos van ser comunes nes ruta Cali -Ámsterdam.

Les obres de remodelación y modernización del Aeropuertu Alfonso Bonilla Aragón de Palmira, apurríes el 8 de marzu de 2017 van dexar doblar la cifra de 5,5 millones de pasaxeros que recibe esta terminal aérea añalmente según datos rexistraos pola sociedá concesionaria alministradora d'infraestructura y servicios del aeropuertu internacional.

N'avientu de 2014 Avianca fixo un vuelu esperimental y simbólico col nuevu avión Boeing 787 a Cali. Cuando terminen los llabores d'ampliación, l'aeropuertu va cuntar con 14 puertes d'abordaxe direutes que van tener los sistemes de división de fluxu de pasaxeros y va cuntar con dos nueves sales VIP una pa Avianca y la otra pa LATAM o COPA, tamién se va faer l'adecuación de la pista d'aterrizaxe, colo cual va ser la única pista d'aterrizaxe en Colombia en ser certificada. Amás contémplase la construcción d'una segunda pista de 4000 metros, pa faer del aeropuertu un clúster de carga y de pasaxeros ente Sudamérica, Asia y el Caribe; con ésta modernización, l'Aeropuertu Internacional Alfonso Bonilla Aragón va ser el segundu aeropuertu más grande de Colombia, nun se refuga qu'una Aereollinia escueya a esti aeropuertu como'l so centru d'operaciones dempués de ser remocicáu, prevese que nun futuru próximu ténganse vuelos direutos a Atlanta, Fort Lauderdale, ya inclusive Santiago de Chile si LATAM Airlines tien intenciones de volvelo a faer dempués de cuasi 30 años fora de serviciu. por cuenta de la gran cantidá de caleños y vallecaucanos polo xeneral que s'atopen nesti país, va dellos años operábase una ruta direuta ente Cali y Houston, por cuenta de la fusión de Continental Airlines con United Airlines el destín foi canceláu.[ensin referencies]

Cola entrada de nueves aereollinies y rutes dende l'aeropuertu Alfonso Bonilla Aragón y l'aumentu de los fluxos de pasaxeros y de carga, la concesionaria llogró sobrevivir a la crisis del sector. Na actualidá, l'aeropuertu ye'l terceru n'importancia nel país, pola so infraestructura, y cuenta con operaciones internacionales amás de les operaciones de les llinies aérees de carga.

El 28 de marzu de 2015 dase entamu a la ruta triangular Cali-Ámsterdam-Bogotá-Cali, porque por cuenta del altor, y l'arranque, un avión desapegando del aeropuertu de Cali, consume menos combustible qu'un avión saliendo del aeropuertu de Bogotá y a partir d'ochobre va operar el B747-400. Tamién nel mes de xunetu del 2015 l'aereollinia española Iberia dio entamu a la so ruta Cali-Madrid-Medellín-Cali con tres frecuencies selmanales, que se sumó a la operación d'Avianca a Madrid.

Tráficu y estadístiques de pasaxeros editar

Añu Pasaxeros Variación
2004 2 148 328
2005 2 182 801   +1.60%
2006 2 321 695   +6.36%
2007 2 435 372   +4.89%
2008 2 418 719   −0.68%
2009 2 667 526   +10.28%
2010 3 311 674   +24.14%
2011 3 239 878   −2.16%
2012 3 699 382   +14.18%
2013 4 393 977   +18.77%
2014 4 700 764   +6.98%
2015 5 122 389   +8.96%
2016 5 590 351   +9.14%
2017 5 020 796   −10.19%
Fonte: [1]

Acumuláu 2018 editar

mes Pasaxeros Variación
Xineru 382 782   −20.74%
Febreru 327 907   −20.52%
Marzu 363 218   −20.92%
Abril 377 840   −13.03%
Mayu 381 831   −11.5%
Xunu 389 208   −11.88%
Xunetu 455 050   -5.47%
Agostu 436 622   -10,07%
Setiembre ensin datos ensin datos
Ochobre ensin datos ensin datos
Payares ensin datos ensin datos
Avientu ensin datos ensin datos

Acumuláu: 3 114 458   −14.2%

Principales destinos nacionales ya internacionales editar

Principales destinos nacionales (xineru-agostu de 2018) editar

Númberu Ciudá Pasaxeros Variación
1 Bogotá 1 809 998   −8.95%
2 Medellín 232 659   −49.3%
3 San Andrés 179 397   −29.36%
4 Cartagena 113 575   −26.78%
5 Barranquilla 69 695   −36.31%
6 Tumaco 63 150   -3.18%
7 Campera 26 614   +10.91%
8 Guapi 22 564   +1.43%
Fonte: [2]

Principales destinos internacionales (xineru-agostu de 2018) editar

Númberu Ciudá Pasaxeros Variación
1 Ciudá de Panamá (PTY) 154 674   +8.71%
2 Miami 131 785   +4.68%
3 Madrid 122 665   +14.87%
4 Guayaquil 39 873   +36.63%
5 Ciudá de Panamá (BLB) 26 445   +63.73%
6 Lima 20 847   −22.51%
7 San Salvador 21 549   −39,76%
8 Esmeraldas (Ecuador) 17 462   +18.65%
9 Porlamar (Venezuela) 12 262  
Fonte: [3]

Aereollinies y destinos editar

Destinosinternacionales editar

Ciudaes Nome del aeropuertu Aereollinies Aeronaves Frecuencies per selmana
América del Norte
  Estaos Xuníos d'América
Fort Lauderdale Aeropuertu Internacional de Fort Lauderdale-Hollywood   Spirit Airlines (Empecipia 20 d'avientu de 2018)[1]   A320 7
Miami Aeropuertu Internacional de Miami   American Airlines /   Avianca   B737 /   A320 14
Nueva York Aeropuertu Internacional John F. Kennedy   Avianca (Vía MDE)   A319 7.
Centroamérica
  El Salvador
San Salvador Aeropuertu Internacional d'El Salvador   Avianca El Salvador   E190 7
  Panamá
Ciudá de Panamá Aeropuertu Internacional de Tocumen   Copa Airlines Colombia   E190 28
Aeropuertu Internacional Panamá Pacíficu   Wingo   B737 4
Sudamérica
  Ecuador
Esmeraldas Aeropuertu Internacional Carlos Concha Torres   TAME   E190 3
Guayaquil Aeropuertu Internacional José Joaquín de Olmedo   Avianca Ecuador   A319, A320 7
  Perú
Lima Aeropuertu Internacional Jorge Chávez   Avianca Perú /   LATAM Perú (Empecipia 2 de xineru de 2019)[2]   A320 /   A320 10
  Venezuela
Caraques Aeropuertu Internacional de Maiquetía Simón Bolívar   Avior Airlines (Empecipia'l 3 d'avientu de 2018)   B734 3
Europa
  España
Madrid Aeropuertu Madrid-Barajas   Avianca   B787 6
Total: 8 destinos, 6 países, 9 aereollinies

Destinos nacionales editar

 
Mapa colos vuelos ñacionales
Ciudá Nome del aeropuertu Avianca LATAM Wingo Satena EasyFly Otres #
Barranquilla Aeropuertu Internacional Ernesto Cortissoz 1
Bogotá Aeropuertu Internacional El Dorado 2
Cartagena Aeropuertu Internacional Rafael Núñez 3
El Charco Aeropuertu El Charco TAC 1
Florencia Aeropuertu Gustavo Artunduaga 1
Guapi Aeropuertu Juan Casiano TAC 2
Ibagué Aeropuertu Perales * 1
Ipiales Aeropuertu San Luis 1
Medellín Aeropuertu Internacional José María Córdova 1
Neiva Aeropuertu Benito Salas * 1
Pasto Aeropuertu Antonio Nariño 1
Pitalito Aeropuertu Contador 1
Puerto Asís Aeropuertu Trés de Mayu * 1
Quibdó Aeropuertu El Caraño * ADA 1
San Andrés Aeropuertu Internacional Gustavo Rojas Pinilla 3
Santa Marta Aeropuertu Internacional Simón Bolívar 1
Timbiquí Aeropuertu de Timbiquí TAC 1
Tumaco Aeropuertu La Florida 2
Total: 18 destinos, 7 aereollinies 8 3 2 6 4

* Empecipien payares 1, 6, 7 y avientu 3 de 2018[3][4]

Próximes rutes editar

Destín Aeropuertu !Aereollinia !Aeronave !Fecha d'inicio
  Ibagué, Colombia Aeropuertu Perales   Gran Colombia d'Aviación B737-400 Ochobre de 2018[5]
  Cúcuta, Colombia Aeropuertu Internacional Camilo Daza   Gran Colombia d'Aviación B737-400 Ochobre de 2018
  Tumaco, Colombia Aeropuertu La Florida   Gran Colombia d'Aviación B737-400 Ochobre de 2018
  Guapi, Colombia Aeropuertu Juan Casiano   Gran Colombia d'Aviación B737-400 Ochobre de 2018
  Neiva, Colombia Aeropuertu Benito Salas   Gran Colombia d'Aviación B737-400 Ochobre de 2018
  Campera, Colombia Aeropuertu Antonio Nariño   Gran Colombia d'Aviación B737-400 Ochobre de 2018
  Barrancabermeja, Colombia Aeropuertu Yariguíes   Gran Colombia d'Aviación B737-400 Ochobre de 2018
  Bucaramanga, Colombia Aeropuertu Internacional Palonegro   Gran Colombia d'Aviación B737-400 Ochobre de 2018
  Cartagena, Colombia Aeropuertu Internacional Rafael Núñez   Gran Colombia d'Aviación B737-400 Ochobre de 2018
  Puerto Asís, Colombia Aeropuertu Trés de Mayu   Gran Colombia d'Aviación B737-400 Ochobre de 2018
  Florencia, Colombia Aeropuertu Gustavo Artunduaga   Gran Colombia d'Aviación B737-400 Ochobre de 2018
  Guayaquil, Ecuador Aeropuertu Internacional José Joaquín de Olmedo   Gran Colombia d'Aviación B737-400 Ochobre de 2018
  Lima, Perú Aeropuertu Internacional Jorge Chávez   Gran Colombia d'Aviación B737-400 Ochobre de 2018
  Miami, Estaos Xuníos Aeropuertu Internacional de Miami   Gran Colombia d'Aviación B737-400 Ochobre de 2018
  Valencia, Venezuela Aeropuertu Internacional Arturo Michelena   Gran Colombia d'Aviación B737-400 Ochobre de 2018
  Caraques, Venezuela Aeropuertu Internacional de Maiquetía Simón Bolívar   Avior Airlines B737-400 Llueu[6]

Terminal de carga editar

Carga nacional editar

Carga internacional editar

Aereollinies que cesaron operación editar

Aereollinia estinguíes editar

Ciudaes por países Nome del aeropuertu
  Aces
Bogotá Aeropuertu Internacional El Dorado
Condoto Aeropuertu de Condoto
Guapi Aeropuertu de Guapi
Ipiales Aeropuertu San Luis
Manizales Aeropuertu La Nubia
Medellín Aeropuertu Olaya Herrera
Miami Aeropuertu Internacional de Miami
Rionegro Aeropuertu Internacional José María Córdova
Tumaco Aeropuertu La Florida
Pereira Aeropuertu Internacional Matecaña
  Braniff International
Ciudá de Panamá Aeropuertu Internacional de Tocumen
Miami Aeropuertu Internacional de Miami
  Eastern Airlines
Medellín Aeropuertu Olaya Herrera
Miami Aeropuertu Internacional de Miami
  Ecuatoriana d'Aviación
Quitu Aeropuertu Internacional Mariscal Sucre
Miami Aeropuertu Internacional de Miami
  Icaro Air
Quitu Aeropuertu Internacional Mariscal Sucre
  Intercontinental d'Aviación
Bogotá Aeropuertu Internacional El Dorado
Cartagena Aeropuertu Internacional Rafael Núñez
Ciudá de Panamá Aeropuertu Internacional de Tocumen
Pasto Aeropuertu Antonio Nariño
San Andrés Aeropuertu Internacional Gustavo Rojas Pinilla
Tumaco Aeropuertu La Florida
Esmeraldas Aeropuertu Coronel Carlos Concha Torres
  Isleña d'Aviación
San Andrés Aeropuertu Internacional Gustavo Rojas Pinilla
  LLANZA
Bogotá Aeropuertu Internacional El Dorado
Magangué Aeropuertu Baracoa de Magangué
  Viasa
Caraques Aeropuertu Internacional de Maiquetia Simón Bolívar
  West Caribbean Airways
Bogotá Aeropuertu Internacional El Dorado
Medellín Aeropuertu Olaya Herrera
Quibdó Aeropuertu El Caraño
Rionegro Aeropuertu Internacional José María Córdova
San Andrés Aeropuertu Internacional Gustavo Rojas Pinilla

Aereollinies operatives editar

Los destinos en cursiva tienen serviciu anguaño. Les aereollinies en negruca operen nel aeropuertu anguaño.

Ciudaes por países Nome del aeropuertu Aereollinies
  Colombia (13 destinos, 5 ensin serviciu) (6 aereollinies)
· Bogotá Aeropuertu Internacional El Dorado   Satena
  Viva Air Colombia
· Buenaventura Aeropuertu Gerardo Tobar López   LATAM Colombia
· Cartagena Aeropuertu Internacional Rafael Núñez   Copa Airlines Colombia
  Viva Air Colombia
· Ibagué Aeropuertu Perales   LATAM Colombia
· Ipiales Aeropuertu San Luis   LATAM Colombia
  Satena
· Islla de San Andrés (Colombia) Aeropuertu Internacional Gustavo Rojas Pinilla   Viva Air Colombia
· Medellín Aeropuertu Olaya Herrera   LATAM Colombia
  Satena
  Viva Air Colombia
· Neiva Aeropuertu Benito Salas   LATAM Colombia
· Pasto Aeropuertu Antonio Nariño   EasyFly
  Satena
· Pitalito Aeropuertu Contador   Satena
· Santa Marta Aeropuertu Internacional Simón Bolívar   Copa Airlines Colombia
  Viva Air Colombia
· Pereira Aeropuertu Internacional Matecaña   LATAM Colombia
· Puerto Asís Aeropuertu Trés de Mayu   LATAM Colombia y Satena
· Quibdó Aeropuertu El Caraño (Reinicia 1 Payares 2018)   EasyFly
· Tumaco Aeropuertu La Florida   EasyFly
  Satena
  Chile (1 destín ensin serviciu) (1 aereollinia)
· Santiago de Chile Aeropuertu Internacional Comodoro Arturo Merino Benítez   LATAM Airlines
  Ecuador (2 destinos ensin serviciu) (2 aereollinies)
· Quitu Aeropuertu Internacional Mariscal Sucre   LATAM Perú
· Tulcán Aeropuertu Luis A. Mantiella   TAME
  Estaos Xuníos d'América (3 destinos, 2 ensin serviciu) (3 aereollinies)
· Fort Lauderdale Aeropuertu Internacional de Fort Lauderdale-Hollywood   LATAM Colombia
· Houston Aeropuertu Intercontinental George Bush   United Airlines
· Miami Aeropuertu Internacional de Miami   LATAM Airlines
  Países Baxos (1 destín ensin serviciu) (1 aereollinia)
· Ámsterdam Aeropuertu d'Ámsterdam-Schiphol   KLM
  Panamá (1 destín con serviciu) (1 aereollinia)
· Ciudá de Panamá Aeropuertu Internacional de Tocumen   Air Panama
  Perú (1 destín con serviciu) (1 aereollinia)
· Lima Aeropuertu Internacional Jorge Chávez   LAN Perú (vuelve a entamar el 19 d'avientu de 2018)
Total: 6 países (1 ensin serviciu), 12 destinos ensin serviciu, 11 aereollinies (4 ensin serviciu al terminal)

Estructura y capacidá editar

  • L'aeropuertu tien una pista de 9842 pies (3000 m) de llargor.
  • La pista ye pavimentada, y tien una elevación de 3162 pies (962 m). Ye unu de los aeropuertos n'América Llatina que funciona mientres les 24 hores, 7 díes, polo cual funciona en dellos casos como l'aeropuertu alternu de la ciudá de Bogotá.
  • Les instalaciones de carga cunten con un muelle del cargueru 747, almacén consolidáu, zona de tránsitu, puertu francu y zona de comerciu esterior; direición mecánica, funcionarios de la salú, seguranza pa los oxetos de valor; espresa y el centru del mensaxeru.
  • L'aereollinia Avianca tien la so propia sala VIP con distintos servicios tales como Wi-Fi, distintos ambientes, televisión satelital, barra de comíes y distintos materiales d'entretenimientu.

Datos d'interés editar

  • L'Aereollinia Avianca adquirió unos hangares nesta terminal aérea pal caltenimientu de los sos aviones, yá que nel Aeropuertu Internacional El Dorado nun hai más espaciu y ta en procesu de reestructuración.
  • Ellí atópense dellos de los McDonnell Douglas d'AeroRepública que yá salieron de serviciu, amás d'unu que tuvo un incidente y quedó al llau d'una de les cabeceres de la pista.
  • El 4 d'abril del 2001 un avión cargueru de la compañía Arrow Air, aportó de Quito y Guayaquil y depués de ser cargáu coles mercancíes siguiría la so camín de Miami. Depués del despegue, la tripulación reportó anomalíes nel tren d'aterrizaxe principal. Depués de los procedimientos establecíos y el consumu del combustible disponer a aterrizar d'emerxencia. Al efectuase la inspeición de rigor, les autoridaes plasmaes atoparon los cuerpos ensin vida de dos nuevos que s'escondieren nel compartimientu del tren d'aterrizaxe principal. Dambos polizones morrieron nel intentu de volar clandestinamente a Miami. La seguranza aeroportuaria del terminal viose fuertemente criticada pola opinión pública ante esti acontecimientu.
  • El 8 de xineru del 2005 presentóse una emerxencia d'un MD-83 de Aerorepública con 170 ocupantes a bordu. Cuando tomó pista proveniente de Cartagena, esti nun pudo detenese y vinu a parar na zona de seguranza a 250 metros del final de la pista, en perdiendo los trenes d'aterrizaxe. Anque afortunadamente nun hubo perdes humanes, l'avión foi declaráu como perda total. Esti acontecimientu recibió nuevamente munches crítiques per parte de la opinión pública ante'l concesionariu y les autoridaes aeroportuarias pola lenta reaición de les Brigaes d'Emergencia ante l'incidente asocedíu, que pudo terminar nuna traxedia. A diferencia d'otres concesiones nel país, el contratu con Aerocali S.A. nun inclúi les ambulancies nin los bomberos aeronáuticos, polo tanto la concesionaria nun podía responder poles falles de reaición que se presentaron nos momentos en qu'asocedió la emerxencia aérea.
  • La firma del Memorando d'Entendimientu que se llevó a cabu'l 17 d'avientu del 2012 ente la Aerocivil y Aerocali, da vida al contratu de concesión robláu nel añu 2000. Esta aición va dexar desenvolver al curtiu plazu les obres de modernización que rique l'Aeropuertu nel terminal nacional y construyir un nuevu terminal internacional que va impautar positivamente la inversión na rexón.
  • En total van ser 120 mil millones de pesos que se reinvertirán na reconfiguración del la zona de check in, la instalación de nueves bandes d'equipaxe, l'adecuación del hall central y de nueves zones comerciales. Sicasí, la mayor inversión va tar concentrada na nueva edificación destinada puramente como terminal internacional.
  • El sofitu de les entidaes de la Rexón como la Cámara de Comerciu de Cali y otros gremios del Valle foi de gran valor nesti procesu y exercieron una presión positiva por que se diera cuanto antes y nos meyores términos.
  • Este ye un fechu significativu pa la Rexón y en términos de competitividá ye poder alzar l'aeropuertu a una categoría de talla internacional.
  • Aerocali va tar apurriendo obres que suman 60 mil millones de pesos de la vixencia del 2012, lo que va garantizar l'entamu de les obres nel segundu semestre del 2013.
  • KLM en 2015 va ser la primer Aereollinia n'operar comercialmente un Boeing 777 nel aeropuertu. Mientres la historia del aeropuertu y amás de ser la segunda ciudá colombiana dempués de Bogotá, en qu'aterrize esti Boeing pa realizar vuelos comerciales de llargu algame.
  • El 22 de febreru de 2016, una maquinaria encargada de la construcción de la nueva terminal y modernización del aeropuertu mientres les obres, destruyó los cables d'enerxía de la pista, polo que l'aeropuertu tuvo que suspender les sos operaciones, funcionando solo hasta que la lluz natural dexólo.[7] El dañu foi correxíu dos hores dempués, volviendo a entamar l'aeropuertu les sos operaciones normales.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar