La Cooper Car Company foi fundada en 1947 por Charles Cooper y el so fíu John Cooper. Xuntos, empezaron construyendo coches nel pequeñu garaxe de Charles en Surbiton, Surrey, Inglaterra en 1947. Pa finales de los 50s y principios de los 60s, algamaron los más altos niveles de les carreres automovilístiques, mientres los sos carros de motor traseru y un solu asientu camudaben la cara de la Fórmula 1 y l'Indianapolis 500, y los sos sedanes apoderaben los rallies. Gracies en parte al legáu de los Cooper, el Reinu Xuníu sigui siendo llar d'una industria automovilístico competitiva esitosa, y el nome de Cooper vive nel Mini actual, construyíu n'Inglaterra por BMW.

Cooper Car Company
Formula One team (en) Traducir y productor d'automóviles
Direición Reinu Xuníu
Fundador John Cooper
Sector
Industria industria del automóvil
Cambiar los datos en Wikidata

De la necesidá, innovación editar

Los primeros automóviles construyíos polos Cooper yeren monoplaces de 500 cc y un solu asientu, remanaos por John Cooper y Eric Brandon, usando un motor de motocicleta JAP. Por cuenta de que los materiales yeren escasos darréu dempués de la Segunda Guerra Mundial, los coches yeren construyíos xuniendo los frontales de dos vieyos Fiat Topolino. Según John Cooper, el toque particular que convertiría a los Cooper en lleenda automovilística—allugar el motor detrás del pilotu—foi a cencielles práuticu nel momentu. Por cuenta de que l'autu tenía'l motor d'una moto, paeció-yos más conveniente que'l motor fora na parte posterior, remanando con una cadena.

Llamáu'l Cooper 500, l'ésitu d'esti autu na pista creo una demanda instantánea d'otros pilotos (incluyendo, al traviés de los años, Stirling Moss, Peter Collins y Bernie Ecclestone) y llevó al establecimientu de la Cooper Car Company, pa poder cubrir la demanda. El negociu creció, aproviendo una entrada algamadiza al deporte automotor pa práuticamente cualesquier aspirante a pilotu británicu. Los Cooper 500s, construyíos con partes rescataes de barraques militares y fábriques d'aviones y montaos con una serie de distintos motores de motocicleta, ganaron 64 de los 78 grandes eventos automovilísticos ente 1951 y 1954.

La Fórmula 2 Cooper Bristol de motor fronteru foi piloteado por dellos conductores legenadarios—ente ellos Juan Manuel Fangio y Mike Hawthorn—y ameyoraron la creciente reputación de la compañía, apaeciendo nes carreres de Grand Prix a partir de 1950. Pero nun foi hasta que la compañía empezó a construyir coches de carreres con motor traseru en 1955 que se dieron cuenta de los beneficios del motor traseru. Basándose nos carros de 500 cc con un motor Coventry Climax modificáu, estos coches yeren llamaos "Bobtails". Al tener un centru de gravedá más cercanu al centru del autu, afayaron que yera menos probable quedase virando na pista, y muncho más efectivu a la de midir el poder a llarga distancia. Por tanto, decidieron construyir una versión d'asientu únicu y empezaron a participar en carreres de Fórmula 2.

Revolución de motor traseru editar

Jack Brabham llamó l'atención cuando consiguió'l sestu llugar nel Gran Premiu de Mónacu de 1957 nuna Fórmula 2 de la marca Cooper de motor traseru, denomináu Cooper T43. Pero cuando Stirling Moss ganó'l Gran Premiu d'Arxentina de 1958 nel Cooper inscritu de forma privada por Rob Walker y depués Maurice Trintignant dobló la fazaña na próxima carrera en Mónacu, el mundu de les carreres taba anonadado; la revolución de motores traseros empezara. El siguiente añu, 1959, Brabham y l'equipu de fábrica de Cooper fueron los primeres en ganar el Campeonatu Mundial de Fórmula 1 nun autu de motor traseru. Equipu y pilotu repitieron el llogru en 1960, y tolos campeones mundiales dende entós sentáronse delantre de los sos motores.

 
Cooper-Maserati T86, 1967, Jochen Rindt

Brabham llevó'l Cooper ganador del campeonatu al Indy 500, en versión llixeramente modificada, en 1961. El "graciosu" autu d'Europa foi'l hazmerreír de los otros equipos, pero llegó a algamar el tercer llugar y terminó de novenu. Tomó unos cuantos años, pero'l mundu de carreres d'Indianapolis gradualmente diose cuenta de que los díes de los sos bólidos de motor fronteru taben contaos. Empezando con Jim Clark, quien remanó un Lotus de motor traseru en 1965, cada ganador del Indianapolis 500 tuvo'l motor traseru. La revolución causada por un pequeñu Cooper 500 cc remanáu con una cadena taba realizada.

Pal momentu nel que tolos fabricantes de coches de Fórmula empezaron a crear coches de motor traseru, la practicidad ya intelixencia de los coches d'asientu únicu de Cooper taba siendo devasada pola teunoloxía sofisticada de Lola, Lotus, BRM y Ferrari. La decadencia del equipu de Cooper foi aceleráu cuando John Cooper foi seriamente mancáu nun accidente vial en 1963 y Charles Cooper morrió en 1964. La so última victoria de Fórmula 1 foi llograda pol pilotu mexicanu Pedro Rodríguez nel Gran Premiu de Sudáfrica de 1967. En total, los Cooper participaron en 129 eventos del Campeonatu Mundial de Fórmula 1 en nueve años, ganando 16 carreres.

Depués de la muerte del so padre, John Cooper vendió l'equipu de Fórmula 1 Cooper al Chipstead Motor Group n'abril de 1965.

Victories en Grandes Premios editar

Añu País (Pista) Pilotu Fecha |-----
1958 Gran Premiu d'Arxentina (Buenos Aires) Stirling Moss 19 de xineru
  Gran Premiu de Mónacu (Montecarlu) Maurice Trintignant 18 de mayu
1959 Gran Premiu de Mónacu (Montecarlu) Jack Brabham 10 de mayu
  Gran Premiu de Gran Bretaña (Aintree) Jack Brabham 18 de xunetu
  Gran Premiu de Portugal (Monsanto) Stirling Moss 23 d'agostu
  Gran Premiu d'Italia (Monza) Stirling Moss 13 de setiembre
  Gran Premiu d'Estaos Xuníos (Sebring) Bruce McLaren 12 d'avientu
1960 Gran Premiu d'Arxentina (Buenos Aires) Bruce McLaren 7 de febreru
  Gran Premiu de los Países Baxos (Zandvoort) Jack Brabham 6 de xunu
  Gran Premiu de Bélxica (Spa-Francorchamps) Jack Brabham 19 de xunu
  Gran Premiu de Francia (Reims-Gueux) Jack Brabham 3 de xunetu
  Gran Premiu de Gran Bretaña (Silverstone) Jack Brabham 16 de xunetu
  Gran Premiu de Portugal (Porto) Jack Brabham 14 d'agostu
1962 Gran Premiu de Mónacu (Montecarlu) Bruce McLaren 3 de xunu
1966 Gran Premiu de Méxicu (Ciudá de Méxicu) John Surtees 23 d'ochobre
1967 Gran Premiu de Sudáfrica (Kyalami) Pedro Rodríguez 2 de xineru


Predecesor:
Vanwall
Equipos campeones
de Fórmula 1

1959-1960
Socesor:
Ferrari

Legáu del Mini editar

Mientres la fortuna de la compañía na Fórmula 1 escayía, un autu escurríu por John Cooper, el Mini Cooper—introducíu en 1961 como una evolución del diseñu de la British Motor Corporation y Alec Issigonis, el Mini, pero con un motor más poderosu, nuevos frenos y un acabáu distintivu—siguió apoderando en rallies al traviés de los 1960s, ganando munchos campeonatos en 1964, 1965 y 1967, más que tou en Montecarlu.

Numberoses versiones del Mini marcaes como "Cooper" y dellos kits de conversión Cooper fueron (y siguen siendo) vendíos por compañíes diverses. L'actual Mini, en producción dende l'añu 2001, tien los modelos Cooper y Cooper S y variedá de paquetes d'espansión y personalización llamaos John Cooper Works.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar