|persecución de los xudíos mientres la Primer Cruzada=

Cruzada de 1197
Parte de Cruzaes
Fecha 22 setiembre 1197 → 1198 (Gregorianu)
Llugar El Llevante mediterraneu
Resultáu Inconclusa
Belixerantes
Sacru Imperiu Romanu Xermánicu Ayubíes
Comandantes
Enrique VI del Sacru Imperiu Al-Adil I
Fuercies en combate
16 000[1] desconocíes
Baxes
desconocíes desconocíes
[editar datos en Wikidata]

La cruzada de 1197, tamién conocida como la cruzada d'Enrique VI (alemán: Kreuzzug Heinrichs VI) o la cruzada alemana (Deutscher Kreuzzug) foi una cruzada convocada pol emperador Hohenstaufen Enrique VI en respuesta al albortáu intentu del so padre, l'emperador Federico I Barbarroja mientres la Tercer Cruzada en 1189-1190. Por eso la campaña militar tamién se conoz como la cruzada del Emperador (faciéndose ecu del nome cruzada del Rei dada a la Tercer Cruzada).[2] Mientres les sos fuercies yá taben camín a Tierra Santa, Enrique VI morrió antes de la so partida en Messina el 28 de setiembre de 1197. El conflictu que surdió pol tronu ente'l so hermanu Felipe de Suabia y el rival Otón de Brunswick fizo que munchos de los cruzaos d'altu rangu tornaren. al reinu de Germania pa protexer los sos intereses nes siguientes eleiciones imperiales.[3] Los nobles que siguieron la campaña prindaron la mariña de Llevante mediterraneu ente Tiru y Trípoli antes de tornar a Alemaña. La Cruzada terminó abruptamente dempués de la cayida de les ciudaes de Sidón y Beirut en 1198.[3]

Contestu editar

El 2 d'ochobre de 1187, el sultán ayubí Saladín había prindáu Xerusalén y gran parte de los estaos cruzaos. Nun esfuerciu por reclamar los estaos d'ultramar, convocóse la Tercer Cruzada polos reis Felipe II de Francia y Ricardu I d'Inglaterra y pol emperador Federico I del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu en 1189. Federico partió con un exércitu enorme, ganó a un contingente selyúcida cerca de Philomelion y prindó Iconium, pero inesperadamente morrió al afogase nel ríu Göksu, cerca de Silifke, en Cilicia.

Tres la so muerte, la hueste de cruzaos alemanes de Federico, con un total d'ente 12−15 000 homes, eslleióse y un contingente muncho más pequeñu lideráu pol fíu de Federico, el duque Federico V de Suabia, siguió escontra Tierra Santa,[4][5]onde se xunieron al sitiu d'Acre (1189-1191). La cruzada terminó en 1192 col Tratáu de Ramla, suscritu pol sultán Saladino y el rei Ricardo Corazón de Lleón, estableciéndose un armisticiu de trés años y dexando a los musulmanes retuvieren el control de Xerusalén, ente que los cruzaos caltenín'Acre, Jaffa, y otres ciudaes costeres clave.

 
Enrique y el papa Celestino, del Liber ad honorem Augusti, de Pedro de Eboli, 1196

Enrique VI, escoyíu rei de los romanos en 1169, asocedió al so padre Federico y foi coronáu como emperador del Sacru Imperiu pol papa Celestino III en 1191. Na so llucha colos príncipes imperiales pa imponer la so socesión, la marea camudó al so favor cuando'l retornáu rei cruzáu Ricardo foi prindáu n'Austria y solo foi lliberáu contra un xuramentu de llealtá y el pagu d'un enorme rescate. En 1194, Enrique pudo afirmar les demandes d'heriedu de la so esposa Constanza al conquistar el reinu de Sicilia. Al declarar una nueva Cruzada pa reconquistar Xerusalén, Enrique unviar a un alcuerdu col papa Celestino III pa reconocer el so dominiu sobre Sicilia. Mentanto, el sultán Saladino yá morriera en 1193 y desencadenóse un conflictu pola so socesión nes tierres de los ayúbidas. En 1195, terminaba l'armisticiu suscritu pol rei Ricardo . En vista d'estos desarrollos favorables, l'emperador esperaba siguir l'impulsu de la campaña anterior.

Enrique VI decidió sacar ventaya de l'amenaza de fuercia que'l so padre exerciera contra l'Imperiu bizantín, afeutáu poles rebeliones en Serbia y Bulgaria, según poles incursiones selyúcides. L'emperador Isaac II Ángelo caltuviera estrechos venceyos col rei ursurpador sicilianu Tancredo de Lecce, que fuera derrocáu n'abril de 1195 pol so hermanu Alejo III Ángelo. Enrique aprovechó la ocasión pa esixir un tributu y unvió una carta amenazadora al emperador bizantín pa financiar la cruzada planiada. Alejo darréu sometióse a les demandes tributaries y esixó altos impuestos a los sos súbditos pa pagar a los cruciaos 5000 llibres d'oru. Enrique tamién forxó aliances col rei Aimerico de Xipre y el príncipe Lleón de Cilicia.

Llamada a la Cruzada editar

 
Federico d'Austria nel viaxe a Tierra Santa, pedigree de Babenberg, monesteriu de Klosterneuburg, ca. 1490

Mientres la Selmana Santa (marzu) de 1195, l'emperador Enrique fixo una promesa y nes celebraciones de Pascua en Bari anunció públicamente la Cruzada. El plan orixinal d'Enrique n'abril de 1195 yera movilizar una fuercia de 1500 caballeros y 3000 sarxentos, pero esti total entepasaríase s'enforma.[1] Nel branu viaxaba per Alemaña pa ganar siguidores. A pesar del estancamientu de la Tercer Cruzada, un gran númberu de nobles respondieron,[3] ente otros l'arzobispu Conrado de Mainz, el archicanciller de Germania y l'arzobispu Hartwig de Bremen, nueve obispo —incluyíos Wolfger de Passau, Conrado de Hildesheim—, cinco duques —Enrique I de Brabante, Bertoldo IV de Merania, Federico d'Austria, el so tíu Enrique de Mödling y el primu del emperador Hermann I Landgrave de Turinxa— y dellos condes incluyíos Enrique V del Rin, Meinhard II de Gorizia, Eberhard de Dörnberg—. Un gran númberu de nobles menores tamién se xunió a la Cruzada y en poco tiempu, acordies con Arnold von Lübeck nel so Arnoldi Chronica Slavorum, una poderosa hueste militar de 60 000 homes, incluyendo 7000 caballeros xermanos, taba en camín.[6] Un cronista contemporaneu dio una estimación más baxa de 4000 caballeros y una cantidá desconocida d'infantería.[6] La historiadora alemana Claudia Naumann suxurió en 1994 que la Cruzada tendría 16 000 homes, incluyendo 3000 caballeros.[1] Bretislaus III, Duque de Bohemia aceptara xunise a la Cruzada na Dieta de Worms n'avientu de 1195, y entamaba faelo, hasta que cayó enfermu y morrió'l 15 o'l 19 de xunu de 1197.

En marzu de 1197, Enrique dirixir al reinu de Sicilia. Los cruzaos embarcar p'Acre, ente que l'emperador primeru tuvo que reprimir una revuelta armada en Catania. Una fuercia de 3.000 soldaos saxones y renanos en 44 barcos sol mandu del conde Palatín Enrique V y del arzobispu Hartwig de Bremen zarpó del norte d'Alemaña y llegó a Messina n'agostu, onde se fundieron coles tropes del emperador y navegaron escontra'l Mediterraneu oriental.[1] Inda en Sicilia, fora pa cazar cerca de Fiumedinisi n'agostu, l'emperador Enrique careció con respigos, posiblemente de malaria. Morrió'l 28 de setiembre primero que pudiera zarpar escontra Tierra Santa.

Campaña editar

 
Reconquista de Beirut, Alexandre Hesse, 1842

El 22 de setiembre de 1197 un exércitu alemán sustancial sol mandu del archicanciller Conrado de Mainz y del mariscal Enrique de Kalden desembarcó n'Acre, onde la so presencia espertó'l disgustu de les fuercies franques de la reina Isabel de Xerusalén. Como los príncipes alemanes negaron l'autoridá d'Enrique de Kalden, escoyeron al duque Enrique I de Brabante como'l so comandante y los cruzaos dirixir a Tiru, empecipiando una campaña pa espulsar a los musulmanes de Beirut y someter la mariña de Llevante hasta Trípoli. Prindaron la rica ya importante ciudá de Sidón y el 24 d'ochobre ingresaron en Beirut. Col sofitu de los Príncipes xermanos, el rei Aimerico de Xipre, vasallu del emperador Enrique, casóse cola reina Isabel y foi coronáu rei de Xerusalén (como Amalrico II) en 1198.

Los cruzaos siguieron la so campaña y al reconquistar les tierres alredor del castiellu de Biblos (Gibelet) recuperaron l'enllaz per tierra col condáu de Trípoli. Inclusive colaron contra Damascu y sitiaron la ciudá de Toron, cuando-yos llegó la noticia de la muerte del emperador. En xunetu de 1198, la mayoría de los nobles yá entamaren la torna a casa[7] por que los sos feudos fueren confirmaos pol socesor d'Enrique. Los cruzaos restantes concluyeron otru armisticiu en xunu de 1198 col emir ayubí Al-Adil I, que reconoció'l gobiernu del rei Amalrico II sobre les tierres reconquistaes.[8] Na so calidá de rei de Xerusalén, Amalrico tresfirió'l señoríu de Beirut a Juan de Ibelin y el señoríu de Sidón a Reinaldo Grenier. Nel so camín de regresu a Alemaña, l'arzobispu Conrado de Mainz coronó en xineru de 1198 al príncipe Lleón de Cicilia, rei d'Armenia en Tarsus.

Consecuencies editar

Apavoriaos pola muerte d'Enrique, los cruzaos nun remataron les sos elevaes ambiciones. Sicasí, el debilitamientu del Imperiu bizantín persistió y estableció una base pa la Cuarta Cruzada y el saquéu de Constantinopla en 1204. Coles mesmes, la intención inicial de reconquistar Xerusalén foi abandonada, cuando l'armisticiu cola dinastía ayubí foi anováu pa otros seis años.

Los príncipes alemanes concentráronse más tarde nes alquisiciones de tierres que llograren nos territorios de los eslavos polabianos empecipiaes pola cruzada de los wendos de 1147. La Orde Teutónica, establecida mientres l'asediu d'Acre en 1190 y elevada a orde de caballería mientres la cruzada alemana en marzu de 1198, xugó un papel importante na espansión alemana escontra l'este de Prusia y na rexón báltica axacente nel sieglu XIII.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Loud, 2014, p. 160.
  2. The Crusades, C. 1071-c. 1291 By Jean Richard, Jean Birrell, páx. 237.
  3. 3,0 3,1 3,2 Norwich, John Julius (1997). Vintage Books: A Short History of Byzantium.
  4. Loud, 2010, p. 19.
  5. Norwich, John Julius (1997). Vintage Books: A Short History of Byzantium.
  6. 6,0 6,1 Loud, 2014, p. 159.
  7. Riley-Smith (1990) p.64
  8. Loud, 2014, p. 145.

Referencies editar

L'artículu de la Wikipedia n'inglés recueye les siguientes fontes:
  • Riley-Smith, Jonathan (1990). Facts on File: Atlas of the Crusades.
  • Norwich, John Julius (1997). Vintage Books: A Short History of Byzantium.
  • Loud, G. A. (2010). Ashgate Publishing: The Crusade of Frederick Barbarossa: The History of the Expedition of the Emperor Frederick and Related Texts. ISBN 9780754665755.
  • (2014) Ashgate: Crusades: Volume 13. ISBN 978-1472441676.
  • Juritsch, Georg (1894). Wagnerschen Universitätsbuchhandlung: Geschichte der Babenberger und ihrer Länder, 976-1246.

Enllaces esternos editar