Feria

conceyu de la provincia de Badayoz

Una feria[1] ye un eventu social, económicu y cultural —establecíu, temporal o ambulante, periódicu o añal— que se lleva a cabu nuna see y que llega a tomar xeneralmente una tema o propósitu común. Puede tener por oxetivu primordial la promoción de la cultura, dalguna causa o estilu de vida, xeneralmente nuna forma risondero y variao; más comúnmente l'oxetivu ye la estimulación comercial, pos tien la finalidá d'arriquecimientu o de xenerar ganancies pa les llocalidaes anfitrionas, persones o organizaciones patrocinadores, y participantes hospitalarios, en cuenta de un tiempu prestosu qu'inclúi diversión y entretenimientu, participación en xuegos d'azar y de maña, alimentos, manxares y llambionaes, oxetos, o xuguetes, etc., pa los participantes visitantes y negociantes, yá sían estos menores o mayores d'edá, dependiendo del eventu, conseñes, carauterístiques, costumes llocales y lleis que rixen el llugar.

Feria
actividá
Cambiar los datos en Wikidata

Oríxenes editar

Primeramente les feries fueron un fenómenu económicu surdíu na Europa Occidental de la Baxa Edá Media, nuna coxuntura espansiva del feudalismu, na que les ciudaes taben creciendo xunto al comerciu a llarga distancia, l'artesanía y les finances, esto ye: toles actividaes económiques que diben más allá de la economía rural agropecuaria, qu'aun así constituyía la gran mayoría de la producción.

Consistía nuna confluencia entamada de numberosos mercaderes nuna llocalidá que la so posición xeográfica representara dalguna ventaya, que dexa establecer tratos comerciales mientres dellos díes y con periodicidad de normal añal, por cuenta de la fiesta llocal puesta so la advocación d'un santu patrón. Les autoridaes llocales (como'l conceyu) o de mayor nivel (señor xurisdiccional -llaicu o relixosu-, o'l mesmu rei -que les sos funciones tán aumentando nel procesu de constitución de la monarquía autoritaria-) concéden-yos proteición física y una serie de garantíes económiques, fundamentalmente la exención o rebaxa sustancial d'impuestos. Tanto por razones d'espaciu como polo que suponía de símbolu fiscal, les feries solíense celebrar a les puertes de les muralles, n'escampaes abiertes que la espansión posterior de les ciudaes terminó convirtiendo en places cerraes con edificios alredor (plaza de mercáu), munchos d'ellos con función comercial estable, y que la continuación de la espansión del planu urbanu termina convirtiendo nun puntu céntricu de la ciudá.

Nes feries sofisticáronse les práutiques comerciales y financieres (establecimientu de precios, distintos tipos de creitu y pagu aplazáu, como la lletra de cambéu, cambéu de moneda, banca, compañía comercial, etc.) que tán nel orixe del denomináu capitalismu comercial.

Feries de Champaña editar

Ente los años 1150 y 1300 les feries más famoses fueron les feries de Champaña[2] (na actual rexón francesa de Champagne-Ardenne, entós condáu de Champaña), onde constituyíen un ciclu añal en que se celebraben les feries de Troyes, Provins, Chigre-sur-Aube y Lagny (oeste de Francia, na ruta comercial terrestre que xune les riques zones urbanes del Norte d'ItaliaFlorencia, Venecia, Xénova y Milán— y FlandesBruxes, Amberes y Bruxeles—).

Feria d'Albacete editar

La Feria d'Albacete ye una de les feries más antigües d'España.[3] En 1375, cuando Albacete dixebrar de Chinchilla y conviértese en villa, recibe oficialmente'l derechu a celebrar una feria añal.[4] Estes feries col pasu de los sieglos fueron ganando importancia, lo que llevó a que los Reis Católicos reconocer.[5] Pero ensin dulda el momentu que marcó históricamente a la Feria d'Albacete y a la ciudá foi'l 6 de marzu de 1710: en plena guerra de socesión, el primer Borbón, Felipe V, dio a la ciudá'l privilexu de realizar una feria franca añal con una duración de cuatro díes que, col intre de los años, pasó a tener 10 díes como na actualidá.

Feries de Medina del Campo editar

Na Corona de Castiella desenvolver dende'l sieglu XV un importante grupu de feries nel centru de la Meseta Norte: les de Medina del Campo, Medina de Rioseco y Villalón,[6] siguiendo la ruta comercial que da salida a la llana de les oveyes trashumantes de les cañaes de la Mesta, por Burgos y los puertos del Cantábricu (Santander, Laredo, Bilbao); ente que n'Andalucía destacaron les Vendejas de Sanlúcar de Barrameda (desaguada del Guadalquivir).

Na Corona d'Aragón tamién hubo feries medievales reseñables, siendo la Feria de Tolos Santos de Cocentaina la segunda más antigua d'España (1346).

Evolución posterior editar

Darréu, el términu feria foi evolucionando, designando dende esposiciones de ganáu pa la venta como cualquier tipu d'eventu comercial, hasta les feries taurines. Anguaño'l términu estendióse dende la so orixinal función comercial pa incluyir eventos festivos, con puestos de venta d'artículos variaos y atraiciones; éstes últimes asítiense de cutiu pela rodiada de la ciudá.

Feries anguaño editar

Anguaño, dependiendo de la llocalidá y el país onde se celebre, el términu «feria» puede referise, ente otros, a:

La llegada d'una feria ambulante a una llocalidá puede convertise nun eventu añal o recurrente, dependiendo, xeneralmente, del ésitu previu d'ésta. Les connotaciones xeneralmente deseyaes y qu'acompañen frecuentemente l'usu del términu, son aquelles de prosperidá, variedá y allegría.

Otra variedá y de gran actualidá ye la Feria Virtual, dende la cual podemos ver otra forma de realizar esti tipu d'eventos. Les feries relixoses son populares en munchos países d'América Llatina, por casu en Venezuela, y reflexen la creencia d'una particular rexón: Feria de la Chinita (Maracaibo, Zulia), Feria de la Divina Pastora (Barquisimeto, Lara).

Feries famoses nel mundu editar

Alemaña editar

 
Feria del Llibru de Frankfurt de 2006

Arxentina editar

 
Tecnópolis, la feria de Ciencia y Teunoloxía más grande de Llatinoamérica.

Estaos Xuníos editar

Chile editar

 
Feria Internacional del Aire y del Espaciu de 2014 en Santiago de Chile.

Colombia editar

De siguío solo méntense les principales festividaes del país, yá que totalidá de conceyos de Colombia tienen les sos propies feries y fiestes que se realicen cada añu en diverses dómines:

Feries taurines editar

Feria del llibru editar

Cuba editar

España editar

Feries del llibru editar

Feries taurines editar

Na práutica totalidá de llocalidaes españoles celébrense fiestes llocales con distintes denominaciones, que xenérica o específicamente denominar feries. En munches d'elles denominar feria taurina o a cencielles feries a les fiestes de toros (encierres y otres manifestaciones taurines populares, corríes de toros profesionales en places estables, etc.). Ente les más destacaes tán:

Conceutu de feria n'Andalucía editar

 
Casetes na Feria d'Abril de Sevilla.

Les feries andaluces tienen especial significación polos elementos culturales específicos qu'apurren a la cultura ya idiosincrasia andaluza; tanto los heredaos de les feries orixinales, d'orixe ganaderu y relixosu; como los agregos por ciertes celebraciones más recién con motivación diversa (como les Fiestes Colombines de Huelva dedicaes a la rellación con Iberoamérica). Dalgunes de les feries andaluces más importantes son: la feria de la Manzanilla de Sanlucar de Barrameda, la feria de la primavera y del vinu fino (el Puerto de Santa María), que cada añu ye dedicada a un conceyu distintu, la Feria del Corpus de Granada, la Feria d'Abril de Sevilla, la Feria del Caballu de Xerez de la Frontera, la Feria del Carmen y del Sal de San Fernando (Cádiz), la Feria d'Agostu de Málaga, la Feria de La Virxe del Mar d'Almería, la Feria de La nuesa Señora de la Salú (Córdoba) y La Feria de San Lucas (Xaén). Finalmente, tantu la Feria de Setiembre de Murcia como la Feria d'Albacete tienen carauterístiques similares a les andaluces pero retocaes cola cultura llocal.

Feria del discu editar

Na práutica totalidá de llocalidaes españoles celebrar con distintes denominaciones (feria del discu, feria de discos, feria internacional del discu, feria de discu y cine, feria de discu y cómic, mercadín musical, fira del disc, rastru,...), celebrándose de normal una vegada al añu en cada llocalidá.
Les principales feria del discu que se celebren n'España son les de Madrid, Barcelona, Valencia, Valladolid, Aranda de Duero, Zaragoza, Sevilla, Santander,...

Guatemala editar

  • Festival de Barriletes Xigantes de Sumpango

Reinu Xuníu editar

Méxicu editar

 
Feria Tabasco, una de les trés más importantes de Méxicu.

Perú editar

  • Mistura, feria gastronómica añal en Lima.
  • Ricura, feria gastronómica del Altu Mayu añal en Moyobamba - San Martín.
  • Expoalimentaria, feria añal ye la principal plataforma de negocios internacional del sector alimentos, bebíes, maquinaria, equipos, insumos, envases y embalaxes, servicios, restoranes y gastronomía más importante de Llatinoamérica, que constitúyese como'l puntu d'alcuentru internacional d'empreses esportadores, y selectos compradores provenientes de los cinco continentes.Lima - .

Polonia editar

 
Feria Internacional de Poznan, centrada nel sector de bienes industriales.

Suiza editar

Venezuela editar

Elementos nuna feria editar

Dependiendo de munchos factores determinantes, dende'l propósitu de la feria en si, la so naturaleza, l'audiencia, y les costumes llocales, hasta'l tamañu de la sede, tipu de patrociniu y l'estravagancia mesma, la feria puede incluyir dalgunos de los siguientes elementos:

Actividaes editar

Ente les actividaes pueden presentase:

Entretenimientu editar

Ente l'entretenimientu puede brindase:

Vistimienta editar

La indumentaria puede incluyir:

Comida editar

Ente los alimentos puede ufiertase:

Productos editar

Dalgunos productos que pueden vendese son:

Atraiciones electro-mecániques editar

Les atraiciones electro.mecániques, tamién llamaes barraques, son parte habitual de les feries. Ente les diverses atraiciones pueden atopase:

Nos primeros años del sieglu XXI, por cuenta de la crisis, l'usu de les atraiciones de feria baxó un 25% según dixo Julio Naranjo que ye'l voceru de los feriantes n'España,[7] quien, en delles provincies, delega el so llabor por gran acumuladura de trabayu a Rocio Blanco Segura en Toledo (Castiella-La Mancha) y a Adrián Barbero Pérez en Cáceres (Estremadura).

Parques d'atraiciones n'España editar

El conceutu de parque d'atraiciones ye más ampliu que'l de feria d'atraiciones electro-mecániques. Estes atraiciones formen parte tantu de la feria como del parque d'atraiciones pero nesti postreru les atraiciones son permanentes, pertenecen toes a la mesma empresa y tienen un caltenimientu y seguridá más rigorosu. L'usuariu puede disponer de cualesquier d'elles previu pagu d'un bonu a diferencia de les atraiciones nes feries que son abonaes individualmente. Les feries d'atraiciones electro-mecániques viaxen por toa España allegando a les festividaes de munchos conceyos, sicasí pocos d'estos conceyos tienen parque d'atraiciones. De siguío enseñámos-yos una llista de los más importantes:

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar