Historia económica d'África

La humanidá aniciar n'África, y asina esistieron sociedaes humanes empezaron a realizar actividaes económiques. Los seres humanos más tempranos yeren cazadores-pañadores que vivíen en pequeños grupos familiares. Inclusive entós había un comerciu considerable que podría cubrir llargues distancies. Los arqueólogos atoparon evidencies de que'l comerciu d'artículos de luxu, como los metales preciosos y les conches diose al traviés de la totalidá del continente. Ye según empiézase a rexistrar la Historia económica d'África.

Les antigües unidaes de midida exipcies tamién sirvíen como unidaes de moneda.

La hestoria económica africana de cutiu céntrase nes esplicaciones de la probeza y escurez otros aspeutos como los llogros de los llabradores, comerciantes y estaos africanos, incluyendo meyores na seguridá alimentaria y episodios de crecedera económica.[1]

Granxes en Malawi, 2010.

Historia Antigua editar

África tien la hestoria económica más llarga y más antigua una y bones la humanidá aniciar n'África, y ende tamién lo fixo l'actividá económica.[2] Delles cultures, como los bereberes, vivíen n'árees seques y convirtiéronse en pastores nómades, ente que nes cultures que vivíen na Sabana, cultivaben diversos granos y polo tanto l'asentamientu permanente yera posible. L'agricultura sofitó'l desenvolvimientu de grandes ciudaes, y de redes de comerciu ente les llocalidaes.[3]

Oríxenes de l'agricultura editar

L'agricultura n'África empecipiar nel corazón del Desiertu d'El Sáḥara,[4] qu'en 5200 antes de Cristu yera muncho más húmedu y densamente pobláu que güei. Fueron adomaos delles especies natives, la más importante ye'l mijo perla, el sorgu y el caupí, que s'estendió al traviés d'África Occidental y el Sahel. El Sahara nesti momentu yera como'l Sahel ye na actualidá. Los sos amplios campos abiertos dexen un fácil cultivu, pero faen imposible'l cultivu intensivu del suelu, yá que ye probe y l'agua llindada. Los cultivos locales tampoco yeren ideales y producieron menos caloríes que los d'otres rexones. Estos factores llindaron los escedentes y caltuvieron poblaciones escases y esvalixaes.

El Norte d'África tomó un camín bien distintu de les rexones del sur. Climáticamente ta venceyada al Oriente Mediu y al creciente Fértil, amás les téuniques agrícoles d'esa rexón fueron adoptaes al per mayor. Esto incluyó a distintos grupos de cultivos, como'l trigu, la cebada y uves. El norte d'África tamién foi bendichu por una de les rexones agrícoles más riques del mundu nel valle del ríu Nilu. Cola llegada de l'agricultura, la rexón del Nilo convertir nuna de les zones más densamente poblaes del mundu, y d'Exiptu, el llar d'una de les primeres civilizaciones.

El Desiertu d'El Sáḥara crea una barrera terrible ente la parte norte y sur del continente. Esisten dos importantes esceiciones: el Sudán Nubiano, que foi venceyáu a Exiptu pol Nilo y Etiopía, que podíen axustar coles rexones del norte sobre'l Mar Roxu. Estaos poderosos crecieron nestes rexones como'l Reinu de Kush, en Nubia y Aksum n'Etiopía. Especialmente dende Nubia, idees y teunoloxíes procedentes d'Oriente Mediu y Europa llegaron el restu d'África.

Los historiadores creen que'l trabayu en fierro fueron desenvueltos de forma independiente n'África. A diferencia d'otros continentes, África nun tuvo un periodu de cobre y bronce antes del so Edá del Fierro. El cobre ye bastante raru n'África, ente que'l fierro ye bien común. En Nubia y Etiopía, el fierro, el comerciu y los escedentes agrícoles conducen a la creación de ciudaes y civilizaciones.

La espansión bantús editar

 
La moneda del Sultanatu de Mogadiscio.

Na zona del continente más escasamente poblada, nesti mesmu periodu produció la espansión de los pueblos bantús. La espansión bantú empecipiar nel sur de Camerún hai unos 4000 años. anguaño fálense delles llingües bantús y hai evidencia arqueolóxica de que los llabradores neolíticos entrantes nel norte de Gabón c. 3800 antes de Cristu yeren bantús. Sábese que la espansión bantú yera desaxeradamente rápida y masiva, pero'l so motor exactu sigue siendo revesosu. Esti periodu ye anterior al fierro, qu'apaez nel rexistru arqueolóxicu por 2500 BP.

 
Moneda d'oru Aksumite de Endubis.

Una de les primeres espansiones bantú foi la migración de los Bubis a Bioko. Ellos inda taben usando teunoloxía de la piedra nel primer contautu européu. Les dificultaes de baltar de la selva ecuatorial de l'agricultura llevaron a la suxerencia de que la espansión primaria foi a lo llargo de los valles fluviales, una hipótesis sofitada por estudios de nomes de peces. Otru factor que puede ser la llegada de los cultivos alimenticios-sureste asiáticu, especialmente'l plátanu AAB, la malanga y el ñame-agua. Reconstrucciones llingüístiques suxuren que la única ganadería que tien el proto-bantú yera la cabra. Al traviés de los sieglos a tola metá sur d'África taba habitada pol grupu, escluyendo solo'l desiertu Kalahari. La so espansión solo terminó fai relativamente pocu tiempu. Nel añu 1000, los comerciantes árabes describen que los bantús llegaren tan lloñe como Mozambique, y los colonos europeos repararon la espansión bantú en Sudáfrica sol nome de zulú y otros.

El llendo Bantú reformó la economía del continente. En dalgún momentu del primer mileniu un cambéu igualmente importante empezó como cultivos empezaron a llegar dende'l sureste d'Asia. L'Océanu Índicu foi siempres muncho más abiertu al comerciu que l'aturbolináu Atlánticu y Pacíficu. Los comerciantes podíen montar los monzones vientos del oeste a primeros d'añu y volver escontra l'este por ellos más tarde. Supúnxose qu'estos cultivos llegaron per primer vegada a Madagascar, que tamién adoptó llingües del sureste asiáticu, en dalgún momentu ente los años 300 y 800. Dende la isla de los cultivos cruciaron a África Oriental. Ellos inclúin munchos cultivos, siendo'l más importante'l del plátanu .

El plátanu y otros cultivos dexaos pa cultivu más intensivu nes rexones tropicales d'África, esto foi más notable na rexón de los Grandes Llagos d'África, una área con escelentes suelos, que vieron a munches ciudaes y estaos formase, les sos poblaciones alimentar en gran midida polos plátanos.

Les rutes comerciales editar

Ente que hubiera siempres un ciertu nivel de comerciu, la puxanza de les ciudaes y los imperios fixo muncho más importante l'actividá comercial na economía africana. El Norte d'África foi central pal comerciu de tola rexón del Mediterraneu. Fora d'Exiptu, esti comerciu yera principalmente controláu polos fenicios que llegaron a apoderar el norte d'África, con Cartago como la ciudá más importante. Los griegos controlaben gran parte del comerciu oriental, incluyendo'l que se daba a lo llargo del Mar Roxu con Etiopía. Nesta rexón una serie de ciudaes comerciales grieges estableciéronse y actuaron como conductu pa la so civilización y aprendizaxe.

La ciudá exipcia (y más tarde, romana) d'Alexandría (fundada por Alexandru Magnu nel 334 aC), foi unu de los centros de comerciu más importantes nel Mediterraneu dende va munchos sieglos. Hasta bien entráu'l sieglu XIX, Exiptu siguía siendo una de les partes más desenvueltes del mundu fora d'Europa. Nubia en Sudán tamién comerciaba colos países africanos del interior, como Chad y Libia, según con Exiptu, China, la India y la península arábiga.

Mientres la mayor parte del primer mileniu AD, el Reinu d'Aksum n'Etiopía y Eritrea tenía una poderosa marina y venceyos comerciales que llegaben hasta l'Imperiu Bizantín y la India. Ente los sieglos XIV y XVII, el sultanatu de Ajuran, centráu na moderna Somalia, practicó la inxeniería hidráulica y desenvolvió nuevos sistemes pa l'agricultura y la fiscalidá, que siguieron siendo utilizaos en delles partes del Cuernu d'África hasta finales del sieglu XIX.

Na mariña este del continente, los comerciantes Suaḥili venceyaron la rexón nuna rede comercial del Océanu Índicu, trayendo importaciones de cerámica china y teles indies en cuenta de oru, marfil y esclavos. Los reinos Swahili crearon un imperiu comercial prósperu, qu'ocupó'l territoriu, anguaño, de Kenia, Tanzania y Uganda. Les ciudaes suaḥili yeren puertos comerciales importantes pal comerciu col Oriente Mediu y l'Alloñáu Oriente.[5]

Nel interior d'África, el comerciu yera muncho más llindáu. La baxa densidá de población volvía'l comerciu pocu rentable. La barrera masiva de les selves tropicales del Congo yeren más pimpanu que'l Sahara, bloquiando'l comerciu al traviés del centru del continente.

La llegada de los exércitos islamistes tresformaron les economíes de gran parte d'África. Anque l'Islam tuvo relativamente pocu impautu nel norte d'África, onde les grandes ciudaes, l'alfabetización y los Estaos centralizaos fueren la norma, los musulmanes yeren muncho más eficaces que los cristianos n'enfusar nel Sahara. Esto foi en gran parte por cuenta de los camellos, que llevara la espansión árabe y grande cantidaes de comerciu al traviés del desiertu. Una serie d'estaos desenvolver nel Sahel nel estremu sur del Sahara, que fizo inmenses ganancies del comerciu al traviés del Sahara. El primeru d'ellos foi'l Imperiu de Ghana, llegando a a la so máxima estensión nel sieglu XII. Llueu, otros, como l'imperiu de Malí y Kanem-Bornu, tamién surdieron na rexón. El principal comerciu d'estos estaos yera l'oru, que yera abondosu en Guinea. Tamién foi importante'l tráficu d'esclavos al traviés del Sahara que s'inclúi un gran númberu d'esclavos al norte d'África.

600-1600 d. C. editar

 
Una variedá Okpoho de Maniya de la xente del Igbo del sureste de Nixeria

Munchos imperios crecieron alredor de les árees costeres o grandes ríos que sirven como parte d'importantes rutes comerciales. Los reinos de Malí y l'Imperiu songhai crecieron a lo llargo del ríu Níxer ente 1200 y 1590. Comerciantes bereberes del Sahel, una rexón al sur del Desiertu d'El Sáḥara, comerciaron con cobre, caballos, armes y ropa que traíen dende'l norte d'África nos trenes del camellu.[6] El comerciu colos bereberes, y otros grupos, llevó a la crecedera del imperiu de Ghana, qu'intercambiaba oru, nueces de kola, y esclavos. Los africanos occidentales tuvieron una demanda de sal, que se recueyen nos oasis del desiertu, y que s'utilicen pa caltener los alimentos, según para sazonar.[7]

L'imperiu de Ghana, sol lideralgu de Tunka Manin en 1062, esperimentó una edá d'oru económico, política y cultural. La so organización, la fuercia militar (200.000 profesionales militares) y la prosperidá económica podría comparase favorablemente con munchos de los reinos de la Europa de la dómina.[8]

En 1324, Mansa Musa, el rei de Malí, fixo una pelegrinación a La Meca. Hubo un enorme grupu entamáu pa llevar a cabu'l Hach col rei. La pelegrinación incluyía "60.000 homes, ente ellos 1.200 siervos" y los rexistros amuesen que Mansa Musa fixo entrega de tanto oru n'Exiptu, que la so economía ablayóse.[9]

 
Primeres rutes comerciales transaharianas.

Ente 1000 y 1500, los montes d'África Occidental tamién pasaron a formar parte de les redes comercialessobremanera so los reinaos de los reis cultura yoruba. Ife yera una ciudá comercial vital, a lo llargo de la ruta de los montes tropicales a Djenné, un importante centru de comerciu de Sudán, cerca d'otres ciudaes comerciales de gran tamañu como Tombuctú y Gao.[10] L'allugamientu de Ife tamién la ponía cerca de Benín y l'Océanu Atlánticu. La civilización yoruba foi sofitada per ciudaes arrodiaes de tierra cultivada, pero un ampliu desenvolvimientu del comerciu fixo rica a esi imperiu.[11]

Pal añu 1000, los bantús en Zimbabwe y África del Sur desenvolvieron un intensu comerciu esterior con tierres tan alloñaes como China y la India, de la que recibieron la porzolana, granos, y olles perses y árabes. Camudaron la carne de vacunu adomáu (en llugar de la carne d'animales de caza), fierro y marfil y oru.[12] La ciudá de piedra de lz Gran Zimbabwe, fundada en 1100, foi'l centru del reinu Shona hasta alredor de 1400.[13]

Gran parte del comerciu de los reinos del monte facer a nivel llocal, polo xeneral pol pueblu yoruba ordinaries nos mercaos locales. En delles ciudaes estos llévense a cabu cada 3 o 4 díes. Tela, verdures, carne y otros productos axustáronse y pagu pol usu de pequeñes conches marines llamaos cauris que fueron importaos d'África del Este.[14] Barres de cobre y fierro, llamaos manilas, fueron producíos en formes estándar pa ser utilizáu como moneda de cambéu. Otros elementos utilizaos nel comerciu como una forma de moneda incluyíos sal, tela y barres d'oru.[11]

El comerciu col Oriente Mediu empezó yá nel antiguu Exiptu. Islam foi introducíu a la rexón del Cuernu dende'l principiu de la península arábiga, pocu dempués de la hégira. Zeila 's de dos mihrab Masjid al-Qiblatayn data del sieglu séptimu.[15] La espansión del Islam traxo comerciantes árabes hasta Marruecos. El Sultanatu Adal na rexón del Cuernu tamién caltuvo rellaciones billaterales col Imperiu Otomanu.[16] Na mariña suaḥili al sureste, el sultán de Malindi mandó unviaos al palaciu imperial chinu en Nanjing Yongle teniendo una xirafa y otros regalos exóticos.[17]

Influencia europea editar

Colonización europea temprana editar

 
Un mapa d'África por John Thomson, 1813.

Los primeros colonos europeos asitiar nel norte d'África nos tiempos antiguos. Estos colonos incluyeron a los fenicios y los griegos. Los colonos d'Atenes y otres partes de Grecia establecer a lo llargo de la mariña mediterránea del norte d'África. Más tarde fueron siguíos polos colonu del Imperiu Romanu. Les Colonies de Roma "sirvieron como un prototipu" pal movimientu colonial européu más tarde nel continente.[18]

Portugal foi'l primer imperiu européu n'enfusar fondamente nel África subsaḥariana pa establecer colonies. El Príncipe portugués Enrique'l Navegante avanzó esploración portuguesa d'África, impulsáu por dos deseos: pa espublizar el cristianismu, y p'establecer a África como un bastión del cristianismu contra l'Imperiu Otomanu , que taba faciendo munchos conversos africanos al Islam. África foi esplotada con fines comerciales, por cuenta de un gol del portugués: atopar una ruta a la India, lo qu'abriría la totalidá de la rexón del Océanu Índicu pal comerciu direutu con Portugal. La conquista del territoriu n'África tamién significó que los portugueses podíen utilizar l'oru d'África pa financiar los viaxes a lo llargo d'esta nueva ruta comercial.[19]

Los portugueses empezaron comerciu significativu con África Occidental nel sieglu 15. Esti comerciu yera principalmente pa los mesmos productos que los árabes mercaren-oru, marfil y esclavos. El portugués vendió los africanos pañu indiu y bienes manufacturados europeos, pero negar a vende-yos armes. Llueu, sicasí, otres potencies europees como Francia , Dinamarca , el Países Baxos y Gran Bretaña taben desenvolviendo'l so propiu comerciu con África, y que teníen menos restricciones. Les grandes potencies imperiales europees n'África fueron Portugal, Gran Bretaña, Francia, y en menor midida Alemaña, Bélxica, España ya Italia. La presencia de Portugal n'África como un poder imperial enllargar hasta la década de 1970, cuando'l postreru de les sos antigües colonies declararon la so independencia tres años de guerra.

L'Océanu Atlánticu fuera mientres enforma tiempu casi impenetrable pa les galeres que derrompíen el Mediterraneu. Que cualquier buque necesariu pa pasar a miles de quilómetros de desiertu ensin agua antes de llegar a cualquier rexones poblaes tamién feches comerciu imposible. Estes barreres fueron superaes pol desenvolvimientu de la carabela n'Europa. Enantes, el comerciu con África subsaḥariana namái podría llevase a cabu al traviés de los intermediarios del norte d'África. Agora los europeos podíen comerciar direutamente colos mesmos africanos.

Esta pervalible ventaya comercial a los cambeos rápidos nel África occidental. La rexón fuera mientres enforma tiempu l'agricultura granible y, sobremanera nel oeste de Nixeria, densamente poblada. Les enormes ganancies derivaes del comerciu y la llegada d'armes conducen a la centralización significativa y un númberu d'estaos formaos na rexón, tales como la Confederación Ashanti y Reinu de Benín . Estos estaos convertir en dalgunos de los más ricos y más avanzaos n'África. Los comerciantes ricos empezaron a unviar a los sos fíos a les universidaes europees y los sos exércitos bien armaos podría desafiar les fuercies europees.

Munchos nativos y l'oeste d'África, como Seedies y Kroomen, sirven nos barcos europeos, y recibíen un salariu regular, lo qu'aumenta en gran midida'l so estáu de vuelta a casa.

Trata d'esclavos del Atlánticu editar

Claramente, tratar d'esclavos arriquez los segmentos de la sociedá africana que coticen n'esclavos. Sicasí, la historiografía moderna d'esclavitú bazcuyó ente dos polos sobre la cuestión de los sos efeutos demográficu y económicu n'África nel so conxuntu. Los primeros rellatos históricos de tratar d'esclavos nel Atlánticu fueron escritos en gran midida pa una audiencia popular polos abolicionistes y los antiguos esclavos como Olaudah Equiano que destacaron fondamente los sos efeutos negativos sobre los pueblos africanos. A midida que avanzaba'l sieglu XIX, les cuentes de los efeutos negativos de la esclavitú yeren cada vez más utilizaes p'argumentar a favor de la colonización europea del continente. Otra manera, hubo quien, como l'esplorador británico y xeógrafo William Winwood Reade, basar nes cuentes de los comerciantes d'esclavos p'argumentar que los efeutos de la esclavitú fueron positivos.[20]

A principios del sieglu XX, la visión de la esclavitú como una influencia negativa n'África prevaleció ente los historiadores académicos profesionales n'Europa y Estaos Xuníos. Mientres el periodu de la descolonización posterior a la Segunda Guerra Mundial, un influyente grupu d'estudiosos, lideráu por JD Fage, argumentó que los efeutos negativos de la esclavitú fueren esaxeraos, y que la esportación d'esclavos fuera compensáu pola crecedera demográficu. Walter Rodney, un especialista na Mariña Alta Guinea, respondió que la demanda europea d'esclavos aumentara considerablemente la importancia económica del comerciu d'esclavos nel África occidental, con efeutos catastróficos. Rodney, quien participó viviegamente nos movimientos d'independencia de Pan africanu, acusó Fage de blanquiar el papel de los europeos n'África; Fage respondió acusando a Rodney de romanticismu nacionalista.[21]

Los alderiques sobre los impautos económicos del comerciu atlánticu fueron aguiyaos amás pola publicación de Philip Curtin L'Atlánticu d'esclavos: un censu (1969), qu'argumentaron que 9.566.000 esclavos fueron esportaos dende África al traviés del comerciu atlánticu. Na década de 1970, l'alderique sobre los impautos económicos del comerciu atlánticu volvió cada vez más nes estimaciones demográfiques de les esportaciones d'esclavos en rellación coles tases de natalidá continentales. La mayoría de los estudiosos creen que Curtin yera demasiáu conservador nel so cálculu, cola mayoría de les estimaciones que bazcuyen ente 11.5 millones a 15.4 millones.[22] Más apocayá, John K. Thornton presentó un argumentu más cercanu al de Fage, ente que José Inikori, Patrick Manning y Nathan Nunn argumentaron que'l comerciu d'esclavos tuvo un impautu al llargu plazu nel desenvolvimientu económicu d'África debilitante.[23]

Manning, por casu, llegó a la siguiente conclusión, dempués de considerar les variaciones rexonales nes esportaciones d'esclavos y asumiendo una tasa de crecedera de la población africana añal del 0,5%:. La población d'África sería de 100 millones en llugar de los 50 millones en 1850, si non polos efeutos combinaos de les operaciones d'esclavos esternos ya internos.[24] Nunn, nun recién analís econométrico de les rexones esportadores d'esclavos perdayuri d'África, que s'atopa "una rellación negativa robusta ente'l númberu d'esclavos tomaos d'un país y el so el desenvolvimientu económicu posterior."[25] Nunn argumenta, amás, qu'esto nun puede esplicase pola probeza antes de trátalo d'esclavos, porque más densamente poblada y económicamente partes d'África desenvolvió una regresión detrás primeramente menos desenvueltos, non esclavu zones esportadores mientres el cursu del Atlánticu, al traviés del Sahara, el Mar Roxu y tratar d'esclavos nel Océanu Índicu.

Yera colonial editar

1884-1945 editar

La Conferencia de Berlín (n'alemán: Kongokonferenz o "Conferencia de Congo") de 1884-85 reguló la colonización europea y el comerciu n'África mientres el periodu del imperialismu, y coincidió col surdimientu repentín d'Alemaña como una potencia imperial. Convocada per Portugal y entamada por Otto von Bismarck, primer canciller d'Alemaña, la so resultancia foi, la Llei Xeneral de la Conferencia de Berlín. Esta pue ser vista como la formalización de la repartición d'África. La conferencia dio pasu a un periodu de intensificación de l'actividá colonial per parte de les potencies europees, de la qu'esanició la mayoría de les formes esistentes d'autonomía y autogobiernu africanes.[26] Mientres esta dómina colonial, la economía d'África reorganizar pa sirvir a Europa y los europeos, asina la cadena industrial europea empezó n'África y terminó nos almacenes industriales europeos.

En 1914, tol continente africanu cayería sol dominiu colonial européu, cola esceición d'Etiopía y Liberia. [24] La división del territoriu africanu ente los rexímenes europeos de cutiu violaba les llendes esistentes reconocíos polos africanos locales. Dalgunos de los estaos africanos independientes afeutaos pola división del continente incluyíen:[27]

  • Al-Hajj Umar Ahmadu Sefu
  • Ankole
  • Asanti
  • Bagirmi
  • Barotse
  • Basutoland
  • Benin Kingdom
  • Bornu
  • Buganda
  • Bunyoro
  • Burundi
  • Chokwe
  • Dahomey
  • Empire of Sokoto
  • Jumbe
  • Karagwe
  • Matabele
  • Merina *

Mirambo

  • Mlozi
  • Morocco
  • Msiri
  • Rwanda
  • Samori
  • (Mahdist State of the) Suden
  • Yao Chiefs
  • Yoruba State
  • Wadai
  • (Sultanate of) Zanzibar
  • Zulu Empire

Sol dominiu colonial, el sistema de plantíu agrícola introducióse llargamente pa cultivar grandes cantidaes de cultivos comerciales y emplegar mano d'obra africana barata (de cutiu forzada) pa esportar a países europeos. La minería de xemes y metales preciosos como l'oru foi desenvueltu de manera similar por empresarios europeos ricos como Cecil Rhodes. La implementación y los efeutos d'estes polítiques coloniales podríen ser brutales. Un exemplu estremu d'esplotación de los africanos mientres esti periodu ye l'Estáu Llibre del Congo , alministráu so una forma de "gobiernu de la compañía". Los belgues, baxu Leopoldu II de Bélxica, dexaron a les empreses utilizar el trabayu forzosu como meyor paecía-yos. Les condiciones brutales, la fame y l'enfermedá terminaron na muerte d'unos 10 millones de congoleses ente 1885 y 1908.[28]

Les comisiones del gobiernu belga na década de 1920 atoparon que la población del Congo belga cayera hasta un 50% sol gobiernu del Estáu Llibre del Congo como resultancia del trabayu forzosu (en gran parte con fines de cultivu de cauchu), la masacre de les tropes coloniales, la fame y l'enfermedá . Nes colonies de colonos blancos como Arxelia, Kenia, Rhodesia (agora Zimbabwe), Sudáfrica y el suroeste d'África (agora Namibia), les tierres más fértiles fueron espropiaes por fuercia de les poblaciones indíxenes pal so usu por colonos blancos. Nestos países, los llabradores africanos fueron emburriaos escontra "reserves natives", xeneralmente allugaes en tierres grebes y marxinales. La esclavitú tamién foi llargamente abolida poles potencies coloniales.

Pa dellos colonizadores, como los británicos, la colonia ideal basar nuna economía abierta, viviegamente dedicada al comerciu mundial al traviés de la esportación de materies primes y l'importación de productos terminaos.[29] Los británicos practicaron una política d'alministración llixera, imponiendo relativamente poca regulación sobre les sos colonies, especialmente n'asuntos non económicos. Mientres se llograron los intereses británicos, les poblaciones indíxenes recibieron mayores llibertaes individuales. Sicasí, otros colonizadores, como los franceses, adoptaron un enfoque más activu de la gobernanza, afalando o inclusive riquiendo a los sos súbditos que s'asimilaren más dafechu a la cultura francesa.

Los colonizadores taben baxu fuerte presión política pa faer les sos colonies darréu y de cutio rentables. En casi tolos casos, esta llimitación condució a una escasez d'inversiones al llargu plazu de los países madre nel desenvolvimientu económicu de les sos colonies. Magar estos países financiaron dellos proyeutos importantes d'infraestructura diseñaos pa facilitar el comerciu, esto foi principalmente p'ayudar a la estracción inmediata de recursos pervalibles, y había poca o nenguna inversión na crecedera de les empreses locales. Otra razón pola que los gobiernos coloniales dexaron que les economíes locales tuvieren arrezagaes yera que les industries locales competitives amenorgaríen la dependencia comercial de les colonies de les economíes centrales d'Europa.

Por que les colonies integrar na economía mundial y na rede comercial imperial, los gobiernos coloniales precisaben que los ciudadanos locales participaren na actividá del mercáu, en cuenta de a cencielles na agricultura de subsistencia. Un métodu que les potencies coloniales usaben pa encamentar a les poblaciones natives a participar na economía más grande yera'l requisitu de que los impuestos pagar en moneda oficial. Esto fizo que l'agricultura de subsistencia fuera menos facedera, una y bones los productores precisaben vender siquier dalgún escedente nel mercáu pa llograr la moneda necesaria pal pagu d'impuestos.[30]

Munches vegaes los poderes coloniales recaldaron estos impuestos al traviés de l'ayuda de los xefes africanos locales, quien fueron sofitaos políticamente y financieramente polos gobiernos coloniales en cuenta de la so ayuda pa faer cumplir les polítiques d'estos gobiernos, especialmente pa polítiques que pudieren ser impopulares. Poro, los colonizadores mesmos evitaron ciertu grau de animosidad de los sos súbditos utilizando esti xefes establecíos como mandatarios pa faer cumplir munches de les sos polítiques coercitivas.

Anguaño, munches economíes africanes vense afeutaes pol legáu del colonialismu. Na agricultura, los sistemes de plantíu qu'introducieron fueron altamente insostenibles y causaron severa degradación ambiental. Por casu, l'algodón amenorga drásticamente la fertilidá del suelu uquier que se cultive, y les árees d'África occidental que tán apoderaes por plantíos d'algodón son agora incapaces de camudar a cultivos más rentables o inclusive pa producir alimentos debíu al suelu escosu. Apocayá, más países empecipiaron programes pa camudar a formes tradicionales y sostenibles d'agricultura, tales como'l cultivu migratoriu y el barbechu de arbustos, con cuenta de cultivar abondos alimentos pa caltener a la población, calteniendo la fertilidá del suelu y dexando que l'agricultura siga nes xeneraciones futures.

Independencia y la Guerra Fría editar

Dempués de la Segunda Guerra Mundial, les actitúes europees escontra África empezaron a camudar. Arriendes de la Segunda Guerra Mundial y l'empiezu de la Guerra Fría, los poderes "occidentales" oponer a la idea d'usar la conquista absoluta p'amestar territoriu. Coles mesmes, el baturiciu contra'l dominiu colonial taba faciéndose persistente n'África. Ente 1945 y 1948 hubo una serie de fuelgues y protestes en Senegal, Tanzania, nel sistema ferroviariu francés d'África Occidental, y na Costa Daurada d'África Occidental.[31]

Los países africanos ganaron gradualmente la so independencia (coles llendes de la era colonial intactos), na mayoría de los casos ensin un enllargáu conflictu violentu (esceiciones inclúin Camerún , Madagascar y Kenia ). A midida que siguía la Guerra Fría, los gobiernos africanos podíen cuntar col sofitu de los gobiernos occidentales o de los patrones comunistes, según la so ideoloxía.[32]

Los primeros años de la independencia fueron relativamente senciellos pa la mayoría de los países africanos. Esta resiliencia económica se erosionó na so mayor parte mientres les próximes décades. Fixéronse munchos argumentos pa identificar los factores qu'espliquen el cayente económicu de munchos países africanos. L'enclín al gobiernu d'un solu partíu, que proscribió a la oposición política, tuvo la resultancia de caltener a los dictadores nel poder mientres munchos años, perpetuando les polítiques fallíes.[33] Los préstamos de gobiernos estranxeros convertir en agobiantes cargues pa dellos países que teníen dificultaes inclusive pa pagar los intereses de los préstamos. La Conferencia de les Naciones Xuníes sobre Comerciu y Desenvolvimientu ( UNCTAD ) envalora qu'ente 1970 y 2002 "África subsaḥariana recibió $ 294 mil millones en préstamos, pagó $ 268 mil millones en serviciu de la delda y entá debe $ 300 mil millones".[34]

Referencies editar

  1. Baten, Jörg. Cambridge University Press: A History of the Global Economy. From 1500 to the Present.. ISBN 9781107507180.
  2. Munro, J. F. (1976). Africa and the international economy, 1800-1960: an introduction to the modern economic history of Africa south of the Sahara. London: Dent.
  3. Bar‐Yosef, O. (1998). The Natufian culture in the Levant, threshold to the origins of agriculture. Evolutionary Anthropology: Issues, News, and Reviews, 6(5), 159-177.
  4. Ehret, C. (2002). The civilizations of Africa: a history to 1800 (p. 15). Charlottesville: University Press of Virginia.
  5. Wonders of the African World: The Suaḥili People
  6. Pouwels, Randall L. (2005). Oxford University Press: The African and Middle Eastern World, 600-1500. ISBN 9780195176735.
  7. Pouwels, Randall L. (2005). Oxford University Press: The African and Middle Eastern World, 600-1500. ISBN 9780195176735.
  8. Clarke, John Henrik (1998). EWORLD Inc: Christopher Columbus and the Afrikan Holocaust: slavery and the rise of european capitalism. ISBN 978-1--61759-030-6.
  9. Clarke, John Henrik (1998). EWORLD Inc: Christopher Columbus and the Afrikan Holocaust: slavery and the rise of european capitalism. ISBN 978-1--61759-030-6.
  10. Pouwels, Randall L. (2005). Oxford University Press: The African and Middle Eastern World, 600-1500. ISBN 9780195176735.
  11. 11,0 11,1 Pouwels, Randall L. (2005). Oxford University Press: The African and Middle Eastern World, 600-1500. ISBN 9780195176735.
  12. Pouwels, Randall L. (2005). Oxford University Press: The African and Middle Eastern World, 600-1500. ISBN 9780195176735.
  13. Pouwels, Randall L. (2005). Oxford University Press: The African and Middle Eastern World, 600-1500. ISBN 9780195176735.
  14. Pouwels, Randall L. (2005). Oxford University Press: The African and Middle Eastern World, 600-1500. ISBN 9780195176735.
  15. Briggs, Phillip (2012). Bradt Travel Guides: Somaliland. ISBN 1841623717.
  16. Black, Jeremy (1996). Cambridge University Press: Cambridge Illustrated Atles, Warfare: Renaissance to Revolution, 1492-1792. ISBN 0521470331.
  17. Cotterell, Arthur. Penguin: The Imperial Capitals of China: A Dynastic History of the Celestial Empire. ISBN 1468306057.
  18. Irele, F. Abiola, and Biodun Jeyifo (2010). Oxford University Press: The Oxford Encyclopedia of African Thought, Volume 1. ISBN 9780195334739.
  19. Irele, F. Abiola, and Biodun Jeyifo (2010). Oxford University Press: The Oxford Encyclopedia of African Thought, Volume 1. ISBN 9780195334739.
  20. See Reade 1864.
  21. For a summary of the Fage-Rodney alderique, see Inikori 1982, pp. 74-99.
  22. See Curtin 1972, Lovejoy 1983, Inikori and Engerman 1992
  23. See Thornton 1998, Inikori 1982, Inikori 1992, Manning 1990, Nunn 2008.
  24. Manning 1990, p. 85
  25. Nunn, 2008, p. 168
  26. Förster, S., Mommsen, W. J., & Robinson, R. Y. (Eds.). (1988). Bismarck, Europe and Africa: The Berlin Africa conference 1884-1885 and the onset of partition. Oxford University Press.
  27. (2007) Cambridge University Press: A History of Sub-Saharan Africa. ISBN 9780521687089.
  28. White, Matthew (2012). W.W. Norton & Company Ltd.: The Great Big Book of Horrible Things. ISBN 9780393081923.
  29. Munro, J. Forbes Macmillan: Britain in Tropical Africa, 1880–1960: Economic Relationships and Impact. ISBN 0333323300.
  30. «African Colonial Economies: State Control, Peasant Maneuvers, and Unintended Outcomes». History Compass 11 (1):  páxs. 1–13. doi:10.1111/hic3.12024. http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/hic3.12024/full. Consultáu'l 10 de xunu de 2014. 
  31. Young, Tom (2010). Oneworld: Africa: A Beginner's Guide. ISBN 9781851687534.
  32. (2007) Cambridge University Press: A History of Sub-Saharan Africa. ISBN 9780521687089.
  33. Young, Tom (2010). Oneworld: Africa: A Beginner's Guide. ISBN 9781851687534.
  34. Caplan, Gerald (2008). Groundwood Books: The Betrayal of Africa. ISBN 9780888998255.

Enllaces esternos editar