League of Legends

videoxuegu MOBA de 2009

League of Legends (tamién conocíu poles sos sigles LoL) ye un videoxuegu de xéneru multiplayer online battle arena (MOBA) y deporte electrónico desenvueltu por Riot Games para Microsoft Windows y OS X. Nun principiu los servidores taben agospiaos na empresa GOA y apocayá anuncióse la so venta a la empresa china Tencent Holdings Limited.

League of Legends
Desendolcador Riot Games
Distribuidora Riot Games, Tencent Holdings (es) Traducir, THQ (es) Traducir y Garena (es) Traducir
Plataforma macOS, Microsoft Windows, Android, iOS y TGP Box (en) Traducir
Publicación 27 ochobre 2009
Serie League of Legends (en) Traducir
Xéneru multiplayer online battle arena
Mou multixugador y mou cooperativu
Preséu d'entrada tecláu y mur
Clasificaciones
CERO Adolescentes (es) Traducir
ESRB Adolescentes (es) Traducir
PEGI PEGI 12 (es) Traducir
USK USK 12
Más información
Páxina web oficial leagueoflegends.com, lol.garena.tw y lol.qq.com
' League of Legends '
Cambiar los datos en Wikidata

El xuegu foi diseñáu pal sistema operativu Microsoft Windows y llanzaron una beta pa OS X dexando al poco tiempu'l proyeutu de llau.[1] Esta beta foi ameyorada per parte d'usuarios del xuegu, faciendo posible xugar a una versión actualizada de League of Legends.

N'ochobre de 2012, cuntaba con 70 millones de xugadores rexistraos.[2] Pa marzu de 2013 rexistróse un picu de 5 millones de xugadores coneutaos coles mesmes en tol mundu.[3] Ye un xuegu d'alta competitividá siendo unu de los xuegos más populares de los deportes electrónicos (e-sports).[4]

El xuegu ta inspiráu nel popular mapa personalizáu del Warcraft III, Defense of the Ancients: Allstars diseñáu por Steve «Guinsoo» Feak el cual de la mesma ta basáu nel escenariu de StarCraft «Aeon of Strife».[5]

Xugabilidá editar

El xuegu consta de 3 maneres actuales de xuegu n'execución: El Resquiebru del Invocador, El Monte Retorcigañáu y El Abismu de los Llamentos.[6] Los xugadores compiten en partíes, que duren ente 20 y 60 minutos en permediu. En cada manera de xuegu, los equipos trabayen xuntos pa llograr una condición de victoria, de normal destruyendo la estructura central (llamáu Nexu) na base del equipu enemigu dempués de pasar per alto una llinia d'estructures defensives llamaes Torretas. En toles maneres de xuegu, los xugadores controlen personaxes llamaos «campeones», escoyíos o asignaos en cada partida, que tienen un conxuntu d'habilidaes úniques, colos cualos van xugar tola partida hasta la so conclusión. Dende mayu de 2018, hai 141 campeones disponibles, siendo l'últimu agregu Pyke, l'Estripador del Muelle Coloráu.

Los campeones empiecen cada partida con un baxu nivel, y depués ganen esperiencia nel intre de la partida p'algamar un nivel máximu de 18. Ganar niveles d'esperiencia nes partíes dexa a los xugadores desbloquiar les habilidaes especiales del so campeón y aumentar de delles maneres úniques pa cada personaxe. Si un campeón pierde toa la so salú, ye derrotáu, pero ye alicáu automáticamente na so base una vegada que pasa'l tiempu abondu. Los campeones tamién empiecen cada partida con una cantidá baxa d'oru, y pueden ganar oru adicional mientres tou la partida de delles maneres: matando a personaxes non xugadores conocíos como súbditos y bisarmes; matando o ayudando a matar campeones enemigos; destruyendo les estructures enemigues; pasivamente al traviés del tiempu; y al traviés d'interaiciones con artículos únicos o habilidaes de campeón. Esti oru puede gastar a lo llargo de la partida pa mercar artículos del xuegu qu'aumenten entá más les estadístiques de cada campeón (ataque, defensa, vida, etc.) y la xugabilidá nuna variedá de formes. La esperiencia del campeón, l'oru ganao y los artículos mercaos son específicos de cada partida y nun se tresfieren a partíes posteriores. Poro, tolos xugadores empiecen cada partida en relativa igualdá de condiciones con al respeutive de el so equipu contrariu.

Al traviés de les partíes, los xugadores tamién llogren pagos que s'apliquen a la so cuenta. Les cuentes de los xugadores empiecen nel nivel unu y progresen por aciu la cantidá de partíes xugaes. El nivel de xugador ye independiente del nivel de personaxe; tanto una cuenta de nivel 30 como una de nivel 5 empezaríen nel nivel de personaxe 1 al empiezu d'una nueva partida. Dende 2009 hasta 2017, el nivel máximu de la cuenta foi 30, y a midida que los xugadores progresaben, desbloquiaron conteníu y habilidaes adicionales. Esti sistema foi rediseñáu en payares de 2017, cola eliminación de la llende de nivel 30 y l'eliminación del sistema de Runes/Maestríes qu'dio bonos progresivos a los xugadores en función del so nivel de cuenta.[7] Xugar partíes y xubir de nivel apurre "Esencia Azul" (llamada "Puntos d'Influencia" (IP) de 2009 a 2017), una moneda que puede usase en llugar de "dineru real" p'aportar a ciertes carauterístiques bloquiaes.

Nes partíes de 5 vs. 5, pasaos 15 minutos de partida, ye posible realizar una rindición, pero la votación debe de ser unánime. Cualquier xugador puede empecipiar la votación (tomándose como un votu a favor). Al minutu 20 el 80% del equipu tien de tar d'alcuerdu (4 xugadores de 5). Si un pidimientu de rindición foi refugada tienen d'esperase 3 minutos pa poder pidir otra; ente que si la rindición foi aprobada, el nexu propiu s'autu destrúi, acabando asina la partida nuna derrota.

Ambientación editar

League of Legends tien llugar nel mundu ficticiu de Runaterra. Onde'l campeones son una coleición d'héroes y villanos que tienen una variedá d'hestories, de cutiu rellacionaes coles lluches polítiques de los diversos países del continente principal de Valoren. Amás, dellos campeones son extraplanares y provienen de mundos distintos a Runaterra, pero tán de visita pa los sos propios fines. Esti campeones dacuando topeten ente sigo, lo cual vese reflexáu en reflexáu na xugabilidá de League of Legends.

La hestoria pasó por dos fases: la hestoria "orixinal" que foi canon dende 2009 hasta 2014, y la hestoria reiniciada dende 2014 hasta'l presente. [8] La hestoria orixinal taba bien centrada en xustificar la mecánica exacta d'un xuegu de "Lliga" nel mundu de Runaterra. Pa esplicar esto, nel contestu orixinal, Valoren yera gobernáu funcionalmente por magu del tiempu desaxeradamente poderosos que podíen amedranar a les otres naciones por que cumplieren colos sos caprichos. Crearon la "Academia de Guerra", tamién conocíu como "Lliga de Lleendes", pa resolver disputes y actuar como una lliga deportiva internacional. Nestes disputes, los "Invocadores" (esto ye, los xugadores del xuegu) podíen controlar a cualesquier de los héroes o villanos más grandes de Runaterra nes sos lluches, lo que xustificaba por qué podía formase un equipu de 5 personaxes qu'odiaben a los demás. Amás, estos magos del tiempu en realidá amenorgaríen el poder de los personaxes al "nivel 1" antes de cada partíu por que les coses fueren "xustes"; les hestories de dellos personaxes inclusive los arreyaben explícitamente con esta idea por aciu l'Academia de Guerra siendo responsable de sellar el so poderes por cuenta de que yeren demasiáu poderosos, como les semidiosas Kayle y Morgana. Esto esplica por qué los personaxes podíen participar en múltiples partíes y teníen de volver a aprender les mesmes habilidaes cada vez. Dempués d'una partida, dacuando emitíase un "Xuiciu", colos Invocadores ganadores capaces d'otorgar tierres y privilexos a aquellos que favorecíen.

L'equipu narrativu de Riot finalmente decidió qu'esta hestoria yera demasiáu restrictiva y "reinició" la hestoria detrás de League of Legends en 2014.[9] N'esencia, la hestoria orixinal ponía demasiada énfasis nos invocadores ensin cara y los Magos del Tiempu de l'Academia; Riot deseyaba que los campeones tomaren el centru del escenariu y tuvieren les sos propies hestories, escorriendo los sos propios oxetivos únicos. Por casu, Riot publicó una trama sobre un imperiu perdíu nel desiertu de Shurima[10] y una trama sobre un enfrentamientu ente'l pirata Gangplank y la cazadora de pirates Miss Fortune na ciudá de Aguasturbias,[11] dambes hestories fueron protagonizaes polos campeones del xuegu, non los Invocadores. Un efeutu secundariu d'esto ye que "el xuegu y la hestoria nun son copies idéntiques unu del otru".

El mundu de Runaterra consiste nuna serie de países y ciudaes-estáu, zarraos nuna rede de rivalidá, alianza y conflictu.[12] Los dos entidaes más grandes y poderoses son los estaos de Demacia y Noxus, que llibraron guerres nel pasáu, y tán en guerra anguaño, con cada unu buscando socavar silenciosamente al otru. Demacia inspirar nun reinu européu medieval idealizáu, ente que Noxus recuerda al Imperiu Romanu. Los campeones demacianos tienden a valorar temes como la caballerosidad y l'honor, ente que Noxus arguyecer de la so visión, poder y astucia.[13][14] Piltóver y Zaun son una ciudá estáu a la vanguardia de la teunoloxía; Piltóver, la "respetable" metá de la ciudá, tien un estilu steampunk, ente que Zaun, la escaecida ciudá soterraña de Piltóver, ye una visión más escura del poder de la teunoloxía, arreyándose n'investigaciones éticamente cuestionables.[15][16] El Fréljord ye un dominiu xeláu estremáu por una guerra civil a tres bandes ente les reines rivales Ashe, Sejuani y Lissandra.[17] Ciudá de Bandle ye una ciudá mítica onde habiten los yordles, una raza de pequeños humanoides esclusiva de League of Legends.[18] Xonia ye una nación insular con una fuerte conexón cola maxa y presenta campeones inspiraos en monxos y arquetipos ninja, según Vastaya, una raza de criatures híbrides animal-humanu tamién esclusives de League of Legends.[19] Aguasturbias ye una ciudá portuaria con una tema pirata[20] Les Islles de les Solombra son una cadena d'islles que fueron máxicamente conrotes y fueron abruxaes por una fuercia malina conocida como la "Borrina Negro" que drena la vida y fortalez a los non muertos.[21] Targón ye un antiguu picu de monte con una tema de la mitoloxía griega.[22] Shurima ye un imperiu apocayá resucitáu qu'hasta apocayá se perdió nel desiertu, con una tema daqué exipciu.[23] Icathia ye otra ciudá cayío y abandonao onde les bisarmes d'otra dimensión conocida como El Vacíu cruciaron a Runaterra, con una tema Lovecraftiano.[24]

De los mapes actuales, el Resquiebru del Invocador taba ambientada na Academia de Guerra de la hestoria orixinal; ye debatible el so llocalización na nueva hestoria. El Monte Retorcigañáu allugar nes Islles de la Solombra; y l'Abismu de los Llamentos allugar nel Fréjlord.

Mapes editar

League of Legends contién cuatro mapes principales o «Campos de Xusticia», cada unu con distintos terrenes, oxetivos, maneres de xuegu y condiciones de victoria, según dellos oxetos» y «conxuros de invocador».

 
Imaxe del mapa del Resquiebru del Invocador na que pueden estremase les cais y les bases de dambos equipos.
  • Resquiebru del Invocador: Ye'l mapa más popular en League of Legends, Siendo consideráu l'estándar nel xuegu competitivu.[25] Nesti tipu de mapa, dos equipos de cinco xugadores compiten pa destruyir una estructura enemiga llamáu Nexu, curiáu pol equipu enemigu y una serie d'estructures defensives llamaes Torretas.[26] Un Nexu ta allugáu en cada base enemiga en llaos opuestos del mapa, na esquina inferior izquierda y na esquina cimera derecha. Estes estructures crean de cutio personaxes non xugadores d'inferior ataque y vida conocíos como súbditos, qu'avancen escontra la base enemiga a lo llargo de tres carriles: superior, mediu ya inferior. (llamaos n'inglés top, mid, y bot, respeutivamente). Los xugadores compiten pa faer avanzar estes folaes de súbditos escontra la base enemiga, lo que-yos dexa destruyir estructures enemigues y finalmente ganar la partida. Ente carriles hai árees neutrales del mapa conocíes como xungla, (Jungle n'inglés) dispuestes en cuatro cuadrantes. Un ríu pocu fondu estrema'l mapa ente los equipos, pero en realidá nun torgar el movimientu; tolos campeones pueden caminar al traviés d'él ensin nenguna diferencia a la tierra firme.

Cada equipu tien de defender les sos propies estructures y destruyir les estructures del otru equipu. Éstes inclúin:

  • Torretas: cada carril ta protexíu por poderoses estructures defensives llamaes torretas. Les torretas faen un dañu escepcionalmente alto y van atacar a los súbditos y campeones enemigos que s'averen a elles. Les torretas dan prioridá a los súbditos enemigos na so vecindá, pero darréu van atacar a los campeones enemigos si ataquen a los campeones aliaos. Poro, al avanzar una fola de súbditos aliaos nel rangu d'una torreta, un campeón puede estropiar la estructura ensin ser atacáu. Cuando se destrúin, les torretas apurren oru y esperiencia. Les torretas destruyíes permanecen asina pal restu de la partida y nun van remanecer. Delles torretas, dependiendo del allugamientu, van refaer la so salú col tiempu si tán estropiaes pero ensin destruyir.
  • Inhibidores: cada carril contién un inhibidor. El inhibidor d'un carril puede ser atacáu dempués de qu'un equipu destruyera los trés torretas que protexíen el so carril. Destruyir un inhibidor va faer que los Nexos aliaos xeneren súpersúbditos, súbditos más poderosos qu'apurren una meyora a los súbditos de la contorna. Si destrúyense, los inhibidores van remanecer dempués de cinco minutos.
  • Nexu: cada equipu tien un Nexu que solo se puede estropiar una vegada que toles torretas nun carril y el inhibidor destrúyense. La destrucción del nexu del equipu enemigu remata'l xuegu.

Dellos oxetivos son "neutrales", lo que significa que nun van atacar a los campeones que pasen pellí, pero'l campeones pueden optar por engarrar con ellos si deseyen llograr un pagu en cuenta de tener que lluchar por ella. Inclúin:

  • Bisarmes de la xungla: les bisarmes neutrales que se reproducen en distintos llugares na xungla y apúrren-y al xugador oru, esperiencia y, dacuando, otros pagos por matalos. Ellos son l'oxetivu neutral más común.
  • Dragones elementales/Dragón ancestral: los dragones elementales son poderoses bisarmes allugaes na metá inferior del ríu. Tolos miembros del equipu que mata al dragón reciben bonificaciones que duren tol xuegu y son acumulatives. Los dragones tán basaos en Los cuatro elementos de la Naturaleza, y cada dragón da un beneficiu temáticamente apropiáu. Un dragón elemental al azar va remanecer seis minutos dempués de que muerre l'anterior. El Dragón Ancestral apaez nel so llugar dempués de 35 minutos nel xuegu. Cuando ye asesináu, apurre una bonificación más fuerte qu'un dragón elemental individual, pero sume col tiempu, a diferencia de los pagos de los dragones anteriores.
  • Heraldu del Resquiebru: L'Heraldu del Resquiebru ye un poderosu enemigu allugáu na parte cimera del ríu. Matar al Heraldu dexa que s'invoque de nuevu como un ariete pa asediar les torretas enemigues. Esta bisarma nunca volverá apaecer dempués de la so muerte.
  • Barón Nashor: el Barón Nashor ye l'enemigu neutral más poderosu, allugáu na parte cimera del ríu. va xenerase dempués de venti minutos, reemplazando al Heraldu del Resquiebru. Tolos miembros vivos del equipu que mata al Barón Nashor reciben una bonificación que fai que los súbditos cercanos sían más poderosos. El Barón Nashor va remanecer siete minutos dempués de que muerra.

Munchos de los detalles camudaron col tiempu; League of Legends nun ye un xuegu estáticu, una y bones la mecánica foi camudando dende'l so llanzamientu en 2009. Por casu, l'Heraldu del Resquiebru foi amestáu en 2016 y les sos habilidaes rellanzaes en 2017;[27] Los dragones daben oru en llugar de les bonificaciones dende 2009 hasta 2014, y los dragones solo convirtiéronse en dragones elementales en 2016; les bisarmes de la xungla fueron amestaos y reaxustaos; el tiempu que tardaron los inhibidores en remanecer foi de 4 minutos en llugar de 5 minutos por un tiempu; El Barón Nashor daba una ventaya más fuerte a les estadístiques de los campeones, pero non bonificaciones a los súbditos dende 2009 hasta 2014; y asina.

  • Monte Retorcigañáu: Nel Monte Retorcigañáu, dos equipos de trés xugadores compiten pa destruyir el Nexu del equipu contrariu, que ye abellugáu por Torretas.[28] Conceptualmente ye similar al Resquiebru del Invocador, pero más pequeñu pa dar cuenta de trés contra trés en llugar de cinco contra cinco. En llugar de los 3 carriles con torretas y 3 inhibidores del Resquiebru del Invocador, el Monte Retorcigañáu tien solo 2 carriles y 2 inhibidores, cola xungla nel mediu. Les otres diferencies son la adición de dos "Altares", que'l so control da al equipu ocupante una variedá de bonificaciones, y el reemplazu del Barón Nashor con Vilemaw, una deidá arácnida malvada. Los miembros vivos del equipu que mata a Vilemaw reciben una bonificación temporal, similar a la muerte del Barón Nashor.
  • Abismu de los Llamentos: L'Abismu de los Llamentos usar pa les partíes "ARAM" (All Random All Mid), y son cinco contra cinco.[29] La diferencia ente l'Abismu y los otros mapes ye que solo hai un estrechu carril de Torretas y un inhibidor, y nenguna zona de xungla neutral. Poro, en llugar de escaramuzas y movimientos ocultos, l'Abismu de los Llamentos céntrase puramente en grandes engarradielles n'equipu nel únicu carril del mediu. Los xugadores nun pueden tornar a la so base aliada pa reponer la so salú y maná o mercar artículos nun siendo que fueren asesinaos. Adicionalmente, los xugadores nun tienen capacidá d'escoyer a los sos campeones, si non qu'estos son asignaos de forma aleatoria. ARAM llanzóse como manera oficial en setiembre de 2013.[30]
  • Repulgu de Cristal: El Repulgu de Cristal usar pa la manera Dominion, un formatu de xuegu descontinuado onde equipos de cinco xugadores pertenecíen pa prindar puntos de control y caltener esos puntos mientres el periodu de tiempu más llargu posible. [31] El mapa consistía nun círculu con 5 puntos de control. Cada equipu controlaba una base conocida como fonte, allugada nes esquines inferiores izquierda y derecha del mapa. Cada equipu llograba puntos al prindar y tener más oxetivos que l'otru equipu a lo llargo del tiempu, que depués s'amenorgaben del total de "vides" del otru equipu. Estos puntos descontar d'un puntaje inicial de 200. El primer equipu qu'amenorgaba al otru equipu a 0 puntos llograba la victoria. Dominion llanzóse'l 26 de setiembre de 2011 y retiróse el 22 de febreru de 2016 por cuenta de la falta de popularidá, anque'l Repulgu de Cristal usar pa otros formatos rotativos, como Ascension.[32][33]
  • Asaltu al nexu:Esta manera de xuegu n'alfa foi desveláu apocayá, y yá puede ser xugáu. Ye un mapa pequeñu con dos calles y una gran xungla, con campamentos de criatures editaes con más vida, armadura, dañu y númberu de bisarmes de lo normal, y ta pensada pa dos jungla, al respeutive de les cais, hai dos calles pa trés xugadores asitiándose unu na llinia del mediu, y dos na de baxo. Esta manera de xuegu, inclúi eventos in-game únicos pa faer un gameplay más rápidu y entreteníu. En adición, este rescata items que fueron esaniciaos n'otres versiones del xuegu.

Maneres de xuegu editar

El xuegu anguaño puede xugase nes siguientes maneres:

  • Tutorial. Esplica los controles y oxetivos del xuegu pa los xugadores principiantes.
  • Cooperativu vs. IA: Los xugadores compiten contra un equipu formáu por bots (personaxes controlaos pol ordenador).
  • Entrenamientu: Dexa al xugador crear una partida d'entrenamientu ónde los recursos, campeones, enfriamientos d'habilidaes y de los conxuros de invocador y la rexeneración de les bisarmes neutrales son controlaos por él. Utilizar pa prauticar la xugabilidá de cada campeón(Combos, oxetos...) y el como usalo en cada situación.
  •  
    Logo de League of Legends
    ARAM. (Sigles de All Random, All Mid, «Toos Aleatoriu, Toos Mediu» n'español.) Dos equipos de cinco integrantes compiten coles mires de destruyir el nexu del equipu rival nun mapa d'un solu carril. La selección de campeón ye aleatoria y polo tanto puede presentase un desequilibriu ente bandos.[34]
  • Manera personalizada. Dexa a los xugadores crear manualmente y xunise a sesiones de xuegos personalizaos.
  • Clasificatorias. Solo disponible pa los xugadores con nivel 30 o cimeru. Esta manera de xuegu presenta carauterístiques especiales, por casu, al rematar cada partida danse o quiten puntos de lliga a los xugadores, clasificándolos nun rangu en llinia (d'inferior a cimeru nivel: bronce, plata, oru, platín, diamante, maestru y retador). Amás, cada equipu puede bloquiar a cinco campeones, ver los campeones que ta escoyendo l'equipu rival (siendo les seleiciones por veces) y nun se dexen repitir campeones. Este ye la manera de xuegu usáu en competiciones profesionales.
  • Normales. Disponibles a partir de nivel 3, son partíes que les persones utilicen pa prestase, xugar con amigos o prauticar y probar campeones. Pueden xugase nel Resquiebru del invocador, y nel Monte Retorcigañáu. Toles partíes especiales por eventos o rotación de maneres de xuegu, incluyíu ARAM; son normales. Nun clasifiquen nin se llogra rangu, pero si Esperiencia.
  • URF . Ye una manera de xuegu nel Resquiebru del invocador nel cual llógrase la "Meyora increíble de la increíble increíblemente meyora" que concede:
    • 100% d'amenorgamientu de costos d'esquita/enerxía
    • 80% amenorgamientu d'enfriamientu (nun puede aumentar con ítems)
    • +60 de movimientu doble de velocidá d'ataque bonus pa campeones de rangu
    • 25% más de dañu critico pa rangos
    • 25% de tenacidá **35%

resistencia contra bisarmes

  • ARURF. Consta de la mesma de xuegu qu'en URF, pero la selección de campeones ye'l de ARAM.

Los oxetos a mercar mientres la partida y los conxuros de invocador disponibles varien d'un mapa a otru, según les carauterístiques de la xungla.

El sistema d'axugamientu determina a quién enfrentaráse un determináu xugador, sobre la base de les estadístiques de tal xugador (partíes ganaes y partíes perdíes). L'axugamientu tamién toma en cuenta la estadística media de los xugadores del equipu.

Campeones y la so posición nel xuegu editar

 
Anime Expo 2015: cosplayer de Jinx, una de los tiradores del xuegu.

Cada campeón (personaxe del xuegu) tien habilidaes y carauterístiques y clases definíes pol xuegu, como nun xuegu de rol. Son seis clases de campeones:

  • Lluchador. Especializáu en combate cercanu. Combinen oxetos de dañu con oxetos d'aguantadera. Tamién los conoz como "offtanks"
  • Tirador. Especializáu n'ataque a distancia. Popularmente conocíu como "AD Carry" del inglés attack damage carry o carreador de dañu d'ataque.
  • Magu o Bruxu. Especializáu n'habilidaes y dañu máxicu. Popularmente conocíu como "AP Carry" del inglés ability power carry o carreador de poder d'habilidá.
  • Asesín. Especializáu n'esaniciar al tirador del equipu enemigu (anque ello suponga morrer él tamién)
  • Tanque. Especializáu en resistencia. La so misión ye absorber la mayor cantidá de dañu posible y empecipiar les engarradielles.
  • Sofitu o Soporte. Especializáu en sofitar al so equipu y apurrir visión nel mapa por aciu guardianes de visión (wards).

Un campeón puede tener más d'un rol, p'asina complementar el so equipu y anque cada campeón yá tien el so rol predefinido, dependiendo de les sos carauterístiques pueden usase en distintes posiciones de xuegu.

Les posiciones de xuegu ye'l carril al que va dir un xugador col so campeón. N'El Resquiebru del Invocador, l'escenariu más común, les posiciones son:

  • Carril cimeru. Ye'l carril más cercanu al Barón Nashor, una criatura neutral na xungla que da bonificaciones pa tol equipu pero non de forma permanente. El Barón ye un oxetivu qu'apaez al minutu 20:00. De normal precísase más d'un xugador pa matalo. Onde usualmente xuega'l lluchador o un tanque pa complementar al equipu. Tamién se suelen ver magos o inclusive asesinos por temes de composición d'equipu.
  • Xungla. Ye la zona de criatures neutrales ente los carriles. La clase del campeón na xungla puede ser bien diversa, siempres qu'aguante los ataques de les criatures neutrales y sía eficiente asaltando carriles per sorpresa, polo que suel xugase un asesín resistente o un guerreru con bon movimientu.
  • Carril central. Ye'l carril arrodiáu pola xungla y camín más curtiu escontra la base enemiga, polo que puede recibir gran cantidá d'asaltos p'asegurar una victoria rápida. Por ello usualmente xuégase un magu que, pol dañu máxicu, puede responder a un ataque sorpresa, defender so torreta usando un asesín y cuando tien ventaya asistir l'ataque n'otra llinia; tamién se xueguen asesinos pa perxudicar al magu y atacar otres llinies.
  • Carril inferior. Ye'l carril cercanu al dragón, una criatura neutral na xungla que da beneficios a tol equipu que lu mata. Yá que el dragón ye un oxetivu d'equipu, nel carril inferior xugar con dos personaxes: el tirador, quien apurre'l dañu a distancia pal equipu, y el support (soporte), pa sofitar al tirador, yá que este suel ser pocu resistente y ye importante caltenelo con vida.

Les carauterístiques de cada campeón:

  • Vida. Ye un valor qu'empecipia llenu y al llegar a 0 muerre'l personaxe, teniendo qu'esperar un tiempu pa remanecer en base.
  • Maná. Valor que se gastar usando les habilidaes del campeón. Dellos personaxes nel so llugar tienen enerxía (qu'aumenta rápido, pero nun ye potenciable), roxura (qu'aumenta engarrando y nun ye potenciable), otres midíes con dinámiques específiques o nenguna midida pa les habilidaes.
  • Rexeneración de vida. Cantidá de vida que recupera un campeón col pasu del tiempu cuando ta mancáu.
  • Rexeneración de maná. Cantidá de maná qu'aumenta col tiempu hasta llegar al máximu. Si'l campeón nun utiliza maná nun tien rexeneración de maná.
  • Dañu d'ataque. Ataque físicu básicu que provoca un campeón al enemigu.
  • Velocidá d'ataque. Ataques básicos per segundu que puede dar ensin poses.
  • Poder d'Habilidá. Dañu máxicu que inflige un campeón dependiendo de la fórmula de cada habilidá.
  • Armadura. Dañu físicu qu'aguanta constantemente'l personaxe.
  • Resistencia máxica. Dañu máxicu qu'aguanta constantemente'l personaxe.
  • Velocidá de movimientu. Rapidez cola que te mueves pol mapa.
  • Tenacidá. Habilidá qu'amenorga temporalmente'l control de mases.
  • Letalidad. Ye un valor que sirve pa esaniciar la resistencia y armadura del rival. Aplica 60% del valor como penetración d'armadura y l'otru 40% aplicar según el nivel que tenga al qu'estes cutiendo.

Les carauterístiques pueden aumentar coles nueves runes antes d'empecipiar la partida. Mientres la partida vense modificaes con oxetos propios, aliaos y enemigos, amás de qu'ameyoren xubiendo de nivel.

Oxetos y habilidaes editar

L'oru ye únicu na partida y úsase pa mercar oxetos. Los oxetos tienen nomes y formes simbóliques pa recordalos fácilmente. Pueden ser oxetos d'efeutu pasivu (constante), consumibles o activos, qu'afecten a les carauterístiques del campeón.

Cada campeón tien les sos propies habilidaes, que xeneralmente s'activen predeterminadamente coles tecles Q, W, Y y R, (Anque estes pueden modificar por que tean nes tecles preferíes de xugador) llamándose ésta última l'habilidá definitiva», siendo usualmente la más poderosa o la más carauterística d'un campeón. Cada habilidá tien la so propia dinámica, pero xeneralmente gasten maná, en usándose tienen un periodu d'enfriamientu (un tiempu que tien de trescurrir antes de poder volver usase) y ente elles distribúin los puntos de meyora, que gánense cuando'l campeón xube de nivel.

Similares a les habilidaes, tán los conxuros de invocador que s'activen coles tecles D y F, dos conxuros qu'escueyen primero qu'empecipie la partida. Estos conxuros nun gastar maná, pero tienen periodu d'enfriamientu más enllargáu:

  • Fantasmal: (Comúnmente llamáu Ghost) El to campeón puede movese ente unidaes y tien un 28-45% más de velocidá de movimientu (según el nivel de campeón) mientres 10 segundos.
  • Sanamientu: Restaura 90-345 de vida (según el nivel del campeón) y da un 30% de velocidá de movimientu adicional mientres 1 segundu tanto a ti como al campeón aliáu escoyíu. L'efeutu de sanamientu amenorgar a la metá nel casu d'unidaes beneficiaes apocayá por esti conxuru de Invocador.
  • Claridá: Restaura'l 50% del maná máximu del to campeón. Tamién restaura a los aliaos cercanos el 25% del so maná máximu.
  • ¡Al Rei!: Te unvia rápido al llau del Rei Poru, (Solo disponible na manera de xuegu temporal "La Lleenda del Rei Poru").
  • Porolanzamiento: Llanza un poru a los enemigos. Si atines, de siguío puedes movete rápido al oxetivu, (Solo disponible na manera de xuegu temporal "La Lleenda del Rei Poru").
  • Marca: Llanza una bola de nieve en llinia recta escontra los tos enemigos (con menos algame). Si algames a unu queda marcáu y de siguío el to campeón puede movese con rapidez hasta él. (Solo disponible nel mapa de xuegu "ARAM").
  • Llimpiar: Esanicia toles debilitaciones (sacante la supresión) y efeutos de conxuros de invocador qu'afecten al campeón y amenorga nun 65% la duración de les debilitaciones recibíes mientres 3 segundos.
  • Teletransportación: (Comúnmente llamáu TP o Teleport) Tres 4,5 segundos de preparación, teleporta al to campeón al súbditu, estructura o guardián aliáu qu'escoyeres.
  • Castigu: (Comúnmente llamáu Smite) Inflige ente 390 y 1000 de dañu verdaderu (dependiendo del nivel del campeón) a bisarmes épiques o xigantes, o a súbditos enemigos. Refai vida en función de la to vida máxima cuando s'utiliza contra bisarmes.
  • Barrera: Protexe al to campeón y absuerbe 115-455 de dañu (según el nivel del campeón) mientres 2 segundos.
  • Prender: (Comúnmente llamáu Ignite) Fai amburar a un campeón enemigu mientres 5 segundos, infligiéndole 70-410 (según el nivel del campeón) de dañu verdaderu, garantiza la visión del oxetivu y amenorga los efeutos de sanamientu qu'ésti reciba.
  • Galdidura: (Comúnmente llamáu Galdir) Galde a un campeón enemigu oxetivu, amenorgando la so velocidá de movimientu y la so capacidá total de dañu un 40% mientres 2,5 segundos.
  • Rellumu: (Comúnmente llamáu Flax) Teleporta al to campeón una curtia distancia escontra la posición del cursor. (Siendo posible trespasar murios o parés col).

Runes editar

Mientres la octava pre-temporada l'antiguu sistema de runes y maestríes foi reemplazáu por un nuevu sistema de runes reforjadas gratuites. Nesti nuevu sistema les runes son beneficios adicionales a los que se tien accesu pa definir l'estilu de xuegu según el campeón y rol escoyíu, clasificar en cinco camino distintos: Precisión (ataques ameyoraos y dañu sosteníu), Dominación (dañu de rabasera y accesu al oxetivu), Bruxería (habilidaes potenciaes y manipulación de recursos), Valor (durabilidá y control de mases) ya Inspiración (ferramientes creatives y romper les regles).

Pa construyir una páxina de runes tien d'escoyese dos d'estos cinco caminos: unu principal y unu secundariu. El camín principal potencia les estadístiques del campeón amás d'otorgar pequeños efeutos en beneficiu del xugador, esti camín componer de cuatro espacio pa cuatro runes distintes. La runa más poderosa d'esti camín y la que más pesu tien mientres la partida denominar Runa Clave.

El camín secundariu ye útil pa definir metes tempranes y banciar dellos puntos débiles na estratexa: esti camín componer de dos espacios nos cualos puede escoyese dos runes distintes teniendo como única condición que nenguna sía una Runa Clave. Cada xugador tien accesu a cinco páxina de runes predeterminadas más dos personalizables.

Dineru editar

El xuegu usa dos tipos de moneda:

  • Esencia Azul (EA)

Puntos que se ganen llogrando arques al xubir de nivel. Con ellos puédense desbloquiar campeones, el nivel de maestría que demuestra que tanto xugó una persona con esi campeón, xestos especiales, y íconos cuando hai un eventu.

  • Riot Points (RP)

Puntos que se merquen a Riot Games con microtransaiciones. Con ellos adquierse aspeutos pa personalizar a los campeones, aspeutos pa centineles, íconos de invocador, y úsense pa regalar cualesquier de les coses mentaes a otru xugador. La so compra online ye de les más segures del mundu que se tien que poner contraseña cada vez qu'utiliza debito, creitu o PayPal.

Actual temporada editar

El xuegu atopar na octava temporada dende'l so llanzamientu, terminando la séptima'l 7 de payares de 2017, lo qu'abre pasu a la denominada "Pre-Temporada".

Dependiendo del nivel nel que los xugadores asitiárense al rematar la temporada, van recibir variaes pagos, la más popular, un aspeutu "Victoriosu" (Graves Victoriosu) p'aquel xugadores que llogren quedar nel rangu de Oru V o cimeru.

Desenvolvimientu editar

Riot Games foi fundada por Brandon Beck (Riot Ryze) y Marc Merrill (Riot Tryndamere). Acomuñar con Steve "Guinsoo" Feak, el diseñador anterior del popular mapa personalizáu Defense of the Ancients de Warcraft III: The Frozen Throne, y Steve "Pendragon" Mescon, l'alministrador de l'antigua base de sofitu oficial pal mapa (www.dota -allstars.com) pa desenvolver League of Legends. Usando'l DOTA orixinal creáu por Eul (el creador oficial del mapa Defense of the Ancients pa Warcraft III: Reign of Chaos) como base, Guinsoo diseñador de "DOTA All-stars" ensertando'l so propiu amiestu de conteníos, ampliando considerablemente'l númberu de los héroes, y la adición de recetes, numberosos artículos y dellos cambeos de xuegu. Guinsoo entós pasó la versión 6 del mapa de DOTA All-stars a un nuevu desarrollador, IceFrog. La idea d'un socesor espiritual de Defense of the Ancients que sería'l so propiu xuegu independiente col so propiu motor, en llugar d'otru mod de Warcraft III, empezó a materializase a finales de 2005. League of Legends nació "cuando un par de miembros de la comunidá de Dota bien activos creía que'l xuegu yera tan risonderu y tan innovadora que representaba la friega d'un nuevu xéneru y merecía ser el so propiu xuegu profesional con carauterístiques significativamente ameyoraes y la so contorna- servicios de xuegos ". Riot Games abrió oficialmente'l so cargu en setiembre de 2006, y na actualidá cunta con cerca de 100 persones que trabayen en League of Legends ", incluyendo la so plataforma teunolóxica robusta p'atender y remanar el xuegu, según un equipu dedicáu a les rellaciones cola comunidá." Según Marc Merrill, al crear los distintos campeones nel xuegu, en cuenta de dexar la creación de campeones a unes poques persones, decidieron abrir el procesu de creación de los campeones pa toos na compañía con base nuna plantía onde podíen votar nel que campeones fixeron nel xuegu. El xuegu taba nuna beta zarrada dende'l 10 d'abril de 2009 al 22 d'ochobre de 2009. De siguío, la transición a la beta abierta hasta'l llanzamientu. En marzu de 2013, Riot Games llanzó una versión beta d'un veceru de OS X, amás del so veceru de Windows.

Comunidá editar

La moderación llevar a cabu al traviés d'un sistema democráticu conocíu como'l Tribunal. Nesti sistema, los xugadores que presentaben informes (aquellos reportaos) yeren revisaos por otros xugadores nuna base de casu per casu. Los xugadores teníen de revisar y depués presentar les sos opiniones sobre la llegalidá del comportamientu demostráu. Un consensu faía a la decisión final. Ye notable que los xugadores nun yeren capaces de prohibir permanentemente al traviés d'esti sistema, una y bones «toles prohibiciones permanentes distribuyir de forma manual». El revisores recibíen una calificación de xusticia sobre la base de la so exactitú, en casu d'escoyer la opción correuta yeren premiaos con puntos d'influencia. Na actualidá, esti sistema atópase desactiváu.

Anguaño la moderación llevar con un sistema de comprobación de reportes (nun se sabe si esiste automatización). Cuando un xugador presenta una actitú pocu deseable nuna partida (insultos, inactividá intencional) si ye reportáu, al cabu d'un curtiu periodu de tiempu tres la partida (del orde de 15 minutos), va poder sufrir graves penalizaciones na so cuenta, como una suspensión total de 14 díes o la inhabilitación permanente de la so cuenta (nunca más va poder aportar a ella), cola consiguiente perda de tol conteníu (de pagu o non) adquiríu, ensin nenguna posibilidá de recuperalo, nin el mesmu conteníu nin parte del dineru qu'emplegó en consiguilo.

Anguaño s'esta llevando a cabu'l chat de voz ente l'equipu, anque sía opcional y solo con compañeros convidaos primeramente a la partida.

Torneo editar

Artículo completu: Llista de lligues y torneos de League of Legends

Esisten ensame de lligues y torneos de League of Legends, dellos entamaos por Riot Games, otros por terceros con respaldu oficial, y otros independientes. Aquellos entamaos o con respaldu oficial de Riot Games podríen resumise nel Tornéu Mundial, pal que se clasifiquen los meyores equipos de cada continente; los torneos de Tier 1, nos que se deciden los equipos de cada rexón que van dir al mundial (como la LCS n'Europa); y los torneos nacionales de Tier 2, que dependiendo de la rexón continente, pueden tener categoría Challenger pa promocionar a la Tier 1 (como la League of Legends Challenger de Corea) o puntuar pa torneos independientes (como la SLO d'España, que dexa aspirar a participar na European Masters).

Lligues internacionales editar

Series Mundiales y Clasificatorias Rexonales (Tier 1) editar

  • League of Legends World Championship (Mundials): ye la máxima categoría competitiva añal, entamada por Riot Games, qu'enfrenta a los meyores equipos de cada continente. La lliga consta d'una fase qu'estrema al azar los equipos en 4 grupos que los sos equipos enfrentar ente sigo dos veces, y una fase eliminatoria colos dos meyores equipos de cada grupu, que s'enfrenten en cuartos, seminifinal y final. La so primer edición foi en 2011, con victoria de   Fnatic, representante de la rexón europea.
  • League of Legends Mid-Season Invitational (MSI): ye'l segundu tornéu internacional n'importancia, un "premundial" xugáu a metá de temporada y con un esquema de clasificación bien similar al Mundial. La so primer edición foi en 2015, con victoria de EDward Gaming, representante de la rexón china.

Les series clasificatorias rexonales (o Tier 1) deciden los equipos que representen a cada rexón nes series mundiales decidir nes sos respeutives series rexonales, siendo les principales les 5 Grandes Lligues (Europa-LCS, Norteamérica-LCS, China-LPL, Corea-LCK y Sureste Asiáticu-LMS) y la Lliga Wildcard, qu'arrexunta les lligues menores.

  1. League of Legends Championship Series (LCS - Europa y Norteamérica) ye la máxima categoría competitiva continental n'Europa y Norteamérica, entamada por Riot Games. En caúna d'estos dos rexones participen diez equipos que compiten mientres dos sesiones distintes ("splits" de primavera y branu) por temporada. Cada split consiste nun sistema de toos contra toos onde cada unu de los 10 equipos enfréntase 2 vegaes colos demás a lo llargo de 9 selmanes, y conclúi con una eliminación direuta ente los 6 meyores na que los 2 meyores pasen direutos a semifinales y los 4 siguientes enfrentar en cuartos pol derechu a pasar a semifinales. Los meyores equipos de cada split clasifiquen pa la competición mundial League of Legends World Championship, y los meyores del split de primavera, pal MSI. La primer edición d'esti tornéu tuvo llugar mientres la Temporada 3 de League of Legends (2013, yá que anque'l xuegu estrenar en 2009, hasta esi añu les lligues continentales que decidíen los equipos pal mundial yeren entamaos por terceros en llugar de Riot Games), que concluyó col podiu per Norteamérica de Cloud9 (1º), Team SoloMid (2º) y Team Vulcun (3º), y n'Europa con Fnatic (1º, y que quedaría 3º na edición mundial d'esi mesmu añu, con victoria de los coreanos SK Telecom T1), Lemondogs (2º) y Gambit Gaming (3º), clasificándose toos ellos pa la Season 3 World Championships. Hasta 2018, los 10 equipos algamaben esta lliga xubiendo dende les sos lligues nacionales, ya incluyía un sistema d'ascensos y descensos cola llamada "Serie Challenger o Aspirante", onde los meyores equipos de les lligues menores (hasta entós integraes nel sistema de clasificación mundial) podíen desafiar pol so puestu en LCS a los peor clasificaos. Anguaño la LCS funciona con un modelu de franquicies, onde los equipos merquen la so plaza por un númberu determináu d'años, sistema qu'anque enzanca la entrada a nuevos equipos, pretende aumentar la estabilidá y dexar a los participantes trabayar y arriesgar con nueves estratexes ensin l'amenaza permanente del descensu, y apueste por que el eleváu preciu de entada garantice la presencia de los meyores equipos, que seríen esperadamente aquellos con mayor capacidá p'atraer patrocinios.
  2. League of Legends Pro League (LPL - China), principal lliga de China.
  3. League of Legends Champions Korea (LCK - Corea), principal lliga de Corea.
  4. League of Legends Masters Series (LMS - Taiwán, Hong-Kong y Macáu), principal lliga del Sureste Asiáticu.
  5. League of Legends International Wildcard: esta lliga ufierta la oportunidá al restu de les lligues profesionales de League of Legends d'aportar lo más alto de les series mundiales, tales como la OPL (Oceanía), el Circuitu Brasileiro (Brasil), la Copa LATAM (Llatinoamérica), la Lliga Starladder (Rusia) o la TCL (Turquía).

Otres series internacionales editar

Anque nun puntúen pal Mundial del League of Legends World Championship, esisten otros torneos de gran prestíu y entamaos oficialmente por Riot Games, tales como:

  • League of Legends All Star: una competición "just for fun" na que, en llugar de participar equipos prediseñados, créanse otros colos meyores xugadores de cada cai de los distintos equipos mundiales.
  • Rift Rivals: ye'l llamáu "tornéu de rexones rivales", qu'enfrenta por pareyes a rexones con "rivalidá cultural histórica", tales como Europa y Norteamérica (Blue Rift, colos meyores equipos de dambes LCS), les lligues asiátiques (Rede Rift, colos meyores equipos de LCP, LCK y LMS), Llatinoamérica vs Brasil (Yellow Rift), y otres que van surdiendo, pero nunca enfrentando equipos de la mesma lliga.
  • European Masters: creáu en 2018 tres la imposición del modelu de franquicies (y collo esaniciar la posibilidá d'ascensu a les series mundiales dende la Tier 2), con victoria del equipu Orixe (1º, España), siguíos de Illuminar Gaming (2º, Polonia) y Mad Lions (3º, España), algamar esti tornéu convirtióse nel máximu aliciente pa los equipos de les distintes lligues nacionales europees.

Series nacionales y challenger (Tier 2) editar

Estes series arrexunten les categoríes de máximu nivel de cada país, según les Lligues Challenger naquelles rexones que caltienen sistema d'ascensos y descensos p'algamar el so Clasificatoria Rexonal de Tier 1 pal Mundial. Dalgunes d'estes lligues son:

  • Europa: nun tienen categoría Challenger pa ingresar nos Tier 1 de les series mundiales, pero los meyores equipos aspiren a participar na lliga European Masters.
  1. España - Superliga Orange (SLO), entamada pola Lliga de Videoxuegos Profesional (LVP)
  2. Francia - Open Tour
  3. Portugal - Moche LPLOL
  4. Reinu Xuníu - ESL Premiership
  5. Italia - PG Nationals Predator
  6. Alemaña, Austria, Suiza - ESL Meisterschaft
  7. Polonia - ESL Mistrzostwa Polski
  8. República Checa y Eslovaquia - Hitpoint Masters
  9. Países nórdicos - Nordic Championship
  10. Países balcánicos - eSports Balkan League
  • Otros
  1. EEXX - North America Academy League y les Lligues Universitaries.
  2. Challengers d'Asia: Elite Challenger Series (Taiwán, Hong-Kong y Macáu), League of Legends Challengers Korea (Corea) y LoL Secondary Pro League (China).
  3. Brasil - Circuitu Griespu

Canales, audiencia y siguimientu editar

N'España, los principales medios dende los que puede siguise el panorama competitivu son:

League of Legends foi mientres enforma tiempu un focu de concursu públicu.

  • El 2010 World Cyber Games entamó un tornéu de League of Legends en Los Angeles, nel que dellos equipos de China, Europa y los Estaos Xuníos compitieron. L'equipu CLG d'América del Norte ganó'l tornéu, ganando un premiu de $ 7.000.
  • El xuegu competitivu algamó nuevos altores nel primer campeonatu Mundial en xunu de 2011. L'actu, celebráu en DreamHack en Suecia, EE. XX. ufiertó 100.000 dólares en premios. L'equipu européu Fnatic ganó a los equipos d'Europa, EE.XX. y Asia pa ganar el tornéu y recibió EE.XX. $ 50.000 en premios. Más de 1,6 millones d'espectadores vieron la emisión de streaming del eventu, con un picu de más de 210.000 espectadores simultáneos nuna semifinal.

Dempués de la temporada 1, Riot anunció qu'EE.XX. 5.000.000 dólares pagar a lo llargo de la temporada 2. D'estos 5 millones, 2 millones van destinar a los socios de Riot incluyendo les principales asociaciones eSports IPL y otros. Otros 2 millones van a la temporada 2 eliminatories y el campeonatu de Riot. La final d'un millón destinar a pequeños organizadores que s'apliquen a Riot p'allugar torneos League of Legends. Dempués d'una serie de problemes de rede mientres la temporada 2 en víspores a les eliminatories Mundial que llevaron a dellos partíos siendo retrasaes, Riot reveló'l 13 d'ochobre de 2012, qu'un veceru basáu en LAN especial desenvolviérase rápido, diseñáu pal so usu en redolaes de tornéu onde los efeutos de lag y otros problemes de rede pueden ser perxudiciales pa la correuta organización d'un eventu.[35] El veceru LAN esplegar por primer vegada mientres los primeros partíos de cuartos de final y semifinales xugáu siguiendo los partíos re-programaos, y tuvo n'usu mientres les finales.

  • El 13 d'ochobre de 2012, l'equipu profesional de Taipéi Assassins de Taiwán (TPA) superó a Azubu Frost de Corea del Sur 3 a 1 na final del Campeonatu del Mundu temporada 2, y afirmó que s'apurrieron $ 1 millón en premios.

A partir de 2013, League of Legends ye'l xuegu más popular de los deportes electrónicos en Corea del Sur.[36]

  • El 23 de marzu de 2013, los estudios cinematográficos en Roma acoyó la presentación italiana de League of Legends, más de 1.500 persones tuvieron presentes, xunto colos desarrolladores de Riot Games, periodistes y dellos invitaos. L'horariu de la demostración incluyía un concursu de cosplay y un partíu de desafíu ente dos equipos italianos.
  • El 19 d'ochobre de 2014 realizóse la cuarta edición del campeonatu mundial llamáu World Championship 2014 onde participaron 16 equipos por un premiu de $2.130.000 dólares partíu ente los primeros cuatro llugares. La final del eventu foi realizada nel Estadiu Mundialista de Seúl allugáu na ciudá de Seúl, capital de Corea del Sur onde l'equipu Samsung White foi declaráu ganador venciendo al equipu Star Horn Royal Club.[37] Al rematar la gran final, el grupu Imagine Dragons interpretó'l cantar "Warriors", una collaboración ente Riot Games ya Imagine Dragons pa esti tornéu.[38] La tresmisión del eventu foi vista por 27.000.000 de persones

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Varela, Alina. «Beta abierta/ Veceru de Lol pa Mac yá ta en Beta abierta».
  2. «Infographic 2012 "The Major League"» (inglés). Consultáu'l 6 d'avientu de 2014.
  3. «LEAGUE OF LEGENDS PLAYERS SUMMIT A NEW PEAK» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 19 de marzu de 2013. Consultáu'l 6 d'avientu de 2014.
  4. Blum, Bryce. «THE RISE OF eSPORTS» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 8 d'avientu de 2014.
  5. «Interview with Steve "PenDragon" Mescon» (inglés).
  6. «Modo de xuegu».
  7. «Cambio futuros pa nivelación, IP y pagos».
  8. «Dev Blogue: Esplorando Runeterra».
  9. «League Of Legends acaba de destruyir el so lore, va empezar de nuevu».
  10. «League Of Legends' Rebooted Lore In Action For The First Time».
  11. «League Of Legends acaba de matar a un campeón».
  12. «Región».
  13. «Demacia».
  14. «Noxus».
  15. «Piltóver».
  16. «Zaun».
  17. «Fréljord».
  18. «Ciudad de Bandle».
  19. «Xonia».
  20. «Aguasturbias».
  21. «Islles de la Solombra».
  22. «Monte Targón».
  23. «Shurima».
  24. «El Vacíu».
  25. «Modo de xuegu».
  26. «Grieta del invocador».
  27. «Actualización de la temporada 2016».
  28. «El Monte Retorcigañáu».
  29. «L'Abismu de los Llamentos».
  30. «La manera "All Random All Mid" de League of Legends llogra un permisu oficial».
  31. «repulgu-de-cristal-la manera-de xuegu escaecíu El Repulgu de Cristal».
  32. «-of-legends-dominion-mode-launches/1100-6336613/ League of Legends: empecípiase la manera Dominion».
  33. «Dominionn saliente».
  34. Bogos, Esteven. «League Of Legens "All Random All Mid" Mode yá ye oficial» (inglés).
  35. McWhertor, Michael (5 d'ochobre de 2013). «League of Legends LAN version in development at Riot Games» (inglés). Polygon. Consultáu'l 2 d'avientu de 2014.
  36. Prell, Sophie (29 de xunu de 2013). «League of Legends plans to dominate eSports with consistency, quality, and accessibility» (inglés). The PA Report. Archiváu dende l'orixinal, el 26 d'agostu de 2013. Consultáu'l 2 d'avientu de 2014.
  37. Riot, Cóndor (15 d'ochobre de 2014). «copa-del-invocador Samsung White alza la Copa del Invocador». League Of Legends LAN. Consultáu'l 2 d'avientu de 2014.
  38. «Warriors» (17 de setiembre de 2014). Consultáu'l 3 d'avientu de 2014.

Enllaces esternos editar