Organización pa la Cooperación y el Desendolcu Económicu

La Organización pa la Cooperación y el Desendolcu Económicu (OCDE)[1] ye un organismu de cooperación internacional, compuestu por 35 estaos, que'l so oxetivu ye coordinar les sos polítiques económicu y social. La OCDE foi fundada en 1960 y la so sede central atopar nel Château de la Muette, en París (Francia). Los idiomes oficiales de la entidá son el francés y l'inglés.[2]

Organización pa la Cooperación y el Desendolcu Económicu
Organisation de coopération et de développement économiques (fr)
Organization for Economic Co-operation and Development (en)
Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económicos (es)
Organisation für Wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung (de)
organización internacional, organismu internacional, organización y organismu públicu
Llocalización
Sede París
Direición Francia
Coordenaes 48°51′42″N 2°16′09″E / 48.8616739°N 2.2692356°E / 48.8616739; 2.2692356
Organización pa la Cooperación y el Desendolcu Económicu alcuéntrase en Francia
Organización pa la Cooperación y el Desendolcu Económicu
Organización pa la Cooperación y el Desendolcu Económicu
Organización pa la Cooperación y el Desendolcu Económicu (Francia)
Forma xurídica Q112176659 Traducir
Historia
Fundación16 abril 1948
Eslogan Better policies for better lives (en)
Des politiques meilleures pour une vie meilleure (fr)
Lepší politiky pro lepší životy (cs)
Mejores políticas para una vida mejor (es)
Sector
Industria activities of extraterritorial organizations and bodies (en) Traducir
Participación empresarial
Filiales
Propietariu de
Forma parte de
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Na OCDE, los representantes de los países miembros axuntar pa intercambiar información y harmonizar polítiques coles mires de maximizar la so crecedera económica y collaborar al so desenvolvimientu y al de los países non miembros.

La OCDE arrexunta a países qu'apurríen al mundu'l 70 % del mercáu mundial y representaben el 80 % del PNB mundial en 2007.[3]

Antecedentes editar

 
El château de la Muette, sede de la OCDE.

La OCDE ye la socesora de la Organización Europea pa la Cooperación Económica (OECE), resultancia del Plan Marshall y de la Conferencia de los Dieciséis (Conferencia de Cooperación Económica Europea), qu'esistió ente 1948 y 1960 y que foi liderada pol francés Robert Marjolin. El so oxetivu yera l'establecimientu d'una organización permanente encargada, de primeres, de garantizar la puesta en marcha d'un programa de recuperación conxunta (el Plan Marshall) ysobremanera, de supervisar la distribución de l'ayuda.[4]

La organización nació cuando venti países, tantu d'América del Norte como d'Europa, xuntar a la Convención de la OCDE» llevada a cabu en París el 14 d'avientu de 1960.

Anguaño, la OCDE constituyóse n'unu de los foros mundiales más influyentes, nel que s'analicen y establécense orientaciones sobre temes de relevancia internacional como economía, educación y mediu ambiente.

Los países miembros comprometer a aplicar los principios de lliberalización, non discriminación, tratu nacional y tratu equivalente.

El principal requisitu pa ser país miembru de la OCDE ye liberalizar progresivamente los movimientos de capitales y de servicios.

Oxetivos editar

Los principales oxetivos de la organización son:

  • Contribuyir a una sana espansión económica nos países miembros, según non miembros, en víes de desenvolvimientu económicu.
  • Favorecer la espansión del comerciu mundial sobre una base multillateral y non discriminatoria conforme a les obligaciones internacionales.
  • Realizar la mayor espansión posible de la economía y l'emplegu y un progresu nel nivel de vida dientro de los países miembros, calteniendo la estabilidá financiera y contribuyendo asina al desenvolvimientu de la economía mundial.

Conducción del trabayu de la OCDE editar

L'órganu supremu ye'l Conseyu, que s'encarga de la supervisión y direición estratéxica, integráu por representantes de los países miembros y de la Comisión Europea. Tomar de decisiones facer por consensu.

La Secretaría lleva a cabu l'analís y fai propuestes. Dende xunu de 2006, el Secretariu Xeneral ye'l mexicanu José Ángel Gurría; amás, cuntar con cuatro Secretarios Xenerales Adxuntos qu'asisten al Secretariu Xeneral nes sos funciones.

Representantes de los 35 países miembros axúntense ya intercambien información en comités especializaos, p'aldericar y revisar los progresos alcanzaos n'árees de polítiques específiques, como ciencia, comerciu, economía, educación, emplegu o mercaos financieros. Esisten alredor de 200 comités, grupos d'espertos y grupos de trabayos.

Secretarios Xenerales

Países miembros editar

Orixinalmente, venti países xuntar a la Convención de la Organización pa la Cooperación y el Desendolcu Económicos del 14 d'avientu de 1960. De magar, quince países sumáronse y convirtiéronse en miembros plenos de la Organización. Por orde d'ingresu, los países miembros de la OCDE y les feches en que depositaron el preséu de ratificación son:[5]

La Xunión Europea ta considerada como una organización participante.[6]

Ampliación y rellaciones con non miembros editar

 
     Países miembros (35)     Países candidatos pa xuntase (5)     Países colos que la OCDE amontó les sos rellaciones (5)
Ampliación

En mayu de 2007, el Conseyu ministerial de la OCDE empezó a analizar y a aldericar l'accesu de Chile, Eslovenia, Estonia, Israel y Rusia a la organización. Chile y Eslovenia fueron los dos únicos países en completar el procesu d'incorporación en menos d'un añu.

El 15 d'avientu de 2009, la OCDE anunció oficialmente la invitación a Chile a formar parte de la organización como miembru plenu.[7] El 11 de xineru de 2010, efectuóse la ceremonia de firma del conveniu d'adhesión nel Palaciu de La Moneda en Santiago, cola presencia del entós Secretariu Xeneral de la Organización, Ángel Gurría, y nesi entós la presidenta de Chile, Michelle Bachelet.[8][9] El 10 de marzu del mesmu añu, el Congresu ratificó l'alcuerdu y, darréu, el gobiernu de Chile depositó'l preséu d'adhesión col gobiernu de Francia, nuna ceremonia efectuada na sede del Ministeriu de Rellaciones Esteriores de Francia en París, el 7 de mayu de 2010. Con esti últimu pasu, Chile convirtióse oficialmente nel 31. ᵉʳ miembru de la organización.[10][11]

El 10 de mayu de 2010, la OCDE anunció oficialmente la invitación a Eslovenia, Estonia ya Israel a formar parte de la organización como miembros plenos.[12] Eslovenia ingresó oficialmente al grupu'l 21 de xunetu de 2010, Israel facer el 7 de setiembre del mesmu añu[5] y Estonia, el 9 d'avientu de 2010.[13]

El 2 de xunu de 2016, se ractificó l'ingresu a la organización de Letonia, que depositó oficialmente'l preséu d'adhesión el 1 de xunetu del mesmu añu y convirtióse nel 35º miembru.[14]

Negociaciones pal ingresu El

30 de mayu de 2013, la OCDE decidió abrir el procesu de negociaciones pal ingresu de Colombia[15][16] —el mesmu nel cual atópase Rusia dende 2007; cola crisis de Crimea de 2014, retardóse l'accesu de Rusia a la organización—.[17] El 9 d'abril de 2015, la organización abrió'l mesmu procesu pal ingresu de Costa Rica y Lituania.[18]

Rellaciones con non miembros

En 2007, la OCDE comprometer a fortalecer la so cooperación con Brasil, China, India, Indonesia y Sudáfrica al traviés d'una medría nes sos rellaciones.[15][6]

Amás de los 34 miembros plenos, 11 países con economíes emerxentes son adherentes a la declaración sobre inversión internacional y empreses multinacionales de 1976 y participen nel trabayu del comité d'inversiones de la OCDE: Arxentina (22-4-1997), Brasil (14-11-1997), Lituania (20-9-2001), Rumanía (20-4-2005), Exiptu (11-7-2007), Perú (25-7-2008), Marruecos (23-11-2009), Colombia (8-12-2011), Tunicia (23-5-2012), Costa Rica (30-9-2013) y Xordania (28-11-2013).[19]

Per otru llau, 24 países non miembros participen como observadores regulares o completos en comités de la OCDE, a los que se suman otros 50 comprometíos en diverses actividaes y que pueden solicitar membresía permanente previa evaluación positiva.

Publicaciones editar

La OCDE publica constantemente documentos de trabayu, estadístiques, informes, llibros y materiales d'ayuda y referencia.

Documentos de trabayu editar

Hai 15 documentos de trabayu de la serie publicada poles distintes direiciones de la Secretaría de la OCDE. Tán disponibles en SourceOECD, según en munchos portales especializaos.

Fontes estadístiques editar

Toles actividaes de la OCDE tán sofitaes poles estadística, y dada la variedá d'actividaes de la OCDE, hai una bien bona fonte d'estadístiques comparables.

Les estadístiques de la OCDE tán disponibles en delles formes:

  • como archivos de base de datos con puntos de vista dinámicos o estáticos nel portal d'estadístiques de la OCDE, *

como bases de datos interactivas de iLibrary sobre la OCDE, y * como StatLinks (na mayoría de los llibros de la OCDE, hai una URL qu'enllaza colos datos subxacentes).

Llibros editar

La OCDE publica ente 300 y 500 llibros cada añu, la mayoría publicar en francés o inglés. Los títulos más emblemáticos son:

  • Education at a Glance, publicación añal qu'apurre una amplia coleición de datos estadísticos y analises comparando'l funcionamientu de los sistemes educativos de los países de la OCDE y países asociaos.
  • OECD Economic Outlook, que se publicar dos veces al añu. Contién analís y previsiones de la situación económica de los países miembros de la OCDE.
  • OECD in Figures, que se publicar añalmente. Un llibru de bolsu, coles postreres estadístiques de la OCDE.
  • OECD Observer, una gallardoniada revista con seis números al añu. Analís, comentarios, datos y noticies sobre los retos ambientales, económicos y sociales mundiales. Contién reseñes de llibros y una seición especial con una llista de los llibros más recién de la OCDE, amás d'información a pidíu.
  • The Main Economic Indicators (Principales Indicadores Económicos), que se publicar mensualmente. Contién una gran seleición d'indicadores estadísticos actuales.
  • The OECD Communications Outlook and OECD Information Technology Outlook, que se turnan cada unu per añu. Contienen los analises y les previsiones de les industries de comunicaciones y teunoloxía de los países miembros y non miembros de la OCDE.
  • The OECD World Factbook, publicáu en llinia añal y permanentemente, como aplicación pal iPhone, Android y disponible pa imprimir. The World Factbook contién más de 100 indicadores ambientales, económicos y sociales, cada unu presentáu con una definición clara, sofitada con tables y gráficos. Ye de llibre accesu en llinia y brinda tolos datos en formatu Microsoft Excel al traviés de StatLinks.
  • Human Capital: How what you know shapes your life, el primer llibru de Insights Series de la OCDE, publicáu en 2007. Este analiza los datos importantes de la OCDE a introducir al respective de cuestiones económiques y sociales fomentándose escontra los llectores ensin especializar. Otros llibros de la serie tomen el comerciu internacional, el desenvolvimientu sostenible y la migración internacional.

Tolos llibros de la OCDE tán disponibles en iLibrary de la OCDE y na llibrería en llinia de la OCDE.

Obres de referencia editar

La OCDE ye responsable de les sos propies directrices pa ensayos de productos químicos, polo cual tien un documentu que de cutio ye actualizáu y que ye estándar de facto; esto ye, nun tener fuercia llegal.

Amás, la OCDE publica y actualiza constantemente un conveniu fiscal que sirve de modelu pa les negociaciones billaterales en materia de coordinación fiscal y cooperación. Esti modelu va acompañáu d'un conxuntu de comentarios que reflexa la interpretación de la OCDE a nivel de conteníu de les disposiciones de la convención. Esti modelu, asigna'l derechu fundamental d'impuestu al país nel que s'anicia la inversión de capital; esto ye, el llar o país de residencia, en llugar del país nel que se realiza la inversión (el host o país d'orixe). Como resultancia, son más eficaces les rellaciones ente dos países colos fluxos d'inversión recíproca, como ente los países miembros de la OCDE, pero puede ser bien desequilibrada cuando unu de los países signatarios ye económicamente más débil que l'otru; por casu, ente países de la OCDE y países alloñaos a ésta.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Academia de la Llingua Asturiana (2007). Cartafueyos Normativos. Abreviatures, rotulaciones y propuestes d’espresión y llocución. ISBN 978-84-8168-421-6.
  2. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes idiomasoficales
  3. OCDE (2007). «OCDE Rapport annuel 2007» (francés). www.oecd-ilibrary.org. Consultáu'l 14 de febreru de 2011.
  4. OCDE (s/f). «Organisation for European Economic Co-operation» (inglés). www.oecd.org. Consultáu'l 8 de xunu de 2010.
  5. 5,0 5,1 OCDE (s/f). «List of OECD Member countries - Ratification of the Convention on the OECD» (inglés). www.oecd.org. Consultáu'l 11 de mayu de 2010.
  6. 6,0 6,1 OCDE (s/f). «Member Countries» (inglés). www.oecd.org. Consultáu'l 14 de febreru de 2011.
  7. «Ocde: Club de países desenvueltos confirma ingresu de Chile como miembru permanente». www.latercera.com (15 d'avientu de 2009). Consultáu'l 17 de marzu de 2014.
  8. OCDE (avientu de 2009). «Chile invited to become a member of the OECD» (inglés). www.oecd.org. Consultáu'l 15 d'avientu de 2009.
  9. ABC (10 de marzu de 2010). «El Senáu ratifica l'ingresu de Chile a la OCDE». www.abc.es. Consultáu'l 12 de marzu de 2010.
  10. La Tercera (7 de mayu de 2010). «Subsecretarios apurren documentu que materializa adhesión de Chile a la Ocde». www.latercera.com. Consultáu'l 14 de febreru de 2011.
  11. OCDE (s/f). «Chile's accession to the OECD» (inglés). www.oecd.org. Consultáu'l 7 de mayu de 2010.
  12. OCDE (s/f). «Accession: Estonia, Israel and Slovenia invited to join OECD» (inglés). www.oecd.org. Consultáu'l 12 de mayu de 2010.
  13. Välisministeerium (9 d'avientu de 2010). «As of Today Estonia is Full Member of OECD» (inglés). www.vm.ee. Archiváu dende l'orixinal, el 25 de payares de 2015. Consultáu'l 14 de febreru de 2011.
  14. OCDE (25 de xunetu de 2016). «Signature accession agreement with Latvia» (inglés). www.oecd.org. Consultáu'l 2 de xunu de 2016.
  15. 15,0 15,1 Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes ocdeoecd
  16. «Colombia, con lluz verde pa entrar a la OCDE». www.semana.com (30 de mayu de 2013). Consultáu'l 30 de mayu de 2013.
  17. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes ru
  18. OCDE (9 d'abril de 2015). «Costa Rica and Lithuania invited to open formal OECD accession talks» (inglés). www.oecd.org. Consultáu'l 4 d'avientu de 2014.
  19. OCDE (s/f). «OECD Declaration and Decisions on International Investment and Multinational Enterprises» (inglés). www.oecd.org. Consultáu'l 24 d'avientu de 2009.

Enllaces esternos editar