Pimpinella anisum

especie de planta

L'anís[1] (Pimpinella anisum) ye una yerba de la familia de les apiacees orixinaria del Asia sudoccidental y la cuenca mediterránea oriental.

Pimpinella anisum
anís
Clasificación científica
Reinu: Plantae
División: Magnoliophyta
Clas: Magnoliopsida
Orde: Apiales
Familia: Apiaceae
Subfamilia: Apioideae
Xéneru: Pimpinella
Especie: Pimpinella anisum
L.
Consultes
Royal Botanic Gardens, Kew Royal Botanic Gardens, Kew
World Flora Online World Flora online
[editar datos en Wikidata]
Anís, grana
Tamañu de porción
Enerxía 81 kcal 337 kJ
Carbohidratos 50.02 g
 • Fibra alimentaria 14.6 g
Grases 15.90 g
Proteínes 17.60 g
Agua 9.54 g
Retinol (vit. A) 16 μg (2%)
Tiamina (vit. B1) 0.340 mg (26%)
Riboflavina (vit. B2) 0.290 mg (19%)
Vitamina B6 0.650 mg (50%)
Vitamina C 21.0 mg (35%)
Calciu 646 mg (65%)
Fierro 36.96 mg (296%)
Magnesiu 170 mg (46%)
Fósforu 440 mg (63%)
Potasiu 1441 mg (31%)
Sodiu 16 mg (1%)
Cinc 5.30 mg (53%)
% de la cantidá diaria encamentada p'adultos.
Fonte: Anís, grana na base de datos de nutrientes del USDA.
[editar datos en Wikidata]

Descripción editar

Planta yerbácea añal que forma matos d'hasta 1 m d'altor. Les fueyes na base son simples, de 2 a 5 cm de llargu llixeramente lobulaes ente que na parte cimera del tarmu son pinnaes y más fondamente estremaes. Les flores, de 3 mm, son blanques, pentapétalas y surden en trupes umbeles. El frutu ye un esquizocarpio oblongo de 3 a 5 mm de llongura con un fuerte sabor arumoso.

Historia editar

L'usu melecinal de la matalahuva ye vieyu, como lo demuestra la so presencia na Capitulare de villis vel curtis imperii, una orde emitida por Carlomagno que reclama a los sos campos por que cultiven una serie de yerbes y condimentos incluyendo "anesum" identificada anguaño como Pimpinella anisum.

Uso editar

Alimentación editar

Les sos granes utilícense como condimento en panadería, dulcería y repostería, na ellaboración de llicores (anís, anisette) según en dalgunos currys y platos de mariscu. Toles partes vexetales de la planta nueva son comestibles. Los tarmos tienen una testura asemeyada al apiu y son muncho más nidios de sabor que les granes. Ellabórense aguardientes como'l aceite d'anís.

 
Vista de la planta
 
Ilustración

Principios activos editar

La destilación de les granes llibera un aceite volátil que s'utiliza nel tratamientu de cólicos flatulentos. Como fervinchu sirve pa trestornos dixestivos.

L'elementu principal del aceite (más del 90%) ye'l anetol (C10H12O o C6H4[1.4](OCH3)(CH:CH.CH3)). Tamién contién chavicol metileno, aldehído anísico, acedu anísico y un terpeno.

El anís estrelláu llográu de los pericarpos en forma d'estrella de la planta Illicium verum, nativa de China, tamién contién anetol, pero nun ta emparentáu botánicamente col anís, anque por cuenta del so sabor y arume similar utilízase frecuentemente como un sustitutu más baratu en panadería y ellaboración de llicores.

Usu melecinal editar

Utilízase la grana. Ye carminativo, favoreciendo la dixestión, ameyora'l mambís, sollivia los cólicos, incluyíos los infantiles frecuentes en ñácaros lactantes, estomagaes y flatulencias.[2] L'anís estrelláu ye neurotóxico polo que nun tendría d'alministrar se a ñácaros y està contraindicáu que lo tomen les madres lactantes. L'agua d'anís aguiya la producción de lleche nes madres lactantes, yá que pasa a la lleche materno, el ñácaru puede beneficiase de les sos propiedaes si la madre consumir. Puede aguiyar l'entamu de la menstruación cuando se-y toma en fervinchu. Pal fervinchu ferver una taza d'agua, dexar reposar una cuyaradina de grana d'anís molíes, por 10 minutos, tomar 1 - 2 taces al día.

L'aceite d'anís ayuda a solliviar los cólicos, y tiemblos estomacales. La decocción pal cólicu, preparar al ferver 1 cuyaradina de grana en 1/2 llitru de lleche mientres 5 – 10 minutos. Tien de tomase caliente y removiendo de cutio por que nun se quede no fondero de la taza la so esencia.

Ye bien pervalible contra la tos fuerte y seco, con expectoración difícil, según problemes respiratorios asociaos al gripe. Pa ello,[3] encamienten el consumu de llimonada caliente, preparada con un fervinchu d'anís y tipu (Bistropogum mollis). Asitiando nun llitru d'agua ferviendo 1 cuyaradina d'anís de pan y 1 cuyaradina de tipu, depués acurrir y amestar el zusmiu de 3 – 5 llimones (Citrus lemon). Preparación que se toma 3 vegaes al día mientres 6 a 8 díes.

Otros usos editar

En delles rexones ye utilizada p'arumar bébores alcohóliques, como lo ye'l aguardiente en Colombia.

Taxonomía editar

Pimpinella anisum describióse por Carlos Linneo y espublizóse en Species Plantarum 264. 1753.[4]

Sinonimia

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. URL de la referencia: http://www.sabencia.net/nomenclator.php.
  2. (PASSE), 2008. Páx. 80 y 81
  3. Información d'un curador tradicional de Rumicruz, Provincia de Chimborazo, Ecuador, reportada en (PASSE), 2008. Páx. 81
  4. «Pimpinella anisum». Tropicos.org. Missouri Botanical Garden. Consultáu'l 1 de xunetu de 2014.
  5. Sinónimos en Tela botánico

Enllaces esternos editar