Alfa Romeo ye una marca italiana d'automóviles de luxu de producción en serie fundada en 1910 en Milán.

Alfa Romeo
productor d'automóviles, filial y negociu
Llocalización
Sede Turín
Direición Italia
Forma xurídica sociedad por acciones (es) Traducir
Historia
Fundación24 xunu 1910
Fundador Nicola Romeo
Organigrama
Dueñu Stellantis (16 xineru 2021)
Direutor executivu Jean-Philippe Imparato (21 xineru 2021)
Sector
Industria industria del automóvil
Productos destacaos automóvil
Segmento F (es) Traducir
trolebús
Participación empresarial
Organización matriz FCA Italy (es) Traducir
Finmeccanica (en) Traducir
Formáu por Alfa Romeo in motorsport (en) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Los automóviles d'Alfa Romeo fueron siempres conocíos pol so elegante diseñu y altes prestaciones, sobremanera nos segmentos de Gran Turismo y Deportivos. Esclariando que'l fundador de la marca inclinábase enforma nos Sedanes de tamañu compactu, medianu y les Berlines/Sedanes de luxu de representación del segmentu E, los cupés y cabrios son los postreros por considerar como coches de venta masiva: son más pa un públicu amenorgáu qu'adquier esti tipu de coches "solo pa usu de les fines de selmana y pa gustu más personal d'esposición.

El 1 de xineru de 1910, un grupu d'industriales lombardos decide empezar la producción del modelu, y Darracq viénde-yos el so filial italiana cola fábrica de Portello incluyida. En xunu d'esi mesmu añu constitúyese la Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, qu'adopta como símbolos la cruz colorada sobre campu blancu de la insinia de Milán y el Biscione, la culiebra sobre campu azul, símbolu de los Visconti.

Pela so parte, Nicola Romeo yera un empresariu industrial que tamién se desempeñaba nel campu de les finances. En 1911, fundara la so propia fábrica de maquinaria a la que dio en llamar Società in accomandita semplice Ing.Nicola Romeo y Co.. En 1915, tres tomar de posesión d'A.L.F.A. per parte de inversionistas, foi puestu al mandu de la Anónima Llombarda en representación de los bancos y redirixiendo la fábrica de Portello a la producción de material bélico. Cola adquisición de les oficines de Saranno y Tabanelli, camudó la denominación de la so primer empresa pola de Società Anonima Ing.Nicola Romeo y Co. Tres el fin de la Primer Guerra Mundial, en 1920 decidió la fusión d'A.L.F.A. cola so propia empresa, constituyendo d'esa manera Alfa Romeo SpA, retomando la producción d'automóviles.

Alfa Romeo foi propiedá del fondu estatal Istituto per la Ricostruzione Industriale dende 1932 hasta 1986. Depués de tener problemes financieros en diverses dómines, incorporar nel añu 1987 nel turinés Fiat Group, como yá fixeren enantes otres históriques marques italianes como Ferrari, Maserati o Lancia.

Historia editar

La Anonima Lombarda (1910-1920) editar

 
Alfa Romeo A.L.F.A 40/60 HP, fabricáu ente 1913 y 1922, caravana ensin caballos o monovolume futurístico.

Los automóviles franceses Darracq yeren bien apreciaos pol públicu italianu y por ello Alexandre Darracq decide en 1906 montar una cadena de producción en Nápoles y constitúi la empresa Società Italiana Automobili Darracq. Llueu se da cuenta de que la industria italiano concentrar nel norte del país y decide treslladar la compañía al polígonu industrial de Portello na contornes de Milán, mercando unos terrenes de 36.000 . En 1909 la empresa carez un importante amenorgamientu de ventes, y el delegáu de la filial Italiana, Ugo Stella, encarga al inxenieru Giuseppe Merasi el diseñu d'un automóvil al gustu del públicu italianu, el 24HP. El 1 de xineru de 1910, un grupu d'industriales lombardos decide empezar la producción del modelu y Darracq viénde-yos el so filial italiana col establecimientu de Portello incluyíu. En xunu d'esi mesmu añu constitúyese la Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, qu'adopta como símbolos la cruz colorada sobre campu blancu de la insinia de Milán y el Biscione, la culiebra sobre campu azul símbolu de los Visconti.

El primer coche que fabrica Alfa foi por tanto'l 24 HP que sale al mercáu en 1911. Esti primer modelu convertir nun gran ésitu de ventes gracies al so escelente mecánica, fiabilidá y facilidá de conducción. Basándose nel so diseñu, Merasi deriva nuevos modelos, como'l 12 HP, más senciellu pero d'escelentes prestaciones, y el 15 HP Corsa, con evidente vocación escontra les carreres. A esti modelu auméntase-y la potencia en 1914 dando llugar al 15/20 HP. Sicasí, el primer auténticu deportivu ye'l 40/60 HP de 1913 de 6 llitros, del que se construyeron 27 exemplares y que debutó na carrera en cuesta de Parma-Berceto y venció na so categoría. Pal G.P. de l'A.C.F. de 1914 decide construyise un modelu coles especificaciones de les carreres internacionales (max 4,5 l. y 1100 kg de pesu máximu), el coche nun tuvo preparáu pa la carrera de Lyon y l'españíu de la guerra torgó-y correr dempués. Permaneció nuna fábrica de productos farmacéuticos mientres el conflictu y en 1921 reconstruyir con mayor potencia (102 CV) anque solo participó nuna carrera en Brescia conducíu por Giuseppe Campari.

En 1915 la compañía sufre la so primer crisis. La dueña de la mayor parte del accionariado, la Banca Italiana di Sconto, asitia a Nicola Romeo como apoderáu del bancu y este consigue'l control de la fábrica. Romeo yera un empresariu napolitanu que redirixió a la compañía escontra la fabricación de material bélico, motores p'avión, compresores etc. En 1918 toma'l control a la compañía Saronno que fabricaba pieces de ferrocarril. La I Guerra Mundial significa pa A.L.F.A. un paréntesis na so producción d'automóviles, pero al empar un reflotamiento del negociu.

Los primeros Alfa-Romeo (1920-1930) editar

Terminada la guerra la compañía torna al so negociu inicial; Romeo funde la Società Anonima Nicola Romeo cola A.L.F.A. y de esta forma naz la Alfa-Romeo Spa. Asina'l primer modelu tres la guerra, el Torpedu 20/30 HP de 4,2 l y el so deriváu deportivu 20/30 YE, son los primeres qu'apaecen col nome d'Alfa-Romeo.

En 1921 Merasi diseña'l modelu que va dar fama a les Alfa Romeo en tol mundu. El RL, un elegante 6 cilindros de 3 llitros, con balancinos y válvules na cabeza del cilindru, frenos delanteros estabilizadores y otres innovaciones que faen del modelu un verdaderu ésitu del que se fabriquen 2640 unidaes. Preparáronse amás derivaos de mayor potencia, el RLT (Turismu) de 61CV y el RLS (Deportivu) de 71 CV qu'algamaba fácilmente los 150 km/h (Campari llevar a 178 km/h na Targa Florio de 1923), nesta carrera Ugo Sivocci y Antonio Ascari consiguieron el primer doblete de la marca. El modelu RM de 1923 de 4 cilindros y 2 llitros taba inspiráu nel RL, pero de menor tamañu y más económicu. Vendiéronse cerca de 500 exemplares nos sos trés versiones.

Nel apartáu deportivu, Merasi rediseñó el modelu GP pa construyir un automóvil de carreres biplaza, el P1, que resultó ser bien inestable y na carrera del so debú (Monza 1923), Sivocci salir de la carretera y morrió por cuenta de les firíes recibíes nel accidente. Foi un duru golpe pa la compañía y n'especial pal so gran amigu Enzo Ferrari. El P1 nun volvió enxamás a competir.

Por aciu de Ferrari entra na compañía'l gran diseñador de FIAT, Vittorio Jano col qu'empezaría una nueva etapa gloriosa pa la marca. La so primer aportación foi'l míticu P2 qu'al pie de los Bugatti T35 marcaron les carreres de tola década. Foi'l primera 8 cilindros d'Alfa Romeo con motor sobrealimentado; yera un auténticu pura sangre, rápido y llixeru que nun tenía rival cuando los problemes non se ensañaban cola so mecánica.

Tamién se deben a Jano el diseñu de los primeros modelos de producción en serie, el 6C-1500, un automóvil llixeru pero que resumía perbién la filosofía deportiva d'Alfa, yá qu'a pesar de ser un coche de cai les sos prestaciones yeren inusuales y versátiles.

 
Alfa Romeo 6C 1930.

Ente 1927-1929 fabricáronse 1.075 unidaes hasta que foi sustituyíu por una de les xoyes d'Alfa-Romeo, el 6C-1750, qu'aumentaba la potencia, la seguridá y la velocidá del so antecesor anque caltenía'l so pesu y estructura. Producir en versiones Turismo, Gran Turismo, Súper Deportivu y Gran Deportivu. Esti postreru algamaba los 100 CV y los 170 km/h. Nel so History of Alfa Romeo (1970) Peter Hull, dicía del 6C-1750: Los coches que son tan curiosos y escitantes como una muyer guapa suelen tener dalgún fallu. Pero nesti casu, l'Alfa 1750 ye una esceición.

Esti modelu consiguió salvar a la compañía d'una grave crisis producida pol mal momentu económicu de la Banca di Sconto. En 1928 Nicola Romeo dexó la compañía, que taba a puntu de cerrar, y foi sustituyíu por Ugo Ojetti, direutor del diariu milanés Corriere della Sera', qu'entornó tolos esfuercios na comercialización de los modelos 6C. L'ésitu de ventes del 1750, del que se fabricaron 2575 exemplares pa tol mundu, sacó a Alfa Romeo de l'apurada situación.

La edá d'Oru (1930-1940) editar

La compañía editar

Nos años trenta Alfa-Romeo convertir nuna gran empresa, sobremanera nel planu comercial. Sustituyéronse los concesionarios nel esterior por filiales direutamente xestionaes por Alfa-Romeo, que formó una magnífica rede de venta y asistencia téunica en Francia, Inglaterra, España, Bélxica, Suiza, Austria, Hungría y Checoslovaquia. En 1932 l'I.R.I. (Istituto per la Ricostruzione Industriale) toma'l control de la sociedá y pon na direición a Ugo Gobbato, que reestructura los departamentos: el deportivu dexar en manes d'Enzo Ferrari y la so Scuderia Ferrari fundada en 1929 pa preparar Alfes privaos y qu'a partir de 1932 convertir nel equipu "oficial" d'Alfa. Nel departamentu de producción introduz la fabricación en cadena y modernícense les plantes, y auméntase la producción tamién a camiones y autobuses. El primer autobús ye'l Bussing 50 de 1931. El T85G de 1935 vence'l concursu internacional pa camiones de gasóxenu nun percorríu Roma-Bruxeles-París. El modelu 500, preséu tantu de camión como d'autobús ye capaz de llevar cargues de 110 quintales a 70 km/h. Mientres la campaña d'Etiopía, Alfa Romeo surte al exércitu italianu con más de 2000 vehículos.

Pero onde más aumenta la producción ye nel sector aeronáuticu. Yá en 1926, la compañía fabricara (con llicencia inglesa Bristol) un motor n'estrella de nueve cilindros. Nos años 30 salen motores propios potentes y fiables que son riquíos tamién nel estranxeru, famosos pol so material de fabricación la llamada Duralfa una lliga llixera d'aluminiu pa hélices, pistones y otros componentes. En 1939 produzse'l 135 un motor de doble estrella y 18 cilindros que colos sos cuasi 2000 CV ye'l propulsor más potente de la so dómina. Otros motores conquisten 13 marques mundiales de velocidá, altor y distancia. La producción aeronáutica recueye'l 80% de la facturación añal y pa satisfaer los pidíos constrúi la fábrica de Pomigliano D'Arcu (Nápoles).

 
Alfa Romeo 8C 2900 Mille Miglia 34.

La conversión d'Alfa-Romeo n'empresa pública controlada pol I.R.I. fai d'ella la representación de la industria y de la meyora teunolóxica del estáu fascista italianu, onde la competición automovilística convertir nuna confrontación que va muncho más allá de lo puramente deportivo. Les carreres de los años 30 tienen una fonderada política como enxamás lo tuvieron enantes nin tampoco dempués. Nelles queríase reflexar la fuercia téunico de los estaos europeos, principalmente de l'Alemaña nazi y de la Italia fascista. Son los años de les Alfa-Romeo y los Maserati frente a los Mercedes y Auto Union alemanes, o los Bugatti, Talbot y Delage franceses; son años de Grandes Premios con más de 300.000 espectadores, con monstruosos bólidos de 500 Cv de potencia qu'algamaben los 300 km/h. Pero sobremanera fueron los años de los pilotos más llexendarios: Hans von Stuck, Rudolf Caracciola, Achille Varzi, Baconin Borzacchini, Louis Chiron, René Dreyfus, Manfred von Brauchitsch, Hermann Lang, Bernd Rosemeyer, Dick Seaman y sobre toos ellos el más míticu corredor d'Alfa-Romeo, Tazio Nuvolari. La compañía milanesa foi la única capaz de presentar batalla a les "fleches platiaes" (Mercedes-Benz) y a los "peces platiaos" (Auto Union), y nestos años Nuvolari consiguió dalguna de los sos más increíbles victories como'l Gran Premiu d'Alemaña de 1935.

 
Alfa Romeo 8C 2900 Mille Miglia.

Modelos de cai editar

Nos automóviles de producción en 1933 salió'l 6C-1900, última evolución del 1750 con culata d'aleación llixero y mayor potencia, del que se fabricaron 200 unidaes que precedieron al llanzamientu del 6C-2300 diseñáu por Vittorio Jano. Forníu un motor monobloque d'aleación fundida con columnes de seis cilindros y culata d'aleación llixero de 2309 cc. Tenía un namái discu de embrague y cuatro coles más la reversa. El amortiguadores traseros contrólense hidráulicamente dende la posición de conducción. Vender en tres versiones, Turismu, Gran turismu y Pescara; esta postrera de mayor potencia (95 CV), llegaba a los 150 km/h. Pa caltener la superioridá de la marca na categoría Sport, fabricóse un motor d'ocho cilindros cola mesma carrera y calibre que'l modelu 6C, el 8C-2300, de 2336 cc montaos tantu nel modelu de xasis curtiu y el Spider como nel de batalla llarga o nel xasis especial de la monoplaza pa Gran Premiu, el modelu Monza. La estructura del motor yera distintu de la de seis cilindros: el control de temporización ta montáu nel centru del motor con una serie de engranajes en cascada. Los cilindros consisten en dos semi-bloques d'aleación llixero con columnes d'aceru remacháu. Anque de producción más llindada'l 8C-2900 foi consideráu "El coche más rápidu y bellu del mundu" (ver imáxenes).

 
Alfa Romeo 8C 2900 Mille Miglia.

Primeramente pensáu pa la competición, el llamáu tipu A de 220 CV y 230 km/h, afacer pa sacar una serie de cai, el tipu B de 180 CV y 185 km/h que presentaba dos versiones, una de xasis curtiu, biplaza, el Spider d'aire bien deportivo, y otra de xasis llargu y cuatro places, el cupé. De los modelos Alfa-Romeo d'estos años podría dicise lo que Henry Ford, el gran constructor estauxunidense dixo cierta vegada: Cuando veo pasar una Alfa Romeo, quito'l sombreru.

Automóviles de carreres editar

Pa los Grandes Premios la fábrica utilizara de primeres de la década los 8C-2300 Monza, que depués fueron vencíos a la Scuderia Ferrari, que-yos aumentó'l motor a 2,6l, y más tarde fueron vendíos a privaos. Pa sustituyilos Vittorio Jano diseñó en 1932 el primer verdaderu monoplaza de la historia del automovilismu, el Tipu B Monoposto "P3", un ocho cilindros de 2654 cc sobrealimentado, qu'en 1935 xubir hasta 3822 cc, con 330CV y qu'algamaba los 332 km/h. Tamién incluyía un cientu de meyores téuniques. Unu de los más orixinales ye'l piñón asitiáu a la salida de la caxa de cambeos y les exes motores en forma de V, que dan potencia a les ruedes traseres, y el puestu de conducción nel centru. Foi'l gran trunfador nes temporaes de 1933, 1934 y siguió venciendo entá en 1935. Pa faer frente a los potentísimos coches alemanes, la Scuderia Ferrari encargó a Luigi Bazzi y Arnaldo Roselli el diseñu d'una monoplaza de dos motores: el Alfa-Romeo Bi-Motore, tenía por tanto 16 cilindros y 6330 cc que rindíen cerca de 540 CV a 5400 rpm. Los sos dos motores, unu asitiáu en posición delantera y otru en posición central ente'l puestu de conducción y la tresmisión, facer bien potente pero al empar bien pesáu (más de 1000 kg), lo cual nun yera útil pa les carreres pero sí pa los intentos de récor de velocidá. El 8C-35 Tipu C de 3825 cc foi la respuesta d'Alfa Romeo en 1935 al desafíu alemán na lloca carrera pola mayor potencia y cilindrada anque con escasu ésitu. Al añu siguiente dase una nueva vuelta de tuerca col 12C-36 de 12 cilindros en V de 60º y 4064 cc., que tampoco consiguió grandes victories, como tampoco lo fixo al añu siguiente l'últimu diseñu de Vittorio Jano, el 12C-37 de 4495 cc qu'apenes corrió y significó la rotura ente'l diseñador y la marca. Igualmente producióse la rotura ente Alfa-Romeo y la Scuderia Ferrari en 1938 poles diferencies ente Wifredo Ricart, nuevu direutor téunicu d'Alfa Corse y Enzo Ferrari, que coló a Módena. Jano foi sustituyíu en 1937 pol so antiguu collaborador Gioachino Colombo, que diseñó pa la nueva fórmula de tres litros los modelos 308, 312, y 316 de 8, 12 y 16 cilindros respeutivamente. Sicasí, l'ambiente enrarecido prebélicu (Mussolini prohibió participar a los coches italianos en Francia) y la superioridá de los Mercedes y Auto Union fizo que les sos actuaciones destacaes fueren poques.

La meyor aportación de Colombo daría los sos frutos dempués de la guerra. En 1937 a suxerencia de Enzo Ferrari, Alfa Romeo encargó'l diseñu d'una "voiturette" (pequeños monoplaces de 1.5 llitros de cilindrada) a Jano, pero al tar bien ocupáu colos nuevos 3l dexó l'encargu a Colombo. Este diseñó un pequeñu ocho cilindros sobrealimentado que foi bautizáu como "158 Alfetta". Introducir nel modelu dos columnes esnidiosos pa les ballestes tresversales, una na parte delantera y otra na trasera, y un mecanismu p'amenorgar la exa del coche y, poro, el so centru de gravedá. Taba dotáu de llinies espodaes y elegantes y gran axilidá anque daqué peligrosos yá qu'en xunu de 1939 Emilio Villoresi morrió nuna demostración y namái 53 díes dempués Nando Aldrigretti matar mientres los entrenamientos de la Copa Acerbo. A pesar d'ello Alfa Romeo decide fabricar seis coches en 1940 qu'apoderaron el G.P. de Trípoli, pero cola invasión alemana fueron escondíos nuna fábrica de quesos en Melzo, y nun volvieron hasta dempués de la guerra.

Guerra y posguerra (1940-1950) editar

Poco antes d'empezar la guerra, Ugo Gobbato decidió suspender temporalmente la producción y dar prioridá a la fabricación de motores aeronáuticos y vehículos militares. Les fábriques d'Alfa-Romeo convertir n'oxetivos estratéxicos y la de Portello foi bombardeada nel 40, nel 43 y sobremanera en 1944, nel últimu añu por trés vegaes, el 14 de febreru, el 13 d'agostu y el del 20 d'ochobre qu'amenorgó la fábrica a escombros y obligó a la compañía a cesar toa actividá. La paz llega la primavera siguiente pero la vuelta a la producción ye bien difícil. Ugo Gobbato, anque evitara la requisa de materies primes per parte de los alemanes, foi acusáu por collaboracionismu. Foi absueltu dos veces pol tribunal del C.L.N. (Comitato di Liberazione Nazionale), pero'l 28 d'abril de 1945 foi asesináu por dos individuos nuna cai de Milán. El C.L.N. noma al inxenieru Pasquale Gallu comisariu d'Alfa Romeo y ente xunu y xunetu de 1945 consigue reemprender la producción. Falta de too: oficines, materiales, componentes y nun pudiendo fabricar otra cosa, los emplegaos de Portello producen cocines llétriques, muebles metálicos etc. A pesar de tolos problemes nesi 1945 consiguen sacar alantre dos coches 6C-2500 Sport con diseñu d'antes de la guerra. Tamién se recuperaron los escondíos Alfettas que recomenzaron l'actividá deportiva.

L'únicu modelu de los años 40 foi'l 6C-2500 un coche con una gran clase y refinamientu, un aspeutu deportivu inconfundible y que representaba la última meyora de l'afortunada serie de 6C. Empezó a fabricase en 1939 pero hasta dempués de la guerra nun pudo siguise la so producción. Ente 1946 y 1950 fabricáronse un total de 2.800 unidaes en versión Turismo, Deportivu y Súper Deportivu. En 1946, Orazio Satta Puliga convertir nel Xefe de Diseñu d'Alfa Romeo y la so primer aportación foi una versión deportiva del 2500 el 6C-2500 S Freccia d'Oru, con una parte trasera más curtia y arrondada, según los conceutos aerodinámicos más vanguardistas de la dómina. El modelu más apreciáu foi la versión Super Sport, el 6C-2500 SS Villa d'Este, como-y la llamó dempués de ganar el concursu de diseñu del mesmu nome. Sirvió d'inspiración pa la forma en V del capó del actual Alfa Romeo 147.

A finales de la década la compañía volvió desempeñar un papel decisivu y fabricó coches al máximu de la so capacidá, según una serie de modelos de "edición especial" del 2500, con carrocería de Pininfarina y Touring. En 1950, Alfa Romeo dio un xiru de 180 graos tanto industrial como deportivu.

El rellanzamientu d'Alfa-Romeo (1950-1960) editar

Nos años cincuenta Alfa Romeo dedicóse los sos mayores esfuercios en reactivar el so sector de coches de producción. El doble oxetivu d'establecer la producción en cadena y rentabilizar los sos ésitos nel terrén foi llargamente cumplíu. El modelu 1900 d'Orazio Satta Puliga, una berlina de cuatro puertes y cinco places foi'l primer coche del Biscione con carrocería autoportante y que rellanzó la suerte de la empresa y llogró satisfaer a un mercáu cada vez más esixente. Montaba un motor de cuatro cilindros en llinia de 1884 cc con 90CV y 150 km/h que pasaben de los 190CV nos modelos Super y Super Sprint. Esti modelu introduz un nuevu conceutu de coche, la berlina d'altes prestaciones pa usu cotidianu, que como dicía'l so afortunáu eslogan yera "el coche de la familia que gana carreres". Vendiéronse más de 20.000 exemplares, ente ellos la versión 1900 Panther pa la policía italiana o la versión Matta (lloca) pal exércitu.

No deportivo los 158 y 159 "Alfetta" establecen la supremacía absoluta nos circuitos ganando, Giuseppe Farina en 1950 y Juan Manuel Fangio en 1951, l'acabante estrenar Campeonatu del Mundu de Fórmula 1.

Pero la xoya más preciada de la compañía foi'l Giulietta Sprint. Nestos años empecipió un enclín que siguiría nel futuru: la collaboración ente centros de diseñu d'interiores y diseñadores de carrocería. Los coches que se siguen produciendo lleven el marchamo de 'Fabricáu n'Italia'. L'estilu d'Alfa Romeo marcó enclín: xunto a los coches de producción, tamién se fabricaron ediciones llindaes de modelos únicos creaos por diseñadores de primera fila. En 1958 Alfa Romeo robló un contratu con Renault pa construyir el sedán 'Dauphine'.

Actualidá editar

Nel añu 2004 Alfa Romeo fabricó 162.179 automóviles, un 11% menos que los 182.469 que produció'l 2003.

Nel 2007 Alfa Romeo fabricó 151,900 automóviles, 3.7% menos que nel 2006. Nel 2008, Alfa presentó'l hatchback compactu Mito, el modelu más pequeñu de la marca. La crisis financiera global retardó hasta'l 2015 los planes d'Alfa Romeo pa reingresar a Estaos Xuníos, mercáu que dexó en 1995.

Mientres eso materialízase, la producción actual d'Alfa Romeo entiende les games: Alfa Romeo Mito (turismu del segmentu B ) Alfa Romeo Giulietta (turismu del segmentu C) y Alfa Romeo 4C.

Modelos actuales editar

Fábriques editar

Motores Alfa Romeo editar

Emblemes d'Alfa Romeo editar

L'escudu d'Alfa Romeo ye orixinariamente, según paez, obra d'un téunicu de la mesma casa. Tando esperando'l tranvía na plaza del Castello de Milán afitar na torre del Filarete, la principal del castiellu de los Sforza. Nella vía'l Biscione, símbolu de la casa de los Visconti, formáu por una culiebra con cabeza de dragón -sobre la que darréu s'añedir una corona ducal d'oru- taramiando a un home. La culiebra simbolizaba la llealtá, el coraxe, la comprendoria y la prudencia, ente que l'home taramiáu fai alusión a los sos enemigos.

Al Biscione xunióse-y una cruz colorada sobre campu blancu como referencia al escudu de Milán, ciudá orixinaria de la marca. Arrodiando estos dos símbolos diseñó un cercu azul coles pallabres "ALFA" y "MILANO". Dambes fueron dixebraes por dos nuedos sabaudos (o saboyanos) que representen a la casa real de los Saboya.

La pallabra "MILANO" sumiría definitivamente en 1972, cola apertura de la nueva fábrica AlfaSud, nel Sur d'Italia.

Alfa Romeo n'automovilismu editar

La historia del equipu Alfa-Romeo ye de les más amplies de la Fórmula 1, pero los sos ésitos diéronse principalmente antes del establecimientu del Campeonatu del Mundu y nos dos primeros años d'este, nun consiguiendo na so vuelta reverdecer los lloreos. Yá nos años 20 podíen vese delles Alfa Romeo competir nos circuitos europeos y bien llueu se constituyó un equipu oficial de la marca dirixíu por el mesmu Romeo.

Modelos d'Alfa Romeo editar

Modelos de cai editar

Años

Cil. Motor

Potencia | Velocidá

24HP 1910-1920 4C L

4084 cc

42CV (2200 rpm) 100 km/h
12HP 1912-1915 4C L

1995 cc

25CV (2200 rpm) 80 km/h
RL 1922-1927 6C L

2916 cc a 3620 cc

56-71 CV (3200 rpm) 130 km/h
RM 1923-1925 4C L

1944 cc

40 CV (3000 rpm) 95 km/h
6C-1500 1927-1929 6C L

1487 cc

44CV (4200 rpm) 110 km/h
6C-1750 1929-1933 6C L

1752 cc

46-85CV (4500 rpm) 110-170 km/h
8C-2300 1931-1934 8C L

2336 cc

142-180CV (5400 rpm) 165-225 km/h

Modelos Sport editar

Años

Cil. Motor

Potencia | Velocidá |Derivaos

24HP 1910-1920

Monobloque, Fierro | 4084 cc

42 CV (2200 rpm) 100 km/h 12HP, 15HP, 15/20HP
40/60HP 1913-1922

Bibloque, Fierro | 6082 cc

73 CV (2200 rpm) 125 km/h 20/30HP Torpedu
RL 1922-1927

Monobloque, Fierro | 2916 cc a 3620 cc

56-71 CV (3200 rpm) 130 km/h RLT, RLTS
RM 1923-1925

Monobloque, Fierro | 1944 cc

40 CV (3000 rpm) 95 km/h RMS, RMU
6C-1500 1927-1929

Monobloque, Fierro | 1487 cc

44CV (4200 rpm) 110 km/h 1500 SS
6C-1750 1929-1933

Monobloque, Fierro | 1752 cc

46-85CV (4500 rpm) 110-170 km/h T, GT, SS, GS
8C-2300 1931-1934

Bibloque, Aceru | 2336 cc

142-180CV (5400 rpm) 165-225 km/h Spider, Le Mans, Monza

Modelos de Gran Premiu editar

Años

Cil. Motor

Potencia | Velocidá |Derivaos

40/60HP 1913-1922

Bibloque, Fierro | 6082 cc

73 CV (2200 rpm) 125 km/h
1914GP 1914

Monobloque, Fierro | 4490 cc

88 CV (2200 rpm) 150 km/h 1923GP (P1) de 102 CV
RL 1922-1927

Monobloque, Fierro | 2916 cc a 3620 cc

56-71 CV (3200 rpm) 130 km/h RLT, RLTS
P2 1924-1930

Tetrabloque, Aceru | 1987 cc Sobrealim.

140CV-175CV (5500 rpm) 225 km/h 6 modelos
8C-2300 Le Mans 1931-1934

Bibloque, Aceru | 2336 cc

142-180CV (5400 rpm) 165-225 km/h
8C-2300 Monza 1931-1934

Bibloque, Aceru | 2336 cc

142-180CV (5400 rpm) 165-225 km/h

Giulia Coupe

Alta gama

Descapotables

D'entrada de gama

De competición

En 2005, Alfa Romeo terminó segundu nel Campeonatu Mundial d'Automóviles de Turismu (WTCC) por detrás de BMW y per delantre de Chevrolet, SEAT y Ford. Na temporada 2006 del WTCC, Alfa Romeo nun corrió de forma oficial y dexó les Alfa Romeo 156 en manes del equipu N-Technology, a pesar de lo cual consiguieron un tercer puestu na clasificación de constructores tres BMW y SEAT, consiguiendo delles victories en manes del brasilanu Augusto Farfus Junior.

El 156, que foi utilizáu en numberosos campeonatos de turismos, ye'l turismu que más victories en competición llogró a lo llargo de la historia del automóvil. Ente otres competiciones, foi vencedor nel Campeonatu Italianu de Superturismos nos años 1998 y 1999, y el Campeonatu Européu de Turismos nos años 2001, 2002 y 2003, colos pilotos Gabriele Tarquini y Fabrizio Giovanardi al volante. Hasta 2007 el 156 sigui compitiendo de la mano de N-Technology nel Campeonatu Mundial de Turismos y collecha delles victories temporada tres temporada. De la mano del británicu James Thompson inclusive llegó a apostase'l títulu de 2007 contra'l BMW de Andy Priaux na última carrera del campeonatu.

Alfa Romeo de cai 1910/2016
10/20

1910-1920 24 HP
1910-1911 12 HP
1911-1920 15 HP
1913-1922 40-60 HP

20/30

1921-1922 20-30 HP
1920-1921 G1
1921-1921 G2
1922-1927 RL
1923-1925 RM
1927-1929 6C 1500
1929-1933 6C 1750

30'

1931-1934 8C 2300
1933-1933 6C 1900
1934-1937 6C 2300
1935-1939 8C 2900

30/40

1938-1950 158
1939-1950 6C 2500

50/60

1950-1958 1900
1951-1953 158/159
1951-1953 Matta
1954-1962 Giulietta
1958-1962 2000
1959-1964 Dauphine

60/70

1962-1968 2600
1962-1976 Giulia Saloon
1963-1967 Giulia TZ
1963-1977 Giulia Sprint
1965-1967 Gran Sport Quattroruote
1965-1971 GTA
1966-1993 Giulia Spider
1967-1969 33 Stradale
1967-1977 1750/2000 Berlina

70/80

1970-1977 Montreal
1972-1983 Alfasud
1972-1984 Alfetta saloon
1974-1987 Alfetta GT/GTV
1976-1989 Alfasud Sprint
1977-1985 Nuova Giulietta
1979-1986 Alfa 6

80/90

1983-1994 33
1984-1987 Arna
1984-1987 90
1985-1992 75
1987-1998 164
1989-1993 SZ/RZ

90/00

1992-1998 155
1995-2000 145
1995-2000 146
1995-2006 Alfa Romeo Spider
1995-2006 Alfa Romeo GTV
1998-2005 156
1998-2007 166

00/10

2000-2010 147
2005-2010 159
2003-2008 GT
2005-2010 Alfa Romeo Spider
2005-2010 Alfa Romeo Brera
2007-2010 8C Competizione
2008- Mito

10/20

2010- Giulietta
2013- 4C
2015- Giulia

Futuros modelos editar

  • Alfa Romeo Alfetta Berlina Grande de Luxu Segmentu-Y (Finales del 2018)
  • Alfa Romeo Sport Utility Vehicle "SUV" Mediana-Stelvio-(Finales 2016), Compacta-Kamal y Grande-Luxury (2016-2019)
  • Alfa Romeo 6C Giulia Gran Turismo de luxu Segmentu Medianu/Grande (Productu de la Especialidá) (2019)
  • Alfa Romeo 6C Spider (2020) basáu y deriváu del Gran Turismo Giulia Coupe-6C (2019) (Productu de la Especialidá).
  • Alfa Romeo Socesor de la Giulietta (2018-?) Utilitariu Compactu Hatchback 5 puertes.
tolos coches yá tienen que tar terminaos nel 1er semestre del 2020 pa ser espuestos mientres l'eventu nel Muséu de Arese de xunu del 2020 y hai consolidar la marca, como la grande que siempres foi, el so llexendariu legáu del so historial trayeutoria en cara d'ufiertar estos modelos pa mas alantre si tienen exito dir desenvolviendo otros, pa mercaos mas esclusivos y refinaos nel programa de coches especiales, como n'años d'antaño de la era dorada de la marca de Nicola Romeo.

https://www.youtube.com/watch?v=44mLi3zXB7g

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar