Avatar: The Last Airbender

Avatar: The Last Airbender[1] foi una serie animada producida pola cadena televisiva Nickelodeon nos sos estudios d'animación en Burbank, California. La serie foi creada por Michael Dante DiMartino y Bryan Konietzko, que tamién fueron productores executivos, xunto a Aaron Ehasz. Foi estrenada'l 21 de febreru del 2005, y remató el 19 de xunetu del 2008 n'Estaos Xuníos[2] y el 24 y 26 d'ochobre de 2008 nel restu d'América. Algamó gran popularidá y bien bones crítiques, siendo la mayor cantidá d'espectador en 9,3 millones.

Avatar: The Last Airbender
Datos
Títulu orixinal Avatar: The Last Airbender
Xéneru serie de televisión de fantasía, telecomedia (es) Traducir, serie de televisión infantil, aventuras (es) Traducir y cine dramáticu
País d'orixe Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Añu 21 febreru 2005
Idioma orixinal inglés
Duración 23 min.
Guionista Aaron Ehasz, Tim Hedrick, Michael Dante DiMartino y Bryan Konietzko
Compositor Jeremy Zuckerman
Númberu de temporaes 3
Llista de temporaes
Númberu d'episodios 61
Llista d'episodios Anexo:Episodios de Avatar: la leyenda de Aang (es) Traducir
Personaxes
Primer emisión 21 de febreru de 2005
Última emisión 19 de xunetu de 2008
Emisora orixinal Nickelodeon
Productora Viacom
Distribuidora Netflix
Series derivaes La leyenda de Korra (es) Traducir
Obres rellacionaes Avatar: la leyenda de Aang (es) Traducir y The Last Airbender
Premios
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La hestoria trescurre nun mundu de xente principalmente asiático (l'estilu de vida na serie basar na primer metá del sieglu XIX), onde predominen les artes marciales y la manipulación de los elementos en combinación col misticismu oriental, dando siguimientu a les aventures de Aang, el más recién socesor d'una llarga llinia d'avatares, y los sos amigos nun intentu por salvar el so místicu mundu de la despiadada Nación del Fueu que busca conquistar a les demás naciones. Mientres les sos travesíes son acesmaos insistentemente pol desterráu príncipe del fueu Zuko, que'l so oxetivu ye prindar al avatar pa recuperar el so honor. Esta serie ye presentada como si tratar d'una serie de llibros, onde cada episodiu actúa como un "capítulu", y cada temporada como un solu "llibru", que titúlense pol elementu temáticu de la temporada.

Avatar ye tresmitíu principalmente na canal por suscripción de Nickelodeon nos países onde esiste la so señal, tales como Estaos Xuníos, y Europa: Reinu Xuníu, Nueva Zelanda, España, etc., anque tamién se tresmite en diverses estaciones de televisión abierta alredor del mundu, que de normal tresmiten los episodios dalgún tiempu dempués del so estrenu orixinal en Nickelodeon.

N'América Llatina, Italia, Nueva Zelanda, España, Reinu Xuníu y los países cubiertos por Nickelodeon Asia, Avatar ye subtituláu como "La Lleenda de Aang" traducíu nos sos respeutivos idiomes. Nos demás países, como Estaos Xuníos o Canadá, la serie subtitúlase como "The Last Airbender" ("El Postreru Maestru Aire") y magar en Nickelodeon Asia y Nueva Zelanda, Avatar foi presentáu orixinalmente como "El Postreru Maestru Aire", más palantre foi camudáu a "La Lleenda de Aang". Hai de solliñar que nel doblaxe llatinoamericanu utilízase la secuencia estauxunidense onde puede apreciase el títulu "The Last Airbender", anque'l narrador cuasi siempres lo noma como "La Lleenda de Aang". Asocede lo contrario en países como Reinu Xuníu onde se camuda claramente la secuencia del títulu a "The Legend of Aang".

El 21 de xunetu del 2010, anunciar por parte de la presidenta de Nickelodeon un spin-off (serie derivada) del programa, llamáu The Legend of Korra.[3][4][5][6]

Argumentu editar

La serie desenvolver nun mundu ficticiu onde coesisten cuatro grandes naciones; Les Tribus Agua, El Reinu Tierra, La Nación del Fueu y Los Nómades Aire. En cada nación esisten persones capaces d'apoderar el so elementu d'orixe, a estos llámase-yos «maestros», cabo mentar que la mayor parte de la población ta constituyida por persones normales, que nun pueden apoderar nengún elementu, esta regla cumplir con toles naciones sacante polos nómades del aire, yá que tolos sos habitantes son maestros.

Ciertos elementos de la naturaleza apúrren-y más poder a los maestros, como por casu la luna llena, que apúrre-y más poder a los maestru agua, o'l sol a los maestru fueu. Esiste tamién la cometa de Sozin (que pasa cada cien años cerca de la tierra) el cual brínda-y gran poder a los maestru fueu, esta cometa ye usáu pola nación del fueu pa empecipiar la guerra de la cual trata la serie.

En cada xeneración naz un Avatar, esta ye la única persona capaz d'apoderar los cuatro elementos y ye l'encargáu de caltener l'equilibriu ente les cuatro naciones lo mesmo que de sirvir de ponte ente'l mundu de los mortales y el mundu de los espíritus, polo que podría dicise que ye quien caltién la paz en tol mundu. L'avatar se reencarna siguiendo un ciclu (agua, tierra, fueu y Aire), asina que si l'avatar muerre siendo un nómada aire, na siguiente vida se reencarnará na tribu agua, depués nel reinu tierra, depués na nación del fueu y vuelve empezar el ciclu.

L'últimu Avatar, correspondiente a un nómada aire, sume misteriosamente, lo que ye aprovecháu pola nación del fueu productu que naide va caltener la paz en casu de guerra. La serie empieza cien años dempués d'esto, y depués de que la nación del fueu, con ayuda de la cometa sozin, empecipiara una guerra en contra de les demás naciones pa espandir el so imperiu, cuando Katara y el so hermanu Sokka afayen a un neñu llamáu Aang conxeláu nun iceber. Esti neñu resulta ser l'avatar, entós los trés empiecen un viaxe por que Aang aprienda a apoderar los cuatro elementos, p'asina poder ganar al señor del fueu y devolver la paz al mundu y l'equilibriu a les cuatro naciones, mientres son escorríos pol príncipe Zuko, al cual sumir Azula y otra serie d'enemigos y torgues a midida que trescurre la serie.[7][8]

El dominiu de los cuatro elementos editar

El primer llibru narra cómo Aang ta buscando un maestru agua qu'enseñe a él y a la so amiga Katara a apoderar l'agua. Sokka, hermanu de Katara, ye un guerreru valiente pero nun tener nengún poder, dambos atoparon a Aang nun iceber, pos va cien años, primero que'l señor del fueu Sozin, empecipie la guerra, Aang decide escapar del so destín y les sos apolmonantes obligaciones. Cuando trataba d'escapar a bordu del so bisonte volador, llamáu Appa, dambos quedaron atrapaos nuna nube, anque gracies al so poder d'avatar pudo conxelar el so cuerpu y el de Appa pa nun sufrir daños. Poco tiempu dempués, los nómades aire son esterminaos por Sozin. Agora qu'espertó y entérase que la guerra cobró demasiaes vides, decide empezar a apoderar l'agua, pos l'aire yá lo controla a la perfeición. Los trés viaxen escontra'l Polu Norte, pos ende atópase la tribu de l'agua del norte.

El segundu llibru narra cómo Aang tien d'atopar un maestru que lu enseñe a controlar la tierra y atopar cuando se dirixe a la gran ciudá de Ba Sing Se. Trátase d'una maestra ciega d'apenes doce años, llamada Toph. Ba Sing Yese la gran capital del Reinu Tierra y l'últimu bastión que dixebra a la nación del fueu de la victoria. Aparentemente, con una información clave que l'avatar y el so equipu atoparon, quiciabes esista una posibilidá de terminar col conflictu; sicasí, van afayar que non tolos sos aliaos son tan bonos como ellos creeríen.

Nel tercer llibru, Aang y los sos amigos se infiltran na Nación del Fueu por que Aang aprienda'l control del fueu y pueda enfrentar al señor del fueu Ozai. Ye nesti viaxe, Aang y el so amigos dan cuenta de que non tolos habitantes de la Nación del Fueu son malvaos y que quiciabes ye la tiranía de Ozai la culpable de too.

El problema de Aang ye que, al ser criáu como monxu, nun ye capaz de pensar na violencia como métodu pa resolver nada. A diferencia d'otros maestros que tán dispuestos a estropiar o inclusive matar al so oponente, Aang ye un monxu pacíficu que nun cree poder enfrentar al Señor del Fueu, lo cual tórga-y usar el so poder superior d'avatar. Amás, Aang sabe que llegáu'l momentu, Ozai nun se va retirar, pos ye un tiranu, lo cual obligaría-y a acabar con él. A lo llargo del so viaxe, Aang apriende coles mesmes a usar los sos poderes y el valor y la responsabilidá d'estos.

La llarga guerra nel mundu de Aang y los sos amigos editar

La hestoria principal narra'l viaxe de Aang y los sos amigos, Sokka y Katara, darréu Toph, les mascotes de Aang, el lémur "Momo" y el Bisonte volador "Appa", amás de les aventures del príncipe desterráu Zuko y el so tíu Iroh. Na fonderada, la serie describe de manera detallada munchos aspeutos que polo xeneral son inoraos a la de recordar les guerres de llarga duración. Les guerres son referíes, históricamente falando, como un conxuntu de batalles y escaramuzas ente dos o más oponentes, con distintes resultaos, amás d'otres aiciones militares como ofensives, allugamientos defensivos y exercicios de loxística militar, que pueden ser consideraes como acertaes, errónees, heroiques o cobardes según seya los casu.
Sicasí, una guerra de llarga duración tamién abasna munches consecuencies sociopolíticas que son retrataes nesta serie. A lo llargo del so viaxe, Aang y los demás conocen a cientos de refuxaos y exiliaos de los sos llugares d'orixe. Esisten nesi mundu munchos grupos rebalbos, que lluchen polos recursos naturales o en contra de la colonización que la nación del fueu empecipió, esiste enforma pillaje y delincuencia porque la mayoría de los recursos de seguridá del reinu Tierra destinar a la guerra, asina mesma incompetencia en dellos mandos militares. Cuando l'Avatar lleva información pervalible hasta la ciudá capital Ba Ensin Se del reinu Tierra, al llegar afaya pal so pesar qu'esisten personaxes que tomen les decisiones ensin consultar col rei, el rei nun ye más qu'una figura pública ensin poder fáctico, y que la cúpula de l'alta sociedá nun ye sensible col sufrimientu d'otros por culpa de la Guerra. L'Avatar afaya que dalgunos nun deseyen que'l conflictu termine, pos s'alimenten del caos xeneráu y ardíciense d'él. Per otru llau, cuando s'atopen na nación del fueu, puede comprobar que non toos ende son malvaos como lo suponen nel restu del mundu. Inclusive ende, esisten personaxes que deseyen terminar tamién col conflictu y deseyen la paz. Valores y antivalores morales esisten en dambos frentes de guerra, dende la tolerancia, el respetu, la paciencia y la bondá, hasta la maldá, la corrupción, les mentires y los engaños.
Aang non solo tien d'aprender el control de los elementos, sinón a tomar decisiones sobre la base de los sos valores personales y entendiendo que non tolos sos aliaos son necesariamente bonos, según non tolos sos aparentes enemigos son necesariamente malvaos. El príncipe Zuko ye quien encarna meyor ésta ambigüedá.

Temporaes editar

Episodios de la serie editar

Esta serie clasifica cada episodiu como "Capítulu" y a les temporaes como "Llibros", nos cualos Aang apriende a apoderar l'elementu temáticu de cada temporada. Hasta la fecha estrenáronse 3 temporaes (Agua, Tierra, Fueu). Les primeres dos temporaes tienen venti capítulos caúna, la tercer temporada contién ventiún capítulos.[9]

Llibru Unu: Agua editar

Nesta temporada Katara y Sokka atopen a Aang conxeláu nel iceber, y ayudar nel so viaxe p'apoderar el primer elementu del ciclu, l'agua, y son escorríos por Zuko. Zuko ye'l fíu del señor del fueu Ozai, foi desterráu a los 13 años (anguaño tien 16) por falar fuera de sitiu y foi unviáu xunto al so tíu Iroh a prindar al avatar y asina recuperar el so honor. Tamién se presenten personaxes como Suki, Gyatso, Roku, Zhao, Bumi, Yue, Jet, etc, y méntense coses importantes como la Estinción de los Maestros-Aire, El Mundo de los Espíritus, y La Cometa de Sozin. Dar a conocer llugares como la Tribu Agua del Norte, la Ciudá d'Omashu, el Templo Nortiada, la Islla Kyoshi, etc. Aang apriende Agua Control a partir del novenu episodiu, y siguir aprendiendo mientres los siguientes llibros.

Llibro Dos: Tierra editar

Nesta temporada Aang concentrar na busca d'un maestru tierra, quien resulta ser Toph. La que los escuerre con más frecuencia esta vegada ye Azula, hermana de Zuko. Llueu nuevos oxetivos crucien les sos mentes, como atopar a Appa y dar la noticia del Día del Sol Negru. Nesta temporada preséntense personaxes como los Maestros Agua del Banzáu, Long Feng, el Rei de la Tierra, Xin Fu, Mai, Ty Lee, los Dai Lee, ente otros, y danse a conocer nuevos llugares como la Ciudá de Ba Sing Se, el Pasu de la Culiebra, el Templu Aire del Este, etc. Aang apriende Tierra Control a partir del novenu episodiu, y siguir aprendiendo mientres el siguiente llibru.

Llibro Trés: Fueu editar

Nesta temporada, tres el fracasu en Ba Sing Se, Aang y los sos amigos esconder en La Nación del Fueu, y llueu recurren a La Invasión. Aang agora busca un Maestru-fueu, que resulta ser Zuko. Dar a conocer nuevos llugares como la capital de la Nación del Fueu, la Roca Hirviente, el Templu Aire del Oeste, la Islla Ember, la civilización de Los Guerreros del Sol, etc. Aang apriende Fueu Control a partir del decimotercer episodiu, y siguir aprendiendo a la fin de la serie.

Personaxes editar

  • Aang: ye'l protagonista de la serie. Ye un neñu de 112 años (yá que cuando tenía 12 años quedó zarráu mientres 100 años nun iceber). Ye'l postreru maestru aire que queda, yá que foi l'únicu sobreviviente del estermín de los Nómades del Aire que llevó a cabu l'exércitu del Señor del Fueu Sozin (quien empezó la guerra) cien años tres pa evitar que'l próximu avatar naciera ente ellos. El destín de Aang como Avatar ye apoderar los cuatro elementos: l'Aire, l'Agua, la Tierra y el Fueu y restaurar l'equilibriu del mundu. Como Avatar, ye la ponte ente'l mundu Físicu y el de los Espíritus. L'Agua, aprender de Pakku (un maestru agua de la Tribu Agua del Norte) y Katara. La Tierra, aprender de Toph, y el fueu, aprender de Zuko. Él ta namoráu de Katara y trata delles vegaes de dici-y lo que siente por ella, pero falla de cutio hasta'l so románticu besu en Ba Sing S'a la fin de la serie.
  • Katara: una moza de 14 años, de pelo llargu café y güeyos azules, ye daquién capaz y de muncha valentía que nunca se rinde. Ye la postrera maestra-Agua de la Tribu Agua del Sur quien, al pie del so hermanu Sokka, atopen a Aang nun iceber. Ella y el so hermanu Sokka acompañar nel so viaxe escontra la derrota de la nación del Fueu y asina traer paz al mundu. Puede controlar l'agua nes sos 3 estaos (líquidu, sólidu y gaseosu). Nel llibru fueu apriende a usar la téunica llamada sangrar Control d'una vieya proveniente tamién de la Tribu Agua del Sur, ensin querer aprender esta téunica Katara fíxose capaz de controlar los líquidos vitales de cualesquier ser vivu. Aang ta namoráu d'ella y a la fin de la serie demuestren los sos sentimientos mutuamente.
  • Sokka: de 16 años, esti mozu guerreru de la Tribu de l'Agua del Sur, xunto cola so hermana Katara, acompaña a Aang nel so viaxe pa ganar al Señor del Fueu. Sokka ye un Non maestru, anque nun considera la so falta d'habilidaes especiales como un factor limitante na so vida. Ye imaxinativu y alvertíu hasta ser esconcertante, bien astutu, y en munches ocasiones suel ser sarcásticu. Nun principiu nun yera bien habilidosu lluchando, pero progresó rápido, volvióse bonu col bumerán y la espada (lo segundo depués de ser entrenáu pol maestru espadachín Pian Dao perteneciente a la Nación del Fueu que lu enseñó anque perteneciera a la Tribu de l'Agua). La fueya de la espada de Sokka ye negra, fecha d'un meteoritu y resulta escepcionalmente resistente.
  • Toph: ye una neña de 12 años, una habilidosa maestra tierra, ciega de nacencia, ella provién del Reinu Tierra, y pertenez a una familia importante de la so Nación. Toph, dexa toles comodidaes del so llar p'acompañar a Aang nel so viaxe y enseña-y Tierra control. El fechu de ser ciega fai que desenvolviera l'habilidá de sentir les vibraciones del suelu, lo que-y dexa saber con exactitú, en que posición s'atopen les persones, siempres en cuando tou tea en contautu con tierra colos sos pies. Amás aprendió l'habilidá de controlar el metal (Metal control). Anque demostró ser capaz de "ver" al traviés de la tierra que toca los sos pies, cuésta-y ver al traviés del sable.
  • Appa: ye'l bisonte volador de Aang quien sirve al grupu como principal mediu de tresporte. Pasó 100 años suspendíu nel xelu xunto con Aang, y comparte un llazu bien fuerte con él. Tien l'habilidá de volar y puede usar la so cola pa crear fuertes corrientes d'aire. Según Aang, los bisontes voladores fueron los primeros maestros del aire.
  • Momo: ye un curiosu ya intelixente lémur aláu. Aang atopar nel Templu del Aire del Sur cuando apenes empezaba la so aventura y decide quedá-ylo de mascota. Momo suel engarrar por comida con otros animales alaos y con Appa. Tien problemes pa descifrar los que dicen los demás sacante por Aang. En "Hestories de Ba Sing Se", el nome de Momo escríbese como 模模 (mó mó).
  • Zuko: ye un nuevu príncipe, un maestru fueu de 16 años exiliáu de la Nación del Fueu, encegoláu con prindar al Avatar para asina recuperar el so honor y que'l so padre, el Señor del Fueu Ozai, aceptar de regresu. Zuko tien una repulgu por quemadura que-y solmenó'l so padre nel llau esquierdu de la cara cuando él cuestionó una orde pa sacrificar un batallón na guerra; demuestra ser un bon espadachín. Escontra'l final de la serie xunir a Aang pa enseña-y el fueu control.
  • Iroh (conocíu como'l "Dragón del Oeste"): ye xeneral retiráu de la Nación del Fueu y tíu del Príncipe Zuko, tamién ye marcáu como traidor na segunda temporada. Iroh ye tamién l'hermanu mayor del Señor del Fueu Ozai, y yera l'herederu orixinal del tronu de la Nación del Fueu. Iroh ye un Maestro Fueu bastante poderosu de la orde más alta qu'acompaña al so sobrín na so busca pa prindar al Avatar. Tamién ye miembru de la Orde del Lotu Blanco.
  • Azula: ye una nueva princesa de 15 años de la Nación del Fueu, ye una maestra fueu por excelencia, y maestra rayu. Ye la hermana menor del príncipe Zuko. Fai la so primer apaición nel últimu episodiu de la primer temporada de la serie. El so padre, el Señor del fueu Ozai unviar en busca del Avatar, tres l'intentu fallíu del so otru fíu, Zuko. Azula yera bien amiga d'una habilidosa cirquera, llamada Ty llee, que con solo tocar una parte del cuerpu rival, podía dexar inmóvil, y de una ninja llamada Mai, esta taba namorada dende neña del hermanu de Azula. Los dos nuevos ayudaron a la princesa Azula na busca del Avatar.

Intro editar

La serie tuvo dos intros. Dambos narraos por Katara, y con imáxenes relatives a la narración

Primer Introducción editar

Apaeció solo nel primer episodiu, por causa de qu'en la serie entá nun se conocía la identidá de Aang como'l nuevu Avatar.

Agua, tierra, fueu, aire. La mio güela cuntábame hestories de los vieyos tiempos, una dómina de paz, cuando l'avatar caltenía l'equilibriu ente les Tribus de l'Agua, el Reinu de la Tierra, la Nación del Fueu y los Nómades del Aire. Pero tou eso camudó cuando la Nación del Fueu atacó. Solo l'avatar apodera los cuatro elementos, solo él puede detener a los despiadaos maestros fueu, pero cuando'l mundu más lu precisaba sumió. Pasaron cien años y la Nación del Fueu ta próxima a conquistar el mundu; va dos años el mio padre y los homes de la nuesa tribu xunir al Reinu de la Tierra na llucha contra de la Nación del Fueu, y encamentáronnos al mio hermanu y a mi'l cuidu de la mio tribu. Delles persones creen que l'avatar nun renació nunca ente los nómades del aire y rompióse el ciclu, pero yo nun perdí la esperanza y sigo creyendo que l'avatar va tornar pa salvar el mundu.

Segundu Intro editar

Apaez de primeres de tolos episodios dende'l númberu trés del primer llibru. Porque yá la identidá de Aang como Avatar foi revelada nel episodiu dos.

Agua, tierra, fueu, aire. Va munchos años les cuatro naciones vivíen n'harmonía, pero tou camudó cuando la Nación del Fueu atacó. Solo l'avatar, maestru de los cuatro elementos, podía detenelos, pero cuando'l mundu más lu precisaba, sumió. Dempués de cien años, el mio hermanu y yo atopamos al nuevu avatar, un maestru aire llamao Aang y anque les sos habilidaes pa controlar l'aire yeren grandioses, tenía enforma qu'aprender antes de poder salvar al mundu, y yo creo que Aang va poder salvanos.

Universu d'Avatar editar

Vides Pasaes del Avatar editar

Avatar Wan: Él ye'l primer avatar qu'esistió, dar a conocer en The Legend of Korra, Viaxo a cuatro ciudaes que taben sobre cuatro león-tortúa distintes y bien lloñe ente sigo. Cada lleón-tortúa dio-y el poder de controlar un elementu. Llogró apoderar los cuatro elementos cola ayuda de Raava, l'espíritu de la lluz y l'equilibriu, quien combinaba la so enerxía cola de Wan. El decidió apoderar los cuatro elementos porque yera la única forma pa poder detener a Vaatu, l'espíritu del caos y l'escuridá, quien él lliberara de Raava que lo contenía por que'l mundu tuviera en paz, creyendo que yera un bon espíritu. Cuando llegó'l momentu de ganar a Vaatu pa faese más fuertes Raava incorporóse dientro de Wan, combinaron les sos fuercies espirituales y asina per primer vegada Wan entró en Tao Avatar y ganó a Vaatu prindar nel mundu de los espíritus y cerrando los portales.

Avatar Roku: Ye la reencarnación anterior de Aang, maestru fueu, nacíu en La Nación del Fueu. Construyó'l templu del fueu con forma de lluna creciente nes agües orientales de La Nación del Fueu, siendo'l mesmu quien dempués toma forma al traviés de Aang y destrúi'l Templu de la Nación del Fueu, el so animal guía yera un dragón. Al traviés de los capítulos, l'Avatar Roku apaeció como un espíritu pa emponer a Aang al traviés del so llargu viaxe, por qu'asina Aang pueda cumplir bien el so títulu d'Avatar. La so benevolencia daba a entender que non tolos maestros fueu yeren malvaos. Tamién-y amosó'l so pasáu a Aang al traviés del Tao Avatar, amosándo-y que foi'l meyor amigu del Señor del Fueu Sozin y que si non -y dio cordura y compasión podría evitar esta guerra de 100 años y que nun destruyera a Los Nómades Aire.

Avatar Kyoshi: Foi un Avatar nacida nel Reinu de Tierra aproximao 300 años primero que Aang y alredor de 230 antes del Avatar Roku, lo que la fai l'avatar que más tiempu vivió (230 años). Kyoshi yera una muyer alta, y tenía los pies más grandes que cualquier avatar tuviera. Les sos armes tradicionales yeren un par d'abanicos d'oru. La so manera de vistir y el so estilu de lluchar adoptóse tradicionalmente poles muyeres guerreres moces de la Islla de Kyoshi. Kyoshi vivió nuna península al sur del Reinu Tierra antes de ser conquistáu por un antiguu conquistador tiránicu y malhumoráu llamáu Chin el Grande. Cuando él negóse a escuchar a Kyoshi y a la so xente, ella enfrentar y dixebró la península usando una combinación de los cuatro elementos, creando asina la Islla de Kyoshi, nel so honor.

Avatar Kuruk: Cuando él yera mozu yera'l tipu Avatar que-y gustaba siguir pola corriente, tamién había paz ente les naciones polo tanto nun-y importaba munches coses. Nesos díes andaba pasiando cola so esposa, Ummi; hasta que la perdió por Koh, el roba cares: dende entós culpóse por non ser más sollerte y tamién lo buscó munchos años pa matalo.

Avatar Yangchen: La so vida siempres foi cariñosa y apacible, la so estadía foi en El Templu Aire del Oeste. Foi ente les meyores Avatar qu'hubo por esa razón fixeron estatues nel so honor nos Templos del Aire pa muyeres, amás ye la penúltima encarnación del Avatar nun Maestru Aire antes de Aang, son la mesma persona enfusada en distintos cuerpos

Miembros de la Ordén del Lotu Blanco editar

Jeong Jeong: Foi un Xeneral de la Nación del Fueu que fuxo de la so tierra natal como un fuxitivu, y entá permanez como'l primer home en traicionar a la Nación del Fueu y vivir (58 años). Foi dalguna vegada ente los más respetaos almirantes de les fuercies navales de la Nación del Fueu. Güei él ye un vieyu seriu, malhumoráu y fuerte que vive fuxendo, xunto col so grupu, de la Nación del Fueu. Nel so alcuentru con Aang, l'Avatar intento qu'esti-y enseñara Fueu Control, pero nun principiu negóse porque inclusive él cree que'l so poder ye una maldición, porque piensa que'l fueu namái ye una arma de destrucción, sicasí dempués d'una visión del avatar Roku apuerta a enseñar a Aang, enfocándose principalmente n'enseña-y control, yá que sabe que'l fueu ensin controlar ye por demás peligrosu y destructivu. Al ver que Aang quemo a Katara col so Fueu Control per accidente, esti averar a ella y díxo-y que los sos poderes tienen más secretos de los que conoz, ente ellos la capacidá de curar. Tien un gran respetu polos Maestros Agua y tien una gran conocencia de l'Agua Control.

Rei Bumi: Ye'l rei del reinu de Omashu, unu de los amigos de Aang. Tien aproximao 112 años, lo cual nun-y torgar ser unu de los más poderosos maestros tierra. A pesar de la so edá sigue teniendo'l mesmu humor de hai 100 años, él xugaba con Aang nel sistema de correos de Omashu. Cuando Bumi yera entá mozu, yera'l meyor amigu de Aang. Él tenía los vezu d'abrir la mente a les posibilidaes, esto faía que Aang llamar Xeniu llocu. Mientres el tiempu que Aang tuvo n'animación suspendida Bumi convertir en El Rei de Omashu. Cuando Aang regresu a Omashu xunto con Katara y Sokka uso'l tobogán que creo Bumi y entós llevar a ser xulgáu y tuvo que superar trés pruebes y dempués díxo-y que yera Bumi. Tiempu dempués volvieron a Omashu y diéronse cuenta que taba condergada por La Nación del Fueu, y qu'atraparen a Bumi, él a pesar de poder escapar diz-y a Aang que va atacar nel momentu necesariu, dempués d'esto Aang dase cuenta de que va tener que buscar otru maestru tierra que lu enseñe que pueda sentir la tierra. Nel día del eclís Bumi escapa y vence a los maestros fueu y recupera toa Omashu el solu y vuelve con El Lotu Blanco pa recuperar Ba Sing Se.

Maestru Pakku: Ye'l más grande maestru agua de la Tribu Agua del Norte ya instructor de los futuros maestros Agua de la Capital City (84 años). Ye bien severu y perfeccionista colos sos estudiantes. Él ye un home bien pegáu a los costumes de la so Tribu, yá que según les costumes de la Tribu del Norte, solo débese-y enseñar l'Agua Control a los homes. Pakku decidió enseña-y a Aang l'arte de l'Agua Control, pero a Katara nun la acepto pol fechu de qu'ella ye muyer. Al nun poder aprender Agua Control, Aang decidió enseña-y a Katara tou lo qu'aprendía nel día, pero nel intre en que'l nuevu Avatar enseñábalu a Katara, Pakku afayar. Pakku arrenunció de ser el Maestru de Aang si Katara nun-y ufiertaba una sida. Katara al nun pidi-y esculpa retu a Pakku a un duelu qu'este acepto y na batalla reconoció qu'ella yera una gran maestra pero sicasí él nun lu diba enseñar. Depués este venció a Katara con una pequeña dificultá. Mientres la so llucha con Katara, Pakku corto'l collar que llevaba Katara dexándolo cayer. Depués, Pakku reconoció la so rimada, una y bones esti lo tallara pa Gran Gran Güela, Kanna, hai enforma tiempu, ye dicir que Kanna la güela de Sokka y Katara yera la prometida de Pakku. Depués esplícase que Kanna escapo a la Tribu Agua de Sur, yá que nun soportaba'l machismu que tenía Pakku. Entendiendo que'l so terca costume costára-y el so esposa, Pakku decidió enseñar a Aang y Katara. Katara xubió al dominiu más rápidu que cualesquier de los sos estudiantes, y él dixo que Aang yera de lentu aprendizaxe. Pakku xugó un papel importante defendiendo a la Tribu Agua del Norte de la malvada Nación del Fueu. Pakku viaxo a la Tribu Del sur, pero llevó a Aang y a los sos compañeru a veres del Reinu Tierra. Cuando se despidíen, Pakku dio-yos un amuleto d'agua a Katara, con agua del Oasis espiritual de Tui y La, y dio-y una caxa que contién pergaminos con téuniques d'Agua Control a Aang. Pakku apaeció de nuevu en Ba Sig Se, revelándose que pertenecía a la Orde del Lotu Blanco. Tamién-y dexa saber a Katara que se casó con Gran gran güela, polo que pasa a ser güelu tantu d'ella como de Sokka y vuélvese el padrastru de Hakoda.

Maestru Piandao: Ye un maestru espadachín quien enseña los sos artes a los más dignos de merecelos, tamién ye fabricante d'armes pero especializáu n'enseñar l'arte de la espada, nun discrimina a los aspirantes yá que diz que l'arte de la espada ye pa toos y non solo pa una nación. Ve enseñándose-y -y a Sokka. Na so primer apaición suxúrese permanentemente que pertenez a la Orde del Lotu Blanco, una y bones la imaxe del lotu apaez pintada perdayures de la so fortaleza y da-y a Sokka la ficha del Lotu Blanco.

Nos sos años de mocedá, perteneció al exércitu de la Nación del Fueu y col so estilu de combate d'espaes foi un gran trunfador. Pero col tiempu empezó a ver l'horror de los actos de la so nación al restu del mundu por eso desertó l'exércitu y empezó a llevar una vida sele nun pequeñu pueblu. Piandao apaez finalmente como miembru de la Orde del Lotu Blanco en Ba Sing Se del y participó na lliberación de Ba Sing Xuntar col restu de la ordén.

Sokka: Ye un astutu guerreru de La Tribu Agua del Sur, Fíu de Kya y Hakoda y l'hermanu mayor de Katara que xunto con ella afayó al avatar Aang nel iceber y depués acompañar nel so viaxe pel mundu ayudar a ganar al Señor Del Fueu pa restaurar l'equilibriu y la paz ente les cuatro naciones. Anque nun ye maestru agua ye bien bonu col bumerán y un espadachín gracies al Maestru Pindao, quien amás d'enseña-y a usar la espada, facer miembru de La Ordén del Lotu Blanco al regala-y una ficha del Lotu Blanco cuando se taba diendo.

Iroh: Militar creyíu traidor dempués de retirase de Ba Sing S'en habiéndola tomáu y depués de la muerte del so fíu Lu Ten. Tres esti acontecimientu'l camuda a una manera neutral onde solo busca y ayuda a Zuko atopar el so camín y vocación

Les Cuatro Naciones editar

El mundu d'Avatar ta estremáu en cuatro grandes naciones (caúna col nome d'unu de los cuatro elementos) y una forma de gobiernu d'alcuerdu a les carauterístiques del elementu de caúna, que l'Avatar tien de caltener n'harmonía. En caúna d'estes, hai individuos capaces de controlar dichos elementos (llamaos Maestros). Namái l'Avatar puede controlar los cuatro.

Les Tribus de l'Agua editar

 
Emblema de l'Agua Control

Les Tribus Agua tán allugaes nos polos del planeta, son dos: la Tribu Agua del Norte y la Tribu Agua del Sur. Hai tamién una pequeña cantidá de Maestros Agua asitiaos nos banzaos del Reinu Tierra, llamada la Tribu Agua del Banzáu. Les tribus son el llar d'homes y muyeres, que dalgunos pueden controlar l'agua, que téunica denomada Agua-control (Hidroquinesis). Los qu'usen esta téunica son llamaos Maestros Agua. La disciplina de l'Agua-control tien como principiu básicu usar la fuercia del oponente nel so contra. Los maestros agua pueden afaese fácilmente a distintes situaciones.

Katara y el so hermanu Sokka pertenecen a la Tribu Agua del Sur. Por cuenta de los ataques de la Nación del Fueu, tolos Maestros Agua de la Tribu Agua del Sur sumieron, con esceición de Katara y Hamma que son les postreres Maestres Agua de la Tribu Agua del Sur en llibertá, nésta namái queden muyeres y neños, yá que homes que quedaben tuvieron que xunise al Reinu Tierra pa combatir a la Nación del Fueu.

La Nación del Fueu considera a la Tribu Agua una nación poderosa, por eso mataron o encarcelaron a los maestros de la Tribu Agua del Sur pero non del Norte. La Tribu Agua del Norte ye una nación poderosa, que pudo aguantar a la guerra mientres más de 100 años, sobremanera porque son l'elementu opuestu al fueu, cosa que-yos da cierta ventaya. La Tribu Agua debe la so fuercia al Espíritu de la Lluna, y la so vida al Espíritu del Océanu. Los Maestros de les Tribus de l'Agua pierden el so poder d'Agua Control con que solo unu d'estos dos espíritus nun tean (como puede notase nel capítulu El Tronu del Norte, Segunda Parte, cuando l'espíritu de la lluna ye asesináu pol Comandante Zhao).

La Nación del Fueu editar

 
Emblema del Fueu Control

Causante de la guerra, y considerada una nación despiadada, una y bones el fueu yera vistu como un elementu de naturaleza selvaxe y destructiva, inorando la so banda positiva como fonte de vida y enerxía. La Nación del Fueu ta compuesta por un archipiélagu d'islles volcániques nel Hemisferiu Oeste del planeta.

La Nación del Fueu ye la más desenvuelta industrialmente. Ye la única nación con teunoloxía militar complexa, y, a diferencia del Reinu Tierra y la Tribu Agua, tienen gran conocencia del metal, de cómo purificarlo y moldialo pa la creación de maquinaria pesada. Por cuenta de ello, ye la nación que tien la teunoloxía militar más moderna, tanto marítima como terrestre, y inclusive gracies a un inventu de "El Mecánicu" prindáu pola Nación del Fueu, tamién apoderen parte de la teunoloxía aérea asina que esta ye otra nación que tien la conocencia del vuelu, (anque los Nómades del Aire nun yeren una nación puramente; lamentablemente namái ye teunoloxía basada nel Principiu de Arquímedes, polo tanto nun apoderen velocidaes ultrasóniques pola falta del dalgún motor como'l de combustión).

Ta habitada por munchos pueblos y un gran centru, la Capital. Delles persones d'esta nación controlen el fueu, lo que llamen Fueu-control (Piroquinesis), estes persones denominar Maestru Fueu.

Dellos Maestros Fueu tienen l'habilidá de crear Rescamplos, pudiendo controlar esta téunica namái los más esperimentaos. L'exerciciu de los sos poderes básase principalmente na respiración. Los Maestros Fueu usen solo la ofensiva, caltiénense direutos y busquen cualquier mediu pa llograr los sos oxetivos. Como s'amuesa nel episodiu 13 del llibru de fueu, la disciplina del Fueu-control practicada pola Nación del Fueu foi esviada del camín orixinal pa tener como principiu básicu la roxura y la destrucción, dexando de llau tou aspeutu positivu. Tres el final de la guerra, La Nación del Fueu ye gobernada pol Señor del Fueu Zuko.

El Reinu Tierra editar

 
Emblema de la Tierra Control

Llámase Reino Tierra a la nación de mayor superficie y población del globu ficticiu del Mundu Avatar. Ye una de les cuatro Naciones que conformen el globu y una gran parte de la so superficie allugar nel Hemisferiu oriental aprovechando la cultura asiática pa los sos bellos paisaxes y ciudaes provincianes pintoresques. Ye una monarquía confederada gobernada pol Rei de la Tierra. Un enorme continente tomando la mayor parte del hemisferiu oriental del planeta, el Reinu Tierra ye más o menos análoga a la Eurasia nel nuesu mundu. El Reinu Tierra ye'l llar de munchos Maestros Tierra de fama mundial. La capital del Reinu Tierra na gran ciudá de Ba Sing Se.

El Tierra-Control ye'l balance ente l'ataque y la defensa. Los ataques comunes inclúin faer levitar tierra y/o roques, y refundiales a los enemigos. Un bloque de tierra levitado puede sirvir tamién como escudu cuando s'alluga frente a un maestru. Los Maestros Tierra en particular tienen una llindada habilidá de magnetismu, dexándo-yos suxetar de superficies verticales ya inclusive a techos fechos d'estructures feches de tierra. Un Maestru Tierra espertu tamién ye capaz de magnetizar los fragmentos de tierra al so cuerpu pa crear una armadura simple de roca o cristal p'ameyorar los sos ataques físicos. Cutir el suelu colos pies, los puños o un martiellu crean terremotos alcontraos o fisuras que sirven pa sacar de balance al oponente.

Los Maestros Tierra pueden controlar el cristal, pos esti esta fechu del mesmu mineral de la tierra. Tamién pueden controlar el sable, una y bones los sedimentos de sable tán viaxando nes corrientes, el so estilu asemeyar al Aire y Agua Control más que de Tierra-Control. Los Maestros Tierra pueden mover les plaques interiores de la tierra creando terremotos y qu'usen les sos manes como si fueren estensiones de tierra. Tamién, los más poderosos, pueden controlar el metal pos esti nun ye más que tierra purificada, pero esti nun puede manipoliase de la mesma manera que la tierra.

Los Nómades del Aire editar

 
Emblema del Aire Control

Ta constituyida por cuatro templos, dos de los cualos son habitaos por homes (Templo Aire del norte y del Sur), y los otros dos por muyeres (Templos Aire del Este y del Oeste).

Anque los Nómades del Aire tienen una vida nómada, y constantemente viaxen alredor del mundu, los templos sírvenlos como llugares d'adoración y de xunta. Nun son consideraes ciudaes, nin fuertes, yá que nun tener mecanismos de defensa, como armes de guerra, y tán habitaes por monxos del mesmu xéneru, asina que nun tener una estructura social complexa como'l matrimoniu. Los cuatro templos, sicasí, tán protexíos pol so inaccesibilidá, (a esceición del templu del aire del oeste) por causa del altor y de los montes que los arrodien, namái puede aportase a ellos volando.

Los Nómades del Aire carauterizar por ser la única nación na cual tolos sos miembros controlaben l'aire (Eoloquinesis), lo que llamaben Aire-control. La disciplina del Aire-control ye fundamentalmente defensiva, teniendo como principios básicos la paz y sociabilidá. Doce años dempués de la muerte del Avatar Roku, el Señor del Fueu Sozin esterminó a tolos Maestros Aire, na so insistencia de borrar al Avatar del planeta. Sicasí, nun lo llogró, pos irónicamente, la persona que buscaba foi la única que se salvó. Na actualidá, Aang ye l'únicu Maestro Aire conocíu. Los tatuaxes de Bisonte Volador asitiar nun Maestru Nómada del Aire cuando algama ciertu grau de meditación, sabiduría, dominación de los 32 niveles d'Aire Control y crear una téunica de la so autoría.

El Mundo de los Espíritus editar

El Mundu de los Espíritus ye un planu paralelu de la realidá que coesiste col Mundu Físicu, y ye el llar de los espíritus, entidaes inmortales sobrenaturales que de cutiu encarnen distintos aspeutos de la vida y la naturaleza. Toles vides pasaes del Avatar moren nel Mundu de los Espíritus.

El Mundo de los Espíritus y el Mundu Físicu tán más cerca ente sigo mientres los solsticios, lo que fai posible que los espíritus manifestar nel mundu mortal y que pa los seres humanos seya más fácil pasar al mundu de los espíritus. Tamién hai ciertos llugares nel Mundu Físicu, qu'actúen como pontes escontra'l Mundu de los Espíritus, estos llugares suelen ser veneraos poles cultures que viven cerca d'ellos, como l'Oasis Espiritual nel Polu Norte. L'Avatar actúa como una ponte ente dambos mundos y puede viaxar llibremente ente ellos. Los seres humanos que crucien al mundu de los espíritus nun pueden usar el so control, nun siendo qu'entren al traviés de los portales espirituales

Téuniques editar

Esisten cuatro téuniques básiques, Agua-control, Tierra-control, Fueu-control y Aire-control. Los primeros maestros aprendieron d'animales: el Control del Elementu que-y correspondía por Nación (Fueu/Dragones, Tierra/Melandros-Topu, Aire/Bisontes-Voladores, Agua/Lluna y Mar). Como un Control adicional a la fin del Llibru 3: Fueu; el Lleón Tortúa enséñalu a Aang la "Energía-control" que fai posible que Aang pueda quitar el poder de controlar un elementu a daquién. Tamién esiste'l metal control, téunica desenvuelta por Toph pa escapar d'un secuestradores.

Agua-control editar

L'agua control, ye un antiguu arte de les tribus del norte y del sur, la so primer maestra foi la Lluna, al ver como apoderaba les marees, aprendieron reparándola cada nueche. L'arte marcial que rixe a l'agua control ye'l Tai Chi. Esisten téuniques derivaes de l'agua control (Sangre-control, Sanamientu y Planta-Control).

Tierra-control editar

La Tierra-control foi creada polos Melandros topu, ellos son ciegos y aprienden a sentir la tierra. Pa llograr apoderar esti arte tiense que tar física y mentalmente inmóvil, como una roca. L'arte marcial que rixe la tierra control ye'l Hung Gar. Esisten téuniques derivaes de la Tierra-control (Metal-control y Cristal-control).

Fueu-control editar

El Fueu-control foi creáu polos antiguos Dragones, ellos aprendieron que'l fueu nun ye solo destrucción, si non que ye vida qu'hai qu'aprender a controlar. L'arte marcial que rixe al Fueu-control ye'l Shaolin del Norte. Esisten téuniques derivaes del fueu-control (Rayu, llava y combustión ).

Aire-control editar

Los orixinales Maestros Aire son los Bisontes voladores. L'Aire-control ye cambiante y evasivu. L'arte marcial que rixe al aire control ye'l Pa Kua Chang. Nun se sabe enforma sobre esti control, yá que Aang ye'l postreru Maestru Aire. Esisten téuniques derivaes del Aire-control (Furacán, Clima, y Vuelu).

Energía-control editar

Ye la téunica más antigua qu'esiste, la enerxía control ye una téunica que ta dende antes de la esistencia del Avatar o'l control elemental, que solo puede ser apoderada por una persona con un espíritu poderosu y puru. Con esta téunica l'Avatar ye capaz de quitar a un maestru la capacidá de controlar el so elementu, pero si l'Avatar nun ye capaz de superar la enerxía de la persona na cual utilízase esta téunica, podría malvalo y destruyilo. Bien pocos Avatares aprendieron esta téunica.

Téuniques Combinaes editar

Namái pueden realizase con delles coses de la naturaleza y son:

  • Planta - Al tar feches d'agua, aire y tierra pueden controlalos los Maestros Agua, Maestros Tierra y Maestros Aire. Toph, Katara y Aang.
  • Nube - Al tar feches d'aire y agua pueden ser controlaes per Maestru Aire y Maestros Agua coles mesmes. Puede vese nel episodiu "Predicciones".
  • Folla - La folla ye un amiestu d'agua y tierra, polo tanto pue ser controláu por Maestros Agua y Maestros Tierra. Katara y Toph controlen la folla simultáneamente nel episodiu "La Parafusa" y en "La Fuxitiva". Tamién lo faen con Aang en "La Dama Pintada" cuando llimpien el ríu. N'otros capítulos puede notase qu'utilicen esta téunica pa llimpiar l'agua que l'Equipu Avatar toma.
  • Llava - La llava puede ser manipulada por Maestru Fueu, y Maestros Tierra, como se vio nel episodiu "L'Avatar y el Señor del Fueu". Ye manipulada por Maestru fueu una y bones la llava ta a altes temperatures. Y per Maestros tierra, una y bones ésta ye roca fundida.
  • Borrina - La borrina tamién ye agua n'otru estáu. Puede ser controlada por Maestros Agua y Maestros Aire.
  • Metal - El metal ye controláu namái polos Maestros Tierra.
  • Sangre - El sangre nel so estáu líquidu ye controláu polos Maestros Agua.
  • Rayu - El rayu ye controláu polos Maestros Fueu al enriar la enerxía y pasala alredor del cuerpu, si la téunica falla l'usuariu muerre lletrocutáu.

Estáu Avatar editar

Pa llograr entrar al tao Avatar débese que tener un perfectu equilibriu, ente la mente y el so espíritu, o nel so defectu tar ante un gran peligru (el tao Avatar tamién funciona como un mecanismu de defensa). Al entrar al tao Avatar, Aang tien la sabiduría de les sos vides pasaes pa controlar los 4 elementos. Solo al entrar a esti estáu l'Avatar puede controlar los 4 elementos coles mesmes ensin nengún entueyu, ye ende onde los sos poderes amóntense, viose, na mesma serie y na so spin-off, The Legend of Korra, onde l'Avatar, cuando ta nesti estáu espíritual, tamién puede quitar los poderes a los sos oponentes, según puede devolvé-ylos si desea.[12][13][14] Nel casu d'un Avatar seya asesináu nesti estáu, cerraríase la cadena de reencarnación del Avatar y daría llugar al so fin.

Los 7 Chakras editar

Aang apriende nel capítulu "El Gurú", a conocer sobre los 7 Chakras, tien que saber esto pa llograr controlar el Estáu Avatar, los Chakras son estanques d'enerxía nel nuesu cuerpu.

Los siete Chakras son:

  • 1. El Chakra de la Tierra, allugar na base de la columna, tien que ver cola sobrevivencia y blóquiase pol mieu, p'abrir debes de vencer tolos tos mieos.
  • 2. El Chakra de l'Agua, nel güesu sacru, tien que ver col placer y bloquiar la culpa, p'abrir debes de lliberar de too polo que te sientas culpable, ye necesariu perdonase.
  • 3. El Chakra del Fueu, atopar nel estómagu, venceyar cola fuercia de voluntá y l'humildá, y blóquiase pola vergüenza.
  • 4. El Chakra del Aire, atopar nel corazón, venceyar al amor, l'amor ye una forma d'enerxía y flúi al nuesu alredor y renaz nun nuevu amor, esti chakra bloquiar col dolor, p'abrir debes de dexar salir tol dolor y aflicción.
  • 5. El Chakra del Soníu, atopar nel gargüelu, ye'l chakra de la verdá y blóquiase coles mentires, p'abrir tienes de lliberar de toa mentira.
  • 6. El Chakra de la Lluz, atopar nel centru de la frente, tien que ver col discernimiento y blóquiase cola ilusión, la ilusión más grande ye la separación (tal ye'l casu de les cuatro naciones) les coses que crees que tán dixebraes en realidá ye una sola mesma pero tou ta conectáu.
  • 7. El Chakra del Pensamientu, ta allugáu na corona de la cabeza, ye enerxía cósmica y blóquiase colos llazos mundanos (lo que nos arreyar a esti mundu) p'abrir tienes de lliberar d'esos llazos, dexalos fluyir y escaecelos.

Criatures del mundu d'Avatar editar

Les criatures d'avatar tán, xeneralmente, basaes en dos o más animales del mundu real, como por casu: Melandros-topu, Osu-patu, Lleón-tortúa, Tortúa-patu, Lémur-esperteyu-coneyu, Alce-león-dientes de sable, etc.

Influencies editar

Avatar ye notable por presentar una estensa cantidá de mitoloxía y arte asiáticu pa crear un universu ficticiu bastante completu. Amás de los diseños Anime de los personaxes, Avatar tamién tien un amiestu de filosofía, relixón, llinguaxe, vistimienta y cultura china, xaponesa, coreana, tibetana, india, mongol, y hasta inuit. Les influyencies esplícites inclúin arte y historia china, hinduismu, Taoísmu, Budismu[15] (al igual que'l Dalái lama, l'Avatar ye un maestru con carauterístiques úniques y que reencarna n'otra persona cuando muerre, y el maestru de Aang llámase Gyatso, y el so fíu -na secuela- llámase Tenzin, formando dambos el nome compuestu del actual Dalái Lama, Tenzin Gyatso) y yoga.[16] El personal de producción emplega al conseyeru cultural, Edwin Zane, pa revisar los guiones.[17]

Avatar editar

El términu "avatar" vien de la pallabra en sánscritu अवतार (Avatāra), que significa "descendiente". En mitoloxía hindú, los dioses manifestar en forma humana pa restablecer el balance depués d'un gran peligru. Los calteres chinos qu'apaecen sobre la pallabra "Avatar" na apertura del programa signifiquen: "El mediu divín que baxó al mundu mortal".[18] Tamién s'atribuyó'l nome d'Avatar al "espíritu de la tierra encarnáu nuna persona" lo cual tamién esplicaría l'atributu dau de que pueda apoderar los cuatro elementos.

Reencarnación editar

Cuando Aang yera un neñu, él ensin sabelo reveló que yera l'Avatar, cuando escoyó cuatro juguete específicos ente cientos de miles. Estos cuatro xuguetes yeren oxetos que los antiguos Avatares tuvieren nes sos otres vides, revelando que Aang yera la reencarnación del Avatar Roku. Esta mesma prueba ye usada polos monxos budistes tibetanos cuando s'espera un Dalái Lama reencarnado. Les visiones de los monxos dícen-yos quién ye'l Dalai Lama, y con esta prueba confirmen que sí ye la reencarnación. Espérase que'l socesor amuese signos de continuidá colos Avatares previos, como nacer una selmana entós que el anterior morriera.

Elementos editar

Avatar basar en cuatro de los cinco elementos Indios antiguos de tradiciones budistes ya hinduistes pa los cuatro formes de control: Fueu (agni o texas), Agua (ap o jala), Tierra (prithvi o bhumi), y Vientu o Aire (vāyu o pavan). El quintu elementu, éter (akasha o akash) ye simbolizáu por Aang como un intermediariu del Mundu de los Espíritus. Tamién se basa nos Cinco Elemento Chinos Antiguos (chinu: 五行, pinyin: wǔxíng) madera (木, mù), fueu (火, huǒ), tierra (土, tǔ), metal (金, jīn) y agua (水, shǔi).[18]

Dellos nomes na serie, como "Agni Kai" y el Rei Bumi (el Maestru Tierra), derívense direutamente d'estos nomes. De los cuatro elementos, namái'l fueu ye una forma d'enerxía. L'aire, l'agua, y la tierra riquen movimientos de materia físico. El Fueu, l'Aire, l'Agua y la Tierra tamién representen los estaos de la materia: plasmático, gaseosu, líquidu y sólidu, respeutivamente.

Caligrafía editar

Caligrafía clásica China, una forma bastante antigua d'escribir chinu usáu dalguna vegada pa comunicación formal y lliteratura, ye usáu pa cuasi tola caligrafía de Avatar. Pa cada casu de caligrafía ye usáu l'estilu apropiáu, seya arcaicu o alministrativu.[18] El show utiliza al caligrafista Siu-Leung Lee como traductor.[18]

Avatar, Hayao Miyazaki y l'estilu Anime editar

 
Michael DiMartino, unu de los co-creadores del programa, na Comic Con de Nueva York 2008.

El creadores de Avatar, Bryan Konietzko y Michael Dante DiMartino, confirmaron una particular influyencia anime na entrevista d'una revista:

«El meyor anime ye un balance ente secuencies de gran aición con humor y emoción, daqué que tratamos de faer en Avatar.
Gústennos toles películes de Hayao Miyazaki, especialmente Sen to Chihiro no kamikakushi y Mononoke Hime.
Dambes películes envolubrar cola espiritualidá y l'ambiente nuna forma entretenida.
Tamién, hai muncha animación».

L'episodiu "El Mundo de los Espíritus", y el final de temporada "El Tronu del Norte" son bonos exemplos d'esta influyencia, y enantes amuésase a un espíritu del monte atacando humanos porque'l so llar nel monte foi destruyíu, ente que depués amuésase a daquién sedientu de poder que trata de matar a un espíritu na so forma mortal, amosáu tamién en "Mononoke Hime".

Dellos personaxes d'Avatar tienen gran paecíu con personaxes de películes anime. El personaxe Wa Shi Tong del episodiu "La Biblioteca" amuesa una enorme semeyanza visual con "Ensin Cara" de Sen to Chihiro non kamikakushi (Sen to Chihiro no kamikakushi o Les aventures de Chihiro), ente que la forma que Aang toma nel final de temporada depués de fundise col Espíritu del Océanu La paezse abondo al Caminante nocherniegu de Mononoke Hime. Tamién, d'alcuerdu a una entrevista colos artistes arreyaos en crear Avatar, el diseñu de Appa foi basáu nel Catbus en Tonari no Totoro, por cuenta de la peculiar xera de crear un mamíferu con seis pates.[19][20]

Llogros editar

Ésitu comercial editar

Esti programa de televisión figura como una de les series más populares ente televidentes de variaes edaes, inclusive fuera del públicu d'ente 6 y 11 años al que taba empobináu orixinalmente.[21] Esta serie recibió falagadores crítiques y demostráu ser popular tantu pa un públicu adolescente como adultu, llogrando altos índices d'audiencia en tol mundu, que llegaron a superar a los d'otres series famoses, faciéndola unu de los programes más esitosos de Nickelodeon.[22]

Amás de la so tresmisión regular en televisión, Avatar: La Lleenda de Aang ta disponible comercialmente en formatu DVD, siendo les rexones 1 y 4 les qu'inclúin el doblaxe llatinoamericanu, y por descarga n'idioma inglés al traviés de la Tienda iTunes, BitTorrent y el Bazar Xbox Live, usualmente lliberaos un día dempués del so estrenu oficial n'Estaos Xuníos.[23]

Por cuenta del so arrasador ésitu dende los sos entamos, Nickelodeon ordenó la creación d'una segunda temporada,[24] y tamién una tercer temporada d'esta serie,[25] inclusive s'anunció sobre la realización d'una triloxía de películes con actores reales basada na serie animada.[26] El so ésitu comercial tamién xeneró una amplia gama de mercadotecnia qu'inclúin cómics,[27] llibros,[27] figures d'aición,[28][29] un xuegu de cartes,[30] videoxuegos,[31][32] animales de peluche,[33] ente otros.

Rating editar

Cuando'l programa debutó, cada nuevu episodiu llogró un rating permediu de 5,1 millones d'espectadores nos Estaos Xuníos.[34] Un especial llamáu El Secretu de la Nación del Fueu, tresmitíu'l 15 de setiembre de 2006, axuntó a una audiencia de 7,3 millones d'espectadores. Según la investigación de Nielsen Media, esi foi l'especial de televisión per cable con meyor desempeñu nesa selmana.[35] En 2007, Avatar foi tresmitida en más de 105 países en tol mundu, y foi unu de los programes de Nickelodeon con meyor desempeñu. La serie volvióse númberu unu n'audiencia de Nickelodeon n'Alemaña, Indonesia, Bélxica, y Colombia.[36]

El final de la serie, tituláu La Cometa Sozin, cuarta parte: L'Avatar Aang , llogró les midíes de rating más altes de la serie. Foi estrenáu'l 19 de xunetu de 2008 n'Estaos Xuníos y llogró un rating permediu de 9,3 millones d'espectadores, 95% más de los que recibiera a mediaos de xunetu de 2007.[37] Mientres la selmana del 14 de xunetu, foi'l programa más vistu ente la población menor de 14 años.[21][38] La Cometa Sozin tamién apaeció na llista de los 10 episodios de televisión más vendíos d'iTunes nesa selmana.[39] Rise of the King Fénix, un xuegu en llinia de Nick.com basáu na Cometa Sozin, xeneró cuasi 815.000 xugadores en tres díes.[40]

Premios y Nominaciones editar

Premios Resultáu
Premios Pulcinella 2005:[41]
style="background:
  1. ddffdd"|Ganador
Meyor serie de TV Ganador
Premios Annie edición 33:[42]
Meyor producción animada de televisión Nomáu
Meyor Storyboard nuna serie animada de TV (El Desertor) Ganador
Meyor guión pa una serie de televisión (Predicciones) Nomáu
Premios Annie edición 34:[43]
Meyor personaxe animáu nuna producción de televisión Ganador
Meyor direición nuna serie animada de televisión (La Parafusa) Ganador
Premios Annie edición 36:[44]
Meyor serie de televisión animada pa neños Ganador
Meyor direición nuna serie de televisión animada; Joaquim Do Santos por La Cometa Sozin parte 3 Ganador
Premios Xénesis 2007:
Programación infantil más sobresaliente (Los Díes Perdíos de Appa) Ganador
Premios Primetime Emmy:
Meyor programa animáu (La Ciudá de Murios y Secretos) Nomáu
Premiu al llogru individual; Sang-Jin Kim por El llagu laogai Ganador
Nickelodeon's Kids Choice Awards 2008:
Meyor caricatura[45] Ganador
Annecy 2008:
Meyor serie de televisión; Joaquim Do Santos por El Día del Sol Negru parte 2 Nomáu
Premios Golden Reel edición 56:
Meyor edición de soníu nuna serie animada (La Cometa Sozin parte 4)[46] Ganador
Peabody Awards 2008:
"Escepcionales personaxes y sanu respetu poles consecuencies de la guerra"[47] Ganador
Kids' choice awards Australia 2009
Serie animada favorita[48] Nomáu

Otros medios editar

La película live-action editar

Foi la primera película de lo que se pensaba seria una triloxía y ta basada na primer temporada de la serie.[26] La película foi anunciada en 2007 por Paramount Pictures y foi dirixida por M. Night Shyamalan. El so estrenu foi en xunetu del 2010.[49] La película cuntó con un presupuestu d'US$150 millones y hasta ochobre de 2010 recaldu US$315 millones.[50] Les crítiques fueron polo xeneral negatives, llegando a llograr tan solo 6% d'un 100% posible en Rotten Tomatoes,[51] y un puntaje de 20 sobre 100 en Metacritic.[52] A pesar de les males crítiques, Shyamalan confirmó la realización de los dos remortines.[ensin referencies], pero aparentemente'l proyeutu foi canceláu.

Videoxuegos editar

El primer videoxuegu ta basáu na primer temporada de la serie y ye protagonizáu polos sos conocíos personaxes: Aang, Katara y Sokka. Avatar ye un xuegu d'aición en tercer persona. La secuela ye basada nel llibru 2: Tierra introduciendo a Toph, Jet, Iroh, Zuko y Azula. Salieron 3 videoxuegos d'Avatar cada unu correspuende a un llibru.[53][54][55]

  • Llibru 1: Avatar: La Lleenda de Aang. (2005)
  • Llibru 2: Avatar: La Lleenda de Aang: The Burning Earth. (2007)
  • Llibru 3: Avatar: La Lleenda de Aang: Into the Inferno. (2008)

Continuidá en Cómics editar

La serie tien la so continuidá nes sos cómics. Esisten cinco coleiciones que s'estremen en trés partes:

La Promesa editar

The Promise (n'asturianu, La Promesa) ye la triloxía de cómics siguiendo la hestoria de los eventos asocedíos na serie Avatar: La Lleenda de Aang. Escritu pol premiáu autor de cómics Gene Yang, la triloxía publicar por Dark Horse Comics, en collaboración con Nickelodeon nel 2012. Principalmente establecida un añu dempués de la conclusión de la serie orixinal, na triloxía de La Promesa detállense les aventures del Avatar Aang y los sos amigos pocu dempués de la Guerra de los Cien Años y apurre un nexu a la serie The Legend of Korra.

La Triloxía La Promesa inclúi:

  • La Promesa Parte 1
  • La Promesa Parte 2
  • La Promesa Parte 3

La Busca editar

The Search -en castellán, La Busca- ye una triloxía de cómics ambientada nel universu d'Avatar que tien llugar un añu dempués de los acontecimientos de la triloxía del cómic La Promesa, y precieden a la triloxía del cómic La Fienda. Los llibros son publicaos por Dark Horse Comics y volvieron ser escritos pol premiáu autor de cómics, Gene Yang, quien tamién ye autor de la triloxía anterior. El primer cómic salió a la vienta'l 20 de marzu de 2013 n'Estaos Xuníos, la segunda parte'l 10 de xunetu, y la tercer parte ta prevista pa ser llanzada'l 30 d'ochobre del mesmu añu.

La Busca inclúi estos cómics:

  • La Busca Parte 1
  • La Busca Parte 2
  • La Busca Parte 3

Serie animada derivada editar

La serie, titulada The Legend of Korra y The Legend of Korra n'español, ye un spin off o secuela que ta basáu en Avatar: La lleenda de Aang. Estrenar en 2012.[56] Nella participaron Michael Dante DiMartino y Bryan Konietzko, el creadores y productores de la serie orixinal. De primeres, díxose que sería una mini serie de 12 episodios que tien llugar nel mesmu universu, pero 75 años dempués de la derrota del Señor del Fueu Ozai. Sicasí, debíu al gran ésitu de la serie, Nickelodeon ordenó más episodios pa la serie, que taría constituyida por cuatro llibros o temporaes.[3][57] El periodu de desarrollu y feches de llanzamientu fueron anunciaes na xunta añal Comic-Con en San Diego'l 22 de xunetu de 2010.[58][59]

La serie centrar na protagonista femenina llamada Korra. Ella ye la nueva Avatar, una adolescente de 16 años que, según el presidente de Nickelodeon, va ser "impulsiva, independiente y dispuesta a comese'l mundu".[59] Ella yá apodera l'agua, la tierra y el fueu, pero tien qu'apoderar l'aire.[56] El personaxe foi inspiráu en parte pol Avatar Kyoshi de la serie orixinal, que los creadores dicen que yera bien popular ente los aficionaos. Con cuenta de evitar la repetición de les aventures de Aang, el creadores queríen que'l raigañu del espectáculu fuera un llugar, llamáu Republic City (Ciudá República). Un conceutu de dibuxu de la ciudá, dau a conocer col anunciu de la serie, amuesa'l diseñu de la ciudá como inspiráu en Shanghai nos años 1920 y 1930, Ḥong Kong, Manhattan, y Vancouver.[60] Nel programa, Korra va tener p'aprender aire control del maestru Tenzin, fíu del Avatar Aang y Katara, y trepar con una revolución de anti-maestros control que tienen llugar na ciudá. Yá se confirmó polos creadores que Aang y otros de la xeneración anterior sacante Katara, Zuko y Toph morrieron y nun van apaecer na serie anque sí en flashbacks.[56]

Magar nun ye una orientación demográfica distinta de La lleenda de Aang,[56] Michael y Bryan declararon que'l programa nun va cubrir material de l'asignatura más madura necesariamente, los suxetos maduros namái distintu, "nun va haber otra guerra, sinón una especie distinta de los conflictos".[61] El creadores tamién esplicaron que "habría dellos romances adolescentes" rellacionaos con Korra. Na Comic-Con 2010, revelóse que los creadores siguirá trabayándose con Joaquim Do Santos y Hung Ryuki na animación y el diseñu de la serie. El creadores tamién confirmaron qu'escribieron direutamente 26 episodios, esplicando qu'esto ye como una mini-serie, lo que dexa una "bien apertada y cool hestoria".[61] A finales de xunetu, Jeremy Zuckerman, autor de la serie orixinal, confirmó la so participación na serie de Korra.[62]

Voces de los personaxes editar

Personaxe Voz orixinal n'inglés
 
Aang Zach Tyler Eisen
Katara Mae Whitman
Sokka Jack DeSena
Toph Jessie Flower
Zuko Dante Basco
Iroh Makoto Iwamatsu / Greg Baldwin (Libro Tierra y Fueu)
Azula Grey DeLisle
Mai Cricket Leigh

Olivia Hack

Vanesa Silva
Suki Jennie Kwan
Almirante Zhao Jason Isaacs
Rei Bumi Kevin Ng
Maestru Pakku Víctor Brandt
Maestru Piandao Robert Patrick
Jeong Jeong Keone Young
Long Feng Clancy Brown
Monxu Gyatso Sab Shimono
Princesa Yue Johanna Brady

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes imb
  2. IMdb, Cometa Sozin, parte 4 (n'inglés)
  3. 3,0 3,1 Max Nicholson (21 de xunetu de 2010). «Avatar Spinoff Series Announced» (inglés). IGN. Consultáu'l 31 de xunetu de 2010.
  4. Susana Polu (21 de xunetu de 2010). «Nickelodeon Announces New Season of Avatar: The Legend of Korra» (inglés). geekosystem.com. Consultáu'l 31 de xunetu de 2010.
  5. Cristóbal Marín (28 de xunetu de 2010). «Nuevos detalles d'Avatar: The Legend of Korra». nerdorama.org. Archiváu dende l'orixinal, el 30 de xunetu de 2010. Consultáu'l 31 de xunetu de 2010.
  6. Christopher John Farley. «'Avatar: The Last Airbender': Nickelodeon Greenlights TV Spinoff 'The Legend of Korra'» (inglés). wsj.com. Consultáu'l 31 de xunetu de 2010.
  7. «Avatar». mundonick.com. Consultáu'l 29 d'avientu de 2009.
  8. «Plot Summary for "Avatar: The Last Airbender"» (inglés). IMdb. Consultáu'l 29 d'avientu de 2009.
  9. «AvatarSpirit.net». Consultáu'l 2009.
  10. 10,0 10,1 10,2 «Episode list for "Avatar: The Last Airbender"» (inglés). IMdb. Consultáu'l 29 d'avientu de 2009.
  11. 11,0 11,1 11,2 «DVD of Avatar The Last Airbender» (inglés). avatarspiritmedia.net. Consultáu'l 29 d'avientu de 2009.
  12. Avatar la lleenda de Aang. (Temporada 3: Fueu) cap.21 La Batalla final part.4
  13. The Legend of Korra. (Temporada 1: Aire) cap.9 Torna al pasáu
  14. The Legend of Korra. (Temporada 1: Aire) cap.12 Fin del xuegu.
  15. «Everything you ever wanted to know about Avatar: The Last Airbender answered by the creators, Mike & Bryan!» (inglés). Nicksplat.com. Archiváu dende l'orixinal, el 17 d'avientu de 2007. Consultáu'l 29 d'avientu de 2009.
  16. Mark Lasswell (28 d'agostu de 2005). «Kung Fu Fightin' Anime Stars, Born in the U.S.A.» (inglés). nytimes.com. Consultáu'l 29 d'avientu de 2009.
  17. «Edwin Zane Filmography» (inglés). nytimes.com. Consultáu'l 29 d'avientu de 2009.
  18. 18,0 18,1 18,2 18,3 «Calligraphy Writings in Avatar» (inglés). Distant Horizon. Consultáu'l 29 d'avientu de 2009.
  19. «Nickelodeon wasting marketing opportunity for Avatar: The Last Airbender» (inglés). collateraldamage. Consultáu'l 29 d'avientu de 2009.
  20. «Influences on Avatar: The Last Airbender» (inglés). classjump.com (6 de xunu de 2009). Consultáu'l 29 d'avientu de 2009.
  21. 21,0 21,1 «El final de seriar Avatar de Nickelodeon llogró altes midíes de rating» (inglés). animationinsider.net (23 de xunetu de 2008). Archiváu dende l'orixinal, el 3 d'avientu de 2009. Consultáu'l 7 d'ochobre de 2009.
  22. TV.com, TV.com Forums - Can you be too old for watching Avatar?!
  23. Avatar añadíu a itunes (n'inglés)
  24. Segunda Temporada d'Avatar (n'inglés)
  25. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes newsitem_non=17250
  26. 26,0 26,1 El Séptimu Arte, repartida-de--avatar:-la lleenda-de-aang--4904.html M. Night Shyamalan dirixe Avatar Consultáu'l 2009-09-20.
  27. 27,0 27,1 «Nickmag comics Avatar Magacín #2» (inglés). livejournal.com (18 de setiembre de 2007). Consultáu'l 11 d'avientu de 2009.
  28. «LEGO Avatar the Last Airbender Set Air Fortress Temple» (inglés). toywiz. Consultáu'l 5 d'avientu de 2009.
  29. «Avatar the Last Airbender Toys & Action Figures» (inglés). toywiz. Archiváu dende l'orixinal, el 6 de marzu de 2010. Consultáu'l 5 d'avientu de 2009.
  30. «Xuego de cartes d'avatar, Sitiu Oficial» (inglés). entertainment.upperdeck.com. Archiváu dende l'orixinal, el 18 de setiembre de 2009. Consultáu'l 27 de setiembre de 2009.
  31. https://web.archive.org/web/20080616023932/http://www.gaming-age.com/news/2006/8/21-44 (n'inglés)
  32. «Nickelodeon saca nuevu xuegu global en llinia d'Avatar» (inglés). viacom.com (25 de xunetu de 2008). Archiváu dende l'orixinal, el 5 d'agostu de 2008. Consultáu'l 27 de setiembre de 2009.
  33. «Avatar the Last Airbender Stocking Stuffers» (inglés). associatedcontent.com (21 de payares de 2007). Archiváu dende l'orixinal, el 11 de mayu de 2010. Consultáu'l 11 d'avientu de 2009.
  34. Animation Insider, Temporada 3 Consultáu'l 2009-09-20.(n'inglés)
  35. Animation Insider, Nick: "Secret of the Fire Nation" Ratings Consultáu'l 2009-09-20.(n'inglés)
  36. Ésitu d'Avatar Consultáu'l 2009-09-20.(n'inglés)
  37. News Blaze, Avatar un Hit Consultáu'l 2009-09-20.(n'inglés)
  38. Buddy TV, Rating Avatar Consultáu'l 2009-09-20.(n'inglés)
  39. Apple - iTunes, Avatar en iTunes Consultáu'l 2009-09-20.(n'inglés)
  40. Animation Magacín, La Cometa Sozin y el so Ésitu Consultáu'l 2009-09-20.(n'inglés)
  41. Ganadores Pulcinella Awards Consultáu'l 2009-09-20.(n'inglés)
  42. Ganadores 33rd Annie Awards Consultáu'l 2009-09-20.(n'inglés)
  43. Ganadores 34th Annie Awards Consultáu'l 2009-09-20.(n'inglés)
  44. Ganadores 36th Annie Awards Consultáu'l 2009-09-20.(n'inglés)
  45. Ganadores Nickelodeon's Kids Choice Awards Consultáu'l 2009-09-20.(n'inglés)
  46. Ganadores 56th Golden Reel Awards Consultáu'l 2009-09-20.(n'inglés)
  47. Ganadores Peabody Award Consultáu'l 2009-09-20.(n'inglés)
  48. http://web.archive.org/web/http://www.take40.com/news/17653/2009-nickelodeon-kids'-choice-awards-winners!
  49. Variety, Nickelodeon fai un equipu pa "Airbender" Consultáu'l 2009-09-20.(n'inglés)
  50. «The Last Airbender (2010)» (inglés). Box Office Mojo. Consultáu'l 1 de payares de 2010.
  51. «The Last Airbender (2010)» (inglés). Rotten Tomatoes. Consultáu'l 1 de payares de 2010.
  52. «The Last Airbender (2010)» (inglés). Metacritic. Consultáu'l 1 de payares de 2010.
  53. «Avatar: The Last Airbender» (inglés). thq.com. Consultáu'l 11 d'avientu de 2009.
  54. «Avatar: The Burning Earth» (inglés). thq.com. Consultáu'l 11 d'avientu de 2009.
  55. «Avatar - The Last Airbender: Into the Inferno» (inglés). thq.com. Consultáu'l 11 d'avientu de 2009.
  56. 56,0 56,1 56,2 56,3 Christopher John Farley (21 de xunetu de 2010). «'Legend of Korra': The 'Avatar' Creators on the New Spinoff» (inglés). WSJ.com. Consultáu'l 1 de payares de 2010.
  57. Matt Patches (5 d'agostu de 2010). «Exclusive: Airbender Composer Duo Track Team Talk Korra and More» (inglés). UGO. Archiváu dende l'orixinal, el 27 d'ochobre de 2010. Consultáu'l 1 de payares de 2010.
  58. Hilary Rothing (8 de xunetu de 2010). «Avatar: Legend of Korra Details at Comic-Con?» (inglés). UGO. Archiváu dende l'orixinal, el 11 de xunetu de 2010. Consultáu'l 1 de payares de 2010.
  59. 59,0 59,1 «Nickelodeon sets 'Last Airbender' sequel for 2011» (inglés). UsaToday (21 de xunetu de 2010). Consultáu'l 1 de payares de 2010.
  60. «Avatar: The Legend of Korra – coming this 2011» (inglés). syaoran.net (4 d'ochobre de 2010). Consultáu'l 1 de payares de 2010.
  61. 61,0 61,1 Kevin Fitzpatrick (26 de xunetu de 2010). «Comic-Con 2010: New Avatar: The Legend of Korra Details!» (inglés). UGO.com. Archiváu dende l'orixinal, el 30 de xunetu de 2010. Consultáu'l 1 de payares de 2010.
  62. Matt Patches (22 de xunetu de 2010). «Comic-Con 2010: Avatar Composer Confirmed for Legend of Korra» (inglés). UGO.com. Archiváu dende l'orixinal, el 26 de xunetu de 2010. Consultáu'l 1 de payares de 2010.

Enllaces esternos editar