Club Atlético Rosario Central

El Club Atlético Rosario Central, conocíu a cencielles como Rosario Central ye una entidá deportiva arxentina de la ciudá de Rosario[1] na provincia de Santa Fé, que la so actividá principal ye'l fútbol. Anguaño milita na Primer División d'Arxentina y apuesta los sos partíos como llocal nel estadiu Xigante de Arroyito.

Club Atlético Rosario Central
Rosario Central
Situación
Estáu Arxentina
Datos
Nome oficial Club Atlético Rosario Central
Tipu club deportivu
Fundáu en24 avientu 1889
Presidente Bandera d'Arxentina Raúl Broglia
Entrenador Bandera d'Arxentina Roberto Bonano
Categoría Primer División d'Arxentina
Instalaciones
Estadiu Estadio Gigante de Arroyito (es) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu
Patrocinador TCL Technology (es) Traducir

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Na institución tamién se practiquen otres disciplines, como Ḥoquei sobre yerba, baloncestu (conocíu como Baloncestu n'Arxentina), patinaxe, boxéu, taekwondo, tenis, fútsal, fútbol playa, voleibol (conocíu como vóley), y natación, ente otros.

Nel añu 1905 —cola fundación de la Lliga Rosarina de Fútbol— el club finalmente pudo desenvolver la so actividá principal. De la mesma, dixebrar en dos causes: la primera en 1913 onde participó de la disidente Federación Rosarina de Football, ente que la segunda foi ente 1920 y 1921 onde foi parte de la tamién disidente Asociación Amateurs Rosarina de Football. Ente 1931 y 1938 foi miembru de l'Asociación Rosarina de Fútbol, onde apostó los sos primeros campeonatos profesionales. Ente estos trés periodos, que van dende 1905 hasta 1938, Rosario Central totalizó quince campeonatos locales[2], trés copes rosarinas oficiales y cinco Copes nacionales oficiales de la AFA.

Magar mientres tola Yera amateur y profesional rosarina (1905-1938) el club participó viviegamente de les Copes nacionales oficiales entamaes poles asociaciones antecesores a la AFA, recién a partir de 1939 incorporóse definitivamente al Campeonatu de Lliga profesional regular de primer División entamáu por l'ente rector del fútbol arxentino, onde —al 2017— consagróse campeón en cuatro oportunidad. Amás ye'l primer equipu del interior[3] en ser campeón y subcampeón en torneos nacionales de lliga.

A nivel internacional llogró una vegada la Copa Conmebol (tornéu oficial precursor de l'actual Copa Suramericana)[4] y algamó la final de la mesma copa n'otra oportunidá. Esti llogru convertir nel únicu equipu de la Provincia de Santa Fe en conquistar un títulu internacional oficial entamáu pola Confederación Suramericana de Fútbol.[5] Con 21 participaciones oficiales en torneos internacionales entamaos pola CONMEBOL Rosario Central ye l'octavu club arxentín con más participaciones internacionales oficiales, siendo'l meyor club del interior del país allugáu nesi rubro. Amás, al día de güei, lleva 11 participaciones na Copa Libertadores d'América, onde foi dos veces semifinalista. De la mesma, ye'l séptimu equipu arxentín que (a la fecha) más puntos sumó na Tabla histórica de la Copa Libertadores d'América.

Al 2017 cuenta con nueve títulos nacionales, unu rexonal, y unu internacional oficial nel so haber. Esto asitiar como l'equipu del interior del país[3] con más llogros oficiales llograos, allugándose décimu nel ranking arxentín de clubes ganadores de títulos oficiales en tola historia.[6]

El so clásicu rival ye'l Club Atlético Newell's Old Boys, identificáu col Parque de la Independencia de la ciudá de Rosario, con quien apuesta'l Clásicu rosarino. Dichu partíu ye'l clásicu más antiguu de los qu'entá s'apuesten nel fútbol arxentino, y unu de los más convocatorios de l'Arxentina.

Rosario Central ye unu de los clubes que reivindica ser unu de los grandes del fútbol arxentino. Dende 2012 integra, xunto a otros 10 equipos, la galería de clubes clásicos de la FIFA» pal fútbol arxentino, como unu de los equipos más tradicionales y representativos del país.[7]

Una parte de les sos instalaciones atópense allugaes na ciudá de Rosario, nel barriu de Arroyito, anque tien otros predivos en distintes zones de la ciudá y dos complexos deportivos allugaos en dos llocalidaes aledañas a Rosario: unu na ciudá de Granaderu Baigorria y l'otru na ciudá de Regueru Secu. Amás, el club tien una gran cantidá de filiales en distintos llugares d'Arxentina y el mundu.[8] Al 2015 cuntaba con más de 63.000 socios activos.[9]

Historia editar

Fundación editar

 
Colin Bain Calder, primer presidente del Club Atlético Rosario Central

A finales de los años 1880 un grupu de trabayadores del Ferrocarril Central Arxentín axuntar con frecuencia tres les xornaes de trabayu pa prauticar un rudimentariu fútbol nos terrenes baldíos allugaos cerca de la nacencia de l'actual Avenida Alberdi de Rosario. Na viéspora de la Navidá de 1889 cerca de setenta persones rexuntar nun desapaecíu chigre de l'Avenida Alberdi 23 bis col enfotu de crear un club de fútbol. Foi entós cuando'l británicu inglés Thomas Mutton propunxo formalmente la creación d'aquel proyeutu, suxuriendo pal mesmu'l nome de Central Argentine Railway Atlhetic Club. Los asistentes dieron la so aprobación, y escoyeron como presidente de la institución al más vehemente de los oradores: el británicu escocés Colin Bain Calder. Nomóse vicepresidente al británicu inglés Thomas Hooper y a C. Chamberlain como secretariu. Yera la nacencia del primer antecedente de lo que depués, en 1903, sería Rosario Central.

La particularidá del nuevu club yera que solo podíen ser socios los emplegaos del Ferrocarril. La primer cancha allugar nos terrenes del ferrocarril, con permisu de les autoridaes ferroviaries W.O. Lucas y T.G. Russel (quien integraben la institución tamién). Un vagón en desusu foi utilizáu como sede, y nos díes de partíos como vestuariu y hasta de tribuna polos espectadores mientres los primeros díes.[10]

Nun foi fácil consiguir rivales pal nuevu equipu. Nun principiu los emplegaos de los talleres xugaben ente ellos y p'identificase, más que Central Argentine, dicíase-y Talleres. Mulhall, integrante de la Comisión Directiva, buscaba cada mañana nos muelles del Puertu de Rosario dalgún barcu que la so tripulación tuviera dispuesta a competir amistosamente cola escuadra rosarina. Finalmente, en 1890 un grupu de marineros británicos aceptó la invitación, y na redoma de la que güei ye la baxada Sarxentu Cabral, xugóse'l primer alcuentru del que se tien rexistru, que remató empatáu 1:1. L'equipu apuntó a M. Barton; Postell y Camp; J. Muskett, J. Barton y King; McLean, T. Muskett, Miguel Green, McIntock y Henry Hooper.[11] Díes dempués xugóse la revancha qu'acabó en victoria pal conxuntu rosarino por 2 a 1.

Cambéu de nome editar

 
Miguel Green foi fundador, futbolista y dirixente de Central.

La fusión ente les llinies ferroviaries Buenos Aires y Central Arxentín marcó en 1903 un finxu na historia del club, una y bones Rosario recibió una notable arribación de operarios criollos. Estos, sumáronse de momentu a la práutica del fútbol y la cantidá de socios xubió de 70 a 130.[12] Nuna asamblea estraordinaria llevada a cabu esi añu, Miguel Green -que yera unu de los delanteros del equipu- propunxo que se-y dexara l'ingresu como sociu del club a toes aquelles persones que quixeren selo, pertenecieren o non a la empresa ferroviaria. Esto nun taba contempláu nel estatutu, lo cual xeneró discutinios y alderiques ente los participantes. Amás, suxurió tamién "acastellanar" el nome de la entidá. Finalmente, dambes mociones fueron aprobaes y los estatutos modificáronse. Asina, dexóse l'ingresu a la institución de too ciudadanu que -previu pagu d'una cuota societaria mensual- quixera. La idea de Green empezó a dar los sos frutos yá que al poco tiempu d'aprobase'l cambéu, el club empezó a recibir como socios a una importante masa d'obreros y trabayadores, polo xeneral, provenientes de distintes zones populares de la ciudá. Amás, la institución rosarina camudó de nome al definitivu y actual n'español: Club Atlético Rosario Central.[13]

Llamatos editar

L'Academia rosarina editar

En 1913 Rosario Central alzar col títulu de la Federación Rosarina de Football y tamién cola Copa de Competencia de la Federación Arxentina de Football. Darréu, ente 1914 y 1917, llogró'l tetracampeonatu rosarino llográu en ringlera, sumáu tamién a otros trés copes nacionales oficiales de AFA que Central llogró ente 1915 y 1916. Nesos cinco temporaes (1913-1917), el club ganó cinco títulos locales consecutivos y cuatro copes nacionales. Arriendes de estos resultaos, empezóse dicir que l'equipu rosarino "daba cátedres de fútbol" y comparar col Racing Club d'Avellaneda; club que prevalecía en Buenos Aires naquel tiempu y recibía el llamátigu de L'Academia.[14] D'esta manera surdió unu de los llamatos que quedaríen marcaos pa siempres nel aportar históricu del equipu centralista: L'Academia rosarina.

Canalles editar

L'orixe del llamatu Canalles ye inciertu, yá que hai numberoses versiones. La más espublizada comenta que por cuenta de la negativa a participar nos años 20 en ciertu partíu a beneficiu del Patronatu de Malatos frente al so clásicu rival, Newell's Old Boys, los siguidores d'este estigmatizaron la negativa col insultu: ¡Canalles!, lo que llevó a los centralistes a endilgar a los sos rivales col contra-insultu: ¡Malatos!

Otra versión establez qu'en 1928 los aficionaos de Central amburaron unes lones cercanes a la cancha del Club Belgrano de Rosario (con quien teníen gran rivalidá) depués d'un partíu contra esti equipu. Al ver la situación los hinches de Belgrano empezaron a glaya-yos: ¡Son unos canalles! ¡Son unos canalles!

Esiste una versión que se basa nel contestu social de la dómina: el colexu de Newell's atopábase abarganáu por altu murios, pa evitar que mirara la xente dende fuera. La imaginería popular escurrió qu'aquello paecía un leprosario, yá que a los enfermos por esta dolencia aisllar del mundu esterior. En respuesta a esta burlla, los aristocráticos integrantes de Newell's faltaben a los siguidores de Central, d'estracción popular, col llamátigu de canalles, faciendo referencia a la so pertenencia a les clases más baxes. [15][16]

Yera amateur (1905-1930) editar

La década de 1900: la creación de la Lliga Rosarina de Fútbol editar

 
Zenón Díaz y Harry Hayes posando con delles copes llograes.

Al nun haber una lliga na ciudá, ente 1900 y 1907 el primer equipu de Rosario Central (y el d'Atlético del Rosario) participaba de la Copa de Competencia qu'entamaba la AFA contra clubes de Buenos Aires y Uruguái, siendo esta la so primer división.[17] El 30 de marzu de 1905 creóse la Lliga Rosarina de Fútbol, asociación encargada d'entamar la primer competición de la provincia, con clubes de la ciudá de Rosario. La mentada Lliga tenía como principal oxetivu la organización d'un tornéu, y pa esto consiguióse una copa donada pol Intendente de Rosario, Santiago Pinasco. Depués, nel so honor, la competencia denominóse Copa Santiago Pinasco, que foi un campeonatu de segunda división.[18][19][20][21][22][23] Na so segunda xunta, la Lliga decidió que de la Copa Pinasco nun podríen participar aqulos xugadores que tuvieren apostáu la Copa Competencia” qu'entamaba l'Asociación Arxentina de Fútbol, lo cual menguó les chances de Central y Atl. del Rosario (los 2 equipos pioneros de la ciudá), que participaben col so primer equipu nesta copa nacional.[17]

El debú de Central na Copa Pinasco diose'l 21 de mayu al enfrentar a Club Atlético del Rosario Atlético del Rosario a quien venció por 3 a 1. El tornéu siguió en marcha, sicasí nesi mesmu añu produció un partíu que motivó a más de dos mil persones a averase a la plaza Jewell: el 16 de xunu enfrentóse un combináu rosarino col Nottingham Forest. Nel conxuntu llocal atopábase Zenón Díaz; un zagueru criollu que xugaba pa Rosario Central y que foi'l primera canalla en ser convocáu pa xugar na Seleición Nacional de fútbol. L'alcuentru remató con una victoria de los ingleses de 5 a 0.

Dos díes depués d'esi partíu xugar nel mesmu llugar el primer partíu de la historia contra Newell's Old Boys (del cual los xugadores del primer equipu canalla nun pudieron formar parte) que los rojinegros ganaron 1 a 0. Central, que dende 1904 yá usaba la so camiseta azul y mariello a cayaos verticales, foi subcampeón del primer campeonatu rosarino.[24]

 
Harry Hayes, máximu goliador auriazul en tola historia.

El 20 de xunu de 1905 producióse'l primer pase interclubes pa Central. El club Arxentín (anguaño Gimnasia y Esgrima de Rosario) vendió-y por cinco pesos a Harry Hayes, un mozu de 14 años que destacar por ser un centrodelantero con una pegada violenta. El so debú dar nel campeonatu de tercera de 1906 cuando faltó un xugador del equipu. Nel so primer partíu marcó 3 goles y foise aplaudíu. Hayes xugaría dende 1907 hasta 1926 nel primer equipu auriazul siendo un iconu de la historia del club nos sos primeros años, xunto a Zenón Díaz.[25]

Nel añu 1907, teniendo en cuenta l'impulsu que tomara'l fútbol, la Lliga Rosarina de Fútbol decidió crear una primer división, que'l so ganador representaría a Rosario na Copa de Competencia de AFA. Asina, tanto Central como Atlético del Rosario pudieron xugar col so primer equipu ensin restricciones nel nuevu Campeonatu de primera creáu pola Lliga Rosarina. D'esta manera, la Copa Santiago Pinasco siguió siendo'l troféu de la segunda división, y creóse la Copa Nicasio Vila, que sería apurrida al ganador de la primer división. Felicidad copa sería nomada n'honor al daquella intendente de la ciudá, Nicasio Vila.

El primer títulu oficial de la Lliga Rosarina editar

Rosario Central ganó'l so primer títulu de primera en 1908, cortando cola hexemonía que tenía Newell's Old Boys per aquellos años. El conxuntu auriazul axudicar en forma invicta la Copa Nicasio Vila d'aquel añu correspondiente a la primer división. Realizó una magnífica campaña, ensin fisuras, imponiéndose ante los sos rivales nos diez cotejos qu'apostó: marcó cuarenta y ocho goles y anotáron-y namái nueve. Formaben parte del plantel Zenón Díaz, Augusto Winn, J. H. Grant, Juan Díaz, D. Mackenzie, Pedro Wilson, Charles Thompset, Francisco Recanzone, Victorino Pisso, Daniel Green, Tito Corti, Harry Hayes, Antonio Vázquez y Y. Palling.

La década de 1910 editar

Los conflictos cola Lliga: créase la Federación Rosarina de Football editar

L'añu 1912 foi tremendamente desafortunáu pal fútbol rosarino. Nun había práuticamente un partíu que terminara de normal: les agresiones escontra los árbitros, equipos que se diben de la cancha, y resoluciones de dudosa parcialidá emitíes pola Lliga Rosarina de Fútbol provocaron un ambiente de caos que determinó la suspensión de los campeonatos.

En 1913 el club retirar de la Lliga Rosarina por desavenencies cola so directiva, y xunto a otros clubes, fundaron la Federación Rosarina de Football. Por esi motivu, foi -al pie de los otros equipos- escluyíu de la Lliga Rosarina de Fútbol. Esi añu, el conxuntu canalla consagróse campeón de la Federación Rosarina de Football,[26] quedando Tiro Federal como escolta.[27]

El primer títulu nacional oficial: la Copa de Competencia 1913 editar
 
Copa de Competencia de la Federación Arxentina de Football
1913

Enantes a la conformanza de la Lliga Rosarina de Fútbol los equipos de Buenos Aires arrexuntar na llamada Asociación Arxentina de Football. Añalmente, la Lliga Rosarina y l'Asociación Arxentina entamaben distintes competiciones pa enfrentar a los sos equipos. Asina, amás de les sos bones actuaciones na Copa Vila, Rosario Central empezaría a llograr títulos en Copes a nivel nacional.

En 1913 -añu nel que participó na disidente Federación Rosarina- llogró la Copa de Competencia La Nación; un tornéu entamáu pola Federación Arxentina de Football, que yera una entidá disidente a la oficial (Asociación Arxentina de Football). Sía comoquier, los torneos de primera y de Copes nacionales entamaos poles entidaes disidentes a l'Asociación Arxentina de Football tienen calter oficial por cuenta de que fueron entamaos por asociaciones deportives que depués se fundieron coles entidaes que constitúin la continuidá institucional de l'Asociación del Fútbol Arxentino.

 
Equipu que ganó la Copa de Competencia de la Federación Arxentina de Football de 1913. Este sería los primer títulu nacional oficial na historia del club.

En semifinales del tornéu, el 21 de setiembre, ganó 2 a 1 al Club Atlético Porteño (daquella campeón de la Federación Arxentina de Football depués de ganar el títulu en 1912) en cancha d'Independiente, con goles de Juan Sánchez y de Harry Hayes.[28][29]

Na final Central ganólu a Argentino de Quilmes por 3 a 2 en cancha de GEBA con goles d'Antonio Blanco, Federico Flynn, y Harry Hayes sobre'l final, y llogró'l títulu de campeón. Este, sería los primer títulu nacional oficial de AFA na historia del club.[30]

Aquella tarde del 26 d'ochobre de 1913 Rosario Central apuntaría a Serapio Acosta; Zenón Díaz y Ignacio Rota; Pablo Molina, Alberto Ledesma y Juan Díaz; Federico Flynn, Antonio Blanco, Harry Hayes, Ennis Hayes y Fidel Ramírez.

Reincorporación a la Lliga Rosarina en 1914 y vuelta olímpica en cancha de Newell´s editar

En 1914 resolviéronse los conflictos y dambes competiciones fundiéronse. Asina, Central volvió competir na Lliga Rosarina de Fútbol, ganando'l títulu de campeón de primer división nesi añu.

El 11 d'ochobre de 1914, Rosario Central visitaba a Newell´s Old Boys pola penúltima fecha de la Copa Nicasio Vila d'aquel añu. El conxuntu auriazul llevaba solo 3 puntos de ventaya sobre'l so clásicu rival (con 4 por xugase), polo que con un empate o una victoria aseguraría los títulu de campeón. Finalmente, Rosario Central ganó 5 a 0 y pudo dar la vuelta olímpica ante'l so clásicu rival y en terrén rojinegro.[31][32] La parcialidá centralista coló en caravana por callar Plata (güei Av. Ovidio Llagos) hasta'l barriu Talleres, epicentru d'una verdadera fiesta. Los goles del equipu canalla naquella recordada xornada fueron convertíos por Harry Hayes (3), Ennis Hayes y Fidel Ramírez. Esta sería la primer vegada na historia onde unu de los dos equipos gana un campeonatu oficial na cancha del so clásicu rival.

El plantel de Rosario Central tuvo integráu polos arqueros Serapio Acosta, Juan Bruno y Crosby; los defensores Zenón Díaz y Ignacio Rota; los mediocampistes, Juan Díaz, Francisco Furlong, Pablo Molina, Eduardo Blanco y Alberto Ledesma; los delanteros, Fermín Arrieta, Mario José Barbieri, Antonio Blanco, Y. Dethier, Federico Flynn, Ennis Hayes, Harry Hayes, Teófilo Pignani, Fidel Ramírez y Alfredo Woodward.

En 1914 apostó 20 alcuentros, ganando 19 y empatando unu. Fixo 99 goles y marcáronlu solo 10, siendo Harry Hayes el goliador del campeonatu con 51 tantos.[33]

 
Equipu de Rosario Central de 1915 y 1916, que conquistó 3 copes nacionales de AFA.
Tricampeón rosarino en ringlera en 1915 editar

En 1915 Central fíxose nuevamente de la Copa Vila, ganándola invictu y con estrema facilidá. Venció en 18 partíos y empató nos 2 restantes, y señaló 104 goles a favor y recibió solo 4 tantos en contra, demostrando'l so potencial ofensivu y la so solidez defensiva.[34]

Tetracampeón rosarino y ganador de trés Copes nacionales oficiales de AFA en 1916 editar

En 1916 Rosario Central quedar con cuasi tolos títulos oficiales qu'apostó: foi Campeón Arxentín, depués d'imponese a Racing Club d'Avellaneda 3 a 1 na final de la Copa Ibarguren, ganó'l títulu de primera de la Lliga Rosarina de Fútbol de manera invicta,[35] y remató l'añu venciendo nes Copes d'Honor Municipalidad de Buenos Aires y de Competencia Jockey Club. En dambes, ganó a Independiente d'Avellaneda nes finales.

El segundu títulu nacional oficial: el Campeonatu Arxentín "Copa Dr. Carlos Ibarguren" editar
 
Copa Dr. Carlos Ibarguren 1915
 
Central ye'l primer equipu rosarino en ser consideráu "Campeón Arxentín", depués de ser ganador de la Copa Ibarguren de 1915.
 
Formación de Rosario Central consagróse Campeón Arxentín venciendo a Racing Club 3 a 1 pola final de la Copa Ibarguren 1915, apostada'l 30 d'abril de 1916. Paraos: Zenón Díaz, Eduardo Blanco, Ramón Moyano, Ennis Hayes, Jacinto Perazzo, Ignacio Rota; fincaos: Alfredo Woodward, Antonio Blanco, Ernesto Rigotti, Mario Barbieri, y José Laiolo.

La Copa Dr. Carlos Ibarguren (tamién conocida como Campeonatu Arxentín Copa Dr. Carlos Ibarguren)[36] foi un tornéu de fútbol oficial ente clubes de l'Arxentina. El so nome anicia en que'l troféu foi donáu en 1913 pol entós Ministru d'Instrucción Pública de la Nación, Carlos Ibarguren. Este, yera un troféu apostáu polos campeones de los dos competiciones más importantes del país d'aquellos años: el de la Lliga de Buenos Aires y el de la Lliga de Rosario. Esta copa yá se-y negara a Central nel añu anterior, yá que perdiera la final contra Racing d'Avellaneda na edición de 1914.

El conxuntu auriazul —por ser el Campeón rosarino de 1915— ganóse'l derechu nuevamente d'enfrentar al campeón de Buenos Aires d'esi añu, quien resultó ser otra vegada'l Racing Club. Asina, llegó'l segundu títulu nacional oficial pal club de Arroyito depués de ganar na final al equipu d'Avellaneda, claro dominador de la lliga oficial porteña per aquellos años.

El primer duelu xugóse recién en marzu de 1916 en cancha d'Independiente, y terminó igualáu 0 a 0, polo que tuvieron que xugar un segundu partíu de desempate. El mesmu, apostar na cancha del Club Gimnasia y Esgrima de Buenos Aires el 30 d'abril de 1916, y Central imponer por 3 a 1 con goles de José Laiolo en 2 oportunidaes y Alfredo Woodward.[37] Los rosarinos aquella tarde formaron con Ramón Moyano; Zenón Díaz y Ignacio Rota; Ernesto Rigotti, Eduardo Blanco y Jacinto Perazzo; Mario José Barbieri, Antonio Blanco, José Laiolo, Ennis Hayes y Alfredo Woodward. Asina, col 3 a 1 final, Rosario Central axudicóse la Copa Ibarguren y proclamóse campeón arxentín de 1915.[38]

===== El tercer títulu nacional oficial: la Copa d'Honor otru usos|Rosario Central campeón de la Copa d'Honor Municipalidad de Buenos Aires y de la Copa Competencia Jockey Club 1916|más información}}

 
Copa d'Honor Municipalidad de Buenos Aires
1916

Dempués de ganar la Copa Ibarguren llegó la vez de la Copa d'Honor. Aquella competencia foi un tornéu oficial entamáu mientres la etapa amateur pola entidá precursora de l'Asociación del Fútbol Arxentino, llamada Argentine Football Association hasta 1911; y Asociación Arxentina de Football na etapa posterior. Xugar por eliminación y participaben equipos de l'Asociación y de la Lliga Rosarina de fútbol.

 
La Copa d'Honor: otra de les copes nacionales oficiales ganaes por Central.

El repartu auriazul aportó a la Copa d'Honor d'aquel añu imponiéndose ante'l so clásicu rival, Newell's Old Boys, a quien golió 8 a 0 como visitante n'octavos de final. Aquel 29 de xunu los goles centralistes fueron marcaos al traviés de 3 tantos de José Laiolo, 2 d'Antonio Blanco, 2 d'Ennis Hayes, y 1 de Fidel Ramírez.

En cuartos de final, el 10 de setiembre, ganó a Gimnasia y Esgrima de Rosario por 4 a 1, con goles señalaos por José Laiolo en 2 oportunidaes, un tanto de Harry Hayes y otru de Ennis Hayes.[39][40]

 
Zenón Díaz y Harry Hayes posen xunto a los trofeos llograos pola institución en 1916.

Nes semifinales, el 15 d'ochobre, el conxuntu auriazul imponer en cancha de GEBA a Argentino de Quilmes, a quien venció con un categóricu marcador de 7 a 0, con tantos señalaos por Ennis Hayes (4), Antonio Blanco, Harry Hayes y José Laiolo. Los once xugadores que se clasificaron finalistes fueron Ramón Moyano; Zenón Díaz y Ignacio Rota; Ernesto Rigotti, Eduardo Blanco y Jacinto Perazzo; Antonio Blanco, José Laiolo, Harry Hayes, Ennis Hayes y José Clarke.

Na final del certame, los canalles midir a Independiente d'Avellaneda na cancha de Racing Club. Nun partíu reñíu l'equipu rosarino llogró un afechu trunfu por 1 a 0, con un tanto marcáu por Ennis Hayes.[41] Aquella tarde del 12 de payares de 1916 Rosario Central salió a la cancha con Guillermo Atsbury; Zenón Díaz y Ignacio Romeo Rota; Ernesto Rigotti, Eduardo Blanco y Jacinto Perazzo; Antonio Blanco, José Laiolo, Harry Hayes, Ennis Hayes y Alfredo Woodward.

Darréu, el fechu de ganar la final d'esta Copa arxentina habilitar a apostar la final de la Copa d'Honor Cousenier frente al campeón de la Copa d'Honor uruguayo, siendo cedíu por Nacional de Montevideo por 6 a 1 na final internacional.

El cuartu títulu nacional oficial: la Copa de Competencia Jockey Club editar
 
Copa de Competencia Jockey Club
1916

En 1916 Central siguió apoderando a nivel nacional. Amás de ganar la Copa Ibarguren, la Copa d'Honor y el campeonatu de Lliga, los de Arroyito llograron tamién la Copa de Competencia Jockey Club d'esi añu.

N'octavos de final ganó a Belgrano de Rosario 2 a 0, y depués 3 a 0 a Gimnasia y Esgrima de la mesma ciudá en cuartos de final.[42] En semifinales l'equipu auriazul venció a River Plate por 3 a 2 en cancha de G.Y.R., con goles señalaos por José Laiolo, Harry Hayes y Antonio Blanco.[43]

Na final, xugada en cancha de Racing Club, los canalles toraron a Independiente 2 a 1[44] gracies a los goles d'Antonio Blanco y Harry Hayes. Central formó aquella tarde del 17 d'avientu con Guillermo Niblo; Zenón Díaz y Ignacio Rota; Ernesto Rigotti, Francisco Furlong y Jacinto Perazzo, Antonio Blanco; José Laiolo, Eduardo Blanco, Harry Hayes y Ennis Hayes.

En coronándose en la Copa Competencia Jockey Club midir contra Peñarol -campeón de la Copa Competencia uruguaya-, pola Copa Competencia Chevallier Boutell, cayendo derrotáu por 3 a 0, na cancha de Racing.

Pentacampeonatu en 1917 y l'invictu más llargu de la historia del fútbol rosarino editar

En 1917, Rosario Central llogró'l pentacampeonatu rosarino llográu en ringlera: en 1913 habíase alzáu invictu col títulu de la Federación Rosarina de Football y darréu, ente 1914 y 1917 ganó la Copa Nicasio Vila de manera consecutiva, fechu únicu nel fútbol rosarino. Como datu particular, hai que dicir que Rosario Central tuvo nin más nin menos que cuasi 5 años ensin perder un solu partíu oficial por Lliga. El 28 de xunetu de 1912 Central cayó 0-7 contra Newells y nun volvió perder un solu partíu de Lliga hasta'l 22 d'abril d'esi añu 1917, cuando foi derrotáu 0-4 por Tiro Federal. Fueron cuasi 5 años ensin perder, con campeonatos llograos en 1913, 1914, 1915 y 1916.

Naquel añu 1917, el club de Arroyito ganó 17 partíos y cayó en solu 1 (el mentáu ante Tiro Federal), marcando 57 goles a favor y recibiendo 13 en contra.

El detalle d'aquel periodu invictu nunca igualáu por nengún otru club de Rosario foi'l siguiente:

  • 1912: con 2 victories. El campeonatu suspendióse y quedó desiertu.
  • 1913: con 8 victories y campeón de la Federación Rosarina ganando tolos partíos (8).
  • 1914: con 19 victories y 1 empate. Campeón de la Lliga Rosarina.
  • 1915: con 18 victories y 2 empates. Campeón de la Lliga Rosarina.
  • 1916: con 17 victories y 1 empate. Campeón de la Lliga Rosarina.
  • 1917: con 1 victoria, antes de cayer 0-4 pola 2da. fecha. Igual, Rosario Central foi campeón rosarino.

En total fueron 69 partíos invictos por Lliga, con 65 victories y 4 empates.

La primer final de la historia ante Newell´s en 1919 editar
 
Equipu de Rosario Central campeón de la Lliga Rosarina de 1919.

En 1918, Central nun pudo alzase col hexacampeonatu rosarino consecutivu y dexó el títulu a manes de Newell´s, que cortó la racha de llogros canalles, pero en 1919 llogró nuevamente'l títulu cola doble fórmula: campeón ensin perder un solu alcuentru.[45] Aquel añu quedó na memoria de la historia del Clásicu rosarino yá que depués de rematar el campeonatu igualaos na tabla xeneral, los rivales de la ciudá tuvieron qu'apostar un alcuentru final de desempate pa determinar al campeón de la Primer División. L'oldeo apostóse'l 11 de xineru de 1920 en cancha de Gimnasia y Esgrima de Rosario y foi guardáu por un ensame. Según el Diariu La Capital de Rosario: “Nun cabía una anfiler. A les 16:20 clausuráronse les boleterías. Había más de 10.000 persones”,[46] lo que pa la dómina yera bien de públicu. Cunta la crónica qu'esa tarde hubo tanta xente que 200 persones escoyeron el techu de los vestuarios como tribuna, los tirantes vencieron y los hinches cayeron sobre'l xugadores que se camudaben, y por milagru, toos resultaron ilesos.[47][48]

El partíu taba 2 a 2 cuando foi suspendíu faltando 7 minutos pal final por invasión de campu. Harry Hayes punxo en ventaya a Central a los 35 minutos del primer tiempu. A los 10 del segundu tiempu Ernesto Celli igualó pa Newell's, ente que 8 minutos dempués el mesmu Harry Hayes marcaría los 2 a 1 pal conxuntu auriazul. Finalmente, nel minutu 67 Atilio Badalini estamparía l'empate 2 a 2. Nel minutu 83, una invasión de campu obligó al árbitru a suspender el partíu. El 25 de xineru completóse l'oldeo, y nos 90 minutos reglamentarios l'empate en 2 caltúvose, polo hubo que recurrir a 2 tiempos suplementarios de 30 minutos pa definir al campeón. Finalmente, un gol de Jacinto Perazzo sobre'l final (nel minutu 141), dio-y la festexada victoria y el títulu a Rosario Central.[49] Esi partíu marcó la primer final de la historia apostada ente dambos clubes rivales y foi'l clásicu rosarino más llargu de la historia.

Como balance, la década de 1910 constituyó una dómina d'oru pa Rosario Central. El conxuntu auriazul[50] llogró los campeonatos en forma consecutiva de la Federación Rosarina de Football 1913, y les Copa Nicasio Vila 1914, 1915, 1916, y 1917, ostentando'l récor na Lliga Rosarina de Fútbol en ser l'únicu club de la ciudá en ganar 5 títulos consecutivos.[51] Amás, los canalles ganaron nesa década'l títulu de campeón rosarino de 1919, depués de vencer nuna final de desempate a Newell´s por 3 a 2. De la mesma, nesos 10 años Central llogró los sos primeros títulos nacionales oficiales, venciendo en cuatro copes nacionales de AFA.

La década de 1920 editar

Nuevos conflictos cola Lliga Rosarina de Fútbol: créase l'Asociación Amateurs editar

Los problemes cola directiva de la Lliga Rosarina de Fútbol volvieron asoceder en 1920. N'apostando namái 9 partíos nel tornéu, Central retiró l'equipu disconforme col manexu de la Lliga. La protesta centralista foi siguida por Gimnasia y Esgrima y Nacional, y fundaron la llamada Asociación Amateurs Rosarina de Football.[52] A estos clubes, xuniéronse tamién Riberes del Paraná y Compañía Xeneral Buenos Aires. Asina, el fútbol rosarino sufría la segunda división importante de la so historia, tal como asocediera sobre fines de 1912.

Rosario Central alzar colos dos campeonatos de la Lliga Amateurs de Football de Rosario, tantu en 1920 como en 1921.[53]

El quintu títulu nacional oficial: la Copa de Competencia 1920 editar
 
Copa de Competencia de l'Asociación Amateurs
1920

La Copa de Competencia de l'Asociación Amateurs foi un tornéu oficial, apostáu ente equipos del fútbol arxentino, que tuvo dos versiones distintos dende la so creación.

En 1920 Rosario Central ganó la so quinta corona nacional al faese d'esta Copa. Na mesma, ganó a River Plate 2 a 0 n'octavos de final, con goles d'Antonio Macías y de Harry Hayes. Esti duelu, se disuptó el 22 d'agostu de 1920 en Rosario, en cancha de Gimnasia.

 
L'equipu de Rosario Central campeón de la Copa de Competencia de 1920.

Depués, pelos cuartos de final, el conxuntu auriazul venció a Argentino de Rosario Nacional de Rosario (güei llamáu Argentino de Rosario) por 3 a 2 actuando como visitante. Los goles de Central fueron marcaos naquella tarde del 17 d'ochobre por el monu Juan Francia, Ennis Hayes y Macías.

 
Octavio Díaz. Arqueru de Rosario Central mientres gran parte de los años 20 del sieglu pasáu.

Darréu, na semifinal, los rosarinos batieron al Club Atlético San Isidro 2 a 0 en cancha de GER, el 14 de payares. A los '30 el xuez Ormando Baglietto sancionó penalti pa Central, y foi convertíu por un especialista: el back Florencio Sarasíbar. A los '69 llegaría los segundu tantu por entemediu de Y.Guaraglia, y asina, Central afitaba la so clasificación a la final.

Na final del campeonatu Rosario Central toró 2 a 0 a Almagro, equipu que -contra tolos pronósticos- dexara nel camín a Racing Club na otra semifinal. L'oldeo decisivu foi apostáu en cancha de GEBA, Buenos Aires.[54] Los goles del conxuntu auriazul fueron marcaos por Harry Hayes a los 7 minutos del primer tiempu, y por Antonio Macías a los 30 del segundu tiempu. Aquella tarde del 12 d'avientu de 1920, Rosario Central ganaría los so quintu títulu nacional oficial, y salía a la cancha con Vicente Pugliese; Patriciu Clarke y Florencio Sarasíbar; José Pignani, José Fioroni y Jacinto Perazzo; Antonio Macías, Juan Francia, Harry Hayes, Ennis Hayes y Enrique Tami.[55]

Reincorporación a la Lliga Rosarina: campeón de la Copa Estímulu en 1922 editar

Depués de dos años de conflictos solucionáronse los problemes, y tanto Central como'l restu de los equipos disidentes volvieron participar nel campeonatu oficial de la Lliga Rosarina de 1922, eslleiéndose asina l'Asociación Amateurs. Naquel añu los auriazules nun tuvieron una gran campaña y remataron na 4ª posición del tornéu de Lliga.

 
Antonio Miguel, El Petiso. Una de les figures de Central nos años 10 y 20 del sieglu pasáu

A pesar de la probe performance realizada nel Campeonatu d'aquel añu, los canalles alzar cola Copa Estímulu; una copa llocal oficial entamada pola L.R.F. Na final ganaron 1 a 0 a Tiro Federal.[56] El gol de la victoria anotar Ennis Hayes.

Remodelación de la so primer cancha y campeón rosarino en 1923 editar

En 1923, el club remocicó lo que foi la so primer cancha -allugada nel Encruz Alberdi-, denomada Quinta Sanguinetti. La comisión directiva convenció al Ferrocarril por que-y donara tola madera que la empresa nun utilizaba. D'esta forma'l Sr. M. F. Ryan –un altu funcionariu de la Empresa– facilitó'l material y ayudó a que'l club contratara a unos cuantu peones de mano a construyir tribunes. Col auxiliu de cientos de socios alzaron dos tribunes a cada llau de la cancha, de cien metros de graes con diez gradies. A partir d'esi momentu, l'estadiu llegó a tener una capacidá d'unes 15.000 persones, aproximao. El gastu foi d'aproximao 16000 pesos d'aquella dómina.[57]

No futbolístico, el club d'Arroyito llogró'l títulu llocal de la Copa Nicasio Vila d'esi añu. Central ganó'l campeonatu invictu, con 27 victories y solo un empate, marcando 93 goles a favor y recibiendo solo 12 en contra.[58]

Un nuevu títulu de la Copa Vila en 1927 editar

Depués de cuatro años en blancu onde'l fútbol rosarino foi apoderáu por Tiro Federal y Belgrano, Rosario Central repitió un nuevu llogru de campeón en 1927. Con un plantel anováu y yá ensin Harry Hayes, goliador históricu y buque insignia auariazul retiráu en 1926, la figura de Luis Indaco axigantóse. Aquel añu los canalles ganaron el títulu rosarino de punta a punta: vencieron en 14 partíos y perdieron solo 1, anotando 42 goles a favor y recibiendo solo 8 en contra.

Una nueva final ante Newell´s en 1928: la tercera na historia editar
 
Equipu de Rosario Central que se coronó campeón en 1928, al vencer 1 a 0 a Newell's en partíu desempate apostáu en cancha del conxuntu rojinegro.

En 1928 xugóse la tercera final na historia ente Central y Newell's. Tal como asocediera en 1919, Rosario Central y el so clásicu rival volvieron quedar igualaos na tabla xeneral de la Copa Nicasio Vila d'esi añu y tuvieron d'apostar un alcuentru de desempate pa decidir al campeón. El partíu apostar nel estadiu de Newell´s, y Rosario Central imponer por 1 a 0 con gol de José Podestá. Asina, volvió llograr el campeonatu ante'l so eternu rival,[59] dando la vuelta olímpica en terrén rojinegro.[60] L'equipu canalla aquella tarde formó con Octavio Díaz; Ernesto Gordones y Francisco De Cicco; Arturo Podestá, José Fioroni, Félix Romanu; Ricardo Reol, Armando Bertei, José Podestá, Jacinto Retto y Antonio Miguel.

La década de 1930 editar

L'últimu campeonatu de la era amateur en 1930 editar

En 1930 Rosario Central llogró otru títulu de primera na Copa Vila, ostentando asina'l récor de 10 consagraciones en dichu tornéu, siendo'l club que más vegaes lo llogró.[51] Con Luis Indaco como figura y goliador nel ataque (11 tantos) y la seguridá d'Octavio Díaz nel arcu, Rosario Central ganó una nueva estrella na so palmarés. El conxuntu auriazul llogró la victoria en 17 partíos, empató en 4 y cayó en 1 oportunidá.

El balance que dexó la era amateur rosarina (1905-1930) fueron cinco títulos nacionales oficiales d'A.F.A., trelce Lligues rosarinas de primer división y una copa oficial rosarina, siendo asina l'equipu de la ciudá de Rosario que más llogros llogró nesi ralu.

Yera profesional rosarina (1931-1938) editar

El blanquéu del profesionalismo: la creación del Tornéu Gobernador Molinas en 1931 editar

Nel añu 1931 el fútbol arxentino sufrió un gran tresformamientu. Magar dende diba munchos años taba xeneralizáu que los xugadores cobraren una remuneración pola so actividá —d'una manera cada vez menos tapada—, no que dio en llamase'l amateurismo marrón,[61] recién en 1931 terminóse oficialmente cola yera amateur del fútbol arxentino, y empezó la era profesional. Asina, tolos futbolistes empezaron a cobrar un salariu y a roblar contratos por xugar nos equipos de manera rentada. D'esta forma, la Lliga Rosarina de Fútbol dexó'l so llugar, y la nueva institución rectora del fútbol rosarino pasó a ser l'Asociación Rosarina de Fútbol. El tornéu de primera pasó a llamase Tornéu Gobernador Luciano Molinas, n'honor al daquella Gobernador de la provincia de Santa Fe, Luciano Molinas, reemplazando asina a la Copa Nicasio Vila. Simultáneamente, la Copa Santiago Pinasco siguiría siendo'l campeonatu de segunda división.

L'empiezu del profesionalismo foi difícil pa Central y el rendimientu del equipu foi irregular: la indisciplina de dellos xugadores, males alquisiciones, divisiones polítiques na dirigencia y problemes económicos fixeron que los resultaos deportives nun fueren bien bonos. Decidió rescindise el contratu a munchos xugadores por "falta d'entusiasmu, ciñu y disciplina",[62] lo que traxo los primeros xuicios pal club.

Primer títulu oficial profesional de la ARF: el Tornéu Preparación de 1936 editar

 
Equipu de Rosario Central campeón del Tornéu Preparación de 1936, ganándo-y la final a Newell´s.

Depués de delles temporaes en blancu, el primer títulu oficial de Rosario Central na era profesional rosarina llegó en 1936, depués de llograr el Tornéu Preparación d'aquel añu.[63] Esi campeonatu oficial entamáu pola Asociación Rosarina de Fútbol empezar a xugar en 1934, y marcaba l'entamu de la temporada futbolística rosarina. Xugar dende abril hasta fines de xunu col sistema de toos contra toos en solo una rueda. Rosario Central ganó la so primer edición en 1936.

El conxuntu auriazul y Newells Old Boys terminaron igualaos na tabla de posiciones y tuvieron de xugar un partíu desempate pa definir al campeón. Nel mesmu, Rosario Central ganó al so clásicu rival por 3 a 2.[64] Gómez y Rúa marcaron pa Newell´s, ente que Roberto D'Alessandro y Aníbal Maffei (en 2 oportunidaes) diéron-y la victoria definitiva a Central. Vale destacar qu'esta sería la cuarta y postrera final d'un campeonatu oficial apostada por dambos equipos rivales hasta'l día de güei, y sería el primer títulu oficial profesional na historia del club de Arroyito.

El conxuntu canalla titular que ganó esi tornéu xeneralmente formaba con: Pedro Aráiz; Xusto Lescano y Ignacio Díaz; Rafael Luongo, Félix Ferreyra y A. Martínez; Juan Cerro, Cayetano Potro, Harry Hayes (h), Roberto D'Alessandro y Aníbal Maffei.

El doblete de 1937, y un nuevu títulu de campeón en 1938 editar

 
Equipu de Rosario Central campeón del Tornéu Gobernador Molinas y de la Copa Ivancich en 1937.

L'añu 1937 foi bien bonu pa Central yá que pudo ganar los dos torneos oficiales que se xugaron.[65] Asina, los canalles llograron el Tornéu Gobernador Luciano Molinas (campeonatu rosarino de primer División), y depués ganaron el so tercer títulu profesional na Asociación Rosarina al llograr el Tornéu Ivancich, que reemplazaba al yá clásicu Tornéu Preparación. La formación base del conxuntu auriazul que llograra'l doblete foi la siguiente: Pedro Aráiz; Xusto Lescano y Ignacio Díaz; Rafael Luongo, Félix Ferreyra y Alberto Espeche; Héctor Gómez, Ricardo Cisterna, Benjamín Laterza, Roberto D'Alessandro y Aníbal Maffei. Tamién tuvieron significativa participación Luis Amaya, Germán Gaitán, Alfredo Fógel, Salvador Laporta y Juan Cerro.

 
Equipu de Rosario Central campeón del Tornéu Gobernador Molinas de 1938.

En 1938 Rosario Central foi nuevamente campeón del Tornéu Gobernador Luciano Molinas,[66] no que foi la última participación de los equipos profesionales en torneos de l'Asociación Rosarina, yá qu'en 1939 tanto Central como Newell´s ingresaríen a los torneos d'AFA para nunca más abandonalos, y asina, competiríen nos campeonatos de l'Asociación Rosarina con futbolistes amateur.[51] El canalla del 38 solía formar con: Juan F. Martínez; Pedro Perucca y Ignacio Díaz; Carlos Echeverría, Claro Constancio Rivero y Alfredo Fógel; Salvador Laporta, Oscar Díaz, Pedro De Blasi, Ricardo Cisterna y Francisco Rodríguez.

El balance que dexó la era profesional de l'Asociación Rosarina de Fútbol pa Rosario Central fueron cuatro títulos oficiales: dos Lligues de primera y dos copes oficiales.

Yera profesional de AFA (1939 d'equí p'arriba) editar

L'ingresu al tornéu regular de AFA en 1939 editar

En 1939 Rosario Central y el so rival de la ciudá, Newell's Old Boys, soliciten a l'Asociación del Fútbol Arxentino la so incorporación al tornéu de primer División nacional. L'AFA decide da-yos el permisu, por aciu el cual Central llograría formar parte del campeonatu d'esi añu.

Paralelamente a los torneos nacionales de AFA, el club sigui apostando los torneos locales pertenecientes a l'Asociación Rosarina de Fútbol con equipos alternativos. Esto debe a que, en reconocencia a los sos méritos deportivos y a la so importancia a nivel nacional[67] el so primer equipu apuesta los campeonatos de AFA y arriendes de esto, na Asociación Rosarina (la so lliga d'orixe) presenta un equipu alternativu conformáu por futbolistes amateur.

No futbolístico, los primeros pasos centralistes nos torneos profesionales de AFA fueron opacos. Magar terminar na metá de la tabla y empatar dambos partíos con Newells 1 a 1, delles resultaos fueron malos. Nel so debú perdió 5 a 1 con Huracán, por 6 a 0 con River y por 5 a 0 ante Ferro. Na segunda metá del añu contrató un téunicu húngaru: Emérico Hirschl y el rendimientu del equipu ameyoró un pocu, destacando Alfredo Fógel, el defensor que nun faltó nunca a nengún partíu. En 1939 el campeón foi Independiente d'Avellaneda Independiente y Central terminó oncenu con 33 puntos (14 victories, 5 empates y 15 derrotes).

A final d'añu festexó'l cincuentenariu del club con partíos amistosos ante Boca, River y la seleición arxentina en Arroyito. Amás el 28 d'avientu pasóse una antorcha de mano en mano por atletes dende la sede nel centru de la ciudá hasta l'estadiu, onde Thomas Hooper (unu de los fundadores) dio un discursu.

Década de 1940 editar

Descensu a Segunda división y rápida vuelta a Primer editar

En 1941 Rosario Central baxó per primer vegada al Campeonatu de primera "B". Na fecha 28 xugóse'l clásicu con un resultáu favorable al conxuntu del Parque. Naquella tarde Newell´s imponer por 5-0 y con esta resultancia'l conxuntu auriazul quedó nel postreru puestu de la tabla de posiciones (entá-y restaben dos partíos por xugar pa decidir si baxaba o non) y el descensu dio la última fecha cuando Rosario Central en condición de visitante enfrentú a Banfield y cayo por 4 a 2.

Como resultancia final Rosario Central terminó'l tornéu ganando 6 partíos, empatando 4 y perdiendo 20.[68] El pasu pola Segunda división foi curtia: el club rosarino llogró l'ascensu a Primer al añu siguiente, ganando 25 duelos, empatando 3 y perdiendo 4.[69] Tuvo una gran participación nel tornéu Waldino Aguirre, quien apostó 27 partíos y convirtió 32 goles.

Mientres tola década del 40 Central caltener en primer terminando en tolos torneos en metá de tabla. Sicasí en payares de 1948 producióse una fuelga de xugadores en tol país que duró hasta abril de 1949. El tornéu de AFA siguió con xugadores amateurs y munchos xugadores profesionales fueron tentaos dende l'esterior. Ente les baxes más notables de Central puede nomase a Benjamín Santos, goliador del tornéu de 1948, qu'emigró a Italia.

Década de 1950 editar

 
Adolfo Boerio: el impulsor de polítiques institucionales más ambicioses pa Central.
Nuevu descensu a Segunda y vuelta a Primer nun añu editar

En 1950 el club d'Arroyito perdió la máxima categoría per segunda vegada, rematando últimu, con 9 victories, 7 empates y 18 derrotes.[70] Al igual que na anterior oportunidá na que baxara (1941), ganó'l tornéu de segunda y xubió a la primer división al añu siguiente.[71] Los referentes del equipu del ascensu fueron Alfredo Fógel, el capitán del equipu, y Eduardo Di Loreto, que convirtió 30 goles.

La década del 50 tuvo resultaos deportives bien diversos pal canalla, destacar el sestu puestu nel tornéu de 1956, y el cuartu llugar en 1958. Hasta'l momentu yera'l meyor allugamientu de Central desque se xuniera a los torneos nacionales profesionales. Nesta dómina instálense los permedios pal sistema de descensu, y a pesar d'entrepolar campañes males y bones Central nun corrió con grandes problemes.

Década de 1960 editar

Cambéu nes polítiques dirigenciales editar

El club diba creciendo colos años: de los pocos socios que tenía nos sos entamos, llegó a 40.00 mientres 1965 gracies al trabayu del so presidente Federico Flynn.[72] En 1967, so la presidencia d'Adolfo Boerio, la institución empezó a proponese metes cimeres a la de solo participar ensin munches ambiciones nos torneos profesionales d'AFA.[73] El so proyeutu, empezó por solidificar les divisiones inferiores del club con un trabayu al llargu plazu. D'esta manera, el plantel profesional empezó a nutrise de futbolistes surdíos de la cantera, anque tamién se fueron incorporando dellos futbolistes y entrenadores de xerarquía procedentes d'otres instituciones. Asina, a partir d'esi añu, Rosario Central empezó a apostar los torneos de igual a igual colos grandes del fútbol arxentino. Naquella temporada, los auriazules[50] remataron nel tercer allugamientu de la tabla xeneral, fechu históricu pal club. En 1966 el proyeutu yá taba en marcha y Central xugó partíos amistosos col Santos de Pelé, con quien perdió 1 a 0, y col Real Madrid onde foi un empate 2 a 2.

La década de 1970 editar

El primer tornéu regular de AFA ganáu en 1971: el sestu títulu nacional oficial editar
 
Nacional
1971

El presidente Víctor Vesco (electu en 1970), siguió cola obra de Boerio y sol so mandatu consiguiéronse importantes llogros deportivos ya institucionales, siendo'l presidente de Rosario Central mientres tolos periodos en que'l club consiguió títulos oficiales tantu de l'Asociación del Fútbol Arxentino como de Conmebol na Era profesional (1939 al presente).

Depués del subcampeonatu nel Tornéu Nacional de 1970, onde cayó 2 a 1 ante Boca Juniors na final, el club de Arroyito llogró'l so primer títulu oficial na era profesional de los campeonatos nacionales de l'Asociación del Fútbol Arxentino (y sestu nacional global) nel Tornéu Nacional de 1971.

 
Equipu de Rosario Central que se clasificó campeón nel Nacional de 1971.

Rosario Central -dirixíu por Ángel Labruna- ganó'l so grupu y tuvo d'enfrentar en semifinales a Newell's Old Boys, quien fuera'l segundu de la so zona. L'alcuentru tenía qu'apostase en terrén neutral, y l'Estadiu Monumental de Núñez foi testigu del duelu nel que Rosario Central venció por un gol a cero al so clásicu rival cola recordada palombina de Poy nel segundu tiempu. Amás, esti tantu foi presentáu al llibru Guiness de los Récores por un grupu d'hinches de Central en 1995 pa ser calificáu como'l gol más celebráu de la historia del fútbol yá que tradicionalmente, los hinches del equipu y el mesmu Aldo Pedro Poy axúntense tolos 19 d'avientu de cada añu pa remembrar la xugada y glayar de nuevu'l gol.[74]

La final del campeonatu foi ante San Lorenzo y debíase apostar tamién en terrén neutral. Pol sortéu correspondiente, resultó que s'apostaría na cancha de Newell's Old Boys el 22 d'avientu.[75] El conxuntu canalla empezó perdiendo gracies a un gol de Héctor Scotta a los pocos minutos d'empecipiase l'alcuentru. Pero Central reaccionó, y con goles de Roberto Gramajo y Carlos Apinen a los 17 y 24 minutos respeutivamente[76] ganó'l xuegu y convirtióse nel primer campeón nacional de la Primer división de AFA del interior[3] del país.

Los festexos masivos de la xente multiplicar por tola ciudá de Rosario, que depués de 32 años de competir na Primer División del fútbol arxentino, llograba asina'l so primera gran gallardón nel fútbol grande de AFA na era profesional[77]

Plantel campeón: Carlos Aimar, Ramón César Bóveda, Roberto Gramajo, Carlos Apinen, Alberto Fanesi, Norberto Menutti, Aurelio José Pascuttini, Aldo Pedro Poy, Ángel Landucci, Mario Killer, José Jorge González, Miguel Bustos, Hugo Zavagno, Jorge Carrascosa, Alberto Gómez, José Agustín Mesiano, Aldo Villagra, Eduardo Miguel Solari, Daniel Pedro Killer, Eduardo Barriu, Roberto Astudillo, Gabriel Arias, Eduardo Toro, Daniel Astegiano, Rubén Rodríguez, Daniel Aricó, y Víctor Mancinelli.[78]

Entrenador: Ángel Labruna

El segundu tornéu regular de AFA ganáu en 1973: el séptimu títulu nacional oficial editar
 
Aldo Pedro Poy y González en 1973.
 
Nacional
1973

Nel segundu semestre de 1973 Rosario Central volvería ser protagonista del fútbol arxentino. De la mano de Carlos Timoteo Griguol como téunicu -quien diba pocos años dexara'l fútbol y dirixiera a la Reserva del club ente 1971 y principios de 1973- los rosarinos volvieron dar una vuelta olímpica nel fútbol arxentino de primer división.

Griguol impunxo'l so estilu propiu de xuegu, basáu nel orde defensivu y l'efectividá a la d'atacar.[79][80] L'equipu destacar por ser embravecíu, sólidu, fuerte y tener muncha marca, y por toes estes carauterístiques moteyar Los Picapiedras.[81][82] L'entrenador efectuó dellos cambeos tácticos: Poy pasó a xugar d'enllaz, Carlos Biasutto llogró la titularidá nel arcu, y tantu Solari como Carlos Aimar afirmar nel mediocampo pa quitar pelotes y empecipiar xugaes darréu dempués.

 
Equipu de Rosario Central que se consagró campeón nel Nacional de 1973.

Central clasificó xunto a Atlanta, River y San Lorenzo p'apostar el cuadrangular final. El sistema yera xugar toos contra toos a una sola rueda, esto ye, tres encuentros cada unu, y el de mayor puntaje final sería los nuevu Campeón Nacional. River Plate tenía cuasi 15 años ensin consiguir un títulu oficial (el postreru fuera en 1957), y con esa presión xugó'l partíu de visitante ante los de Arroyito. Nel primer xuegu de la zona final Central ganó 3-1 sobre los millonarios con tantos de Cabral, Bóveda y otru de J.J. López en contra de la so propia valla.

La siguiente fecha xugóse frente a Atlanta en Buenos Aires. El club porteño fuera la revelación d'esti tornéu, pero nun lu algamó pa superar al equipu de Griguol. Con tantos d'Eduardo Solari de cabeza y de Carlos Aimar, la victoria foi canalla por 2:1. River, venció naquella xornada por 3:2 a San Lorenzo y con un empate na última fecha, el conxuntu de Griguol aseguraríase'l títulu.

El 29 d'avientu, l'Estadiu Monumental foi testigu nuevamente del festexu rosarino: Central empató 1:1 con San Lorenzo y aseguróse asina'l so segundu títulu de la década, y el séptimu a nivel nacional de la so historia. El gol de Central anotar Roberto Cabral.

Plantel campeón: Aurelio José Pascuttini, Juan Antonio Burgos, José Jorge González, Eduardo Solari, Carlos Biasutto, Carlos Aimar, Aldo Pedro Poy, Daniel Pedro Killer, Roberto Cabral, Daniel Aricó, Ramón Bóveda, Luis Giribet, Roberto Carril, Carlos Apinen, Alfredo Rubiola, Rubén Rodríguez, Miguel Ángel Cornero, Mario Killer, Gabriel Arias y Carlos Munutti.[78]

Entrenador: Carlos Timoteo Griguol

Tornéu pre-Libertadores 1974 editar

En 1974, Rosario Central foi subcampeón del Metropolitanu y del Tornéu Nacional. Esto habilitar a xugar un triangular que definió a los dos equipos arxentinos pa la Copa Libertadores 1975. El mesmu, denominóse oficialmente Tornéu amenorgáu pa clasificar dos equipos pal Campeonatu Suramericanu de Fútbol Llibertador d'América 1975. Esti nun foi consideráu liguilla, sinón tornéu oficial amenorgáu y el ganador llograría los títulu de "Campeón Arxentín".[83][84] Rosario Central apostó esi certame xunto al campeones del Nacional 1974 y Metropolitanu 1974: San Lorenzo y Newell's Old Boys, respeutivamente. L'equipu de Arroyito venció a San Lorenzo 1:0 como visitante con gol de Hugo Zavagno, y depués a Newell´s 2:0 como llocal, con goles de Mario Kempes y de Roberto Cabral, lo que-y dio la clasificación pa representar a Arxentina na Copa Libertadores de 1975, en calter de campeón arxentín 1974 xunto al segundu, Newell's Old Boys subcampeón.[85] Mientres la temporada destacóse Mario Kempes, la incorporación que llegara dende Instituto de Córdoba, a primeros d'añu. Foi goliador del Nacional de 1974 y vistió la camiseta canalla hasta 1976. Amás de ser una vegada más goliador del tornéu Metropolitanu de 1976, convertir nel mayor goliador de la historia de Central na era profesional de AFA, faciendo más de 90 goles en 3 años.

Les participaciones en Copa Libertadores editar
 
Gol de Kempes a Newell's pola Copa Libertadores de 1975. Aquella nueche, Central esanició al so clásicu rival y aportó a la instancia semifinal de la Copa.

Nesta década, Rosario Central llogró participar de cuatro ediciones de la Copa Libertadores d'América. Facer nes copes de 1971, 1972, 1974 y 1975. Nesta postrera enfrentar por primer vegada na historia en duelos internacionales- al Club Atlético Newell's Old Boys na primer ronda. Nel grupu tamién taben Olimpia y Cuetu Porteño de Paraguái. Los clubes arxentinos remataron na primer posición, empatando nos enfrentamientos ente sigo. Nesa copa solo clasificaba'l primeru de cada grupu, polo que tuvieron que xugar un alcuentru desempate pa definir quién pasaba a rondar semifinal. El duelu ganar Central por 1 a 0, con gol de Mario Kempes el 11 d'abril de 1975.[86] Finalmente, el club auriazul[50] llegó a rondar semifinal d'aquella copa, quedando a solo un gol de diferencia del pasu a la final.[86]

La década de 1980 editar

El tercer tornéu regular de AFA ganáu en 1980: l'octavu títulu nacional oficial editar
 
Nacional
1980

L'empiezu del Nacional de 1980 nun foi bonu pa Central. Al entrenador Ángel Tuliu Zof costó-y ensamblar les pieces y l'equipu clasificó con lo cabal pa los cuartos de final, ganándo-y el postreru partíu de la fase regular 2 a 0 a Vélez nel Estadiu José Amalfitani.[87] Central tenía de ganar sí o sí pa pasar de fase, y asina lo fixo. L'ensame centralista qu'acopó'l estadiu de Vélez goció aquella tarde gracies a los tantos d'Edgardo Bauza y de Félix Orte, dambos nel segundu tiempu.

 
Félix Orte. Pieza clave nel llogru del Nacional de 1980.

A partir d'esa instancia, Central fixo valir la condición de llocal una y bones les diferencies de gol marcaes nel Estadiu Xigante de Arroyito fueron claves por que Central avanzara a les rondes siguientes y conquistara un nuevu títulu.[88] En cuartos de final enfrentar a Unión de Santa Fe, llogrando una victoria 2 a 0 de llocal y una derrota 2 a 1 de visitante. Nel duelu d'ida apostáu nel Estadiu Xigante de Arroyito permediando el segundu tiempu foi espulsáu Ricardo José Ferrero (l'arqueru de Central), y el conxuntu auriazul yá fixera los dos cambeos reglamentarios que se dexaben entós daquella. Héctor Chazarreta pidió dir atayar y tuvo un destacáu llabor, tapando dellos disparos peligrosos del equipu tatengue. El partíu remató 2 a 0 a favor de Central. La resultancia global de 3 a 2 al so favor algamó p'avanzar.

 
Equipu de Rosario Central campeón del Nacional de 1980.

Nes semifinales volvió cruciase col so clásicu rival: Newell's Old Boys. El trunfu por 3 a 0 nel alcuentru d'ida con tantos de Ghielmetti, José Luis Gaitán y Marchetti, facilitó la victoria global del club de Arroyito.[89] La derrota 1 a 0 na vuelta nun fixo esmornia nel conxuntu auriazul, una y bones el global de 3 a 1 a favor clasificar p'apostar la final del campeonatu.

La final enfrentó al equipu de Zof col Racing de Córdoba, dirixíu por Alfio Basile. La producción de La Sinfónica (asina-y dicíen a aquel equipu auriazul) antemanó'l tercer campeonatu na era profesional, y octavu a nivel nacional cuntando tola historia. Foi victoria canall 5 a 1 na ida,[90] y derrota por 2 a 0 na vuelta,[91] siendo'l marcador global de 5 a 3 pa Central. Los cuatro goles de diferencia dexaron que'l 21 d'avientu la institución rosarina diera la so tercer vuelta olímpica oficial na era profesional de AFA nel Chateau Carreras.

Esti campeonatu dio-y derechu a participar de la Copa Libertadores 1981, onde quedó segundu nel so grupu detrás del Deportivo Cali de Colombia, nun llogrando asina'l pase a rondar semifinal.

Plantel campeón: Juan Carlos Ghielmetti, Edgardo Bauza, Daniel Teglia, Félix Orte, José Luis Gaitán, Eduardo Baques, Víctor Marchetti, Jorge Alberto García, Oscar Craiyacich, Ricardo José Ferrero, Héctor Chazarreta, Oscar Agonil, Guillermo Entama, Aldo Espinoza, Omar Arnaldo Palma, Daniel Sperandío, Daniel Alberto Carnevalli, Carlos Maxistral y Mario Finarolli.[78]

Entrenador: Ángel Tuliu Zof

Descensu a segunda y rápidu ascensu a Primer editar

En 1984, a tan solu cuatro años de consiguir el so tercer títulu de primer División, Rosario Central baxó a la Primera "B" per tercer vegada na so historia. En 1983 l'AFA había reinstaurado el permediu del descensu na Arxentina,[92] lo cual significaba que los descensos a segunda definir pola acumuladura de puntos de les últimes dos temporaes, estremándolos a la cantidá de partíos apostaos nes mesmes. Les probes campañes realizaes por Central tantu en 1983 como en 1984 fixeron que'l club nun pudiera escapar al descensu de categoría.

En 1985 la institución reforzó'l so plantel profesional con xugadores de sonadía y contrató a Pedro Marchetta como entrenador. Asina, pudo llograr la torna a la máxima categoría con facilidá: ganó 25 enfrentamientos, empató 10 y cayó en 7.[71]

El cuartu tornéu regular de AFA ganáu en 1987: el novenu títulu nacional oficial editar
 
Primer División
1986/87

Depués de xubir a Primer en 1985, a Central presentábase-y un nuevu desafíu: poder faer un bon papel nuevamente nel Campeonatu mayor del fútbol arxentino. El tornéu 1986/87 duró 38 feches y xugáronse dos ruedes de 19 partíos caúna. Depués d'una cayida na fecha 29 por 4 a 1 frente a Boca Juniors na Bombonera, Rosario Central recuperóse, y les próximes ocho feches dexaron un saldu de seis victories y dos empates. D'esta manera, l'equipu canalla -dirixíu una vegada más por Ángel Tuliu Zof- llegó como punteru al últimu alcuentru con una diferencia de dos puntos sobre los segundos: Newell's y Independiente.

 
Equipu de Rosario Central que se consagró campeón de primera el 2 de mayu de 1987 en cancha de Temperley.

Na última fecha Rosario Central visitó a Temperley el 2 de mayu de 1987. L'alcuentru empezó trabáu, y al minutu 44 del primer tiempu, Ricardo Dabrowski de cabeza anotó'l 1 a 0 parcial pa los celestes. Nel segundu tiempu, permediando la etapa complementaria, Omar Arnaldo Palma empató con un gol de penalti.[93] Foi 1 a 1 y una diferencia inalcanzable pa Newell's, que llogró'l subcampeonatu. Los centralistes nes tribunes del estadiu de Temperley, festexaron una nueva estrella auriazul nel profesionalismo, y el so novenu títulu oficial de AFA contabilizando tola historia.

Esti nuevu gallardón dio-y derechu a participar de la Copa Libertadores 1987, onde quedó segundu nel so grupu detrás d'Independiente, quien finalmente llogró'l pase a rondar semifinal.

Plantel campeón: Osvaldo Escudero, Omar Arnaldo Palma, Edgardo Bauza, Julio Pedernera, Hernán Díaz, Hugo Galloni, Adelqui Cornaglia, Juan José Urruti, Roberto Gasparini, Fernando Lanzidei, Jorge Balbis, Alejandro Lanari, José Di Leo, Ariel Cuffaro Russo, Jorge Fossati, Marcelo Toscanelli, Pedro Argota, Claudio Scalise, Rubén Alejandro Rojas, Roque Caballero, Erasmo Doroni y Esteban Game.[78]

Entrenador: Ángel Tuliu Zof

Xira per Estaos Xuníos ya Italia en 1987 editar
 
Diego Maradona acompañáu por Jorge Díaz y Hugo Galloni n'ocasión del alcuentru amistosu ente Rosario Central y Nápoli en 1987.

Por ser campeón d'Arxentina foi convidáu a participar de la Copa d'Oru de 1987: un tornéu amistosu lleváu a cabu n'Estaos Xuníos del que formaben parte dellos equipos campeones de distintes lligues del mundu. El tornéu taba compuestu por una fase de grupos onde Central venció 1 a 0 al Guadalajara de Méxicu con gol de Palma, y depués ganó 3 a 1 al Dundee United d'Escocia, con goles de Argota, Palma y Candella.[94] Nes semifinales tuvo d'enfrentase a la Roma d'Italia con quien empató 1 a 1, con gol de Bauza[95] y ganando depués el conxuntu rosarino nos penaltis con un marcador final de 5-4. Finalmente, Central perdió nel partíu decisivu col Vasco da Gama por 2 a 1.

En xunetu d'esi mesmu añu, decidió entamase un partíu amistosu llamáu Duelu de Campeones ente'l campeón d'Arxentina y el d'Italia. Central viaxó Nápoles pa xugar un partíu contra'l Nápoli de Diego Armando Maradona que yera'l campeón del Calcio. L'oldeo terminó 1 a 0 a favor de los rosarinos con gol de Jorge Balbis de cabeza.[96] Amás, Alejandro Lanari contúvo-y un penalti al propiu Maradona cuando yá remataba'l partíu.

Fiesta del centenariu del club en 1989 editar

El 24 d'avientu de 1989 Rosario Central cumplió 100 años de vida, polo que se festexó'l centenariu con una cena pa 10 000 persones.[97]

La década de 1990 editar

La era Marchetta (1994-1995) editar

Los primeros torneos d'esta década fueron malos. La mayoría de los campeonatos terminaron con Central de metá de tabla escontra baxo, y esto comprometió al equipu col descensu. En xineru de 1994, el club volvió contratar a Pedro Marchetta como entrenador. El téunicu que devolviera a la Primer División a Central en 1985 volvía al club de Arroyito con munches mires, yá que amás d'aquel llogru llográu 9 años tras, el D.T. venía de realizar bien bones campañes con Independiente d'Avellaneda. Marchetta armó un equipu mistu, onde entemeció mocedá con esperiencia: incorporó a Roberto Molina proveniente de Ferrocarril Oeste, y dio-y rodaxe a los daquella nuevos Pablo Sánchez, Kily González, Marcelo Delgado, Claudio Úbeda, Horacio Carbonari, y Raúl Gordillo ente otros, arrodiándolos de xugadores d'esperiencia, como Omar Palma, José Luis Rodríguez, Jorge Balbis, y Juan Ramón Jara. Na Clausura 1994 Central amosó un xuegu ofensivo y vistoso, y terminó'l campeonatu terceru con 23 puntos, engarrando'l títulu hasta'l final palmo a palmo con Independiente y Huracán. Pa l'Apertura de 1994, llegó'l paraguayu Celso Ayala y la campaña foi regular, rematando octavos.

Na Clausura de 1995, Marchetta dio-y rodaxe al nuevu Cristian Colusso, que yera una de les xoyes de la cantera canalla. L'equipu fixo otra bona campaña, evitando asina problemes col permediu. Asina, el puntaje de la tabla acumilada clasificó a Central pa la Copa Conmebol d'esi añu. Rematáu'l Tornéu Clausura, Marchetta nun anovó'l so contratu y decidió colase a Racing, polo que Central salió en busca d'un nuevu entrenador. El presidente Víctor Vesco volvió contratar a Don Ángel Tuliu Zof, quien una vegada más se fixo cargu del primer equipu auriazul nel mes de xunetu d'esi añu.

Una nueva era de Angel Tuliu Zof. Primer títulu internacional oficial: la Copa Conmebol de 1995 editar
Copa Conmebol 1995

Col arrenunciu de Marchetta, la dirigencia de Central pensó una vegada más nun vieyu conocíu del club: Angel Tuliu Zof, D.T. campeón con Central en 1980 y en 1987 y subcampeón en 1970. Don Ángel armó un equipu onde -una vegada más na historia canalla- tuvo qu'entemecer mocedá con dellos xugadores d'esperiencia. Ante les ventes de Darío Scotto y el Kily González a Boca, y la de Roberto Molina y Juan Ramón Jara a Independiente, l'entrenador pidió con insistencia la llegada del uruguayu Rubén Da Silva (proveniente de Boca) y la del mediocampista derechu Eduardo Coudet, de Platense. Tamién llegó pa ocupar un llugar nel laterial esquierdu'l peruanu Percy Olivares. De la mesma, la continuidá de Omar Palma foi fundamental pal proyeutu de Don Ángel. Toos ellos, inxertar nun plantel llaráu de mozos que yá veníen xugando con Marchetta, como por casu Pablo Sánchez, Raúl Gordillo, Horacio Carbonari, y Roberto Bonano, ente otros. Dos grandes apaiciones en 1995 de la mano de Zof fueron l'atacante Martín Cardetti y el defensor esquierdu Patriciu Graff, quien debutaron naquel añu.

Asina, con una marcha irregular nel campeonatu Apertura de 1995, l'equipu canalla centró les sos prioridaes nel planu internacional: la Copa Conmebol 1995. Nesi tornéu -símil de la Copa UEFA europea[98] y unu de los precursores de l'actual Copa Suramericana-,[99][100][101][102][103][104] empezó esaniciando n'octavos de final al Defensor Sporting d'Uruguái. L'oldeo d'ida apostáu nel Campus de Maldonado favoreció a Central, que ganó 3 a 1 con goles de Martín Cardetti, Eduardo Coudet y Rubén Da Silva. Pa rematar la clasificación -y como diba ser mientres tola copa-, Central ganó nel Xigante'l partíu revancha: foi 2 a 1 gracies a los tantos de Pablo Sánchez y el “Poliya” Da Silva.

 
Omar Palma foi una de les figures del equipu campeón de la Copa Conmebol de 1995.

En cuartos de final Rosario Central esanició al Cobreloa de Chile. Nel duelu de día los auriazules vencieron como locales 2-0 con goles anotaos nel segundu tiempu por Pablo Sánchez y Horacio Carbonari. La vuelta, apostada nel desiertu de Calama, apaecía no previo como difícil una y bones el club chilenu tenía un bien bon récor actuando nel so estadiu en competiciones internacionales. Finalmente, foi un meru trámite pa los rosarinos, que ganaron al llocal 3 a 1 con tantos d'Omar Palma, Cristian Daniele y Rubén Da Silva.

Sobre fines de payares, pola ida de les semifinales, Rosario Central visitó Asunción pa enfrentar al Atlético Colegiales de Paraguái. Los “canalles” ganaron 2 a 0 con tantos señalaos nel segundu tiempu por Raúl Gordillo y Eduardo Coudet, y asitiáronse a un pasu de la final. El 7 d'avientu de 1995 Central llogró clasificase per primer vegada na so historia a una final d'una copa internacional oficial. El pase foi certificáu polos goles de Carbonari, Cardetti y Coudet pa la victoria auriazul por 3 a 1 nel Xigante de Arroyito. El rival pa la instancia final diba ser Atlético Mineiro de Brasil, quien venía d'esaniciar al América de Cali na otra llave semifinal.

La final de la Copa Conmebol de 1995 ye recordada pol particular fechu de que Rosario Central llogró revertir un marcador adversu de 0:4 que se traxo del Mineirão de Belo Horizonte, pa finalmente vencer el 19 d'avientu al Atlético Mineiro de Brasil nel Xigante de Arroyito pol mesmu resultáu, y ganar la copa na definición por penaltis.[105] Los goles del conxuntu rosarino -empobináu una vegada más por Ángel Tuliu Zof- fueron marcaos por Horacio Carbonari, en 2 ocasiones (el segundu so, el cuartu del equipu, nel últimu minutu del alcuentru), Rubén Da Silva y Martín Cardetti. Los tiros dende'l puntu del penalti terminaron 4:3 a favor de Central, y asina, axudicóse la Copa Conmebol.[106]

Central foi'l campeón -tamién per primer vegada pa un equipu del interior[3] del país- nun certame internacional oficial de la era profesional. Aquel títulu habilitar a apostar la Copa Master de Conmebol de 1996, y la Copa de Oro Nicolás Leoz nesi mesmu añu.

Plantel campeón: Roberto Bonano, Roberto Abbondanzieri, Federico Lussenhoff, Horacio Carbonari, Patriciu Graff, Diego Ordóñez, Gustavo Falaschi, Percy Olivares, Eduardo Coudet, Raúl Gordillo, Omar Palma, Cristian Daniele, Pablo Sánchez, Cristian Colusso, Sergio Alberto Fernández, Humberto Biazotti, Rubén Da Silva, Martín Cardetti y Mario Pobersnik.

Entrenador: Ángel Tuliu Zof

Bones campañes locales y semifinalista de la Conmebol en 1996 editar

En 1996 Rosario Central llogró clasificase nuevamente pa la Copa Conmebol. A nivel llocal, remató 6to. nel Tornéu Clausura y 5to. na Apertura. Na Copa Conmebol, esanició Cobreloa de Chile en primer ronda y a River de Montevideo en cuartos de final. Asina, el conxuntu auriazul atopar col Club Atlético Lanús en semifinales, que ganó a los rosarinos en dambos enfrentamientos. Finalmente, los "granates" fueron campeones d'aquella copa.

La era Bauza: subcampeonatu de la Copa Conmebol 1998 y na Apertura 1999 editar

En 1998 l'equipu rosarino volvió clasificase pa la Copa Conmebol. En primer fase esanició al Audax Italiano de Chile. En cuartos de final los de Arroyito vencieron a Huracán Bucio d'Uruguái, ente qu'en semifinales ganaron al Atlético Mineiro de Brasil.

La final de la Copa Conmebol 1998 tuvo d'apostala frente al Santos de Brasil, que nun ganaba un títulu internacional dende los tiempos de Pelé. Finalmente, los brasilanos impunxéronse 1 a 0 nel duelu d'ida (apostáu nel so estadiu de Vila Belmiro) y consiguieron la igualdá en cero nel Estadiu Xigante de Arroyito, lo cual dexó-yos llograr el títulu.

En 1999 Rosario Central foi subcampeón del Tornéu Apertura d'aquel añu. L'equipu empobináu por Edgardo Bauza, y con xugadores como Ezequiel González, Juan Antonio Pizzi, Ivan Moreno y Fabianesi, Ricardo Canals, José María Buljubasich, y Rafael Maceratesi ente otros, llogró una serie de 9 victories consecutives (récor na historia del club)[107] lo cual llevó a la institución a tener, hasta la última fecha del certame, mires de campeonar. Los 43 puntos finales nun algamar a los 44 de River Plate, quien finalmente foi'l campeón.[108]

Sieglu XXI editar

Participaciones destacaes en Copes internacionales editar

Na Copa Libertadores 2000, Central foi segundu nel so grupu, y quedó esaniciáu n'octavos de final ante'l Corinthians de Brasil, cayendo por penaltis.

Al añu siguiente, na edición de 2001, fixo un destacáu llabor: clasificó primero nel so grupu, posterirmente esanició al Cobreloa de Chile n'octavos de final, depués al América de Cali en cuartos (nuna recordada serie), y cayó en semifinales ante'l Cruz Azul de Méxicu.

Na edición de 2004, foi ganáu pol San Pablo n'octavos de final, ente que na de 2006, nun llogró la clasificación a la segunda fase.

Amás, el club participó tamién de la Copa Mercosur nel añu 2000, onde cayó na definición por penaltis contra'l Vasco da Gama en cuartos de final, quién finalmente se consagró campeón.

Magar mientres esos años munches de les sos participaciones internacionales fueron bones, desdexó enforma los torneos nacionales, terminando de metá de tabla escontra baxo na mayoría de los campeonatos ente 2000 y 2002. En 2003, con Miguel Ángel Russo como DT, la so imaxe camudó yá que terminó 3º na Clausura, con 37 puntos. Amás Luciano Figueroa foi goliador del campeonatu con 17 tantos. Nel tornéu Apertura 2003 remató en quinta posición con 28 puntos. Estos dos bones campañes clasificar pa la Copa Suramericana 2003

En 2005, clasificó a la Copa Suramericana d'esi añu. Lo significativo d'esta edición de la copa foi que volvió atopase cola so clásicu rival nun tornéu internacional oficial depués de 30 años de la última oportunidá en que lo fixeren, pero cola diferencia de qu'esta vegada, el máximu duelu rosarino dar nuna clasificación en partíos d'ida y vuelta. N'empatando como visitante por 0:0, el repartu auriazul quedar cola clasificación el 29 d'agostu de 2005, en venciendo por 1:0 a Newell's nel Estadiu Dr. Lisandro de la Torre Xigante de Arroyito, con gol de Germán Rivarola a los 45 minutos del primer tiempu.

Males campañes y promoción pa caltener la categoría editar

Los años siguientes atroparon campañes bien irregulares pa Central. Los 61 puntos acumulaos na temporada 2004-2005 fixo que'l so permediu nun seya bien baxu mientres la temporada 2005-2006. Na temporada siguiente Central llogró un total de 52 puntos, lo que lo caltuvo na metá de la tabla de los permedios.

Depués de delles males campañes nos años 2006 y 2007, mientres la temporada 2007-2008 xugar la promoción yera una posibilidá hasta les últimes feches, pero l'equipu llogró sacar la cantidá necesaria de puntos pa permanecer en Primer.

Na temporada temporada 2008-2009, y depués de dos torneos bastante probes, Rosario Central tuvo que revalidar el so llugar na máxima categoría del fútbol arxentino, teniendo d'apostar la promoción ante'l Club Atlético Belgrano de de Córdoba (equipu clasificáu 4º de la B Nacional d'esa temporada). Nel duelu d'ida, apostáu na ciudá de Córdoba, los canalles ganaron a los celestes por 1:0, con gol de Jesús Méndez, ente que na revancha, el duelu remató 1:1 nel Estadiu Xigante de Arroyito, con gol d'Emilio Zelaya pa los rosarinos. Asina, cola resultancia global por 2:1, Rosario Central caltuvo la categoría.

Mientres l'Apertura 2009 Central collechó 31 puntos, sicasí vendió a munchos de los sos referentes del equipu y los xugadores de les inferiores del club tuvieron de faer frente al Clausura 2010.

Descensu a la "B" Nacional tres 24 años editar

En mayu de 2010 Rosario Central -dirixíu por Leonardo Madelón- tuvo que volver revalidar el so llugar en Primer, esta vegada xugando la promoción contra All Boys. El primer partíu llevar a cabu'l 19 de mayu nel Estadiu Islles Malvines y All Boys abrió'l marcador nel primer tiempu. Central llogró empatar l'alcuentru nuna de les últimes xugaes por aciu una cabezada de Guillermo Burdisso. El partíu de revancha apostóse'l domingu 23 de mayu nel Estadiu Dr. Lisandro de la Torre Xigante de Arroyito y l'equipu visitante imponer por 3 a 0 polo que Rosario Central baxó a segunda división depués de 25 años. Horacio Usandizaga arrenunció al cargu de presidente y llamóse a eleiciones a metá d'añu. Les mesmes fueron ganaes pola agrupación Raza Canalla, que cuntaba con Norberto Speciale como presidente y Gonzalo Belloso como mánager deportivu.

El primer añu de Central na "B" nun foi bonu una y bones nunca llogró tar en puestos d'ascensu. El primer entrenador na temporada foi Reinaldo Merlo quien se retiró del cargu na fecha 12 por males resultaos. El so reemplazante foi Héctor Rivoira, que yá tenía antecedentes d'ascensos a primer división, sicasí corrió la mesma suerte que'l so predecesor y dexó de ser l'entrenador na fecha 26. L'escoyíu pa ocupar el puestu de DT foi Omar Palma (quien debutó nesi cargu). Una de les sos primeres midíes foi dixebrar del grupu a Cristian González, unu de los referentes del plantel. L'equipu llogró remontar na tabla de posiciones principalmente cola inclusión de dellos xuveniles na formación titular. Una fecha antes de terminar el tornéu Palma arrenunció y asumió'l cargu interinamente Fernando Lanzidei.

Al rematar la temporada 2010/11 de la Primer B Nacional, el club nun llogró l'oxetivu del ascensu y permaneció per segundu añu consecutivu (per primer vegada na so historia) en segunda división. La dirigencia siguió siendo la mesma y en xunetu de 2011 contrataron a Juan Antonio Pizzi como entrenador. Un equipu bien anováu llogró camudar la imaxe dada na temporada anterior. Mientres la primer metá del 2012 l'equipu foi esguilando posiciones y llogró ganar 7 partíos consecutivos recibiendo solo un gol en contra ente les feches 28 y 34, polo que pasó a ocupar el primer llugar a falta de 4 partíos. Sicasí de los postreros 12 puntos en xuegu solo llogró unu (perdió los últimos trés partíos) polo que terminó'l tornéu en cuartu llugar y quedó en puestos de promoción, teniendo qu'enfrentar a San Martín de San Juan. El primer partíu llevar a cabu'l xueves 28 de xunu de 2012 con Central como llocal y terminó nun empate 0 a 0. El de vuelta apostóse'l 1 de xunetu de 2012 en San Juan y la resultancia foi'l mesmu que na ida, polo cual Central nun pudo xubir y siguió per tercer añu consecutivu na Primer B Nacional.

L'ascensu a Primer en 2013 editar

A pesar de que Pizzi tuvo cerca de consiguir l'oxetivu, la dirigencia decidió camudar d'entrenador pa la Primer B Nacional 2012/13 y contrató a Miguel Ángel Russo. L'empiezu de Central nel campeonatu foi similar al del primer añu na "B", y llegó a tar en decimocuarta posición na fecha 11 polo que se punxo en dulda la continuidá de Russo. Sicasí a partir de la fecha 13 l'equipu ganó 12 partíos consecutivos lo que fizo qu'algame'l primer llugar na tabla de posiciones. Amás nesa racha de partíos batió'l so récor de valla invicta que caltenía dende l'añu 2004, esta vegada Mauricio Caranta tuvo 606 minutos ensin recibir goles.

El 19 de mayu de 2013, depués de vencer por 3 a 0 a Gimnasia de Jujuy como visitante, Rosario Central aseguró'l so regresu a la Primer División, restando 4 feches por que termine el campeonatu.[109] Nos festexos en Rosario, hubo cerca de 100.000 persones aconceyaes nel Monumentu a la Bandera.[110] Llogró ganar el campeonatu na última fecha al ganar por 1 a 0 a Deportivu Merlo.

Subcampeonatu de la Copa Arxentina 2013/2014 editar

El Tornéu de Transición 2014 del fútbol arxentino marcó la irregularidá que Rosario Central venía teniendo dende los últimos tiempos. Ye por eso que Miguel Ángel Russo optó por dos oxetivos para dicha temporada: llograr la tercer victoria consecutiva[111] ante l'eternu rival Newell's Old Boys (fechu que finalmente asocedió'l 19 d'ochobre de 2014 por 2 a 0),[112] y como oxetivu principal la Copa Arxentina 2013/14. Asina, los empobinaos por Miguel Russo ganaron n'instancia de 16vos. de final, el 26 de xunetu de 2014 a Mocedá Xunida de San Luis por 3 a 1, nel estadiu d'Instituto Córdoba, con goles de Franco Niell, Jonás Aguirre y Sebastián Abreu, señalando'l descuentu pa Mocedá Emanuel Reynoso.[113]

En 8vos. de final, Central enfrentó al Club Atlético Tigre el 24 de setiembre de 2014, nuevamente na ciudá de Córdoba. Nesta ocasión, l'uruguayu Sebastián Abreu volvió convertir, siendo este l'únicu gol del partíu que-y facer# posible a los canalles participar de los cuartos de final de la copa.[114]

En dicha instancia, los conducíos por Miguel Ángel Russo tuvieron de sortear a River Plate pa faese un llugar nes semifinales del certame federal. El duelu apostar nel Estadiu San Juan del Bicentenariu, el 9 d'ochobre de 2014, y definióse por tiros dende'l puntu del penalti, yá que nos 90 minutos nengunu pudo convertir goles. Na tanda de penaltis, el conxuntu auriazul imponer por 5 a 4. Tolos espatexadores convirtieron, a esceición del riverplatense Bruno Urribarri, que la so execución foi retenida por Mauricio Caranta. Al ser este l'últimu tiru perteneciente a River Plate de la serie de 5, dexó'l pase de Central a la Semifinal col aciertu del postreru penalti, executáu por Sebastián Abreu.[115]

La semifinal de la copa volvió atopar a Rosario Central nel estadiu del Bicentenariu, en San Juan, el 19 de payares de 2014, esta vegada pa enfrentar al Argentinos Juniors de Juan Román Riquelme. Nesta ocasión, los rosarinos «espacharon» al so rival con un contundente 5 a 0. Les anotaciones fueron de Sebastián Abreu, Franco Niell, Alejandro Donatti, Javier Correa y Hernán Fabián Encina.[116] La victoria ensin atenuantes fixo posible a Rosario Central xugar una final por un campeonatu oficial depués de 16 años. Naquella ocasión, los rosarinos cayeren derrotaos ante Santos de Brasil, nel partíu decisivu de la Copa Conmebol 1998.[117] Pa esta final, más de 20 000 hinches canalles acompañaron al equipu a la ciudá de San Juan, distante a unos 1000 km de la ciudá de Rosario.[118][119]

La final apostóse'l 26 de payares de 2014 nel Estadiu San Juan del Bicentenariu y esta vegada ye rival foi'l Club Atlético Huracán. Finalmente, «El Globo» de Parque Patricios quedar cola copa en ganando 5 a 4 na tanda de penaltis depués d'un 0 a 0 ensin grandes ocasiones de gol pa nengún de los dos bandos mientres los 90 minutos. Los tiros marrados fueron per parte de Paulo Ferrari (esviáu), Mauricio Caranta (conteníu por Marcos Díaz) y Hernán Fabián Encina tamién atayáu pol arqueru.[120]

Bona campaña en 2015 y finalista nuevamente de la Copa Arxentina editar

El 15 d'avientu del 2014 el “Chacho” Eduardo Coudet foi oficializáu pola dirigencia de Rosario Central como'l direutor téunicu de la entidá rosarina polos próximos dos años. Nel so primer añu como entrenador, Coudet llevó a Central a realizar una bien bona campaña tantu nel tornéu llocal como na Copa Arxentina, rematando nel tercer allugamientu del Campeonatu 2015, onde l'equipu auriazul collechó 16 victories, 11 empates y solo 3 derrotes. Amás, clasificó al equipu pa la Copa Libertadores 2016.

Na Copa Arxentina 2014-15, Central llegó a la final y foi subcampeón per segundu añu consecutivu. En primer fase elimió a Deportivu Riestra, al que venció 3 a 1. En 16vos. de final dexó nel camín a River Plate, a quien ganó por 2 a 0 nel Estadiu San Juan del Bicentenariu. N'octavos de final, superó a Ferro Carril Oeste en definición por penaltis, depués d'igualar 0 a 0 nos 90 minutos de xuegu. Darréu, en cuartos de final el conxuntu canalla ganólu a Estudiantes de La Plata por 2 a 1, ente qu'en semifinales venció a Racing Club d'Avellaneda por 1 a 0. Na final de la Copa, cayó 2 a 0 ante Boca Juniors nun polémicu partíu signado polos gruesos errores arbitrales del xuez Diego Ceballos y del so asistente Marcelo Aumente que beneficiaron al ganador.[121][122][123][124][125][126][127] Nel primer tiempu l'árbitru (a instancies del xuez de llinia) anuló un gol al conxuntu rosarino por una polémica posición adelantrada, ente que mientres el segundu tiempu del partíu, produciéronse dos situaciones determinantes que-y daríen la copa al club xeneize: al empiezu de la segunda metá, Ceballos cobró un penalti por una falta cometida fora del área, y sobre el final del partíu'l xuez (a instancies del so asistente Aumente) convalidó un gol en posición adelantrada d'Andrés Chávez, con un resultáu final de 2 a 0 en favor de Boca Juniors.[128] El duelu dio'l 4 de payares de 2015, nel estadiu Mario Alberto Kempes de la ciudá de Córdoba.

Campeón provincial per primer vegada en 2017 editar

N'abril de 2016 la Federación Santafesina de Fútbol, entidá que nuclea a toles Lligues y Asociaciones de fútbol de la Provincia de Santa Fe, decidió crear -en xunto col Gobiernu de Santa Fe- una copa onde tean representaos tolos equipos provinciales de toles Lligues, inclusive los que participen de la Primer División de l'Asociación del Fútbol Arxentino.[129][130] Asina, surdió'l tornéu oficial de primer división a nivel rexonal denomináu Copa Santa Fe[131][132] nel cual el club ganador del tornéu coronar col títulu de "Campeón Provincial".[129]

Na edición de 2016, el conxuntu auriazul avanzó hasta cuartos de final. Pa la edición de 2017, Rosario Central decidió encarar el tornéu con un equipu alternativu, compuestu por xugadores de la divisional reserva, y empobinaos por Leonardo Fernández, DT de la reserva tamién. N'octavos de final, Central ganó claramente a Alianza Sport (equipu de l'Asociación Rosarina de Fútbol) por 4 a 0, con dos goles d'Ijiel Protti, unu de Diego Becker y otru de Joaquín Pereyra.[133]

Na serie de cuartos de final, veníase Unión de Santa Fe, conxuntu de primer División, que ponía a tolos sos titulares pa dicha llave. Na ida, apostada nel Estadiu Xigante de Arroyito, Central ganó 2 a 0, con tantos de Rodrigo Migone y de Fernando Alarcón.[134] Nel duelu de vuelta, apostáu nel Estadiu 15 d'Abril los xuveniles canalles sorprendieron y volvieron ganar a los tatengues, esta vegada por 1 a 0 con gol d'Ijiel Protti nel primer tiempu.[135]

En semifinales venía al Xigante de Arroyito el Atlético San Jorge, club que militaba nel Tornéu Federal B. La llave foi resuelta con facilidá per Rosario Central, quien venció 5 a 2 con dos tantos de Ijiel Protti, unu d'Agustín Coscia, otru de Palavecino y el postreru de Becker.[136]

Na final, el conxuntu de Arroyito tuvo d'enfrentar a Atlético Rafaela, club que nesos momentos militaba na Primer B Nacional lugeo del so descensu dende la Primera en mayu d'esi añu. Nel duelu d'ida, apostáu nel Estadiu Nuevu Monumental de Rafaela, los empobinaos por Leo Fernández impunxéronse 1 a 0 por sobre "la Crema", con un gol agónicu d'Agustín Coscia.[137] Na revancha, apostada'l 20 d'ochobre ante gran cantidá de públicu que sofitó al equipu de xuveniles, Rosario Central igualó 2 a 2 contra Atlético nel Xigante de Arroyito. Coscia y Diego Becker fueron los autores de los tantos y viose una gran actuación del arqueru Jeremías Ledesma. Col empate (y un marcador global de 3 a 2 na serie) el club de Arroyito consagróse campeón provincial per primer vegada na so historia.[138][139][140]

Participación internacional editar

Al 2016, Rosario Central tien 21 participaciones internacionales oficiales. Cuenta con un récor que caltuvo hasta 2005 onde nun perdiera nel so estadiu nengún partíu contra un equipu d'otru país, atropando un invictu de 41 alcuentros, con 31 trunfos y 10 empates.[141] El mesmu cortóse contra SC Internacional de Brasil, pola Copa Suramericana 2005, al cayer por 1:0.

Los auriazules tuvieron presentes en 10 ediciones de la Copa Libertadores d'América, siendo'l séptimu, en númberu de participaciones en dichu tornéu.[142] Vale amestar que na tabla acumulada de puntos d'esti certame, los auriazules ocupen el sestu puestu ente los equipos arxentinos.

Por torneos internacionales, enfrentar al so clásicu rival en dos competiciones, esaniciándolo nos dos oportunidaes. En total, sobre 5 alcuentros, Central ganó 2 y empató los 3 restantes, calteniendo l'invictu por torneos internacionales sobre los Malatos.

Ranking de clubes de Conmebol editar

Rosario Central, con 224 puntos, allugar na 8º posición del ranking históricu de clubes arxentinos de la Confederación Suramericana de Fútbol.[143] Esto convertir nel meyor equipu del interior allugáu en dicha tabla.

El clásicu rosarino editar

Actualizáu al Campeonatu de primer División 2016-17.

El Clásicu Rosarino, la rivalidá ente Rosario Central y Newell's, cuenta con una rica trayeutoria, qu'empezó l'añu 1905 cuando s'enfrentaron per primer vegada na historia, con victoria de los rojinegros por 1 a 0. A lo llargo de la historia, realizáronse decenes d'estos alcuentros tomando distintes instancies como: Lliga Rosarina de Fútbol, Asociación Rosarina de Fútbol, torneos nacionales d'AFA, copes nacionales ya internacionales de CONMEBOL, y alcuentros amistosos.

 
El gol de palombina d'Aldo Pedro Poy ante Newell´s na semifinal del Nacional de 1971 ye unu de los más recordaos pola parcialidá canalla.

Nun esiste un rexistru oficial sobre'l total de los clásicos a lo llargo de los más de 100 años d'enfrentamientos, polo que ye habitual atopar distintes fontes qu'intenten reflexar les instancies d'encruz. Una fonte qu'intenta arrexuntar la totalidá de los mesmos ye'l sitiu web Fútbol de Rosario, que n'avientu de 2007 fixo un recuentu históricu del clásicu, dende 1905 hasta aquel 2007.[144] El mesmu arrexunta tantu los alcuentros oficiales (tantu locales, como nacionales ya internacionales), como los amistosos, ya inclúi tamién los alcuentros de divisiones inferiores.

Dos fuentes qu'intenten arrexuntar la totalidá de los resultaos son dos publicaciones del Diariu La Capital, una del añu 2007, y la otra de 2008.[145][146]

Otra fonte qu'intenta arrexuntar los mesmos ye la del sitio web Promiedos.com,[147] onde detalla solo los clásicos oficiales apostaos en Primer División dende l'empiezu de los torneos nacionales d'AFA (1939 hasta'l día de güei) pero nun inclúi los referíos a copes nacionales de AFA nin a los pertenecientes a copes internacionales oficiales de CONMEBOL.

Al día de güei Central aventaya por unu a Newell´s (10 a 9) tocantes a la suma total de títulos nacionales ya internacionales oficiales en tola historia.[148] Los auriazules de Arroyito tienen 4 Lligues de Primer división, 5 Copes nacionales oficiales de AFA, y 1 copa internacional oficial entamada pola Confederación Suramericana de Fútbol.Pela so parte, los rojinegros del Parque de la Independencia cunten con 6 Lligues de primer división, y 3 Copes nacionales oficiales de AFA. A 2017, Rosario Central lleva la delantrera nel historial del clásicu.

Estadístiques editar

Arrexuntando los datos publicaos en Historia n'Azul y Mariellu, suplementu editáu pol Diariu La Capital de Rosario en 2010 (y que tien el so axugu en Historia en Colloráu y Negru), que'l so autor ye'l reconocíu estadígrafo del fútbol rosarino Carlos Durhand, cola collaboración de Javier Parenti y Víctor Khury, esprender los siguientes númberos[149] (incorpórense los resultaos de los partíos posteriores a 2010):

Motivu ED GRC Y GNOB
Alcuentros oficiales de la era amateur de Lliga Rosarina de Fútbol (1905-1930) 55 (*) 21 12 22
Alcuentros oficiales de la era profesional de Asoc. Rosarina de Fútbol (1931-1938) 25 10 7 8
Alcuentros oficiales de la Federación Santafesina de Fútbol (2016-presente) 2 2
Alcuentros oficiales de torneos nacionales d'AFA (1939-presente) 178 (**) 56 75 45
Alcuentros oficiales internacionales de CONMEBOL - FIFA (1960-presente) 5 2 3 0
SUBTOTAL D'ALCUENTROS OFICIALES 265 (*) y (**) 89 99 75
Alcuentros amistosos (1912-presente) 70[150] 23 19 28
Totales d'alcuentros oficiales y amistosos 335 (*) y (**) 112 118 103
ED: alcuentros apostaos
GRC: ganador Rosario Central
GNOB: ganador Newell's Old Boys
Y: empate

(*) Dientro del total inclúyense 4 alcuentros apostaos pola Copa Pinasco de 1905 y 1906 que correspuenden a partíos de Segunda división rosarina,[151][152][153][154][155][156] yá que ente l'añu 1900 y 1907, los clubes Atlético del Rosario y Rosario Central participaben del Tornéu o Copa Competencia contra clubes de Buenos Aires y Uruguái, siendo esta la so primer división. La LRF decidió nuna de les sos primeres xuntes que de la Copa Pinasco nun podríen participar aqulos xugadores que tuvieren apostáu la Copa Competencia” qu'entamaba l'Asociación Arxentina de Fútbol, lo cual menguó les chances de Central, que participaba col so primer equipu nesta copa nacional y tenía de poner al so segundu equipu na Copa Pinasco.[157]

(**) L'AFA diolos 2 alcuentros perdíos a dambos, por cuenta d'incidentes.

Títulos oficiales editar

*Actualizáu hasta ochobre de 2017

La paridá nesti clásicu ye tan bultable qu'a lo llargo de la historia Rosario Central aventaya por solu 5 títulos a Newell's Old Boys (29 a 24). Hai qu'esclariar, qu'hai 3 títulos de Rosario Central, que pertenecen a la Federación Rosarina (1913) y a l'Asociación Amateurs (1920 y 1921), que fueron 2 lligues disidentes a la Lliga Rosarina de Fútbol, pero esos títulos son oficiales, yá que cunten col aval de la AFA. Tanto la Federación Rosarina de Football como l'Asociación Amateurs de Football de Rosario son Lligues ensin oficializar pola Asociación Rosarina de Fútbol, pero son reconocíes pola AFA, yá que les instituciones disidentes de Rosario taben afiliaes a asociaciones que la mesma entidá madre reconoz como les sos antecesores: la Federación Arxentina de Football per un sitiu, y l'Asociación Amateurs Arxentina de Football, pol otru.

Amás, nun se tienen en cuenta los títulos de la Copa Santiago Pinasco de los años 1905 y 1906, por ser consideraos de Segunda división.[18][19][20][21][22][23] Tampoco se tien en cuenta'l Tornéu Apertura 1990 llográu por Newell's Old Boys, yá que este foi un tornéu clasificatorio p'apostar una final añal de la temporada 1990/91 ente'l vencedor de l'Apertura 1990 versus el de la Clausura 1991. A esta tema (qu'habría un únicu campeón na temporada), la AFA haber pautado dende antes del entamu de l'Apertura 1990, poro, el máximu organismu rector del fútbol arxentino nun-y dio'l retulo de campeón a Newell's pol Apertura d'aquel añu.[158]

Asina, en total, al día de güei los canalles tienen 29 llogros oficiales de primera, ente que los rojinegros cunten con 24. De siguío se listan los torneos y la cantidá de llogros oficiales de dambos equipos rosarinos:

Tornéu Títulos de Rosario Central Títulos de Newell's Old Boys
Lliga Rosarina - Federación Rosarina - Asoc. Amateurs - Asociación Rosarina de primer División (1907-1938) 15 13
Copes locales oficiales de la L.R.F. y de l'A.R.F.: Copa Estímulu (1922, 1925, 1931 y 1933), Tornéu Preparación (1934-1936)-Tornéu Ivancich (1937-1938) 3 2
Copa Santa Fe (2016-presente) 1 0
Total de títulos rexonales oficiales de primer división 19 15
Copes Nacionales oficiales de AFA (1893-presente) 5 3
Primer División d'Arxentina (1939-presente) 4 6
Total de títulos nacionales oficiales de primer división 9 9
Torneos Internacionales oficiales de CONMEBOL-FIFA (1960-presente) 1 0
Totales finales de Títulos oficiales de primer división 29 24

Presidentes editar

 
Víctor Vesco gobernó mientres 31 años a Rosario Central, y el club ganó 5 títulos oficiales mientres el so mandatu.

El primer presidente y fundador del club foi l'escocés Colin Calder. De magar, delles fueron les persones que tuvieron la responsabilidá d'ocupar esi llugar. Munchos d'ellos, apurrieron por que esta entidá fuera creciendo col pasu de los años.

El presidente que más años gobernó nel club (al 2016) ye Víctor Vesco, con 31 años (1970-1992 y 1994-2003) al frente del club, siendo siempres reelecto pol votu popular de los socios de Rosario Central. Foi mientres les etapes de Víctor Vesco al mandu del club cuando los auriazules llograron cada unu de los títulos oficiales que'l club ostenta de l'Asociación del Fútbol Arxentino y de la Confederación Suramericana de Fútbol na era profesional (1939-presente).

Tamién se destacar los dos mandatos de Federico Flynn, mientres los cualos Central aumentó considerablemente'l so patrimoniu y adquirió terrenes ya infraestructura, amás d'algamar -depués de la inauguración del balneariu-, un númberu de cuasi 43 000 socios.

La mayor cantidá d'asociaos que'l club tuvo dar a empiezos de la década de 1970, cuando llegó a tener cerca de 75 000, incluyendo asociaos y los sos familiares.[73]

  • 1923/1931: Federico Flynn
  • 1932/1933: Rafael J. Babbini
  • 1934/1935: Federico Flynn
  • 1936/1938: Juan T. Louhau
  • 1939: José Valenti
  • 1939: Adolfo Boglione
  • 1939: Luis C. De Mattía
  • 1940/1941: José B. Quintana
  • 1941: José D. Imhoff
  • 1942': Agustín Rodríguez Araya
  • 1943/1944: José Y. Celoria
  • 1944/1946: Roberto Monserrat
  • 1946/1948: Adolfo Boglione
  • 1949: Ernesto Arias Sanz
  • 1949/1950: Abel Montes

Afición editar

 
Enchida de Rosario Central esplegando una bandera xigante.

Enchida, según la so propia definición, ye'l términu utilizáu pa referise al grupu entamáu d'aficionaos a un deporte y parciales d'un equipu, que la so actuación carauterizar pol usu de cantaraes d'aliendu.[159] La enchida de Rosario Central ye considerada según dellos estudios como una de les más significatives d'Arxentina. Sicasí, al igual que la gran mayoría de los equipos del fútbol arxentino, Rosario Central cuenta nel so grupu de simpatizantes cola presencia de barrabravas, denomada "Los Guerreros". Nel añu 2006 el Diariu Clarín publicó un informe nel cual asitiaba a los barrabravas de Rosario Central ente los más violentos d'Arxentina, xunto colos de Boca Juniors, River Plate y Newell´s Old Boys.[160]

El Diariu Olé publicó'l pasáu 5 de xineru de 2008 un recién estudiu realizáu pola revista inglesa "UK Football". El mesmu, publicó un ranking coles 50 enchíes más vibrantes del mundu. Los resultaos fueron los siguientes: como primer, figura la enchida del AC Milan, depués la del Real Madrid, y tercer la del Galatasaray de Turquía. Ente les arxentines apaez como primer la de Rosario Central nel puestu 14, pola cantidá de ritos, himnos y caravanes. Segunda la de River Plate nel puestu 20, tercera apaez la enchida de Boca Juniors nel 23, y cuarta la de Racing Club nel llugar númberu 48.[161]

En xunetu de 2014, la consultora brasilana Pluri realizó un ranking de los 60 clubes que más públicu llevaron a los estadios como llocal en tol continente americanu na temporada 2013/14. Rosario Central allugar nel 6º llugar (y 3º n'Arxentina), con un permediu de 38.900 persones per partíu como llocal, algamando una ocupación permediu del 86% del so estadiu. Solo foi superáu por River Plate, América de Méxicu, Seattle Sounders, Boca Juniors, y Tigres de Méxicu nesi orde.[162][163]

Esta enchida, considerada masiva, fiel ya incondicional, cuenta con ciertos rituales propios, como'l Llanzamientu de Toalla», los díes 23 de payares en reconocencia al partíu que Rosario Central imponer al so rival por 4 a 0 y esti dar por termináu a los 11 minutos del segundu tiempu por inferioridá numbérica de Newell's. Otra fecha importante ye'l conocíu como'l Día del Amigu Canalla», que ye'l 19 de xunetu, fecha de fallecimientu de Roberto Fontanarrosa, «El maratón Canalla» (realizar a fines de cada añu dende 2008) y el más importante, el festexu de la Palombina de Poy, que se festexa tolos 19 d'avientu en distintes ciudaes del mundu, alzóse un pidimientu por que ente al llibru Guiness como'l gol más festexáu de la historia.

Encuestes a nivel nacional editar

 
Enchida de Rosario Central recibiendo al equipu.

Según una encuesta realizada na Arxentina pola Consultora Xe en marzu de 2012, alluga a Rosario Central como la 6ª enchida nel país tocantes a cantidá de simpatizantes refierse.[164] N'otra encuesta realizada enantes pola mesma consultora ente los meses de setiembre y ochobre de 2009, Rosario Central figura nel sestu puestu de mayor cantidá de hinches nel país.[165] Según l'estudiu, la enchida de Central ta allugada -col 1,8 % de los adherentes- detrás de les de Boca Juniors (40,6 %), River Plate (32,4 %), Independiente (5,4 %), Racing Club (4,3 %) y San Lorenzo de Almagro (3,8 %), siendo'l club con más simpatizantes del Interior del país,[3] y el terceru (detrás de Boca y River) na Rexón Centro del territoriu arxentín, que inclúi a les provincies de Santa Fe, Entre Ríos, Córdoba y Buenos Aires.[166]

Según otra encuesta realizada tamién por esta mesma consultora (Xe) nel mes de marzu de 2006, Rosario Central yá figuraba tamién nel sestu puestu de mayor cantidá de hinches na Arxentina.[167] Según l'estudiu, la enchida de Central yá taba allugada sesta, col 1,7 % de los adherentes.[168]

Otru sondéu similar a nivel nacional foi realizáu pola Consultora Ipsos nel mes d'ochobre de 2005. El mesmu, alluga a los canalles -col 4 % de los adherentes de l'Arxentina- como la quinta enchida nel país, inclusive per delantre de Racing Club.[169]

Otres encuestes, como la realizada pola consultora Entrepreneur pa la revista El Gráficu del 11 de setiembre de 1998,[170] alluguen a Rosario Central -similar a la encuesta de Xe- na sesta posición tocantes a la cantidá de simpatizantes na Arxentina, col 3,2 % de los adherentes. Nel siguiente orde: Boca, River, Independiente, San Lorenzo, Racing, Rosario Central.

Una encuesta realizada na edición del domingu 27 d'agostu de 1995 pola Revista «Viva» (complemento dominical del diariu Clarín), tamién pon -col 4,9 %- al club de Arroyito nel quintu puestu en cantidá d'hinches; per delantre de Racing y Newell's.[171]

En cuanto al permediu de cantidá de simpatizantes en tol país, según una encuesta realizada pol diariu Clarín en 2009, pal concursu El Gran DT, sobre más de 2 000 000 de casos:[172]

  1. (43 765) Rosario Central ye'l sestu.
  2. (38 193) Estudiantes de La Plata ye'l séptimu.
  3. (36 424) Newell's Old Boys ye l'octavu.
  4. (28 168) Vélez Sarsfield ye'l décimu.
  5. (16 154) Huracán ye'l docenu.

Un sondéu producíu pol matutín porteño Clarín mientres 2010 pol Bicentenariu arxentín, alluga a Central nel sestu puestu ente los «más populares del país». L'estudiu, amuesa la cantidá d'hinches de cada club por cada 100 persones, refundiando que Rosario Central tendría 3 hinches por cada 100, siendo solu superáu per Boca Juniors (40), River Plate (33), Independiente (5), San Lorenzo (4), y Racing Club (4).[173]

El 8 d'ochobre de 2014 la empresa Fútbol Pa Toos, tresmisora de los partíos de primer división de l'Arxentina, dio a conocer el ranking d'hinches por equipos que surdía d'aquellos que baxaren l'aplicación del programa. La mesma daba a Rosario Central nel sestu allugamientu por detrás de Boca Juniors, River Plate, Independiente, Racing Club y San Lorenzo de Almagro. Sobre un total de cuasi 300 mil usuarios, 5248 declararon ser hinches de Rosario Central, averando'l 1,8 % del total nacional.[174][175]

Ente xineru y fines de marzu de 2015 la páxina web de TyC Sports realizó un Censu Nacional d'Hinches». Cola participación de cuasi 250 mil usuarios que votaron, Rosario Central allugóse 3º nel país (con un 9,94 % de los votos), solo siendo superáu per Boca Juniors y por River Plate, nesi orde.[176]

Encuestes a nivel llocal editar

La encuesta realizada pola Consultora Mansilla en payares de 1994, alluga a Central como'l club con más hinches na Ciudá de Rosario[177] con un 45% de los simpatizantes.

Na encuesta de la Consultora Entrepreneur fecha pa la revista El Gráficu de setiembre de 1998, Rosario Central vuelve figurar en primer llugar n'adhesión d'hinches na ciudá con un 40% de les preferencies contra un 35% del segundu allugáu.[170]

De la mesma, la encuesta realizada pola Consultora Ipsos, d'ochobre de 2005, revela que Rosario Central ye'l club con más hinches na ciudá, teniendo'l 42% de les preferencies, sacándo-y 15 puntos al segundu.[169]

Otra encuesta realizada pola Secretaría de Medios de la Nación, n'avientu de 2006, indica que Central tien el 33,7% d'adhesión en Rosario, ente que'l so rival de tola vida llega al 18%.[178]

Himnu editar

La Marcha Oficial del Club Atlético Rosario Central foi escrita'l 29 d'abril de 1945 por Laerte Carroli, siendo esti autor de la so lletra y música orixinal.

Himnu del Club Atlético Rosario Central[179]

Te aplaude y te saluda jubilosa
la enchida deportiva que te almira.
Campeón de cien jornada victorioses
valiente trunfador qu'arguyu inspira
El símbolu auriazul de la to divisa
enciéndese y resplande como'l sol
cada vez que la cancha se electriza,
al españar de la victoria en "GOL".

Rosario Central
forxador de campeones.
Con Rosario Central
cimblen los corazones
Corazones rosarinos que te aclamen
y que les tos glories entusiasmo engafen.
Otru gol de Central
robla la victoria
y el lloréu triunfal
reverdez na so historia
esa historia jalonada de coraxe
de fazañes ensin par
la gloria eternal de Rosario Central.

Honrosos paladines del deporte,
atletes invencibles na lid,
Impávidos lluchái ensin que vos importe
la talla del rival fuerte y viril.
Que nunca empalidezcan los tos blasones,
que siempres rellume'l símbolu triunfal.
Enriba pos, campeones de campeones!
a la gloria del fútbol nacional.

El 15 de mayu de 1945 la marcha foi grabada por catorce músicos y un cantor empobinaos pol maestru Héctor Lagna Fietta nos estudios Odeón de Buenos Aires. La base musical de la marcha ye una tarantela, lo que-y da la fuercia que tien al cantala.[180]

Col pasu de los años distintos artistes crearon les sos propies versiones:

  • Juan Carlos Baglietto realizó una versión más moderna, utilizando preseos musicales que nun taben na so versión orixinal (por casu la batería y la guitarra llétrica).[181]
  • La Desafranada (una banda rosarina dedicada puramente a Rosario Central) fixo'l so propiu cover y afixo el cantar al rock.
  • Esiste una marcha instrumental afecha al xéneru bossa nova fecha por Marcelo Stenta y Quique Pesoa.
  • Nel 2009 la Buenos Aires Tartan Army realizó una versión instrumental con gaites y tambores.
  • La banda rosarina Trident realizó una versión de heavy metal.[182]
  • Esiste una versión punk del músicu rosarino Pablo García.[183]
  • Vilma Palma y Vampiros grabó una versión pop.
  • Antonio Agri tocó una versión col so violín nuna presentación en direuto nuna cena de la filial canalla en Córdoba.
  • Enrique Llopis grabó tamién una versión; cabo destacar que ye sobrín de Laerte Carroli; acompañar con pianu Jorge Cánepa.

Esistieron otres marches enantes a la de Carroli. La más conocida ye la de Pedro Porta, compuesta en 1920 y intitulada Himnu al Club Atlético Rosario Central. Afacer a la música Tipperary.[184] Equí un fragmentu de la lletra:

Fragmentu del Antiguu Himnu al Club Atlético Rosario Central (por Pedro Porta)

Los colores azul y oru
son del vieyu club Central
y pollos siempres lluchamos
pa vencer el nuesu rival.
Y si perdemos o trunfamos
¡Vivo Rosario Central!
nun vamos perder el gran ciñu
que tenemos por Central
porque nél dende bien neños
empezamos a xugar.
Pensamos siempres en ser xuníos
que la victoria va llegar
y si somos tamién vencíos
vivamos siempres al club Central
siempres, siempres igual ...

Uniforme editar

  • Uniforme titular: Camiseta a rayes verticales marielles y azules, pantalón azul y medies azules.
  • Uniforme alternativu: Camiseta blanca, con dos grandes cuadros azules, pantalón y medies blanques.

En 1889, los colores qu'escoyeron nun principiu pa identificar a los xugadores fueron el blancu y colloráu. Delles versiones indiquen que la camiseta yera metá colorada y metá blanca, ente que tamién se diz que yera blanca y colorada a cuadros.[185] En 1903 los colores fueron sustituyíos pol blancu y azul, dispuestos en dos grandes cuadros asitiaos en dambes metaes de la camisa. Finalmente en 1904 escoyéronse los colores azul y mariellu, y en 1911 o 1912 implementáronse les rayes verticales que fueron usaos hasta'l día de güei.

1889
1903
1904 - Presente

Últimos diseños editar

  • 2017
[[Archivu:Kit_shorts_Boca Juniors


2016-17 Uniforme Suplente.png]]
[[Archivu:Kit_socks_Boca Juniors 2016 Uniforme Suplente.png|top|alt=]]
  • 2016
[[Archivu:Kit_socks_Boca Juniors 2014-15 Uniforme Suplente.png|top|alt=]]
  • 2015
[[Archivu:Kit_socks_Boca Juniors 2014-15 Uniforme Suplente.png|top|alt=]]
  • 2013/14
  • 2012/13
  • 2011/12
  • 2010/11
  • Otres
1998-2000
1995-1998

Indumentaria y patrocinador editar

Dende 2015, la indumentaria de Rosario Central ye provista pola empresa Nike, quien brinda dende l'uniforme deportivu hasta la ropa extra-deportiva. De la mesma, la casaca ye patrocinada pola empresa Bancu Municipal dende agostu de 2014.

Indumentaria
Periodu Logo Provisor
1977-1982     Adidas
1983-1992     Topper
1992-1993     Uhlsport
1993-1995     Penalty
1995-1998   Le Coq Sportif
1998-2000     Umbro
2000-2006   Puma
2006-2009     Kappa
2009-2012   Puma
2012-2014     Olympikus
2015-2018     Nike[186]
[187]
Patrocinador
Periodu Logo Patrocinador
1985-1992     Zanella
1992-1998     Xeneral Paz Seguros
1998-2001     Cablehogar
2002-2005     Transatlántica
2005-2009     Paladini
2009-2011     Ciudá Ribera
2011-2014     Ingeconser
2014-2017     Bancu Municipal
2018-presente     TCL
Patrocinador Secundariu
Periodu Logo Patrocinador
1998-2000     Diariu La Capital
2000-2001     Chevallier
2007-2009     Tersuave
2009-2015     Empresa Arxentina
2010-presente     Sinteplast
2013-presente     Autocredito
2016-2017     Tarxeta Canalla

Estadiu editar

 
L'Estadiu Xigante de Arroyito, propiedá de Rosario Central, ye l'únicu Mundialista de Mayores de la Provincia de Santa Fe.

El club camudóse delles vegaes de cancha dende la so fundación. Ente 1903 y 1918 xugó nun estadiu denomináu Villa Sanguinetti, o Estadiu del Encruz, nome que recibía por tar sobre'l Encruz Alberdi. Ente 1919 y 1925 facer nel estadiu llamáu Parada Castellanos, allugáu a solo unes cortes del anterior. Mientres gran parte de 1926 (hasta construyir la so nueva cancha nel barriu de Arroyito) fixo les vegaes de llocal nel estadiu del Club Bolsa de Comerciu. Finalmente, en payares de 1926 empezó a utilizar l'estadiu que venía construyendo nos terrenes onde s'atopa na actualidá.

A partir de 1978, el so escenariu deportivu recibe la denominación d'Estadiu Xigante de Arroyito. Foi inauguráu oficialmente'l 14 de payares de 1926,[188][189] y asítiase nel Boulevard Avellaneda, ente l'Avenida Xénova y Paséu Riberanu (a veres del Ríu Paraná). Les dimensiones del so terrén de xuegu son de 105 x 70 metros, y al traviés de numberoses reformes, llogró algamar l'actual capacidá de 41.465 espectadores.

Foi sede de la Copa Mundial de Fútbol de 1978 y de la Copa América 1987, siendo al 2014, l'únicu estadiu de la Provincia de Santa Fe nel que s'apostaron alcuentros tantu de Copa Mundial de Fútbol de Mayores, y Eliminatories Suramericanes.

Por pidíu del ex-entrenador de la selección Arxentina de Fútbol, Diego Maradona, quien adució que nel Estadiu de Central siéntese muncho más l'aliendu del públicu,[190] la cancha de Rosario Central recibió'l 5 de setiembre a la Seleición de Brasil pol marcu de les Eliminatories Suramericanes pa la Copa Mundial de Fútbol de 2010. Por cuenta de esti choque, fixéronse delles obres de remodelación del estadiu. El 29 de xunetu d'esi añu, empezar a desinstalar el vieyu tableru electrónicu del Mundial de 1978, pa reemplazalo por unu d'última xeneración unu de los meyores de Llatinoamérica.[191]

Instalaciones editar

 
L'Estadiu Regueru Secu, propiedá de Rosario Central dende xunu de 2008.

Les Instalaciones del Club Atlético Rosario Central inclúin, amás del Estadiu Xigante de Arroyito, los siguientes ambientes deportivos:

  • Predio de Regueru Secu: sobre mediaos de xunu de 2008 Rosario Central mercó'l predio que pertenecía al Club Real Regueru Secu, distante a 30 km de la ciudá de Rosario. El monto de la operación rondó los 16 millones de pesos arxentinos, anque'l pagu foi financiáu en cuotes. El predio, cuenta con 28 hectárees, un hotel de 4 estrelles con 17 habitaciones con toles comodidaes, una sede, cuatro piscines en cascada, un estadiu de nivel de primer división con capacidá p'alredor de 20.000 espectadores,[192] y delles canches alternatives. Nel predio xeneralmente practica'l plantel profesional de primer división. De la mesma, l'hotel sirve como puntu de concentración del plantel previu a los alcuentros que Central disputa como llocal.
  • Ciudá Deportiva de Granaderu Baigorria: tratar d'un predio de 14 hectárees, arboláu, con piscina de natación y salida al Ríu Paraná, na vecina llocalidá de Granaderu Baigorria. Cuenta amás, con un hotel que sirve a manera de concentración de los xugadores previu a dellos partíos. Amás, la "Ciudá Deportiva" tien diverses canches de fútbol, nes cualos entrénase en determinaes ocasiones el plantel profesional, y nes que s'apuesten los alcuentros de divisiones inferiores cuando'l club fai de llocal.[193]
  • Subsede Encruz Alberdi: micro-estadiu con pisu de parqué allugáu en cercaníes del encruz de víes denomináu "Encruz Alberdi" y a poques cortes de la Estación Terminal de Ómnibus, nel macrocentro de la ciudá. Ellí, prauticar diverses actividaes como'l futsal (el club participa de la Primer División de AFA), basquetbol, patín y voleibol, ente otros.[193]
  • See social: allugada en plenu centru de la ciudá, realícense tolos distintos trámites alministrativos de los asociaos al club.[193]
  • Subsede Cristalería: allugáu nel barriu rosarino de Cristalería, nel noroeste de la ciudá. Nel mesmu, tienen participación los mozos de les Divisiones Inferiores de l'Asociación Rosarina de Fútbol, ente otres actividaes.[193]
  • Subsede Británica: en Boulevard Oroño 49 bis atópase la sede del ex-Club Británica, güei perteneciente a Rosario Central. La recuperación del inmueble foi llevada a cabu en gran parte pola "Secretaría de Cultura" del club, y l'apurra d'un grupu de hinches y socios centralistes. N'agostu de 2013 inaugurar nesa Subsede un restorán típicu sobre Rosario Central, con accesu esclusivu pa hinches del club de Arroyito.[194] Amás, ta proyeutada la construcción d'un muséu canalla particular.
  • Unión Río Paraná: atopar a poques cortes del so estadiu en plenu barriu Arroyito, en Juan B. Xusto 970. Esta Subsede acoveció nos sos entamos a distintes escueles de fútbol de la institución. Darréu, por decisión de les autoridaes que dirixíen al club, quedó nun estáu d'abandonu bastante grande. Tiempu dempués, un grupu d'asociaos y simpatizantes punxeron manes a la obra y ocupáronse d'esta subsede, y reinauguraron esti inmueble. Agora consta d'una remozada cancha de "fútbol 5" decoráu con imáxenes pintaes del folclor canalla, un salón de fiestes con meses de pool y de ping pong, y una galería con semeyes de cotejos recordaos de Central, baños, parrilleros, y una cancha qu'anguaño ta en desusu.[193]
  • Caribe Canalla: Asitiáu sobre la vera del ríu Paraná, más precisamente en frente del estadiu, el Caribe Canalla ye llugar d'alcuentru de los hinches de Rosario Central que deseyen esfrutar del sable, parrilles, canches de fútbol y vóley sobre'l sable y de l'agua del ríu. Los miércoles xeneralmente munchos canalles axuntar a cenar y entonar cantares de Rosario Central n'ensame. Arrodiáu per instalaciones pintaes d'azul y mariellu (en murales, palmeres, meses, bancos, arcos, etc.) y un gran mural que lleva imáxenes d'ídolos del club como Eduardo Coudet, Omar Palma, Ernesto "Che" Guevara, Alberto Olmedo, Roberto Fontanarrosa, Mario Kempes y l'inscripción "Caribe Canalla" col escudu de Rosario Central ente los dos pallabres. D'esti gran establecimientu non solo pueden esfrutar los socios, sinón tamién xente que nun tea afiliada al club y abone una entrada.
  • Puertu deportivu y guardería náutica: Con salida al Ríu Paraná, el Puertu deportivu y guardería náutica ta dirixíu a tou aquel sociu de Rosario Central que tenga una embarcación y deseye guardala ellí. L'arriendu, cuenta con descuentos pa socios del club.

== Datos del club otros usos|Estadístiques del Club Atlético Rosario Central|más información}}

Participación en Campeonatos y Copes de primer División Rosarina (1905-1930) editar

Campeonatos locales editar

     Campeón.     Subcampeón.     Tercer Llugar.

(*) Tiro Federal y Rosario Central dexaron la lliga por problemes cola so cúpùla a metá de Campeonatu y fundaron la Federación Rosarina de Football xunto a los clubes Sparta, Embarcadero Córdoba y Rosario y Brown de Santa Fe. Por tal motivu, la Copa Nicasio Vila de 1912 foi suspendida y nun terminó d'apostase.

(**) Participó del campeonatu de la Federación Rosarina de Football.

(***) Participó del campeonatu de l'Asociación Amateurs Rosarina de Football.

Copes locales editar

     Campeón.     Subcampeón.

Participación en campeonatos y copes de primer división de la ARF (1931-1938) editar

Campeonatos locales editar

     Campeón.     Subcampeón.     Tercer Llugar.

Copes locales editar

     Campeón.     Subcampeón.     Tercer Llugar.

Participación en copes rexonales provinciales de primer División (2016-presente) editar

Participación en Campeonatos Nacionales de AFA (1939-presente) editar

     Campeón.     Subcampeón.     Tercer Llugar.      Ascensu.      Descensu.

Participación en Copes Nacionales oficiales d'A.F.A. editar

En Copa Arxentina editar

Añu Ronda !width="33"|

PX

PG PE !width="33"|

PP

GF GC DG
Copa Arxentina 1969 Semifinal 8 5 1 2 17 9 +8
Copa Arxentina 1970 Cuartos de Final 6 3 2 1 8 7 +1
Copa Arxentina 2011/12 Cuartos de Final 4 2 2 0 5 3 +2
Copa Arxentina 2012/13 32vos de Final 1 0 0 1 1 2 -1
Copa Arxentina 2013/14 Subcampeón 5 3 2 0 9 1 +8
Copa Arxentina 2014/15 Subcampeón 6 4 1 1 8 4 +4
Copa Arxentina 2015/16 Subcampeón 6 4 1 1 12 7 +5
Copa Arxentina 2016/17 Semifinalista 5 4 1 0 7 3 +4
Total 7/7 36 21 9 6 60 33 +27

Participación en copes internacionales (1960-presente) editar