Heilongjiang lléase Jéilong-Chiáng (chinu simplificáu: 黑龙江, chinu tradicional: 黑龍江, pinyin: Hēilóngjiāngtrescripción antigua: Heilungkianga), ye una de les ventidós provincies que, xunto coles cinco rexones autónomes, cuatro conceyos y dos rexones alministratives especiales, conformen la República Popular China. La so capital ye Harbin.

Heilongjiang
Alministración
PaísBandera de la República Popular China República Popular China
ISO 3166-2 CN-HL
Tipu d'entidá Provincies de China
Capital Harbin
Cabezaleru/a del gobiernu Lu Hao
Nome oficial 黑龙江省 (zh-cn)
División
Xeografía
Coordenaes 48°N 129°E / 48°N 129°E / 48; 129
Superficie 454800 km²
Llenda con Mongolia Interior, Jilin, Krai de Primorie, Óblast d'Amur, Óblast Autónomu Hebréu y Jabárovsk (es) Traducir
Puntu más altu Datudingzi Shan (en) Traducir
Demografía
Población 31 850 088 hab. (1r payares 2020)
Densidá 70,03 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+08:00
Fundación 1954
hlj.gov.cn
Cambiar los datos en Wikidata

Ta allugada al norte de la rexón Nordeste del país, llindando al norte col ríu Amur que la dixebra de Rusia, al este col ríu Ussuri y el llagu Janka, qu'igualmente la dixebren de Rusia, al sur con Jilin y al oeste con Mongolia Interior. Con 452 645 km² ye la séptima división más estensa —por detrás de Sinkiang, Tíbet, Mongolia Interior, Qinghai, Sichuan y Gansu— y con 80 hab/km², la sesta menos densamente poblada, per delantre de Gansu, Mongolia Interior, Sinkiang, Qinghai y Tíbet, la menos densamente poblada.

Amás de la capital, otres ciudaes importantes son Qiqihar, Hegang y Jiamusi. El nome significa lliteralmente ríu del dragón negru y correspuende al nome chinu del ríu Amur.

Tien una población de 30 millones d'habitantes (2003) y una estensión de 460 000 quilómetros cuadraos. En Heilongjiang atópase'l puntu más septentrional de China (Distritu de Mohe 漠河) y el más oriental (na unión de los ríos Amur y Ussuri)

Historia editar

Na antigüedá Heilongjiang tuvo habitada polos xianbei, mohe y kitán. Ente los sieglos VII y X, la parte oriental tuvo gobernada pol reinu mohe de Bohai. Darréu, la Dinastía Jin, jurchen, tuvo los sos raigaños dientro de les fronteres de lo qu'anguaño ye Heilonjiang.

So la manchú Dinastía Qing, la parte occidental tuvo so la supervisión del Xeneral de Heilongjiang, que'l so poder, acordies con el Tratáu Nerchinsk, estender pel norte hasta los montes Stanovoy. La parte oriental taba so la supervisión del Xeneral de Jilin, que'l so poder algamaba hasta'l Mar del Xapón. Estes árees de la Manchuria fonda taben clausuraes a la migración Han.

Sicasí, en 1858 y 1860 el gobiernu de la Dinastía Qing venció a Rusia tolos territorios más allá de los ríos Amur y Ussuri, dexando China aisllada del Mar del Xapón y definiendo l'actual frontera septentrional de Heilongjiang. Coles mesmes, el gobiernu dexó la emigración escontra Manchuria de los chinos Han, qu'a empiezos del sieglu XX convirtiérense nel grupu étnicu dominante na zona. En 1932, Heilongjiang entró a formar parte del estáu títere xaponés de Manchukuo.

Tres la derrota xaponesa en 1945, fuercies de la Xunión Soviética entraron en Manchuria y, por cuenta d'un alcuerdu ente Chiang Kai-shek y Stalin, dieron al Kuomintang el control sobre la mayor parte de la zona. Al añu siguiente esi control pasaría al Exércitu de Lliberación Popular, siendo asina la primer provincia sobre la que los comunistes chinos tuvieron un control completu (y Harbin la primer ciudá importante) pudiendo dirixir dende ellí les fases iniciales de la Guerra Civil China.

Mientres los primeros años del comunismu, Heilongjiang incluyía namái la parte oeste de la provincia actual. La so capital yera la ciudá de Qiqihar. El restu pertenecía a la sumida provincia de Songjiang, con capital en Harbin. En 1954 les dos provincies fundir pa convertise na actual Heilongjiang. Mientres la Revolución Cultural, la provincia ampliar pa incluyir la Lliga Hulunbuir y otres zones de Mongolia Interior. Darréu, estos cambeos volvieron na so mayor parte a la situación anterior.

Xeografía editar

Heilongjiang tien una variada topografía. La mayor parte de la provincia ta apoderada por cadenes montascoses como'l Gran Khingan y el Pequeñu Khingan y los montes de Zhangguangcai, Laoye, y Wanda. El cume más altu ye'l Monte Datudingzi (1.690 metros), na frontera con Jilin.

Nel interior de la provincia, que ye relativamente llanu y d'escasa altitú, atópense los ríos Songhua, Nen y Camuden, tributarios del Amur. La frontera norte forma parte del Valle del Amur.

El llagu Xingkai (o Khanka) atópase na frontera col Suxetu Federal rusu de Primorsky Krai.

El clima ye subárticu. Los iviernos, azotaos polos vientos siberianos, son llargos y glaciales, con una media d'ente -31 °C y -15 °C en xineru. Los branos son curtios y fríos, con una media de 18 °C-23 °C en xunetu. La media añal de precipitaciones asitiar ente 500 y 600 mm, concentraos principalmente na dómina braniza.

Economía editar

 
Harbin.

L'agricultura de Heilongjiang, bien influyida pol fríu clima, basar na soya, el maíz y el trigu. Tamién se cultiva remolacha, llinu y xirasol.

Ye una rexón productora de madera, especialmente pinu coreanu y larix. Los montes atópense principalmente nos montes Daxingan y Xiaoxingan, nes que tamién hai especies animales protexíes como'l tigre siberianu, la grulla y el llobu cerval.

Hai ganáu caballar y vacunu (la producción de lleche ye la mayor de toa China).

Produzse tamién petroleu, especialmente los campos de Daqing. Tamién carbón, oru y grafitu y un gran potencial d'enerxía eólica, con una media de 200 vatios por metru cuadráu.

Manchuria foi tradicionalmente una zona industrial, empobinada al aprovechamientu del carbón,el petroleu y la madera y la producción de maquinaria y productos agrarios. Por cuenta de la so llocalización ye una importante puerta pal comerciu con Rusia. Sicasí, nos últimos años, Manchuria sufrió un estancamientu. Por ello, el gobiernu empezó la campaña "Reactivación del Nordeste de China" pa encetar esti problema, recurriendo a la privatizaciónes como métodu prioritariu de reforma económica.

En 2005, el PIB foi de 551.000 millones de yuanes (68.870 millones de dólares), con una crecedera añal del 11.6%. La renta per cápita foi de 14.430 yuanes (1.762 dólares). Les industries primaria, secundaria y terciaria tuvieron un valor de 67.250 millones, 297.080 millones y 186.670 millones de yuanes, respeutivamente [1]. Los ingresos disponibles per cápita de los residentes urbanos algamaron los 8.273 yuan, lo que supón una medría del 10.7% respectu al añu anterior. Los ingresos per cápita netos de los residentes non urbanos aumentaron nun añu un 7.2%, hasta los 3.221 yuanes.

Demografía editar

La mayor parte de los habitantes de Heilongjiang son chinos Han, anque hai minoríes étniques ente les que s'inclúin manchúes, rusos, mongoles, huis, coreanos, daur, oroqen y hezhen.

Grupos étnicos de Heilongjiang, censu de 2000
Nacionalidá Población Porcentaxe
Han 34.465.039 95,20%
Manchú 1.037.080 2,86%
Coreana 388.458 1,07%
Mongol 141.495 0,390%
Hui 124.003 0,342%
Daur 43.608 0,120%
Xibe 8.886 0,025%

Nun inclúi a los miembros del Exércitu Popular de Lliberación (EPL) en serviciu activu.
Fonte: Departamentu d'Estadística de Población, Social, Científica y Teunolóxica de la Oficina Nacional d'Estadística de China (国家统计局人口和社会科技统计司) y Departamentu de Desenvolvimientu Económicu de la Comisión Estatal China d'Asuntos Étnicos (国家民族事务委员会经济发展司), ed. Tabulación de Nacionalidaes del censu de población de 2000 de China (《2000年人口普查中国民族人口资料》). 2 vols. Beixín: Editorial de les Nacionalidaes (民族出版社), 2003. (ISBN 7-105-05425-5)

Turismu editar

 
Ilesia de Santa Sofía, Harbin.
  • Harbin, la capital de la provincia, tien una gran influencia rusa, sobremanera nel barriu de Daoliqu (道里区). Les ilesies ortodoxes, católiques y protestantes abonden na ciudá, destacando la de Santa Sofía (圣素菲亚教堂). Mientres el mes de xineru y hasta mediaos de febreru celebra la Fiesta de la Llinterna de Xelu (Bingdengjie) mientres la cual esíbense, xunto al ríu Songhua, escultures de xelu que pela nueche s'allumen dende l'interior. Yabuli, al este de Harbin, cuenta con una de les meyores instalaciones pa la práutica del esquí de toa China.
  • Wudalianchi (五大连池), famosa polos sos balnearios d'agües termales, destaca por una serie de cinco lagos interconectaos formaos ente 1719 y 1721 nel Ríu Norte (北河 beihe), afluente del Amur, por cuenta d'una erupción volcánica. D'especial interés resulta la xeoloxía del segundu.
  • El llagu Jingpo (镜泊湖), cerca de Mudanjiang, nel Distritu de Ning'an, formar nun meandro del ríu Camuden hai 5000 años por cuenta d'una erupcuón volcánica. Cerca atópase la cascada de Diaoshuilou.

Alministración editar

Heilongjiang estremar en 12 ciudaes prefeutura y 1 prefeutura, tas de la mesma alministren 130 divisiones menores (65 distritos, 19 conceyos, 45 condaos y 1 condaos autónomu) y esta mesmes estrémense en 1284 pueblos (473 poblaos, 400 villes, 58 villes étniques y 353 sub-barrios).

Mapa # Nome Hanzi Pinyin Tipu
 
1 Harbin 哈尔滨市 Hā'ěrbīn Shì Ciudá-Prefeutura
2 Daqing 大庆市 Dàqìng Shì Ciudá-Prefeutura
3 Hegang 鹤岗市 Hègǎng Shì Ciudá-Prefeutura
4 Heihe 黑河市 Hēihé Shì Ciudá-Prefeutura
5 Jiamusi 佳木斯市 Jiāmùsī Shì Ciudá-Prefeutura
6 Jixi 鸡西市 Jīxī Shì Ciudá-Prefeutura
7 Mudanjiang 牡丹江市 Mǔdānjiāng Shì Ciudá-Prefeutura
8 Qiqihar 齐齐哈尔市 Qíqíhā'ěr Shì Ciudá-Prefeutura
9 Qitaihe 七台河市 Qītáihé Shì Ciudá-Prefeutura
10 Shuangyashan 双鸭山市 Shuāngyāshān Shì Ciudá-Prefeutura
11 Suihua 绥化市 Suíhuà Shì Ciudá-Prefeutura
12 Yichún 伊春市 Yīchūn Shì Ciudá-Prefeutura
13 Daxing'anling 大兴安岭地区 Dàxīng'ānlǐng Dìqū Prefeutura

Ver Divisiones Alministratives de Heilongjiang (llistáu completu de les Divisiones de Nivel de Distritu).

Ciudaes principales:

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar