Manolo García

cantautor español

Manuel García García-Pérez (19 d'agostu de 1955Barcelona), conocíu como Manolo García, ye un cantautor, compositor y pintor amateur español.

Manolo García
Vida
Nacimientu Barcelona[1]19 d'agostu de 1955[2] (68 años)
Nacionalidá España
Estudios
Llingües falaes catalán
castellanu
Oficiu cantautor
Premios
Xéneru artísticu pop rock
IMDb nm1776998
manolo-garcia.com
Cambiar los datos en Wikidata

Grabó los sos primeros discos con grupos como Los Rabiones y Los Pollinos, algamó l'ésitu comercial con El Último de la Fila y anguaño sigue la so carrera en solitariu. Carauterizar por un soníu pop rock mestizu con ritmos árabes, aflamencados y melódicos y poles sos lletres que aúnan poesía, llírica y surrealismu.

El artista catalán caracterizóse mientres tola so carrera por caltener la so vida personal bien alloñada de la so vida pública, polo que l'estáu civil de Manolo García, según la so vida privada y tou lo alloñao de lo puramente artístico, queda fuera de la conocencia popular.[4] Sicasí, ye conocíu'l so parentescu cola tamién cantante Carmen García (componente del grupu Carmen), de la que ye hermanu.

Primeros pasos artísticos editar

Infancia y primeros pasos nes artes plástiques editar

Nacíu en Barcelona y fíu d'albaceteños (los sos padres son de Férez),[5] el so infancia tuvo marcada pol so primeres coqueteos artísticos y les vivencies nun barriu d'inmigración barcelonés (Poblenou) onde «toos yéramos murcianos, andaluces…», nel que s'escuchaba sobremanera copla.[6] A la temprana edá de 7 años atopábase realizando performances na terraza del so llar, nes que yá combinaba distintos enfoques artísticos entemeciendo la pintura con refugayes industriales como bidones o plásticos y otros elementos de difícil categorización. Tou ello alternáu colos sos estudios básicos obligatorios.

El perfil artísticu que primero empezó a manifestar foi la so afición a la pintura y la plástica. A los 14 años entá siguía esperimentando coles posibilidaes de les artes plástiques, dedicándose a probar nuevos productos y pegamentos, por aciu una formación totalmente autodidacta y con calter amateur. Nun ye hasta pocu dempués cuando entra nel mundu llaboral como pintor de cuadro al oleu, onde, según Quimi Portet, convertir nun especialista en cielos y llagos, por cuenta de qu'encargábase de rellenar les zones azules de los paisaxes, xeneralmente cielos y llagos.

N'acabando los sos estudios básicos, en redol a los 17 años, empieza a dar tumbos nel mundu llaboral, con trabayos como emplegáu d'una empresa metalúrxica, onde ganó un concursu de dibuxu entamáu pola mesma empresa, o botones nuna axencia de publicidá, de la que siguía la so progresión artística. Buscando la so vocación, empieza a trabayar nel estudiu de diseñu gráficu de dicha empresa publicitaria, ye entós cuando decide estudiar diseñu gráficu, matriculándose na l'Escola d'Arts Aplicades i Oficis Artístics de Barcelona, onde recibe la so primer formación especializada sobre les artes plástiques.

A los 21 años, somorguiáu yá nel mundu de la música siendo componente de diverses bandes locales, trabayaba como diseñador pa cases discográfiques dedicaes a la realización de covers (copies pirates) de los LP nacionales de más ésitu de mediaos de los 70. Mientres los seis años de trabayu en felicidá discográfica, Manolo García llegó a realizar los diseños de más de 400 carátulas, xeneralmente de formatu casete.[7]

En 1981, al acabar el serviciu militar, Manolo García llegó a rodar unes escenes a la fin de la película, con guión de Francesc Bellmunt, La batalla del porru, a la que llegó por casualidá supliendo a un compañeru que nun pudo asistir al rodaxe.[8][9]

Entamu nel mundu de la música editar

Manolo García empieza la so andadura musical tamién a bien temprana edá, pasando la mayor parte de la so mocedá conviviendo ente los sos dos principales iniciatives artístiques, la pintura y la música. Pero nun ye hasta los 25 años cuando consigue'l so primera contratu discográficu.

A los 10 años d'edá surden los primeros intereses avera del mundu de la música, y en particular del cante, al entrar nel Centre Cultural i Moral del barriu de Poblenou; empezó a destacar pola so entrega, llegando a esmorecese nuna de les actuaciones. Tres unos años nos que la so afición poles artes plástiques clisó los sos intereses musicales, Manolo decide mercar el so primera batería con ayuda económica familiar. Tres un tiempu de práutica, pasó a formar parte d'un conxuntu musical llamáu Materia Gris, nel cual García yera la batería.

Con Materia Gris, Manolo realizó actuaciones mientres cuatro años, toes elles de calter llocal dientro de Cataluña, tocando en fiestes patronales, bautizos y demás celebraciones cotidianes. Tocaben cantares de los grupos nacionales d'ésitu y cantares populares, anque solíen acabar los conciertos tocando temes de grupos clásicos del rock and roll cuando'l so públicu empezaba a arralecer. Nos últimos momentos antes de la desapaición del grupu, camudó'l so nome a Satán.

El siguiente conxuntu musical nel que moró foi Silma y el so Conxuntu, grupu nel que siguieron la mesma llinia d'actuaciones que'l so predecesor, pero foi nesti cuando Manolo empezó a ganar protagonismu como vocalista, yá que Silma, vocalista habitual del grupu, dexaba'l micrófonu por que Manolo García cantara les sos primeres temes en direutu.

Cuando entró de diseñador gráficu de discográfiques de dudosa llegalidá, consiguió grabar dellos covers d'artistes consagraos como Miguel Bosé, la Orquesta Mondragón, Miguel Ríos o Triana, siendo esti postreru l'únicu al que se tien accesu. El Cover de Triana presumiblemente de principios de 1980, ye'l primer documentu sonoru conocíu onde se recueye la voz del cantante español, ta compuestu por 6 cantares de les más populares del grupu, nes que García punxo voz y tocó la batería.[7][10]

Antes de consiguir grabar un álbum con composiciones propies, participó na grabación de Tengo una idea (1980) del cantante nacíu n'Arxentina, pero residente n'España, Sergio Makaroff, xunto a otros músicos colos que más palantre formaría la so propia banda como son Antonio Fidel, Josep Lluís Pérez y Esteban Martín. Manolo tocó la batería y fixo dalgunos coros nel discu del cantante arxentín como s'aprecia en cantares como Esplorador celeste.[11]

Andadura musical editar

Los Rabiones y el primer contratu discográficu editar

En grabando'l discu de Makaroff, los músicos decidieron xunise nuna banda y probar nel mundu musical, incorporando a la batería Lluís Visiers por que Manolo García pudiera ser el vocalista del grupu. Con un puñáu de temes compuestes grabaron una maqueta, y con tan solu dos meses d'ensayos consiguen el so primer contratu discográficu,[12] d'ende'l nome que propunxeron pa la so banda, Los Rabiones.

En 1980 graben el so primer álbum, tituláu Rabiones, que contenía doce canciones d'un simple y marcáu pop rock, con cantares como Navaya de papel, T.V. o Ruta del sur, de les cualos García escribió casi toles lletres y dalgunes de les melodíes del álbum. A pesar del sofitu de la discográfica, que pretendía faer d'ellos l'alternativa catalana a la movida madrilana, el discu fracasó nes tiendes vendiendo en redol a 2.000 copies. Sicasí, el grupu fixo cerca de 300 conciertos pola xeografía catalana, xeneralmente ante un escasu públicu; foi ende onde'l grupu empezó a transgredir pol happening teatral que combinaben cola so música, usando nos conciertos materiales de dudosa catalogación como duches d'espluma, plásticos, embudos de los que salía fumu, bidones industriales o televisores, qu'amás Manolo solía romper en direutu con mires d'escupuliciar.

A pesar de nun dexar la carretera, el grupu foi telonero de grupos de la talla de la Orquesta Mondragón y Ramones, al par qu'actuaron nel programa televisivu Musical Express.

El grupu tuvo preparaes los cantares que pasaríen a formar parte del so segundu álbum, sicasí la discográfica retiró-yos el sofitu ante les poques perspectives d'ésitu, asina que'l grupu viose empuestu a la so disolución, anque les sos actuaciones siguieron hasta finales de 1981.

L'alcuentru con Quimi Portet y la disolución de Los Rabiones editar

Mediada la xira del grupu, producióse l'alcuentru ente Manolo García y Quimi Portet. Los Rabiones fueron convidaos al festival Rock de Lluna, coincidiendo estos con un grupu catalán llamáu Kul de Mandril, nel que Quimi Portet tocaba la guitarra al empar que ponía la voz cantante. A Manolo prestólu la forma de tocar de Portet y propúnxo-y xunir se a Los Rabiones pa lo que quedaba de xira, a lo que Quimi aceptó.

Los componentes de Los Rabiones esvalixar tres rematar la xira, pa buscar por separáu caúnu la so carrera musical. Manolo García colar al País Vascu pa intentar la formación d'una nueva banda musical, cola ayuda de Jaime Stinus y José Luis Dufourg, guitarrista y baxista respeutivamente de La Orquesta Mondragón. A pesar de los sos esfuercios nun tuvo ésitu nel so periplu vascu.

Los Pollinos editar

 
El cantante en 2012

Al so regresu a Barcelona, Manolo García atopó a dalgunos de los sos excompañeros, xunto a Jordi Vila ensayando nuevos cantares y delles temes de la so etapa anterior. Foi entós cuando aportó a ser el vocalista d'una hipotética nueva formación musical.

Una vegada decidióse'l nome del grupu, Los Pollinos, el grupu empezó a actuar ensin nin siquier tener un contratu discográficu. Inclusive empezaron la grabación de les temes por mesma cuenta, autoeditándose cola ayuda de Toni Coromina; una vegada hubieron grabáu parte del so álbum, nun tuvieron problemes pa roblar cola discográfica independiente Belter. Asina, en 1983 sale al mercáu Rebuznos d'amor, álbum que combina l'estilu senciellu de Los Rabiones col surrealismu apurríu por Quimi, con cantares como Güesos, El mio noviu llamábase Ramón, y otros cantares que yá constaben ente'l material inédito de Los Rabiones, y darréu pasaron a formar parte del segundu álbum de Los Rabiones, qu'arrexuntaba dichu material. Ye'l casu de Conflictu armáu, Disneylandia y Mosques aulladores, perros silenciosos. Manolo pon la voz a toles temes vocales y ye el principal compositor de les temes, xunto a Quimi Portet.

El mercáu volvió da-yos el llombu nesta nueva aventura musical, ensin llegar a superar los 3.000 discos vendíos, a pesar de que la crítica dedicar a eponderalos. Belter foi a la quiebra cuando Los Pollinos yá teníen preparaes les maquetes pa un próximu discu, dexando ensin anovar la llicencia de los discos qu'editó, ente los que s'atopaba Rebuznos d'amor. Foi entós cuando decidieron dar per acabada esta etapa.

Mientres esta dómina, Manolo García y Quimi Portet xunto a Jaime Gonzalo formaron una pequeña compañía de discos, llamada Discos Kriminales, na que se dedicaron a producir dellos singles d'unos pocos artistes allegaos a los fundadores. Sacaron singles de Loquillo y los Trogloditas, y dellos otros grupos de menor importancia como Primero Segunda, amás d'una gran cantidá de maquetes. Llograron que s'editara un single de Kul de Mandril, Xamón de monu, qu'hasta agora nun consiguieren producir. Sicasí, al nun ve-y demasiáu futuru al negociu, decidieron dar per acabada la empresa.

Nel intre d'esta etapa, Manolo García participó nel rodaxe de Berros... a ritmu fuerte del direutor portugués José María Nunes.[13][14]

El Último de la Fila y l'ésitu comercial editar

Tres el fracasu comercial de los sos discos anteriores, Manolo García decide xunto a Quimi Portet xunise nuna nueva formación sofitaos pola pequeña discográfica independiente PDI, llamando al so grupu El Último de la Fila, grupu col que-y llegaría l'ésitu y reconocencia comercial y popular.[15]

La trayeutoria musical del artista camudó drásticamente, El Último de la Fila tuvo'l so primer ésitu ganando'l concursu de maquetes de la revista Rock Spezial, lo que los fixo merecedores d'un precontratu cola discográfica multinacional Virgin, que refugaron pa caltener la so pallabra con PDI.

En 1985 graben el so primer discu tituláu Cuando la probeza entra pela puerta, l'amor salta pela ventana. L'estilu d'esti discu camudó'l conceutu musical de los trabayos nos que trabayara Manolo García, pasó del senciellu pop rock al mestizaje d'estilos, dando a los sos cantares aires aflamencados y árabes. Tolos cantares tán escrites por Manolo y Quimi, y cantaes por Manolo, destacando pieces como Querido Milagros o Duces suaños. Al añu siguiente, 1986, apaeció nel mercáu'l segundu álbum, Enemigos de lo ayeno, con un estilu continuista col so anterior LP y que contenía dalgunes de los cantares más recordaos del artista como son Insurrección o Aviones platiaos. Amás, percorrieron tola xeografía española nuna estensa xira, dando unos conciertos bien contundentes y enerxéticos. Los siguidores del grupu empezaben a ser numberosos.

1987 foi un añu de publicación de dellos trabayos cola participación de García. Salió a la venta Nuevos amiestos, un LP que contenía dalgunes de les más conocíes cantares de los sos dos primeros trabayos, pero regrabadas nun estudiu de Londres con un toque distintu. Convertir en poco tiempu nel discu más vendíu del grupu. Amás d'esti proyeutu, Manolo produció'l primer discu de Quimi Portet en solitariu, llamáu Persones Estranyes, y grabó xunto a Quimi y sol nome de Los Pollinos, con Grabaciones Accidentales (GASA), discográfica que se fixera colos derechos de los cantares de Los Pollinos, un mini-LP llamáu Xamón de pollín que contenía seis canciones bien variopintas, dende una nueva versión de Güesos hasta un cantar de Kul de Mandril como Xamón de monu, pasando por composiciones refugaes d'aquellos años y dalgún cantar nuevu.

El nuevu discu del grupu nun se retrasó, Como la cabeza al sombreru sale en 1988. L'álbum grabáu en Francia ye'l más acústicu del grupu y de tola carrera de Manolo García, y tamién consideráu por munchos de los sos siguidores como'l meyor álbum de la so carrera, siendo'l primeru nel que'l rock ye lleváu a un planu secundariu. Destaquen temes como Yá nun dancio al son de los tambores o Lloru de pasión. El grupu superó les ventes del so anterior álbum y amontóse bien notablemente la demanda d'entraes pa los sos conciertos. El 10 de setiembre d'esi mesmu añu, Manolo García y Quimi Portet, fueron convidaos al conciertu Human Rights Now! (Conciertu Pro Derechos Humanos) a compartir escenariu con artistes del calibre de Bruce Springsteen, Tracy Chapman, Sting, Peter Gabriel y Youssou N'Dour.

El Último de la Fila decide colase a una discográfica mayor, EMI, que-yos dexó tener un sellu discográficu propiu, Perru Records. Con esta noticia sacaron al mercáu Nuevu pequeñu catálogu de seres y estares en 1990, el discu más esperimental del grupu y de tola carrera del artista, anque ensin perder l'estilu comercial col que consiguieren l'ésitu, con cantares como Cuando'l mar te tenga o Músicu llocu. En poco tiempu convertir nel so discu más vendíu. Tanto na contraportada del discu como na so xira, incluyeron logotipos de diverses organizaciones ecoloxistes, amosando asina un llau comprometío y solidario. N'este mesmu añu'l grupu foi telonero de Tina Turner nos sos conciertos por Europa.


En 1993 el grupu volvió sacar un discu al mercáu, llamáu Astronomía razonable, unu de los discos de más ésitu de la carrera del artista barcelonés, llegando a vender casi un millón de copies. Contién dalgunes de los cantares más carismáticos y reconocibles del artista como Como un pollín amarráu na puerta del baille o Mar antiguu. El discu tamién salió nuna versión pa Italia, con seis de les temes cantaes nel idioma italianu. Tres un añu sabáticu, salió a la venta en 1995 l'últimu discu del grupu, La rebelión de los homes xaronca. El discu suxuría unos ritmos más lentos y escuros qu'a los qu'acostumaba l'artista, lo que nun gustó a tolos siguidores, pero que contenía talentosos cantares como Ensin llaves o Les fueyes que rin. Les ventes sufrieron un leve receso, lo que nun afectó a la xira del grupu, onde enllenaben les cortiles onde actuaben.

Esi mesmu añu, Manolo García axuntar colos antiguos componentes de Los Rabiones y decidieron publicar la maqueta que contenía los cantares que daríen forma al so segundu LP, si esti llegara a publicar. Asina, sol nome de Los Rabiones 2 - Maquetes, el sellu Perru Records sacar a la venta pa dar a conocer unos cantares que d'otra forma cayeríen nel olvidu.

Tres dos años nos que nun había noticies sobre'l grupu, el 13 de xineru de 1998 el grupu anunciaba la so disolución[16] pa probar suerte en solitariu, alegando que yá dieren tou lo que podíen xuntos y lo meyor yera trabayar cada unu pel so llau. Foi xustu nesi intre cuando empieza la carrera en solitariu de Manolo García.

Nuna entrevista concedida en marzu de 2014, Manolo García afirmó que'l grupu eslleióse porque Quimi Portet "empezaba a tar incómodu cola tema llingüística".[17]

Entamu de la so trayeutoria en solitariu editar

Nel mesmu añu de la separación, Manolo García saca al mercáu'l so primer trabayu en solitariu, Arena nos bolsos, grabáu en Londres cola ayuda de Nacho Lesko y Pedro Javier González, consiguiendo na so primer selmana'l primer puestu de la llista de ventes AFYVE y llogrando más de 900.000 discos vendíos mientres la so presencia en dichu llistáu.[18] El cantante catalán convertíase asina n'unu de los pocos artistes españoles que al dexar tras una banda, calteníen el mesmu ésitu comercial en solitariu. Foi por cuenta de que'l discu contenía cantares que diben dende'l pop melódicu más intimista hasta'l rock and roll que caracterizó al artista nos sos primeros grupos. Asina, cantares d'este mesmu discu como Páxaros de folla, A San Fernando, un ratito a cuerpu y otru caminando o Como quien da un refrescu fueron del presto de la gran mayoría de siguidores que s'aficionaren a los cantares del músicu nes sos anteriores etapes. La xira que de siguío entamó l'artista llevólu a actuar en casi 100 conciertos per tol territoriu español con un atayante ésitu. Foi'l primer discu editáu con Perru Records desque esti sellu musical decidiera distribuyir cola multinacional BMG. Con esti álbum consiguió los premios amigu a "Meyor solista masculín español" y al "Meyor álbum español" y trés premios de la música como "Meyor artista pop", "Meyor álbum" y "Meyor producción artística",[19] amás del premiu ondes al "Meyor artista en direutu".

Al añu siguiente, 1999, axuntó nun box set tolos singles editaos del so primer trabayu en solitariu, sacándolo al mercáu sol nome de Singles - Arena nos bolsos, n'edición llindada de 50.000 copies. El valor del box set moraba, amás d'en les temes yá incluyíes nel discu, nes cares B de dichos singles, ente los que s'atopaben versiones en direutu, maquetes y dalguna nueva versión de les temes del álbum. Xunto colos CD incluyíense postales con ilustraciones y semeyes del artista y un póster.

El segundu trabayu en solitariu: Nunca'l tiempu ye perdíu editar

Tres dos años de silenciu, Manolo García volvía grabar un nuevu discu en 2001, esta vegada con solo la coproducción del guitarrista Pedro Javier González. El so nuevu álbum que se llamó Nunca'l tiempu ye perdíu, grabáu ente Girona, Barcelona y París, y entemecíu en Los Angeles, contenía trece canciones pop con un toque más intimista que'l so primer trabayu en solitariu y con mayor protagonismu de violinos y elementos acústicos, destacando temes como «Nunca'l tiempu ye perdíu», «Prendí la flor» o «Rosa d'Alexandría». Les mires creaes col so anterior álbum fixeron d'esti segundu trabayo númberu unu en ventes mientres les primeres selmanes tres la so salida, llegando a vender más de mediu millón de copies.[18] Manolo salió de nuevu a la carretera pa presentar el discu en direutu, tan solo dos díes depués de que l'álbum poner a la venta, realizando 72 conciertos mientres cinco meses, con más de 500.000 asistentes. Acabada la xira, la demanda de direutos llevó al cantante español a realizar una mini xira acústica por teatros y otres cortiles de menor aforu hasta febreru de 2002. Esti nuevu álbum tuvo acompañáu de los premios amigu a meyor solista masculín español y meyor álbum español, unu de los premios de la música por meyor álbum pop[20] y un premiu ondes por tola so contribución al pop español.

Como yá fixo col so primer trabayu en solitariu, Manolo García volvió axuntar los sos senciellos nun box set de calter artesanal, pa sacalo a la venta sol estensu títulu de Los singles + Cantares en direutu xira 2001-2002 - Nunca'l tiempu ye perdíu. Nesta ocasión, amás d'incluyir los senciellos comerciales colos sos cares B, incluyó versiones en direutu de la so xira acústica y dos canciones nueves improvisaes mientres un conciertu de la xira, que son «Graná» y «Blues de la patilla».

A finales de payares d'esi mesmu añu, producióse un incidente qu'agafó al cantante y compositor catalán. El programa de televisión Operación Triunfo utilizó un cantar del artista, Páxaros de Barru, pagando los derechos correspondientes pero ensin pidir permisu al propiu autor. Sol nome de Operación Triunfo y el derechu a la disidencia,[21] Manolo García realizó una quexa pública onde dexó clara la so postura y criticó con durez y abiertamente el planteamientu artísticu del programa y la so escesiva orientación comercial.

Por que nun se duerman los mios sentíos editar

2004 foi l'añu nel que Manolo volvió publicar discu, asina tres dos años alloñáu del panorama musical sale al mercáu Por que nun se duerman los mios sentíos, el so tercer álbum en solitariu, nel que caltién los mesmos esquemes musicales de los sos anteriores trabayos so la coproducción de Nacho Lesko y Pedro Javier González, como ye habitual. Pa esta ocasión, l'artista catalán viaxó a Brasil col enfotu de grabar ellí dalgunes de los cantares del álbum, como Por que nun se duerman los mios sentíos o Neña Candela. El restu del discu grabar en Girona y Barcelona colos músicos habituales. Amás de les yá nomaes, d'esti álbum destaquen temes más rítmiques que los de los sos anteriores trabayos, como Malva o Si te vienes conmigo, y otres temes más acústiques como Una tarde de sol. El discu foi editáu xunto a un DVD que contenía un videoclip y videos artísticos d'otros nueve cantares. Como en tolos sos trabayos en solitariu hasta agora, el discu asitióse líder en ventes, según AFYVE, mientres les selmanes axacentes a la salida del álbum. Cuenta amás col premiu ondes al "Meyor artista español".

Al nun editar más qu'un par de singles comerciales, en cuenta de realizar una nueva escoyeta con tolos senciellos del discu, tres la xira Manolo García volvió metese nel estudiu de grabación pa editar Singles, direutos y sirocos. La nueva rareza musical del artista componer d'un box set con dos CD y un DVD y salió a la venta mientres la Navidá de 2005. El primer CD, denomináu Singles y sirocos, contién catorce tarrezas ente los qu'hai cinco canciones nueves como Solo amar o Vientu encesu, delles versiones distintes de les temes del álbum, una maqueta llamada Combustión (Quema) y un cantar en direutu. El segundu CD tuvo por nome Cantares en direutu y contenía dalgunes de los cantares qu'ufiertó mientres la xira. El DVD taba compuestu pola grabación de siete canciones mientres unu de los conciertos de la xira, xunto con un videoclip.

N'abril de 2007, el cantante catalán viaxó a América pa realizar una xira per países llatinoamericanos. Acorde con ella editó una versión de Por que nun se duerman los mios sentíos incluyendo dos tarrezas más de los yá incluyíos nos sos discos anteriores: Páxaros de folla y Nunca'l tiempu ye perdíu. Como ferramienta de promoción creóse una nueva páxina web oficial esclusiva.

Vamos Salir a l'agua editar

El 13 de mayu de 2008 salió a la venta'l so cuartu discu en solitariu: Vamos Salir a l'agua. Gran parte del discu grabar en Creta (Grecia), con importantes influencies de la música griega. Resulta un discu más claru que de costume tocantes a les realidaes sobre les que Manolo quier faer cavilgar, con especial énfasis na ecoloxía. Cuenta cola collaboración de músicos d'Ojos de Brujo, y los amiestos corrieron a cuenta de Neil Dorfsman, inxenieru de soníu que trabayó con Eric Clapton, Mark Knopfler y Oasis.[22][23]

Nel álbum, menos llétricu y más sele que los trabayos habituales del artista catalán, destaquen balaes como Los cítricos amigos, escasos tarrezas roqueros como Provincia de Río Negro y sobremanera composiciones en mediu-tiempu como Vamos Salir a l'agua, La to pequeña tienda o'l primer senciellu del álbum: Nun teas murniu.

Na primer selmana que tuvo a la venta asitióse primero na llista de Promusicae y llogró un discu de platinu.[24] Manolo García realizó mientres 2008 y 2009 dos estenses xires que lu llevaron a tocar en direutu por tola xeografía española.

Pintor amateur editar

Manolo García caltuvo siempres un gran interés na pintura artística. A pesar de gociar d'una cierta reconocencia, l'artista niega llograr remuneración económica dalguna polo que, según él mesmu, sigue siendo solu una afición. A pesar d'ello, publicó dos llibros nel mercáu, que'l so conteníu principal son reproducciones de los sos cuadros. Según García, la so afinidá a la pintura ye una forma d'alloñar de la comercialidad y la teunoloxía que impera nel mundu.[25] Al respective de la rellación ente la so pintura y la so música nuna entrevista declaró: Tal que fundo, escribo y amiesto preseos na música facer na pintura. Soi bastante barrocu y rococó. Recargo los cuadros. Del títulu d'un cuadru asocédeme un cantar y cueyo la guitarra. Cola pintura mánchome enteru, dacuando pintu colos deos. Tengo la suerte de pasame díes y mañanes enteres porque les hores pásenme bien apriesa creando.[26]

La mayor parte de la obra pictórica del catalán haber regaláu a particulares o donáu a dalgún eventu o organización benéfica, ensin ánimu d'arriquecimientu.[25] El so estilu aúna el arte naïf coles traces más carauterístiques del surrealismu, el impresionismu y el paisaxismu, con influencies de los pintores catalanes de finales del sieglu XIX y principios del XX.

Pueden apreciase delles de les sos obres nes portaes de ciertos álbumes de la so carrera. Asina, la portada de Sable nos bolsos ta ilustrada pola so pintura al oleu Pulpu y l'escolar, y en Nuevos amiestos, Manolo fixo una reproducción al oleu d'una fotografía de Bob Collins pa ilustrar la portada. En 1992, Manolo publica D'arrampladora vida, una escoyeta de los cuadros pintaos por él mesmu ente 1985 y 1992.

La primera esposición sobre la so obra foi en Menorca en 1992. Dempués, espunxo en delles ocasiones más en Segovia, Almería, Barcelona, Albacete y Córdoba.

Nun ye hasta 2004 cuando saca al mercáu otra escoyeta de les sos obres pictóriques llamada Vacaciones de mi mesmu. Esta vegada, los sos cuadros taben acompañaos pola gran mayoría de les lletres escrites pol artista mientres tola so carrera y numberoses fotografíes.

Obra en solitariu editar

Pa la discografía de Manolo García nos grupos a los que perteneció, vease Los Rabiones, Los Pollinos y El Último de la Fila.

Discografía básica editar

Discografía estendida editar

  • Singles - Arena nos bolsos (BMG, 1999)
  • Los singles + cantares en direutu xira 2001-2002 - Nunca'l tiempu ye perdíu (BMG, 2002)
  • Singles, direutos y sirocos (BMG, 2005)
  • De mares y visiones (BMG, 2010): Recopilatorio editáu namái pa Llatinoamérica.

Senciellos editar

De "Sable nos bolsos"

  • Páxaros de folla (BMG, 1998)
  • Carbón y cañes seques (BMG, 1998)
  • Zapatero (BMG, 1998)
  • Como quien da un refrescu (BMG, 1998)
  • A San Fernando, un ratito a cuerpu y otru caminando (BMG, 1999)
  • Sobre l'escuru abismu en que te meces (BMG, 1999)

De "Singles - Arena nos bolsos"

De "Nunca'l tiempu ye perdíu"

De "Los singles + Cantares en direutu xira 2001-2002 - Nunca'l tiempu ye perdíu"

  • Los singles de Nunca'l tiempu ye perdíu (BMG, 2002)

De "Por que nun se duerman los mios sentíos"

  • Por que nun se duerman los mios sentíos (BMG, 2004)
  • Una tarde de sol (BMG, 2004)
  • Neña Candela (BMG, 2005)
  • Si te vienes conmigo (BMG, 2005)

De "Singles, direutos y sirocos"

De "Vamos Salir a l'agua"

  • Nun teas murniu (BMG, 2008)
  • Vas Saber qu'andar ye un senciellu vaivén (BMG, 2008)
  • Vamos Salir a l'agua (BMG, 2009)

De "Los díes intactos"

  • Un Giro teatral (2011)
  • Solombra de la solombra del to sombreru (2011)
  • Querer tou (2011)

De "Tou ye agora"

  • Ye meyor sentir (2014)
  • Campanes de llibertá (2014)
  • Voi Caminar (2014)

De "Xeometría del rayu"

  • Nunca ye tarde (2018)

Rareces editar

  • Covers de Triana (Grabación ilícita, posiblemente en 1980)
  • Neña Candela (DVD promocional) (BMG, 2005)

Collaboraciones editar

Llibros de pintura editar

  • D'arrampladora vida (CAN S.L., 1992) - Reproducciones de los sos cuadros ente 1985 y 1992.
  • Vacaciones de mi mesmu (Temes de Güei, 2004) - Escoyeta de la mayoría de los sos cuadros, fotografíes y lletres de cantares de tola so carrera, según los cartelos de les sos esposiciones realizaes hasta 2004.
  • El frutu de la caña más alta. Apuntes de campu d'un escépticu participativu (Temes de Güei, 2011)

Bibliografía editar

  • Coromina, Toni (1995). El que la sigue escorrer. Editorial Can S.L.. 84-605-4187-8.
  • Hevia, Manuel (1995). El postreru de la fila. Editorial La Mázcara. 84-7974-143-0.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gran Enciclopèdia Catalana. Identificador de la Gran Enciclopedia Catalana: 0248684. Data de consulta: 25 ochobre 2021. Editorial: Grup Enciclopèdia. Llingua de la obra o nome: catalán.
  2. Afirmao en: Gran Enciclopèdia Catalana. Identificador de la Gran Enciclopedia Catalana: 0248684. Data de consulta: 25 ochobre 2022. Editorial: Grup Enciclopèdia. Llingua de la obra o nome: catalán.
  3. URL de la referencia: https://www.ccma.cat/324/pau-dones-medalla-dor-al-merit-en-belles-arts-a-titol-postum/noticia/3068899/.
  4. Carrasco, Miguel (2001), Entrevista a Manolo García pa IndiRock, España. Manolo García afirma: Yo tengo un valor como persona, pero namái pa la xente que m'arrodia. Si tengo dalgún valor pal restu del mundu, ési ye'l del mio trabayu.
  5. «feria-de-albacete-76557.htm Manolo García, bien arguyosu de ser "embaxador" de la Feria d'Albacete» (castellanu). Consultáu'l 11 de xunetu de 2016.
  6. «mecenalgu cultural-institucional-ye-intromision-y-ye-manipulacion/ Manolo García: «Un mecenalgu cultural institucional ye intromisión y ye manipulación» - Jot Down Cultural Magacín» (15 de mayu de 2014). Consultáu'l 11 de xunetu de 2016.
  7. 7,0 7,1 Portet, Quimi, Prólogu del llibru Vacaciones de la mio mesmu, Ed. Temes de Güei, 2004, España. Nel prólogu esponen los trabayos que desenvolvió Manolo García mientres los sos primeros pasos.
  8. Detalles y fotogrames del rodaxe, incluyendo l'apaición del so nome nos creitos.
  9. Ficha de la película en IMDb.
  10. Detalles ya información sobre l'apaición del documentu sonoru.
  11. Biografía de Sergio Makaroff na so páxina oficial sergiomakaroff.com/bio.
  12. Indicáu en la biografía de www.los40.com.
  13. Detalles y acreditación de la película Berros... a ritmu fuerte.
  14. Videu de la participación de Manolo García en Berros... a ritmu fuerte.
  15. Escoyíos "Meyor artista o grupu musical español" en 1993 por votación popular pa Tentaciones d'El País Nᵘ523. 31 d'ochobre de 2003.
  16. R.Q. (EFE). "El Último de la Fila decide dixebrase". El Periódico de Catalunya. Barcelona, 14 de xineru de 1998.
  17. http://www.cronicaglobal.com/es/notices/2014/05/manolo-garcia-el-ultimo-de-la fila-se-disolvio-porque-quimi-portet-empezaba-a-tar-cafio-con-7812.php
  18. 18,0 18,1 Indicáu en lapalabra.com.
  19. Indicáu na páxina web oficial de los Premios de la Música, III Edición.
  20. Indicáu na páxina web oficial de los Premios de la Música, VI Edición.
  21. 'Operación Triunfo y el derechu a la disidencia' Testu completu n'El País, 7/11/2002. Aportáu'l 20/2/2012.
  22. Martorell, Nuria. Manolo García remanez con un discu grabáu en Creta, El Periódico de Catalunya, 15-01-2008. Enllaz
  23. Nota de prensa oficial de BMG. Enllaz.
  24. Llista Promusicae Selmana 20
  25. 25,0 25,1 Revista Woman de mayu de 2006. Reportaxe: Manolo García. Pintar la música.
  26. Puri Caro. Manolo García: "Trabayé en 19 sitios antes de vivir de músicu" 20 minutos, 09-05-2008. Enllaz

Enllaces esternos editar

Páxines oficiales
Otres páxines