Alfa Romeo en Fórmula 1

Alfa Romeo tuvo como equipu de Fórmula 1, que participó del campeonatu nes temporaes 1950 y 1951, y depués ente 1979 y 1985. Los sos ésitos diéronse principalmente antes del establecimientu del Campeonatu del Mundu y nos dos primeros años d'este, nun consiguiendo na so vuelta reverdecer los lloreos. Yá nos años 1920, delles Alfa pertenecíen nos circuitos europeos y bien llueu se constituyó un equipu oficial de la marca dirixíu por el mesmu Romeo, nel que corrieron grandes pilotos de la dómina como Giuseppe Campari, Ugo Sivocci, Antonio Ascari, Enzo Ferrari, Gastone Brilli-Peri o Louis Wagner.

Alfa Romeo en Fórmula 1
Situación
Datos
Tipu artículo de Wikipedia que cubre varios temas (es) Traducir

Cambiar los datos en Wikidata

Empiezos editar

Cola direición deportiva de Ferrari les Alfa saltaron al primer planu de la competición, sobremanera col fichaxe del inxenieru de Fiat Vittorio Jano. El so primer diseñu'l P1 foi retiráu de la competición al ser demasiáu inestable y malo de conducir tres l'accidente mortal de Sivocci nel G.P. d'Italia en Monza 1923. El so socesor el P2, sicasí resultó práuticamente imbatible nes temporaes de 1924 y 1925. La llimitación de cilindrada a 1500 cc y la muerte por accidente d'Antonio Ascari forzó la retirada del equipu nel bieniu siguiente. Pal añu 1928 la Federación Internacional estableció una fórmula de Gran Premiu basada solo en pesos mínimos qu'apenes foi respetada y qu'acabó nel añu 31 cola fórmula llibre. Por ello Alfa volvió a la competición colos antiguos P2 pa lluchar contra los escelentes Bugattis 35 dominadores d'esi periodu. La incorporación d'Achille Varzi al equipu empobináu por Ferrari dio nuevos trunfos a la marca. Nel añu 30 cola incorporación del equipu oficial Maserati y la marcha de Varzi al mesmu a mediaos de temporada, Ferrari encargó a Jano el diseñu de nuevos modelos. Per un sitiu afíxose un modelu deportivu de carretera, el 8C, con un motor de 2300 cc que foi denomináu como tipu Monza, y diseñóse un coche de dos motores unu en posición tradicional y otru posterior conocíu como tipu A o Bimotore que con una cilindrada total de 6330 cc daba una potencia de 540 CV y anque nun yera demasiáu aptu pa la competición consiguió en 1935 bater el récor de velocidá con 335 km/h na autopista Bérgamo-Brescia. Tamién dende 1931 fuéronse incorporando al equipu los grandes rustas del momentu, Tazio Nuvolari, Rudolf Caracciola, Juan Zanelli, Philippe Etancelin. Pero'l verdaderu ésitu d'Alfa llegó col últimu diseñu de Jano pa la marca del trébole, el monoposto tipu B o P3, el primer monoplaza auténticu de la historia del automovilismu. En 1932 l'equipu formáu por Nuvolari, Caracciola, Campari y Borzacchini dio 15 victories a la marca nuna de les temporaes más espectaculares de les Alfa.

En 1933 la fábrica decidió retirase de forma oficial dexando dellos modelos tipu Monza al cargu de Ferrari que formó la so propia escudería con Nuvolari, Brivio, Etancelin y Fagioli y d'igual manera Caracciola y Louis Chiron fundaron la escudería Doble C tamién con modelos tipu Monza. Sicasí los Monza nun yeren abondo competitivos y la marcha de Nuvolari a Maserati fizo que Ferrari pidiera a la fábrica'l regresu de los P3 que de nuevu volvieron cuntar les sos participaciones como victories. D'esta forma la temporada de 1934 foi arrolladora pa la escudería Alfa-Ferrari consiguiendo los sos pilotos Varzi, Chiron y Trossi llegar en 19 ocasiones primeros a la meta.

Les siguientes temporaes fueron apoderaes poles marques alemanes siendo les Alfa los únicos que-yos punxeron dalguna resistencia. Asina la temporada de 1935 foi apoderada pol Mercedes W25 de Caracciola pero Nuvolari y el so P3 apuntáronse'l G.P. d'Alemaña nuna de les sos actuaciones más memorables, amás d'otres carreres menores. La temporada de 1936 foi la de Bernd Rosemeyer y la so Auto Union dexando a les Alfa'l G.P. d'España y la Coppa Ciano. Sicasí Alfa en 1937 yá nun podía competir frente a los alemanes y tan solo pudo apuntase delles victories menores. Tampoco col cambéu de normativa en 1938 pudieron les Alfa faer frente a los potentes coches alemanes, nin el 316 con motor de 16 cilindros y 3000 cc nin el 308 de 8 cilindros y mesma cilindrada consiguieron victories importantes anque se batieron honrosamente. La primer versión del modelu 158 Alfetta diseñáu pol inxenieru Giacomo Colombo con un motor de 8 cilindros en llinia y 1500 cc sobrealimentado con un compresor de dos tiempos apaeció en 1938 y solo consiguió ganar en 1940 el G.P. de Trípoli, con Nino Farina al volante, y yá cola II Guerra Mundial nel so apoxéu. Esta foi la primer victoria del coche que marcaría toa una dómina, eso sí, dempués de la guerra.

Entamu na Fórmula 1 editar

 
Alfa Romeo Alfetta 159 que compitió nel Campeonatu Mundial de Fórmula Unu Na Temporada 1951.

Tres el conflictu empezó un periodu anárquicu tocantes a reglamentos y fórmules que duró hasta 1949. L'equipu Alfa-Romeo oficial, ensin la direición de Ferrari dende 1938 yá que s'había enemistado col direutor Ugo Gobatto y l'inxenieru Guifré Ricart, nun empezó la so actividá hasta mediaos de 1946, anque enantes Jean Pierre Wimille ganara yá delles carreres con un vieyu 308. La vuelta de los Alfetta, francamente ameyoraos con más de 300 CV frente a los 195 CV de 1938, foi apoteósica apoderando caúna de les carreres nes qu'apaecíen. L'equipu formáu por Varzi, Trossi, Wimille, Farina y Consalvo Sanesi acopó los puestos de podiu nos cuatro carreres nes que participó. El 48 foi la verdadera consagración de Wimille como'l meyor de la so dómina al ganar a los mandos del el so Alfetta los grandes premios de Francia, Monza ya Italia. Sicasí la muerte del gran Varzi nos entrenamientos del G.P. de les Naciones en Berna avafaba la temporada d'Alfa-Romeo. Entá empezó peor la temporada 49 col accidente mortal de Wimille que conducía de forma circunstancial un Simca-Gordini mientres los entrenamientos del G.P. d'Arxentina. Tamién pocu dempués morría Trossi víctima esta vegada de cáncer. Esmanteláu d'esta forma l'equipu la direición de la marca decidió abandonar la competición dexando vía llibre a Ferraris, Talbots y Maseratis. El resume numbéricu d'esti periodu nun podría ser más elocuente, de 19 participaciones d'Alfa llográrense 16 victories y delles, 10 fueron tripletes.

Los Alfetta volvieron a la carga cuando en 1950 entamóse'l primer campeonatu del mundu. L'equipu Alfa formáu por Farina, Fagioli y l'arxentín Juan Manuel Fangio (l'equipu de los trés F) apoderó la temporada como nunca se fixera. De nuevu los númberos son categóricos, de les 6 carreres puntuables (quitando Indianápolis) les Alfa ganaron les 6, llograron les 6 vueltes rápides y les 6 poles, 1 triplete y 4 dobletes. Amás participaron n'otres 5 carreres nes cualos Fangio venció en 3 ocasiones (Sanremo, Naciones y Pescara) y Farina nes otres 2 (Bari y BRDC). A la fin el títulu llevar l'italianu Giuseppe Farina.

El campeonatu de 1951 nun foi tan arrollador a pesar de que'l nuevu Alfetta 159 superaba en prestaciones al 158 (400 CV) pero'l so mayor pesu y sobremanera l'apaición del rápidu Ferrari 375 (con motor de 12 cilindros en V y 4500 cc diseñáu por Aurelio Lampredi) acabó cola imbatibilidá de les Alfa. Tres les victories de Fangio (Suiza y Francia) y Farina (Bélxica) nel G.P. de Gran Bretaña en Silverstone, el pilotu arxentín José Froilán González asitiaba'l so Ferrari 375 per delantre del Alfetta del so compatriota Fangio. Les posteriores victories del Ferrari de Ascari n'Alemaña ya Italia dexaben el resolución del campeonatu pa la última carrera n'España nel circuitu de Pedralbes. La mala eleición de neumáticos de Ascari y la bona organización del equipu Alfa dio a la fin la victoria a Fangio que salvó n'última instancia l'honor de la marca. 4 victories, 7 vueltes rápides, 4 poles y 3 victories non puntuables foi'l balance d'una bona temporada que punxo broche d'oru a la participación de los Alfetta na Fórmula 1. El fracasu de les xestiones pa recibir una subvención del gobiernu italianu y sobremanera l'amenaza real de los Ferrari y los nuevos BRM convenció a la direición d'Alfa a retirar les sos monoplaces de la competición.

 
Alfa Romeo 179 de 1980, que foi piloteado pol ex-piloto italianu Andrea de Cesaris.
 
Eddie Cheever nun coche profulsado por motores Alfa Romeo nel Gran premiu de Dallas en 1984.

Torna nos 70 editar

Tuvieron que pasar 19 años por qu'Alfa-Romeo, dedicada nesos momentos a la competición de Sport-Prototipos, volviera tímidamente a la F1. Autodelta, la seición deportiva d'Alfa-Romeo, preparó en 1970 unos motores V8 de 3000 cc pal pilotu de la marca, Andrea de Adamich. La escudería McLaren encargar de realizar los xasis (M7D y M14D) ya inscribió un tercer monoplaza nel campeonatu. De les 10 carreres nes que participó Adamich solo consiguió entrar na parrilla en 5 ocasiones y el so meyor resultáu foi un 8ᵘ puestu n'Italia. Al añu siguiente repitióse l'intentu esta vegada col equipu March Engineering, que preparó unos xasis 711 pa Adamich, y pa Nanni Galli (inclusive nuna ocasión Ronnie Peterson pilotu oficial de March participó con motor Autodelta). L'equipu March, que pretendía llograr con esta collaboración un motor que nun tuviera que mercar, nun salió bien convencíu de los resultaos de l'alianza con Autodelta yá que solo llogróse un exiguo 11ᵘ puestu (Adamich) y dos 12º (Galli), sobremanera comparaos col 2ᵘ puestu nel campeonatu consiguíu por Peterson col March-Cosworth 711.

Más seriu foi'l proyeutu qu'en 1976 que xunió a la empresa de Bernie Ecclestone (Motor Racing Developments) que xestionaba la escudería Brabham con Autodelta dirixida esta vegada por Carlo Chiti. Alfa-Romeo presentó un avolumáu motor de 12 cilindros pa los Brabham BT45 de Carlos Reutemann y Carlos Pace ensin demasiaes bones resultaos (dos 4º pa Pace y otru 4º pa Reutemann). El BT45 Alfa-Romeo empezó bien la temporada de 1977 con un 2ᵘ puestu pa Pace n'Arxentina y un 6º con vuelta rápida pa John Watson en Sudáfrica. La muerte de Pace tresmanó'l desarrollu del nuevu BT45B y hasta metá de temporada nun se llograron de nuevu bones resultaos, un 2º de Watson en Francia y vuelta rápida n'Austria y dos terceros de Hans Stuck n'Alemaña y Austria, amás de la pole de Watson en Mónacu. El campeonatu terminó con 11º de Stuck na clasificación final.

En 1978 l'equipu Brabham-Alfa Romeo preparar pal asaltu al Campeonatu del Mundu. Fichar al campeón del añu anterior el austriacu Niki Lauda al qu'acompañaba Watson. Gordon Murray encargóse'l diseñu del BT46 y del polémicu BT46B con aspirador que llueu se destacar como un escelente monoplaza. Lauda consiguió vencer en Suecia ya Italia, trés 2º y dos 3º, amás llogró 2 poles y 4 vueltes rápides, y con 44 puntos se encaramó al 3ᵘ puestu de la clasificación final. Watson con un 2º y dos 3º llogró una meritoria 6º plaza, y l'escudería foi 2ª nel campeonatu de constructores por detrás de los invencibles Lotus 79 con efeutu suelo de Andretti y Peterson.

Les esperances puestes nel equipu esmorecer na temporada siguiente sobremanera poles constantes tiranteces ente Brabham y Autodelta. Lauda solo llogró un magro 4ᵘ puestu n'Italia al igual que'l so nuevu compañeru'l brasilanu Nelson Piquet n'Holanda. La temporada acabó en divorciu y Autodelta formó una escudería nueva compitiendo col Alfa Romeo 177 con xasis y motor Alfa-Romeo y patrociniu de Marlboro. Esti coche compitió en 3 ocasiones presentó n'ocasiones colos pilotos italianos Bruno Giacomelli y Vittorio Brambilla. Na mesma temporada Bruno estreno un coche nuevu denomináu Alfa Romeo 179. En 1982, Euroracing tomó los roles d'operar l'equipu y diseñar l'automóvil. Alfa Romeo retiró l'equipu al rematar 1985, llogrando un sestu puestu nel campeonatu de constructores de 1983 con dos podios como meyor resultancia de temporada. La marca siguió participando como provisora de motores hasta 1987.

Resultaos editar

 
Eddie Cheever nuna Alfa Romeo en 1985.
RESULTANCIES
Total Vict: 136 - VR: 112 -Pole: 41
GP Nacionales Vict: 44 - VR: 41 - Pole: 21
Campeonatu Vict: 10 - VR: 14 - Pole: 12
Golden Yera (1920-1939) Vict: 104 (25/79) - VR: 76(19/57) - Pole: 13(0/13)
1920 1 Vict. Mugello (Campari)
1921 1 Vict. Mugello (Campari)
1923 TF Madonie Ugo SIVOCCI RLTF D (Ascari), VR (Ascari)
1924 FRA Lyon Giuseppe CAMPARI P2
ITA Monza Antonio ASCARI P2 T (Wagner, Campari), VR (Ascari)
4 Vict. Savio (Ferrari), Polesine (Ferrari), Cremona (Ascari), Acerbo (Ferrari)
3 VR Savio (Ferrari), Polesine (Ferrari), Cremona (Ascari)
1925 BEL Spa-Francorchamps Antonio ASCARI P2 D (Campari), VR (Ascari)
ITA Monza Gastone BRILLI-PERI P2 D (Campari)
1 Vict Acerbo (Ginaldi)
1928 1 Vict. Acerbo (Campari)
2 VR Mugello (Campari), Acerbo (Campari)
1929 TUN Cartago Gastone BRILLI-PERI P2 VR (Brilli-Peri)
6 Vict. Alessandria (Varzi), Chimay (Zehender), Roma (Varzi), Ciano (Varzi), Monza (Varzi),
Cremona (Brilli-Peri)
4 VR Alessandria (Varzi), Chimay (Zehender), Roma (Brilli-Peri), Ciano (Varzi)
1930 TF Madonie Achille VARZI P2 VR (Varzi)
1 Vict. Alessandria (Varzi)
2 VR Alessandria (Varzi), Ciano (Nuvolari)
1931 TF Madonie Tazio NUVOLARI 8C D (Borzacchini)
ITA Monza CAMPARI / NUVOLARI 8C D(Minoia/Borzacchini) VR (Campari)
2 Vict Ciano (Nuvolari), Acerbo (Campari)
1 VR Acerbo (Nuvolari)
1932 MON Mónacu Tazio NUVOLARI Monza D (Caracciola)
TF Madonie Tazio NUVOLARI Monza D (Borzacchini) VR (Nuvolari)
ITA Monza Tazio NUVOLARI Monza VR (Nuvolari)
FRA Reims-Gueux Tazio NUVOLARI Monza T (Borza.,Caracciola) VR (Nuvolari)
ALE Nürburgring Rudolf CARACCIOLA Monza T (Nuvolari, Borzacchini) VR (Nuvolari)
6 Vict. Eifelrennen (Caracciola), Lemburg (Caracciola), Ciano (Nuvolari), Acerbo (Nuvolari),
Monza (Caracciola), Marsella (Sommer)
6 VR Eifelrennen (Caracciola), Lemburg (Caracciola), Ciano (Nuvolari), Acerbo (Nuvolari),
Monza (Nuvolari), Marsella (Nuvolari)
1933 TUN Cartago Tazio NUVOLARI 8C-2300 D (Borzacchini) VR (Nuvolari)
TF Madonie Antonio BRIVIO 8C-2300 T (Balestrero, Carraroli) VR (Borz.)
BEL Spa-Francorchamps Tazio NUVOLARI 8C-2300 VR (Nuvolari)
ITA Monza Luigi FAGIOLI Tipu B VR (Fagioli)
ESP Lasarte Louis CHIRON Tipu B D (Fagioli)
10Vict Alessandria (Nuvolari), Picardía (Etancelin), Eifel (Nuvolari), Nimes (Nuvolari),
Penya Rhin (Zanelli), Marne (Etancelin), Comminges (Fagioli), Marsella (Chiron),
Acerbo (Fagioli), Masarykuv (Chiron)
10 VR Pau (Etancelin), Alessandria (Nuvolari), Picardía (Etancelin), Nimes (Nuvolari),
Penya Rhin (Nuvolari), Marne (Etancelin), Comminges (Fagioli), Marsella (Chiron),
Monza (Moll), Masarykuv (Chiron)
Nota: Chiron (Scuderia CC), Etancelin, Moll, Zanelli (Privaos), el restu (Scuderia Ferrari)
1934 MON Mónacu Guy MOLL Tipu B D (Chiron) VR (Trossi)
TF Madonie Achille VARZI Tipu B T (Barbieri, Magistri) VR (Ghersi)
FRA Montlhéry Louis CHIRON Tipu B T (Varzi, Trossi) VR (Nuvolari)
16Vict Valentuna (Pietsch), Noruega (Widengren), Alessandria (Varzi), Tripoli (Varzi),
Elaintar(Björnstad), Casablanca (Chiron), AVUS (Moll), Mannin Moar (Lewis),
Montreux (Trossi), Penya Rhin (Varzi), Marne (Chiron), Vichy (Trossi), Ciano (Varzi)
Niza (Varzi), Comminges (Comotti), Biella (Trossi)
10 VR Noruega (Widengren), Alessandria (Varzi), Tripoli (Varzi), Casablanca (Chiron),
AVUS (Moll), Montreux (Trossi), Penya Rhin (Varzi), Ciano (Varzi), Biella (Trossi),
Arxelia (Chiron)
Nota: Toos de la Scuderia Ferrari, sacante Pietsch, Widengren y Björstad
1935 TF Madonie Antonio BRIVIO Tipu B D (Chiron) VR (Brivio)
ALE Nürburgring Tazio NUVOLARI Tipu B
15Vict Pau (Nuvolari), Bergamo (Nuvolari), Biella (Nuvolari), Lorena (Chiron), Marne (Dreyfus)
Valentino (Nuvolari), Dieppe (Dreyfus), Comminges (Sommer), Ciano (Nuvolari),
Niza (Nuvolari), Modena (Nuvolari), Edda Ciano (Tadini), Donnigton (Shuttleworth),
Michele Bianchi (Brivio), Mountain (Shuttleworth)
8 VR FRA(Nuvolari), ITA(Nuvolari), Pau (Nuvolari), Bergamo (Nuvolari), Valentino (Nuvolari),
Ciano (Nuvolari), Edda Ciano (Pintacuda),Donnigton (Sommer)
3 PP Bergamo (Nuvolari), Valentino (Nuvolari), Niza (Dreyfus)
Nota: Toos de la Scuderia Ferrari, sacante Shuttleworth y Sommer
1936 HUN Nepliget Tazio NUVOLARI 8C-35 VR (Nuvolari)
7 Vict. Penya Rhin (Nuvolari), Milán (Nuvolari), Ciano(Nuvolari/Pintacuda), Edda Ciano (Tadini),
Modena (Nuvolari), Donnigton(Seaman/Rüsch), Vanderbilt (Nuvolari)
6 VR Penya Rhin (Nuvolari), Milán (Nuvolari), Deauville (Villapadierna), Ciano (Nuvolari),
Edda Ciano (Pintacuda), Modena (Nuvolari)
4 PP Milán (Nuvolari), Y.Ciano (Tadini), Modena (Nuvolari), Vanderbilt (Nuvolari)
Nota: Toos de la Scuderia Ferrari, sacante Villapadierna
1937 7 Vict. Piamonte (Brivio), Posillipo (Farina), Chimay (Rüsch), Superba (Trossi), Milán (Nuvolari)
Rio de Janeiro (Pintacuda), Mountain (Rüsch)
5 VR Piamonte (Farina), Posillipo (Farina), Chimay (Rüsch), Superba (Trossi), Mountain (Rüsch)
5 PP Piamonte (Farina), Posillipo (Farina), Chimay (Rüsch), Superba (Tadini), Milán (Nuvolari)
Nota: Toos de la Scuderia Ferrari
1938 2 Vict Cidade de Ríu (Pintacuda), Milán (Y.Villoresi)
1 PP Cidade de Ríu (Landi)
1939 2 Vict Ciano (Farina), Acerbo (Biondetti)
Posguerra (1946-1949) Vict: 14 (8/6) - VR: 13(7/6) - Pole: 11(8/3)
1946 NAC Xinebra Giuseppe FARINA 158 VR (Wimille),PP (Farina),T (Trossi, Wimille)
5 Vict. Resistance (Wimille), Rosellón (Wimille), Borgoña (Wimille), Valentino (Varzi), Milán (Trossi)
5 VR Niza (Sommer), R.la Begué (Farina), Borgoña (Wimille), Valentino (Wimille), Milán (Varzi)
3 PP Rosellón (Wimille), Borgoña (Wimille), Valentino (Farina)
1947 SUI Bremgarten J.-Pierre WIMILLE 158 PP (Trossi), T (Varzi, Trossi)
BEL Spa J.-Pierre WIMILLE 158 VR/PP(Trossi), T (Varzi, Trossi)
ITA Sempione Carlo F. TROSSI 158 VR (Trossi),PP (Sanesi),T (Varzi, Sanesi)
1 Vict. Bari (Varzi)
1 VR Bari (Varzi)
1948 SUI Bremgarten Carlo F. TROSSI 158 VR/PP(Wimille), D (Wimille)
FRA Reims-Gueux J.-Pierre WIMILLE 158 VR/PP(Wimille), T (Sanesi, Ascari)
ITA Valentino J.-Pierre WIMILLE 158 VR/PP(Wimille)
MOZ Monza J.-Pierre WIMILLE 158 VR (Sanesi),PP (Wimille),T(Trossi/Sanesi)

Referencies editar

Enllaces esternos editar