Beyoncé Giselle Knowles-Carter (4 de setiembre de 1981Houston),[12][13] conocida como Beyoncé, ye una cantante, compositora, baillarina y actriz d'Estaos Xuníos. Nacida y criada n'Houston, presentar en diversos concursos de cantar y baille cuando yera neña y saltó a la fama a finales de los años 1990 como vocalista principal del grupu femenín de R&B Destiny's Child. Remanáu pol so padre, Matthew Knowles, el grupu convertir n'unu de los grupos de moces con mayores ventes de la historia. El so receso vio'l llanzamientu del álbum debú de Beyoncé, Dangerously in Love (2003), que consagróse como artista solista en tol mundu; vendió 11 millones de copies, ganó cinco premios Grammy y cuntó colos senciellos númberu unu del Billboard Hot 100, «Crazy in Love» y «Baby Boy».

Beyoncé
Vida
Nacimientu Houston[1]4 de setiembre de 1981[2] (42 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos [3]
Residencia Bel-Air (es) Traducir
Llingua materna inglés
Familia
Padre Mathew Knowles
Madre Tina Knowles
Casada con Jay-Z (2008 – )[4]
Fíos/es
Hermanos/es Solange Knowles
Familia
Estudios
Estudios Escuela Preparatoria Kinder de las Artes Escénicas y Visuales (es) Traducir
Alief Elsik High School (en) Traducir
El Centro de Educación Temprana (es) Traducir
Llingües falaes inglés[5]
Alumna de Ivana Chubbuck
Oficiu productora musical, actriz de cine, cantautora, direutora de cine, productora de cine, guionista, baillarina, entamadora, coreógrafa, actriz de voz, diseñadora de modaartista d'estudiu
Altor 169 cm
Trabayos destacaos Austin Powers in Goldmember
Obsessed
El rey león (es) Traducir
Hip Hop Star (en) Traducir
Signs
Premios
Nominaciones
Influyencies Michael Jackson
Miembru de The Carters
Destiny's Child
Artists Stand Up to Cancer (en) Traducir
Seudónimu/os Queen B[11], Beyoncé y First Lady of Music
Xéneru artísticu soul
pop
Rhythm and blues
R&B contemporaneu
rock
Chillwave
Góspel
Funk
Música lletrónica
garage rock
Música discu
Country
afrobeat (es) Traducir
dancehall (es) Traducir
música tradicional
música escénica (es) Traducir
Jazz
reggae
reggaeton
Música Bounce (es) Traducir
rap
bluegrass (es) Traducir
Hip hop
Mena de voz mezzosopranu
Discográfica Columbia Records
Parkwood Entertainment (es) Traducir
Music World Entertainment (es) Traducir
Creencies
Partíu políticu Partíu Demócrata
IMDb nm0461498
beyonce.com
Cambiar los datos en Wikidata

Tres la disolución de Destiny's Child en 2005, Beyoncé llanzó'l so segundu álbum d'estudiu, B'Day (2006), que contenía los ésitos «Déjà Vu», «Irreplaceable» y «Beautiful Liar». Tamién incursionó nes actuaciones en cine, con un papel nomáu al Globu d'Oru en Dreamgirls (2006), y papeles protagónicos en The Pink Panther (2006) y Obsessed (2009). El so matrimoniu col raperu Jay-Z y la so actuación como Etta James en Cadillac Records (2008) influyeron nel so tercer álbum, I Am... Sasha Fierce (2008), que vio la nacencia de la so álter ego, Sasha Fierce y llogró'l récor de seis premios Grammy en 2010, incluyendo cantar del añu por «Single Ladies (Put a Ring on It)». Beyoncé tomóse un descansu de la música en 2010 y fíxose cargu de la xestión de la so carrera; el so cuartu álbum 4 (2011) foi darréu de tonu más nidiu, esplorando'l funk de los años 1970, el pop de los años 1980, y el soul de los años 1990.[14] El so quintu álbum d'estudiu, Beyoncé (2013), foi aclamáu pola crítica y estremóse de los sos llanzamientos anteriores pola so producción esperimental y l'esploración de temes más escures.

Una autodenomada «feminista contemporánea»,[15] los cantares de Beyoncé caracterícense de cutiu por temes d'amor, les rellaciones, y la monogamia, según la sexualidá y tomar de poder femenina. Nel escenariu, les sos dinámiques y altamente coreografiadas actuaciones llevaron a los críticos a aclamala como una de los meyores artistes de la música popular contemporánea. A lo llargo d'una carrera que toma 16 años, ganó 20 premios Grammy y vendíu más de 75 millones de discos como solista,[16] y otros 60 millones con Destiny's Child,[17][18] faciendo d'ella una de les artistes musicales con mayores ventes.[19][20] La Recording Industry Association of America reconoció a Beyoncé como l'artista certificada númberu unu d'Estaos Xuníos mientres la década del 2000.[21][22] En 2014, allugar nel visu de la llista Celebrity 100 de Forbes, y convirtióse na música negra meyor pagada na historia. Foi incluyida na llista de la revista Time de les 100 persones más influyentes del mundu en 2013 y 2014. Ella ye conocida por munchos como Queen B y ye un iconu de la moda.

Biografía editar

1981-1996: primeros años y entamos de la so carrera editar

Beyoncé Knowles nació'l 4 de setiembre de 1981 en Houston, Texas, Estaos Xuníos. Ye la fía mayor de Tina y Mathew Knowles. Los sos güelos maternos, Lumis y Agnez Dereon, yeren francófonos de Louisiana.[23] Tien una hermana menor, Solange Knowles.

De mozu entró a un concursu de talentos, onde interpretó'l cantar «Imagine» de John Lennon,[24][25] ganando asina'l primer llugar. Mientres una entrevista dempués del eventu preguntóse-y ónde aprendiera a cantar, afayando asina la so participación en SAVAPA Music.[26][27]

Conoció y fíxose amiga de Kelly Rowland, que la so madre trabayó pa la familia Knowles; quien, entós daquella vivíen na mesma casa. Viendo que la intención de la neña de dedicase a la música yera seria, Mathew Knowles, padre de Beyoncé, empezó a buscar un sellu musical. Viendo como'l so trabayu perbién pagu yera rebaxáu pola so empresa, lo qu'afectó a tola familia. L'arriendu amenorgar a la metá d'ellos y tuvieron que treslladase a dos apartamentos. Cuando'l tríu robló con Columbia en 1996, dio a la familia una segunda oportunidá p'ameyorar la situación.[28] Time tamién incluyó a Knowles na so llista de les "100 Persones Más Influyentes nel Mundu".[29]

Na so adolescencia , Beyoncé estudió na Escuela Secundaria pa la Realización y Artes Visuales, en Houston, onde amosó'l so talentu musical. Más tarde, dirixir a la Alief Elsik Alto School, tamién en Houston.

1997-2002: Destiny's Child editar

 
Beyoncé en 2001

Tres diverses andadures actuando como telonera na so ciudá natal, LeToya Luckett, Kelly Rowland, Beyoncé Knowles y LaTavia Roberson salten a la fama como Destiny's Child. Col pasu del tiempu, el grupu pasa a ser un tríu, quedando solu Beyoncé y Kelly ya incorporando a Michelle Williams. Con esti formatu algamaron el cume.

Munchos de los ésitos de Destiny's Child, con más de 60 millones de discos vendíos en tol mundu, fueron co-escritos y co-producíos pola mesma Beyoncé. En 2004 el grupu volvió xunise pa realizar el discu Destiny Fulfilled, col qu'algamaron los primeros puestos nes llistes d'ésitos colos senciellos Lose My Breath y Soldier. En 2005, pa rematar la carrera del grupu, sacaron 1#'s, una escoyeta de tolos sos ésitos con trés nueves cantares: Stand Up For Love; Check on It, solo Beyoncé cola collaboración de Slim Thug y Feel The Same Way I Do.

Nel 2001, convirtióse na primer muyer afroamericana en recibir el premiu El compositor del añu de la Sociedá estauxunidense de Compositores y la segunda muyer n'Autores y Editores. Beyoncé, tamién s'incluyó numberoses vegaes na llista de les 50 muyeres más sexys del mundu.

2003-2005: empiezos como solista y Dangerously in Love. editar

 
Beyoncé interpretando "Baby Boy", que permaneció nueve selmanes consecutives nel númberu unu del Billboard Hot 100.

En xunu de 2003, Beyoncé llanzó'l so primer álbum d'estudiu como solista, Dangerously in Love. L'álbum estrenóse nel Billboard 200 na primer selmana llegando direutamente al primer llugar, con una venta de 317.000 copies na primer selmana. Foi certificáu de platín un mes más tarde, el 26 de xunetu de 2003. El primer senciellu, Crazy in Love, cola participación especial del raperu Jay-Z,[30] convirtióse rápido n'unu de los más grandes ésitos d'esi branu (y de tol añu), permaneciendo nel visu de la llista Billboard Hot 100 por 8 selmanes consecutives. Dangerously in Love llegó tamién al nᵘ 1 de les llistes del Reinu Xuníu y Canadá. L'álbum vendió más de 11 millones de copies nel mundu, con 4 millones de copies vendíes namái n'Estaos Xuníos. Cuando'l so primer senciellu y el so álbum algamaron el primer llugar nos EE.XX. y el Reinu Xuníu, Beyoncé convertir na primer artista que llograba esto dende The Beatles, Simon and Garfunkel y Rod Stewart nos años 60 y 70. Beyoncé foi, poro, una de los artistes que más discos vendió en 2003.[31]

"Crazy In Love" foi'l so primer senciellu, que cuntó cola collaboración de Jay-Z, foi co-producíu por Beyoncé y Rich Harrison. Jay-Z devuelve a Beyoncé el favor d'esta nel so ésitu Bonnie & Clyde 03. Con un ritmu que Beyoncé defini como "¡tan potente que te duel el corazón!", Crazy in Love trata alrodiu de esi momentu nel que te das cuenta de que te tas namorando y tienes una pinta estraña, anque en realidá te da igual. L'abandonu sigue en "Speechless", producíu por Fanatic. "En cuanto escuché la tema inspiróme", almite. "Ye bien sexy, bien sensual. El tipu de balada que nunca fixera hasta agora. ¡Una tema p'aumentar l'índiz de natalidá!"

A finales de branu, "Baby Boy", el segundu senciellu de Dangerously in Love, tuvo la participación especial de Sean Paul, empezó a aumentar nes llistes y convirtióse n'unu de los más grandes ésitos de 2003, qu'apoderó les frecuencies de radiu na seronda de 2003: 9 selmanes nel primer llugar - una selmana más que "Crazy in Love".

El tercer senciellu, "Me Myself and I", algamó'l #4 en Billboard Hot 100 y Top 10 nes llistes mundiales.

A finales de 2003, llanzóse'l cuartu senciellu, "Naughty girl", col cual repitió ésitu, #3 en Billboard Hot 100 y nes llistes européu y mundial.

Na ceremonia de los Premios Grammy en 2004, Beyoncé ganó 5 Grammys pol so trabayu en solitariu. Estos premios inclúin "Meyor Actuación Vocal Femenina", "R&B por Dangerously In Love 2", y "Meyor Álbum de R&B contemporaneu".

2006-2007: yera B'Day editar

Beyoncé mientres la xira The Beyoncé Experience, (izquierda) interpetando Dangerously in Love 2, (derecha) mientres l'entamu de Listen.

B'Day ye'l so segundu álbum como solista y diose a conocer en tol mundu'l 4 de setiembre de 2006,[32][33][34] pa celebrar el cumpleaños númberu 25 de Beyoncé. Esti nuevu álbum inclúi cantares nuevos co-escrites y producíes por Knowles.[35][36] Déjà Vu ye'l primer senciellu del álbum, y cuenta cola participación especial del raperu Jay-Z y de Rodney Jerkins. Otros co-productores de B'Day son: Rich Harrison, The Neptunes y Swizz Beatz. Knowles terminó'l trabayu sobre'l so segundu álbum en solitariu en dos selmanes.[37][38][39][40]

El primer senciellu, Déjà Vu, llogró ingresar nel Top 5 de los Estaos Xuníos y algamó el #1 de R&B nes llistes del mesmu país. Tamién algamó'l #1 nel Reinu Xuníu.

El segundu senciellu, Ring the Alarm, foi llanzáu n'Internet el 8 d'agostu de 2006. El videu llanzóse'l 16 d'agostu en Yahoo.com. La tema trata sobre la obsesión d'ella por non dexar escapar a la so pareya, col que ta por dineru, polo que nun-y interesa qu'esti llargar con otra yá que se terminaríen los luxos.[41]

Poco dempués, la diva llanzó'l so segundu senciellu internacional y terceru n'Estaos Xuníos llamáu Irreplaceable, que foi unu de los sos mayores ésitos de la so carrera, tuvo 10 selmanes en primer llugar nos Estaos Xuníos. Nesta tema (qu'escribió rápido dempués d'un día de rodaxe de la película Dreamgirls inspirándose na situación que vivía'l so personaxe, Deena Jones, col so home) Beyoncé déxalu claro a la so pareya que puede dise, que nun-y precisa y que nun piensa siguir aguantando a daquién como él.

Upgrade U, ye'l tercer senciellu internacional, y cuartu en EE. XX. El cantar cunta cola collaboración musical de Jay-Z y foi llanzada mientres el primer cuatrimestre de 2007.

En 2007, Beyoncé llanzó B'Day Deluxe Edition, una versión especial de B'Day que tien un discu doble. Foi na "Deluxe Edition" que llanzó Beautiful Liar, un cantar que nun taba na primer edición del álbum. A pesar de les distintes versiones de la música (incluyendo una versión en solitariu de Beyoncé, una versión n'español y un remix), que resultó solo cola participación de la cantante colombiana Shakira y convirtióse n'unu de los grandes ésitos de 2007 (saltó del #93 al #3 nel Hot 100 d'USA y aportó a #1 mundial). Na entrega de los dos VMA ganó'l premiu a meyor dúu de 2007.

Get Me Bodied y Green Light fueron el quintu y sestu senciellu de B'Day (n'EE.XX. y Europa respeutivamente). De Get Me Bodied fixéronse tres versiones. La primera alcuéntrase en B'Day y la segunda en B'Day (Deluxe Edition), siendo igual a la que s'atopa en B'Day pero más estendida, que escoyóse pal videu del mesmu nome. Y la última versión ye un remix de Timbaland col raperu llatín Voltiu. Anque Get Me Bodied nun foi'l gran ésitu de la diva, entró en Billboard Hot 100 ocupando posiciones bastante alzaes muncho primero de ser nomáu como senciellu. Per otru llau, a Green Light antepúnxose-y un fragmentu del cantar Kitty Kat (la cual alcuéntrase en B'Day) pa faer el respeutivu videu col nome de "Kitty Kat & Green Light".

Hai de solliñar que Beyoncé, tamién llanzó'l restu de los videos que faltaben nel álbum, salvu Resentment. Los videos son los siguientes: Suga Mama; Check on It siendo la banda sonora de la película La Pantera Rosa; Welcome to Hollywood que cunta cola collaboración del so home Jay-Z; Freakum Dress; Listen que foi la banda sonora de la película Dreamgirls; Still in Love (Kissing You) y Flaws and All.

Xunto a Alejandro Fernández, llanzó'l cantar Amor Xitano, que foi escoyida como cortina de la telenovela de la programadora colombiana R.T.I. n'asociación con Sony International para Telemundo El Foín.

B'Day vendió más de 6 millones de copies en tol mundu. L'álbum permaneció nes llistes alredor de dos años, convirtiéndose n'unu de los discos más vendíos de 2006 y 2007.[42]

2008-2010: I Am... Sasha Fierce y ésitu mediáticu editar

Beyoncé interpretando "If I Were a Boy" (izquierda), "Single Ladies" (derecha) un de los cantares mas famosos del álbum mientres la so xira I Am... Tour.

I Am... Sasha Fierce ye'l tercer álbum de la cantante. Foi llanzáu mundialmente el 18 de payares de 2008, anque en Xapón salió a la venta una selmana enantes. El discu vendió más de 42.000 copies na so primer selmana en Xapón, entró nel nᵘ1 n'Estaos Xuníos con 482.428 copies vendíes y asitióse nel nᵘ1 mundial con un total de 591.000. L'álbum cunta con dos discos, nos que Beyoncé xuega cola personalidá de la so alter ego,[43][44] Sasha Fierce. Asina, el primer discu, (I Am...)[45][46] cuenta con cantares nidios y dulces, ente que'l segundu discu, (Sasha Fierce) inclúi temes más rítmiques y agresivos.[47][48]

L'álbum cuntaría con senciellos dobles,[49] esto ye, el primer senciellu, nun sería un cantar, sinón dos, una de cada discu. Asina Beyoncé sacó como primeros senciellos If I Were a Boy[50] y Single Ladies (Put a Ring on It)[51]. El primeru convirtióse rápido nun ésitu n'Estaos Xuníos y Europa. Debutó nel nᵘ9 na Llista Mundial y rápido asitióse nel nᵘ1 mientres más d'un mes. Al cabu d'un tiempu Single Ladies (Put a Ring on It) esguiló posiciones nes llistes estadonidenses llegando al nᵘ1, mientres delles selmanes consecutives, convirtiéndose na so nueva seña d'identidá. El cantar tamién trunfó n'Europa y por consiguiente na Llista Mundial, llegando al nᵘ3.[52][53]

Los segundos senciellos fueron Diva[54][55] y Halo. El primeru foi enfocáu a les radios urbanes estauxunidenses, sicasí Halo foi'l que claramente espuntó llegando al nᵘ3 na llista mundial, convirtiéndose asina nel tercer ésitu mundial del álbum.

El 21 de mayu de 2009 estrenóse'l videu Ego. El cantar foi unviada a les radios urbanes estauxunidenses consiguiendo una gran emisión. El cantar entró rápido nel Top 40 de Billboard Hot 100[56][57].

El siguiente senciellu foi Sweet Dreams, primero que'l videu fuera estrenáu'l cantar yá tenía un gran ésitu n'Europa y Australia. El cantar asítiase nel nᵘ7[58]de la llista d'ésitos Europeos, nᵘ5 en R.O. y nᵘ5 n'Australia. Con al respeutive d'Estaos Xuníos el cantar debutó nel nᵘ12 de Billboard Hot 100 y adulces foi esguilando asities selmana tres selmana, lo que llogra da-y a Beyoncé el so cuartu ésitu nesti discu.[59][60]

Mientres tou 2009, Beyoncé realiza la xira I Am... Tour[61][62], que resulta un ésitu en toles ciudaes del mundu que visita. Hai de solliñar que na so visita a España acompañólu la cantante Labuat como telonera. En 2009 el discu ye reeditáu con nuevos cantares. Los senciellos escoyíos pa promocionar les reediciones son Broken-Hearted Girl y Videu Phone, esta postrera inclúi la collaboración de la cantante Lady Gaga, cola que, Beyoncé collaboraría, darréu, nun cantar del so discu The Fame Monster llamada Telephone, que'l so videu foi unu de los más reproducíos en You Tube.[63][64][65]

El 31 de xineru de 2010, na ceremonia de la 52° entrega de los Premios Grammy, Beyoncé ganó 6 de los 10 gallardones a los que postulaba. Ente ellos atópense; "Cantar del añu", "Meyor interpretación vocal pop femenina", "Meyor cantar de R&B", "Meyor vocalista femenina de R&B", "Meyor álbum de R&B contemporaneu por I Am... Sasha Fierce" y "Meyor interpretación de R&B tradicional" con At Last, convirtiéndose na muyer que más premios Grammy ganó nuna nueche.[66]

El 4 de mayu de 2010 estrenóse'l videu Why Don't You Love Me, que'l so senciellu atopar nel álbum I Am... Sasha Fierce (Platinum Edition). Anque'l cantar nun foi llanzada como senciellu iguar p'algamar el puestu nᵘ1 na llistaBillboard Dance/ Club Play Songs.[67] Recibió un total de 5 nominaciones a los premios MTV Video Music Awards 2010 pol so senciellu "Videu Phone" nel que Lady Gaga collaboró.

2011-2012: 4 y embaranzu editar

 
Knowles interpretando Best Thing I Never Had en Good Morning America.
 
Beyoncé mientres "4 nueches intimas con Beyoncé" en Nueva York.

En xineru de 2011, revelóse que Knowles tuviera nel estudiu col productor S1, que-y dio la noticia al traviés de la so cuenta de Twitter.[68]

Rap-Up confirmara que l'álbum sería llanzáu en 2011.[69]

El 21 d'abril de 2011 llanzóse "Run The World (Girls)", el primer senciellu del so cuartu álbum d'estudiu, 4, el cantar yá s'atopa disponible en iTunes.[70] El 1 de xunu salió a la lluz oficialmente'l so segundu senciellu "Best Thing I Never Had".

El mes de xunu de 2011 l'álbum de Beyoncé foi peneráu pola rede, tres dellos intentos de suprimir toles posibles descargues del álbum peneráu Beyoncé llanzó un mensaxe diciendo: " Supongo que munchos lo descargaron al tar ansiosos por escuchar los mios nuevos cantares". Finalmente l'álbum foi llanzáu'l 24 de xunu de 2011. En xunetu de 2011 foi publicáu nel so Twitter unos dibuxos pa promocionar l'álbum.[71]

Nel mes d'agostu de 2011 publicó'l so nuevu videoclip "1+1" y nos MTV Video Music Awards esi mes, ganó'l premiu de Meyor coreografía con Run The World (Girls). Dempués de ganar el premiu Millenium de Billboard, Beyoncé decide sacar a la lluz trés de los sos nuevos videoclips; en primer llugar Countdown, depués Love on Top y finalmente Party. La prensa suxure que l'embaranzu de Beyoncé yera falsu en viendo los nuevos videoclips de Beyoncé, onde nun se vía rastru de la so barriga d'embarazada. Sicasí, Beyoncé desmentir sacando un videu onde se ría d'estos falsos rumores.[72]

L'añu 2012 publicóse un recopilatorio de les Destiny's Child y caltúvose en recesión por cuenta de caltener el cuidu del so ñácaru.

2013-presente: The Mrs. Carter Show World Tour y BEYONCÉ editar

 
Beyoncé Mientres l'Espectáculu de mediu tiempu del Super Bowl 2013 .
 
Beyoncé interpretando'l Himnu Nacional de los Estaos Xuníos mientres la posesión de Barack Obama nel 2013.

Mientres una entrevista Knowles dixo que ta escribiendo nuevu material pal so quintu álbum d'estudiu. Knowles tamién ta trabayando con The-Dream, Kanye West, Hit-Boy, Diane Warren, Miguel, Jay-Z, Swizz Beatz, Missy Elliott, Azealia Banks, Jo'zzy, y Ne-Yo. El 3 de febreru de 2013, presentar nel Super Bowl XLVII, que se celebró nel Mercedes-Benz Superdome en Nueva Orleans mientres el Pepsi NFL Halftime Show.[73]

El 16 de febreru de 2013 Knowles publicó un llargumetraxe documental en HBO Beyoncé: La vida nun ye más qu'un suañu. La película, que Knowles dirixó y produció por si mesma, nél inclúyense escenes de la so infancia, el so papel como madre y muyer de negocios, grabando nel estudiu, ensayando pa les actuaciones en direutu, y permediar la so vida familiar, incluyendo'l so regresu a los escenarios tres la nacencia de la so fía Blue Ivy, situaciones complicaes na so vida y el despidu del so padre como Manager. Nel documental tamién s'inclúin partes de la so presentación en Atlantic City. Knowles tamién protagonizó a reinar Tara nel filme d'animación en 3D Epic, que foi estrenada por 20th Century Fox el 24 de mayu de 2013.

Dempués de realizar dichos trabayos cinematográficos Al traviés d'una entrevista depués de la so presentación nel Super Bowl beyoncé anuncia les primeres feches pal The Mrs. Carter Show World Tour xira mundial onde knowles encabezaría la llista de les xires mas recaldadores del 2013 con una pantalla rectangular xigante un arnés que la llevaría a una segunda tarima metanes l'ensame y una serie de vestuarios y coreografíes que sorprendieron a miles de persones en América del norte, Europa, Oceanía y sudamérica; pero entá nos nuevos proyeutos del tour Knowles continua col so trabayu discográficu y decide dar a conocer el so Nuevu Álbum sorpresa. El xueves 12 d'avientu de 2013, Beyoncé que n'anteriores álbumes foi blancu de filtraciones, decidió publicar en sorpresa'l so quintu álbum. Foi un trabayu al que la cantante púnxo-y el so propiu nome, compuestu por 14 cantares y 17 videos musicales. L'artista rodó en tol mundu mientres un añu y mediu, pero la grabación inicial empezó dempués de que los escritores y productores axuntar so un mesmu techu en Los Hamptons, enclave de sablera de Nueva York, nel branu de 2012 pa vivir xuntos, trabayar xuntos y somorguiase nel so mundu y na so cabeza.

Los fans que crecieron cola artista, lo suficientemente maduros y con esperiencia de rellacionase col conteníu y les esperiencies compartíes, inspiren la música, con temes qu'esquicen l'amor, la perda, el mieu, la roxura, la honestidá, la felicidá, la sexualidá y l'enfotu.

Depués d'anunciar el so nuevu álbum BEYONCÉ decide anunciar mas feches pa The Mrs cartter show world tour 2014 y dar a conocer el so nuevu álbum con un repertoriu y vestuariu dafechu distintu, les nueves feches estender hasta Europa y foi unu de los conciertos en rematar la venta de la boletería en pocos minutos y recaldar finalmente 229.7 millones de dólares. Enagora Beyoncé ye la primer muyer na historia de los charts en tener el so primer debú de cinco álbumes d'estudiu nel númberu unu.[74] L'álbum debutó nel visu del Billboard 200, dando a Beyoncé el so quintu álbum consecutivu númberu unu nos EE.XX.[75] Beyoncé recibió aponderamientos de la crítica y l'ésitu comercial foi inmediatu vendiendo un millón de copies dixitales en tol mundu en solu seis díes;[76] Anque The New York Times señaló pocu convencional el llanzamientu del álbum de forma inesperada y como pocu significativa.[77]Musicalmente l'álbum trata de temes más escures inexplorados na so obra enantes como " la bulimia, la depresión postnatal los mieos ya inseguridaes de matrimoniu y la maternidá[78]".

 
Beyonce interpretando "Grown Woman" como nuevu cantar Mientres The Mrs. Carter Show World Tour nel 2013.
 
Beyoncé mientres el so On The Run Tour xunto a Jay-Z nel 2014.

El senciellu " Drunk in Love ", con Jay-Z algamó'l númberu dos nel Billboard Hot 100 chart y n'abril de 2014 y la so primer presentación d'álbum nos Premios Grammy de 2014 xunto a Jay-Z. Dempués de muncha especulación nes selmanes previes Beyoncé y Jay-Z anunciaron oficialmente la so On Tour Run Tour. Primer Tour que deciden realizar xuntos.[79] Nos premios BET 2014, Beyoncé interpreto "XO" el so segundu senciellu y convirtióse na artista más premiada na historia de los BET Awards, cuando ganó tres premios; Meyor R & B / Pop Artista Femenina, Meyor Collaboración (con Jay-Z pa "Drunk in Love") y el Premiu Fandemonium, votáu polos sos fans.[80] El 24 d'agostu 2014 recibió'l Premiu de Videu Vanguard en MTV Video Music Awards. Onde Knowles llevar a casa tres premios de la competencia: "Drunk in Love" Meyor videu con un mensaxe social y Meyor Cinematografía en "Pretty Hurts", según meyor collaboración.[81] Amás nos Video Music Awards recibió'l premiu Honoríficu Michael Jackson y realizó una de les meyores presentaciones de la nueche con una escoyeta de tolos sos videos del so últimu Álbum nuna sola presentación.[82]

Enagora Beyoncé acaba de rematar el On The Run Tour y el show realizáu en París foi tresmitíu por HBO, xunto cola presentación de la rapera Nicki Minaj. Apocayá realizó xunto a Jay-Z una presentación nel Global Citizen Festival y continua faciendo promoción del so nuevu álbum visual.

Vida personal editar

 
Jay-Z, maríu de Knowles

Mientres los disturbios de Destiny's Child en 2000, Knowles almitiera n'avientu de 2009 qu'esperimentara la depresión d'una acumuladura de lluches: la división de la publicidá de LeToya Luckett y LaTavia Roberson, atacaos públicamente pelos medios de comunicación, críticos y blogues que provocaron la dixebra, y col so noviu col cual llevaba 7 años, terminaron.[83][84] Nel 2010, VH1 punxo a Knowles nel númberu 52 na so llista de los 100 Grandes Artistes de Tolos Tiempos.[85] La depresión foi tan grave que duró un par d'años, ente que ella habíase calteníu na so habitación mientres díes y negóse a comer cualquier cosa. Beyoncé dixo qu'ella lluchó pa falar sobre la so depresión yá que el grupu Destiny's Child acababa de ganar el so primer premiu Grammy y tarrecía que naide creyera que se sentía contenta por ganar el premiu a pesar de la so depresión. Toos estos sucesos fixeron que nun se sintiera bien consigo mesma y que los sos amigos fuera cuntando la so depresión y les pallabres qu'ella dicía; "Agora que yera famosa, tenía mieu de que nunca atopara a naide que me gustara", "Tenía mieu de faer nuevos amigos." La so madre, Tina Knowles, ayudar a salir d'esta depresión.[23]

Dende 2002, Beyoncé empezó una rellación amorosa col raperu Jay-Z, con quien collaboró en delles ocasiones. Los rumores empezaron a circular alrodiu de la so rellación dempués de Beyoncé presentar en Bonnie & Clyde 03. A pesar de los persistentes rumores sobre la so rellación, caltúvose bien discretamente. En 2005, empezaron rumores sobre matrimoniu na pareya. Beyoncé cerró les especulaciones afirmando qu'ella y Jay-Z, nun se casaríen entá.[86]

Alrodiu de la so depresión

Mientres una entrevista Beyoncé dixo que ser famosu tenía'l mieu de faer nuevos amigos y nun atopar a daquién que la amar.

El so depresión curar cola ayuda de la so madre, que siempres-y dicía: «¿Por qué crees que nadie te va amar Se te escaeció que yes tan bella, intelixente y duce?»

El 4 d'abril de 2008, Beyoncé y Jay-Z casóse en París, Francia.[87][88][24][89]

El 28 d'agostu de 2011 anunció nos MTV Video Music Awards el so primer embaranzu, frutu del matrimoniu col raperu Jay-Z. El 7 de xineru de 2012 da lluz a la so primer fía llamada Blue Ivy Carter, confirmando asina que ta nel momentu más estable de tola so vida.[90][91]

Tocantes a los gastos personales de Beyoncé podemos destacar ente otros, regalos realizaos por esta escontra'l so home Jay-Z como por casu un jet Bombardier Challenger 850 valoráu en nin más nin menos que 50 millones de dólares (cuasi 40 millones d'euros) L'avión ye un regalu de Beyoncé escontra'l so home pel día del padre. Per otru llau l'artista regaló a la so fía, Blue Ivy Carter, pel día del so cumpleaños, una fiesta per tolo alto, y ente dalgunos de los regalos atopamos una Barbie valorada en 80 mil dólares en que los sos accesorios inclúyense 160 diamantes; unes zapatielles con cristales de Swaroski enllastraos que costó más de 730 mil dólares. Tamién l'home de la cantante Jay-Z ye bonu pa faer regalos, yá que-y regalo a esta un bolsu de Hermes valoráu nunos 350 mil dólares.

"La primer pareya musical billonaria". Beyoncé y Jay-Z, home y muyer dende abril del 2008, y padres d'una neña, Blue Ivy, son la primer pareya nel mundu de la música qu'algama asemeyada cifra, siendo valoraos por más de mil millones de dólares.[92]

Ye vegana dende principios de 2015, al igual que'l so home, y dambos punxeron en marcha un serviciu de comida vegana a casa[93]

Productos y promociones editar

En 2002, Knowles robló un contratu de promoción con Pepsi, qu'incluyó apaiciones n'anuncios de televisión, anuncios de radio y Internet, según material promocional en tiendes.[94] Un anunciu de Pepsi de 2004 cola tema "Gladiadores" presentó a Knowles con cantantes como Britney Spears, Pink y Enrique Iglesias,[95] y al añu siguiente con Jennifer Lopez y David Beckham, tituláu "Samurái" pero nun foi tan esitosu.[96]

En febreru de 2010, Knowles llanzó'l so primer arume, “Heat”.[97] Nel marcu de la campaña publicitaria del arume, Knowles re-grabó la so versión de "Fever" pa los anuncios de televisión del arume. Nuna entrevista cola revista WWD Beauty, Knowles esplica'l conceutu detrás del arume, indicando'l so conceutu de fueu "Munches de les mios actuaciones tuvieron la participación d'esti elementu, asina que pensamos 'Heat'. Amás, el colloráu ye unu de los mios colores favoritos, como'l doráu. Tou, dende'l diseñu de la botella, el nome y les idees pa los anuncios, represéntenme.[98] En payares de 2010, revelóse que l'anunciu del arume pa televisión fuera prohibíu nel Reinu Xuníu mientres el día, dempués de recibir 14 quexes de parte d'espectadores. L'anunciu empieza con una imaxe de Knowles aparentemente esnuda nuna habitación, consideróse "demasiao sexualmente provocatible" pa ser vistu polos neños pequeños y nun se va amosar na televisión británica enantes de les 19:30 hores.[99]

House of Deréon editar

 
Knowles na inauguración del Centru de Cosmetoloxía Beyoncé en 05 de marzu 2010

Knowles y la so madre presentaron «House of Deréon», un prêt-à-porter[100] femenina contemporánea de la moda, en 2005. El conceutu ta inspiráu en tres generaciones de muyeres de la so familia, col nome Deréon pa rindir homenaxe a la güela de Knowles, Agnèz Deréon, que trabayaba como cordudera. Acordies con Tina Knowles, l'estilu xeneral de la llinia que meyor reflexa'l gustu de Knowles y l'estilu.[101] Llanzáu en 2006, los productos de House of Deréon recibió esposiciones públiques mientres les presentaciones del grupu y visites mientres la dómina de Destiny Fullfiled.[102][103] La tienda, que ta disponible nos Estaos Xuníos y Canadá, viende ropa deportivo, jeans, xunto cola piel, prendes y accesorios como bolsos. Knowles tamién s'acomuñar cola Cámara de Marques, una empresa de calzáu local, pa producir una gama de calzáu pa la Cámara de Deréon.[104]

En 2004, Knowles y la so madre fundaron la compañía de la so familia Beyond Productions,[105] qu'apurre les llicencies y la xestión de la marca de la Cámara de Deréon. A principios de 2008, llanzaron Beyoncé Fashion Diva, un xuegu pa móviles con un componente de rede social en llinia, cola Cámara de Deréon. En xunetu de 2009, Knowles y la so madre punxeron en marcha una nueva etiqueta de la ropa junior, Sasha Fierce for Deréon,[106] pa la venta de regresu a la escuela. La coleición, que s'inspira en presencia nel escenariu de Knowles, consiste en ropa deportivo, ropa d'abrigu, bolsos, calzáu, gafes, llencería y xoyería. La llinia de ropa foi acoyida poles tiendes de la Macy y Dillard y tiendes especializaes, Jimmy Jazz y contra tou pronósticu. En mayu de 2010, Knowles xunir a la tienda de ropa C&A pa llanzar la so llinia de ropa Deréon de Beyoncé pa C&A. La coleición solo ta disponible en Brasil y les tiendes C&A.[107]

Obra editar

Estilu musical editar

La música de Knowles[108] ye xeneralmente ye R & B contemporaneu, anque tamién incorpora'l pop, el funk, hip hop, y soul nos sos cantares. Ente que ella cuasi puramente llibera cantares n'inglés, Knowles rexistró dellos cantares n'español para Irreemplazable y el re-llanzamientu de B'Day. Antes de grabales, Knowles foi empuesta na pronunciación pol productor estauxunidense Rudy Pérez.[109] Dende Destiny 's Child, Knowles tuvo implicada artísticamente na so carrera. Ella recibió la escritura de co-creitos pa la mayoría de los cantares grabaos pol grupu, según los sos esfuercios en solitariu. Conocíu por escribir composiciones temátiques impulsaes por personal y el empoderamiento femenín-, Knowles declaró que con Jay-Z[110] na so vida camudó dalgunes de les sos idees alrodiu de cómo los homes y muyeres rellacionar ente sigo,[111] lo qu'ayudó a la transición d'escribir cantares como "Independent Women"

 
Beyonce al pie del so maríu Jay-Z nel 2013.

Dalgunes de los sos cantares son autobiográfiques, qu'ella almitió que se tomaron d'esperiencies personales, según los sos amigos ". Knowles tamién recibió la co-producción de creitos pa la mayoría de los rexistros nos que tuvo arreyada, sobremanera mientres los esfuercios de los sos solistes. Sicasí, ella nun formula golpes a sigo mesma, pero polo xeneral vien con melodíes ya idees mientres la producción,[112] l'intercambiu col productores. Knowles foi reconocida como una compositora mientres el funcionamientu de Destiny 's Child na década de 1990 y principios de la década de 2000. Ella ganó'l Compositor Pop del Añu 2001 na Sociedá Americana de Compositores, Autores y Editores de Música Pop Awards, convirtiéndose nel primer afroamericanu «compositor muyer femenina» y la segunda de tolos tiempos en llograr la fazaña.

Knowles recibió creitos como compositora nun solu añu pa co-escribir "Irreplaceable", y "Check on it", tou lo cual algamó'l númberu unu nel Billboard Hot 100, la única muyer qu'escribió tres canciones que llegó al númberu unu nel mesmu añu desque Carole King facer en 1971 y Mariah Carey en 1991. En términos de creitos, que ta venceyáu con Diane Warren nel tercer llugar con nueve singles númberu unu. Knowles tien un rangu vocal de Mezzosopranu[113] que toma más de trés octaves.[114] Ella de cutiu identificóse como la pieza central de Destiny 's Child. Jon Pareles de The New York Times comentó qu'ella tien la voz que define al grupu, por escritu que la so voz ye "aterciopelada pero agria, con un aletéu insistente y reserves de l'alma de la banda ".

Otros críticos allaben el so rangu y poder. Na revisión del so segundu álbum B'Day, Jody Rosen de la revista Entertainment Weekly escribió: "Beyoncé Knowles ye un sistema de nubes amarutada de cantante. Nel so segundu álbum en solitariu, B'Day, los cantares lleguen n'enormes rabaseres de ritmu y emoción, con Beyoncé la voz ondulante sobre ritmos clattery, usté tendría que buscar lo llargo y anchu seique, nos salones de Operar Metropolitana - p'atopar un vocalista que canta con más fuercia bruto.[115][116] Naide, nin Usher, por non falar de los sos emerxentes rivales dives-puede coincidir col xeniu de Beyoncé p'abasnar les sos llinies vocales en contra d'un ritmu de hip-hop ". Chris Richards, de The Washington Post escribió:" Inclusive cuando ta costeando, álzase percima de los sos asonsañadores. Ye tou na so voz-un preséu sobrehumanu capaz de puntuar cualquier golpe con xuxurios de gansu inductores de golpe-o completa de cañón ruxe como diva, despreciada, amorosa, antagónica-Beyoncé canta de toos estos puntos de vista con virtuosismu innegable de cutiu foi criticada por oversinging. Un empresariu prominente de melisma, que gana la comparanza frecuente d'artistes como Mariah Carey, que'l so adornos vocales súpose qu'en desterciu de la melodía de los sos cantares.[117]

Influencies editar

 
Beyonce xunto al restu del grupu Destiny's Child mientres el Super Bowl 2013.

Knowles acredita a Michael Jackson como la so mayor influyencia musical y un ídolu.[118] Knowles tamién llama a Diana Ross como otra de les sos influyencies, porque «ella ye una artista versátil:. Un gran actor, un bon cantante, y una muyer formosa, elegante Ella ye unu de los pocos cantantes capaces de cruciar a películes realmente bones».[119] Les sos influyencies musicales inclúin ente otros a Tina Turner,[120] Prince,[121] Lauryn Hill,[119] Aaliyah,[122] Mary J. Blige,[123] Whitney Houston,[124] Janet Jackson,[125] Anita Baker, Rachelle Ferrell.[119] Knowles amás asegura que Mariah Carey y el so cantar "Vision of Love" d'influyir nella pa empezar a ayudar a escorrer una carrera como músicu.[126] Ella tamién s'inspira nes muyeres Oprah Winfrey y la primer dama Michelle Obama.[127] Knowles diz alrodiu de Winfrey «ye la definición de la inspiración y una muyer fuerte. Cuando toi cerca d'ella, quiero poneme de pies, pronunciar les mios pallabres fayadices, y articular.».[119]

Alter ego editar

En 2006, Knowles presentó la so xira All Women de la banda Suga Mama, qu'inclúi a los baxistes, bateríes, guitarristes, trompetistas y percusionistas[128] y los tecladistas. Ellos fixeron el so debú nos BET Awards 2006 y remaneció nos videos musicales por "Irreplaceable" y "Green Light". La banda tamién sofitó a Knowles n'actuaciones en vivu, incluyendo la so xira de conciertos 2007 The Beyoncé Experience y el so 2009 I Am... Tour.[129] Knowles de cutiu recibe aponderamientos pola so presencia nel escenariu y actuaciones en direutu. Jarett Wieselman del New York Post asitió a Knowles nel númberu unu na so llista de la meyor cantante de Cinco baillarinos como, "la megaestrella dediquen constantemente hasta la última gota de sudu a la rutina". Na revisión de la so I Am... Tour, Michelle Renee Harris, de sur de la Florida de Times escribió, Knowles ye la "dueña del escenariu cola so arrogancia y l'intensidá de la marca... amosando la so poderosa voz, ensin perder una nota, de cutiu nel exerciciu de los movimientos brengosos, danza perfectamente executaes... naide, Nin Britney nin, Ciara y nin Rihanna[130] puede ufiertar lo qu'ella fai-un paquete completu de servicios de voz, movimientos y presencia ". Barbara Ellen de The Guardian escribió:" si la carismática y llena de soul, o les burlles y coqueta, Beyoncé ye, percima de too, nel cargu. Probablemente más al cargu de cualesquier artista femenina que vi nel escenariu”. Alice Jones, de The Independent escribió:" Ver a Beyoncé cantar y la so garra puede sentise nel meyor d'amedranar, nel peor de los casos, alienante.

Tómase'l so papel como actriz tan en serio que ye cuasi demasiáu bonu ". Tamara Hardingham-Gill del Daily Mail escribió," munchos espertos de la industria fueron el depósitu de Beyoncé como'l próximu Michael Jackson. Magar ye demasiáu tempranu pa esti tipu de comparances, qu'ensin dulda demostró que ye una de les artistes con más talentu de toos y bien puede pasar a la historia como tal".[131][132] Los críticos emponderaron a Knowles coninterpretaciones vocales. Al revisar una de les sos actuaciones, Jim Farber del Daily News escribió: "Beyoncé amosó tuberíes d'alimentación d'aceru. Como diz el cantar de la firma de cuernu de riff sacupáu, alzóse sobre la melodía con una facilidá atlética.[133] La forma de Beyoncé utiliza'l so cuerpu intensificóse'l sentíu de de trunfu. Col so pelo cardao na Aguamala, como trences, una maxana en perpetua rotación de veceros y les piernes lo suficiente pa faer una Tina Turner arguyu, la presencia de Beyoncé atayáu'l so cantar como un signu de exclamación ". Stephanie Classen de Star Phoenix declara[134]" de Beyoncé nun ye abogada corriente... a partir d'una nota, la central llétrica de 27 años d'edá alzóse percima de tolos trucos, el dominiu de la feria como una sexy princesa estraterrestre. Namás que los oríxenes estraterrestres podríen esplicar esa voz... [Beyoncé] podría llevar a cabo círculo alredor de cualquier estrella pop de güei ". Los editores de Newsday escribieron[135][136] ," que demuestra que la coreografía caliente y voces fuertes nun tienen por qué ser escluyentes ente sigo... Nun s'esmoleza de sincronización de llabios equí”.

Conocíu por ser "sexy, engañadora y provocatible" cuando se realiza nel escenariu, Knowles declaró que ye la de la so alter ego Sasha Fierce. Ella describió a Sasha como "demasiáu agresiva, demasiao fuerte, demasiáu atrevida [y] bien sexy", indicando: "Nun me gusta na vida real, pa nada... Yo nun soi coqueta y súper confiada y valiente como ella lo que siento nel escenariu nun me siento en nengún otru llugar ye una esperiencia fuera del cuerpu... Creé'l mio personaxe de la etapa pa protexeme, por que cuando vuelva a casa nun tengo que pensar qué ye lo que faigo. Sasha nun soi yo. Les persones que m'arrodien saben quién soi en realidá”. A pesar de que Sasha nació mientres el rodaxe de "Crazy in Love", Knowles presentó'l so alter ego col llanzamientu del so tercer álbum I Am... Sasha Fierce (2008). En febreru de 2010, Knowles anunció nuna entrevista cola revista Allure que "Sasha Fierce llevar a cabu. Yo matar". Depués siguió diciendo qu'ella ye lo suficientemente cómoda consigo mesma pa ser toes eses coses ensin un alies, diciendo: "Yo nun preciso a Sasha Fierce más, porque crecí y agora soi capaz de combinar los dos.[137]

Imaxe pública editar

Knowles declaró: "Gústame vistir sexy y me vistu como una dama", pero ella dixo que la so forma de vistir nel escenariu ye "absolutamente pa la etapa".[138] Los medios de comunicación de cutiu utilicen el términu "Bootylicious" (un acrónimu de les pallabres botín y deliciosu), pa describir a Knowles, por cuenta de les sos curves.[139][140][141][142] Como daquién que-y gusta la moda, Knowles combina los sos elementos artísticos colos sos videoclips y actuaciones. Acordies col diseñador de moda italianu Roberto Cavalli, qu'utiliza distintos estilos y trata d'harmonizar cola música nel escenariu.[143] Nel B'Day Anthology Videu Album amosaron numberosos casos de material d'archivu empobináu a la moda, que representa a los clásicos estilos de vestuariu contemporaneu.[144] La revista People reconoció a Knowles como la celebridá meyor vistida de 2007.[145] La Madre de Knowles escribió un llibru nel 2002 publicáu y tituláu Destiny's Style: Bootylicious Fashion, Beauty and Lifestyle Secrets From Destiny's Child, un rellatu de cómo la moda tuvo un impautu nel ésitu de Destiny's Child.[146] Como unu de los medios espuestos a les celebridaes negres nos Estaos Xuníos, Knowles recibió de cutiu la crítica que dalgunos creen que se debe al racismu y el sexismu.[147] Toure, de la revista Rolling Stones dixo que dende'l llanzamientu de Dangerously in Love, “[Beyoncé] convirtióse nun símbolu sexual crossover al estilu de Halle Berry.[148]".

En 2006, la organización polos derechos animales, PETA, criticó a Knowles por usar abrigos de piel y l'usu de pieles na so llinia de ropa, House of Deréon.[149][150] La organización dixo qu'intentara llegar a Knowles traviés de faxes, cartes y manifestaciones fuera de los sos conciertos. Sicasí, ensin respuesta, PETA enfrentar a ella nuna cena en Nueva York. Mientres el llanzamientu del segundu álbum de la cantante pop Rihanna, A Girl Like Me, munchos críticos consideraron que la so imaxe yera demasiáu similar a la de Knowles.

 
Beyoncé nel estrenu de Dreamgirls en 2007.

En 2007 Knowles apaecer na portada de la revista Sports Illustrated Swimsuit Issue, la primer muyer non modelu y non atleta que representen sobre la tema y la segunda modelu afroamericana dempués de Tyra Banks.[151] Nel mesmu añu, Knowles apaeció en cartelos y periódicos nos Estaos Xuníos amosando la so celebración d'una boquilla anticuada. Tomáu de la contraportada de B'Day,[152] la imaxe provocó la respuesta d'un grupu anti-tabacu, afirmando qu'ella nun tenía necesidá d'añader la boquilla "por que se paeza más sofisticada". Knowles tien delles figures de cera de sigo mesma nel Muséu de Cera de Madame Tussauds nes principales ciudaes de tol mundu, incluyendo Nueva York,[153] Washington, DC,[154] Amsterdam[155] Bangkok,[156] y Hollywood.[157]

En marzu de 2009, fixéronse comparances ente la moda de Knowles y de la cantante de R & B Ciara, cuando esti llanzóse'l videu musical del so senciellu, "Love Sex Magic[158]". Nel videu, Ciara ye vistu con un leotardo negru y gafes metálicos, similares a los utilizaos por Knowles, nos videos de"Single Ladies (Put a Ring on It)", y "Diva[159]". Sicasí, Ciara dixo que los sos equipos fueron "inspiraos pol espectáculos de Las Vegas" qu'asistía.[160] En setiembre de 2010, Knowles fixo'l so debú en pista nel modelu de Tom Ford Primavera / Verano desfile de moda 2011. En febreru de 2011, LA Times, la revista asitia Knowles nel númberu venticinco na llista de les 50 muyeres más formoses nel cine.[161] Nel mesmu mes, Knowles apaeció na portada de la edición de marzu de la revista de moda francesa, L'Officiel, n'honor del 90 º aniversariu de la revista, y n'homenaxe al músicu nixerianu Fela Kuti.[162] Ella apaeció cola cara negra de maquillaxe y maquillaxe tribal, que xeneró crítiques de los medios de comunicación. Nun comunicáu espublizáu a partir d'un voceru de la revista, dixo que la mirada de Knowles taba "lloñe de la glamurosa Sasha Fierce", y esplicó que se trataba de "una vuelta a los sos raigaños africanos, como puede vese na imaxe, na que la so cara yera voluntariamente escurecíu ". En xunu de 2011, Knowles convertir na primer intérprete solista femenina importante n'apaecer nel escenariu Pirámide, en más de venti años, mientres el Festival de Glastonbury n'Inglaterra.[163] La revista masculina de la Salú nomar como una de les "100 muyeres más calientes de tolos tiempos", el so ranking nel númberu 33.[164]

Legáu editar

En payares de 2009, Knowles foi nomada Artista de la Década por The Observer.[165] N'avientu de 2009, la revista Billboard clasificó a Knowles el cuartu artista de la década de 2000 y nomar l'artista femenina más esitosa de la década de 2000, según l'artista de radio cimera. Knowles tamién se clasificó 15 na llista de la revista Billboard de los Top 50 R & B / Hip-hop de los postreros 25 años (1985-2010).[166] En febreru de 2010, la Recording Industry Association of America (RIAA), que figuren Knowles como la meyor artista certificada de la década, con un total de 64 certificaciones, incluyendo álbumes, cantares dixitales, tonos master y videos musicales. N'agostu de 2010, Knowles foi'l puestu 52 na llista de VH1 de los 100 artistes más grandes de tolos tiempos.[167] En 2011, revistir Raigañu Knowles clasificáu 13 na llista de los 100 afroamericanos más influyentes.[168] En mayu de 2011, Keith Caulfield y l'enfotu de la revista Billboard Gary, Knowles figuren nel númberu 17 na so llista de los Top 20 Hot 100 compositores, por haber co-escritu ocho singles qu'algamó'l númberu unu nel Billboard Hot 100 chart.[169] Ella foi una de les trés úniques muyeres nesa llista. En setiembre de 2011, dar a conocer que Knowles estableciera un nuevu Guinness World Records, pa la mayoría de tweets per segundu sobre'l so embaranzu.[170] Un añu enantes, Knowles y el so home Jay-Z tamién s'alzaron nel Llibru Guinness de los Récores, como la "pareya de poder" de manera coleutiva que gana US $ 122 millones en 2009.[171] El 29 de setiembre de 2011, "Crazy in Love" foi númberu unu na llista de VH1 de los 100 meyores cantares de la década de 2000.[172] N'ochobre de 2011, revistir Prefixu llista a Knowles nel númberu unu na so llista de los meyores Cantantes Femenina de R & B, escribiendo que «Lo que ye increíblemente llocu ye que non solo puede Beyoncé canta meyor que naide perhí, pero tamién puede baillase meyor que naide otra cosa perhí, yá estrema de práuticamente tolos artista únicu, que puede faer dambes coses coles mesmes.»[173]

A lo llargo de la so carrera, Knowles recibió numberosos premios y llogros. En 2007, convertir na primer artista femenina en ser gallardoniada col Premiu d'Artista Internacional nos Premios American Music. Nel 2008 nos World Music Awards,[174] Knowles foi honrada col Premiu Lleenda pola so destacada contribución a les artes.[175] Tamién foi honrada con un Premiu Billboard del Mileniu nel 2011 Billboard Music Awards, pa la reconocencia de los sos llogros profesionales y la so influyencia na industria de la música. Knowles ye una de les artistes más honrada polos premios Grammy, y ocupa el tercer llugar ente les muyeres artistes, con un total de 16 premios Grammy-13 como solista y trés como miembru de Destinys Child[176][177] with a total of 16 premios Grammys—13 as a solu artist and 3 as a member of Destiny's Child.[178][179] El so álbum debú como solista, Dangerously in Love, foi catalogáu como unu de los meyores 200 álbumes definitivos na historia de la música pol Rock & Roll Hall of Fame.[180] En setiembre de 2009, Knowles vendió 75 millones de discos en tol mundu como artista en solitariu, faciendo d'ella una de les artistes de la música más vendíes de tolos tiempos. Knowles convirtióse nuna fonte d'inspiración musical, ente munchos artistes contemporáneos, como Rihanna,[181] Alexandra Burke, Leona Lewis, Angy Fernández, Jessie J, Nicki Minaj, JoJo y Nicole Scherzinger, Minaj citó a Knowles como unu de los sos ídolos y almirar por ser "tan motivada".

El grupu Destiny's Child integráu por Beyoncé, Kelly Rowland y Michelle Williams
 
Para Lady Gaga Knowles siempres foi la so mayor inspiración ya influyencia musical, muncho depués trabayaron xuntes «Videophone» y «Telephone» (Lady Gaga cantando «Telephone»).

Adele tamién declaró que Knowles ye unu de los sos ídolos y reveló a la revista Rolling Stone, que foi inspirada por Knowles 'alter ego pa crear el so propiu nome Sasha Carter. El conxuntu de Sasha Fierce y finales de Pais June Carter sácase cada vegada que precisa pa dase una inyeición d'enfotu. Trey Songz, Keri Hilson, Jazmine Sullivan y Miranda Lambert tamién mentaron que son fans de la música de Knowles. Kelly Rowland reveló nuna entrevista con MTV News que Knowles foi unu de los artistes que s'inspiró mientres la grabación del so segundu álbum en solitariu. Miley Cyrus díxo-y a la revista Seventeen que-y gustaría ser como Knowles, diciendo: «Ella ye la muyer definitiva. Mires a ella y usté nun cree, pregunto cómo ye la so vida personal ye como. Usté mira y ve qu'ella, esa moza nel escenariu ye una superestrella Nun importa namás, que solo s'esmolecen pola so música, asina qu'espero que me seya nel futuru».. Lady Gaga, nuna entrevista pal so especial MTV Lady Gaga: Inside the Outsidetold, reveló que s'inspiró en Knowles enantes de faese famosa. L'actriz Gwyneth Paltrow reveló que'l bazar de Harper nel Reinu Xuníu qu'estudió Knowles enforma nos sos conciertos en vivu, mientres aprienden a convertise nun intérprete musical nel País del cine. Katy Perry dixo a la revista InStyle que se vía a Knowles pa dellos "como un enclín de fixación d'inspiración", y afirmó qu'ella adoptó a les piernes de Knowles brillosa. Blondie Debbie Harry vocalista reveló que taba decepcionáu de que nunca se convirtió nuna megaestrella como Knowles, y díxo-y a la revista Billboard, "la tentación de ser un gran artista y performer como Beyoncé [ye] tan fantásticu. Encántame faer delles d'eses coses. La so trayeutoria colos cantares ye fenomenal, gustaríame que tuviéramos tantos golpes ". Mientres una entrevista con Extra, Simon Cowell y LA Reid pidióse-yos la so opinión sobre Knowles. Cowell dixo: "ambiciosa, talentosa y competitiva Ella define esta nueva xeneración d'estrelles del pop lo que yo llamo súper, y toos ellos son neñes nesi momentu ye como una especie nueva súper, que lliteralmente quier gobernar el mundu..". Reid amestó: "ensin dulda puede ser l'artista vivu más talentosos." El videu de "Single Ladies" algamó la fama pola so complicada coreografía, que foi acreditada como d'empecipiar la "llocura de primera danza más importantes tantu nel nuevu mileniu y l'Internet". Esto llevó a una lexón d'imitaciones y parodies de los homes y muyeres de tol mundu publicando videos de sigo mesmos en YouTube intentando realizar la coreografía. Celebridaes tamién trataron de faer la coreografía, incluyendo a Justin Timberlake, Joe Jonas, Tom Hanks y el presidente de los Estaos Xuníos d'América Barack Obama.

Filantropía editar

 
Beyoncé xunto a Reggie Bibbs nel 2007.

Knowles y les compañeres de Destinys Child como Kelly Rowland, fundaron la Fundación Sobrevivientes, una entidá de caridá creada p'aprovir viviendes transitories en 2005 pa les víctimes del furacán Katrina y l'evacuación de la nube nel área de Houston, Texas. La Fundación Survivor[182] estendió la misión filantrópica del Centru Knowles-Rowland de la Mocedá, una d'usos múltiples instalaciones comuñales d'estensión nel centru de Houston. Knowles donó 100.000 dólares al Fondu d'Aliviu de la Mariña del Golfu Ike, que beneficia a les víctimes del furacán Ike nel área de Houston. Ella ta entamando una recaldación de fondos pal beneficiu del furacán Ike aliviu al traviés de la Fundación Sobrevivientes. En 2005, el productor musical David Foster, la so fía Amy Foster-Gillies, y Knowles escribieron "Stand Up for Love", que sirviría como l'himnu del Día Mundial del Neñu, un eventu que tien llugar añalmente en tol mundu'l 20 de payares pa recaldar conciencia y recaldar fondos pa causes infantiles en tol mundu. DESTINY'S CHILD emprestaron les sos voces y sofitu como embaxadores mundiales de 2005 Día Mundial del Neñu del programa llevando a cabo colecta d'alimentos mientres les paraes na xira Experience Beyoncé en Houston el 14 de xunetu, d'Atlanta el 20 de xunetu, Washington, DC el 9 d'agostu, en Toronto el 15 d'agostu, Chicago'l 18 d'agostu, y en Los Angeles el 2 de setiembre de 2006.[183]

 
Beyonce xunto a una neña Afroamericana nes votaciones de Florida 2008.

El 4 d'ochobre de 2008, Knowles asistió al Miami Children Hospital de Diamond Ball y realizó conciertu priváu nel American Airlines Arena de Miami, onde foi incluyíu nel Salón Internacional de Pediatría de la Fama. Un mozu de Siete años d'edá, Ethan Bortnick dedicó y realizada "Over the Rainbow" a Knowles.[184] Dempués de completar el trabayu en Cadillac Records, Knowles donó tol so sueldu a la Phoenix House, una organización de centros de rehabilitación en tol país. Knowles visitó Brooklyn (Nueva York), na preparación del sitiu pa retratar a la cantante Etta James, que yera adicta a la heroína.[185] Mientres esti tiempu, grabó con dellos artistes de "Just Stand Up", un single de caridá pal Stand Up a la caridá del cáncer. Quien se xunieron a Knowles nel cantar fueron Mariah Carey, Leona Lewis, Rihanna, Leann Rimes y Mary J. Blige, ente otros. Knowles tamién s'acomuñar col "Show Your Helping Hand" quien tien la iniciativa contra la fame y Mills Hamburger Helper. L'oxetivu yera ayudar a Feeding America a apurrir más de 3,5 millones de comíes a bancos d'alimentos locales. Knowles anima a los sos fans a traer cebera non perecedera pa la so xira de conciertos d'EE.XX.[186]

En xineru de 2010, Knowles participó na Esperanza p'Haití agora: un beneficiu global pa les víctimes del terremotu.[187] Ella apaeció en Londres col so maríu Jay-Z, Rihanna y Bono d'U2 y The Edge, onde ella se realizó una versión pa pianu del so cantar "Halo". Knowles foi nomada como la cara oficial de la edición llindada de "Moda p'Haití" pol Conseyu de Diseñadores de Moda d'América. La camiseta, que diz: "P'Haití con Amor", foi diseñada por Peter Arnell, que tamién creó'l "Fashion for America", que recaldó US $ 2 millones dempués del 9 / 11.[188] El 5 de marzu de 2010, Knowles y la so madre, Tina Knowles, inauguraron el Centru de Cosmetoloxía Beyoncé na Casa Brooklyn Phoenix.[189] El programa ufierta un cursu de cosmetoloxía de siete meses d'entrenamientu pa homes y muyeres ellí. L'Oréal donó tolos productos que se van utilizar nel centru, y Knowles, xunto cola so madre, comprometiéronse a donar 100.000 dólares añales. N'abril de 2011, Knowles xunir a les fuercies d'EE.XX. cola primer dama Michelle Obama y l'Asociación Nacional d'Educación a los organismos de radiodifusión Fundación p'ayudar a impulsar la so campaña contra la obesidá infantil.[190] Knowles vueltu a trabayar "Get Me Bodied" (2007) y camudó el nome a "Move Your Body"[191] pal mover del Vamos!. El 9 d'abril de 2011, un videu d'instrucción con un grupu d'adolescentes baillando "Move Your Body" foi publicáu en llinia. El 26 d'abril de 2011, Knowles llanzó un videu de la so propia versión de la rutina d'exercicios.[192] Tres la muerte d'Osama bin Laden, Knowles llanzó un single benéficu tituláu: "Dios bendiga a los EE.XX.[193]", p'ayudar a recaldar fondos pa la policía de Nueva York y el fueu de vilbedá y de la Infancia de beneficios.El cantar foi llanzada orixinalmente en 1984 pol músicu d'esi país Greenwood Lee. La so popularidá aumentó dempués de los atentaos del 11 de setiembre, y foi re-llanzáu dempués de la invasión d'Iraq en 2003.

Discografía editar

Álbumes d'estudiu
Álbumes en vivu, Recopilatorios, EP, remixes y otros

Xires musicales editar

Principales
Promocionales

Carrera na actuación editar

La primer vegada que Knowles rodó nun rol foi interpretándose a si mesma na serie Smart Guy en 1998, nel episodiu nel qu'ella apaeció foi d'estrella convidada xunto col restu de los miembros de Destiny's Child naquella dómina (Kelly Rowland, LaTavia Roberson y LeToya Luckett) y grabaron el tercer videu musical del cantar "Non non non" nel set de grabación de la serie.

En 1999 Debutó nel cine con Beverly Hood na que participaba como extra una y bones Destiny's Child encargar de la banda sonora y por ello apaecieron nel filme.

En 2001, Knowles decidió actuar na película de la MTV Carmen: A Hip Hopera, protagonizada pol actor Mekhi Phifer.

Nel branu de 2002, Beyoncé, participa na película Austin Powers in Goldmember, na que fai'l papel de Foxxy Cleopatra y protagonizada por Mike Myers y Michael Caine. Knowles tamién grabó'l cantar de la película llamada Work it out.

En 2003, Beyoncé, xunto col actor Cuba Gooding Jr., protagonizó The Fighting Temptation y grabó un cantar llamáu Fighting Temptation, cola participación especial de Missy Elliot, MC Lyte y Free.

La cuarta película de Beyoncé foi La Pantera Rosa, faciendo'l papel de Xania, una cantante de pop, xunto a Steve Martin, que fixo'l papel del Inspector Clouseau. La película foi llanzada'l 10 de febreru de 2006.

La película más esitosa na que trabayó ye Dreamgirls (2007), na que trabayó xunto a grandes estrelles, incluyendo Eddie Murphy y Jennifer Hudson. Por esta película, llogró una nominación al Globu d'Oru a la meyor actriz de comedia o musical, siendo ganada por Meryl Streep na actuación de la película El diañu visti de moda.

N'avientu de 2008 estrenóse Cadillac Records na cual tamién tán Adrien Brody y Jeffrey Wright, esta ye una película ambientada nos años 50 n'Estaos Xuníos y na cual Beyoncé interpreta a Etta James.

Antes de participar n'Obsessed, consiguió un buecu na serie infantil de Nickelodeon, Wow, Wow Wubzzy na cual Knowles da-y voz a Shine, que forma parte del repartu secundariu, formáu por ella, Jann Carl y Jeff Bennet.

La so película más recién ye Obsessed, estrenada en mayu de 2009.

Anguaño nel 2012 dizse que ta preparando la so nueva película dirixida por Clint Eastwood, y tamién va trabayar con Ryan Murphy nel musical One Hit Wonders.

Filmografía editar

Películes
Añu Film Papel Notes
2002 Austin Powers in Goldmember Foxxy Cleopatra[194] Principal
2003 Fighting Temptation Lilly[195] Principal
2006 La Pantera Rosa Zania[32] Co-estelar
Dreamgirls Deena Jones[32] Protagonista
2008 Cadillac Records Etta James[196] Co-estelar
2009 Obsessed Sharon Charles[197] Protagonista
2013 Beyoncé: La vida nun ye más qu'un suañu Ella mesma Protagonista
2013 Epic Queen Tara[198] Protagonista
Apaiciones en Televisión
Añu TV Show Papel Notes
2000 The Famous Jett Jackson[199] Ella mesma "Backstage Pass" (Season 3, episode 16)
2001 Carmen: A Hip Hopera Carmen Brown[200] Protagonista
2003 The Wayne Brady Show[201] Ella Mesma Promocionando The Fighting Temptations
2004 Fade to Black[202] Ella mesma
2005 All of Us[203] Ella mesma
2007 My Night at the Grammys[204] Ella mesma Entrevista
2009 Wow! Wow! Wubbzy!: Wubb Idol[205] Shine Voces de Glisten, Sparkle and Shine
Beyoncé: For the Record[206] Ella mesma Entrevista fonda
2010 Britain's Next Top Model[207] Ella mesma Estrella convidada
Etapa 6
2011 American Idol (season 10) Ella mesma Mentor / artista intérprete convidada
Beyoncé: Year of 4 Ella mesma Promoción for 4
The X Factor (Australia) (season 3) Ella mesma Xuráu
A Night with Beyoncé Ella mesma ITV especial musical
2013 Rock in Rio V Ella mesma Rio de Janeiro, setiembre

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 10 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 9 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. «LIBRIS» (28 setiembre 2010). Consultáu'l 24 agostu 2018.
  4. URL de la referencia: http://people.com/celebrity/exclusive-beyonc-jay-z-file-signed-marriage-license/.
  5. Identificador CONOR.SI: 13816931. Afirmao en: CONOR.SI.
  6. URL de la referencia: https://es.euronews.com/cultura/2023/04/14/estas-son-las-100-personas-mas-influyentes-de-2023-segun-la-revista-time.
  7. 7,0 7,1 URL de la referencia: https://ew.com/article/2003/09/17/here-are-american-music-awards-nominees/. Data de consulta: 1r agostu 2020.
  8. «Alicia Keys wins Favorite Soul/R&B Female Artist -- AMA 2004» (8 ochobre 2020). Consultáu'l 1r agostu 2020.
  9. URL de la referencia: https://www.youtube.com/watch?v=p67xPNnU02c. Data de consulta: 1r agostu 2020. Espublizáu en: YouTube.
  10. 10,0 10,1 «American Music Awards - Winners List» (19 payares 2007). Consultáu'l 1r agostu 2020.
  11. Afirmao en: vídeo en YouTube. Identificador YouTube de video: lEIqjoO0-Bs.
  12. Adams, Guy (6 de febreru de 2010). «Beyoncé: Born to be a star». The Independent (UK). http://www.independent.co.uk/news/people/profiles/beyonc-born-to-be-a-star-1890924.html. Consultáu'l 9 de xineru de 2011. 
  13. Monitor. Entertainment Weekly. 6 de setiembre de 2013.  p. 25. 
  14. Nicholson, Rebecca (13 d'avientu de 2011). «Best albums of 2011, Non 4: Beyoncé – 4» (inglés). The Guardian. Consultáu'l 22 d'avientu de 2011.
  15. Cubarrubia, RJ. «Beyonce Calls Herself a 'Modern-Day Feminist'» (inglés). Rolling Stones. Consultáu'l 23 de mayu de 2013.
  16. Evans, Denise (26 d'abril de 2013). Gig guide: Beyoncé at Manchester Arena. Manchester Evening News. http://www.manchestereveningnews.co.uk/whats-on/music/gig-guide-beyonc-manchester-arena-3157004. Consultáu'l 8 de mayu de 2013. 
  17. Hoffmann, Melody K. (2 de xunetu de 2007). «'Ms. Kelly' Takes Charge Sings About Healing And Heartbreak In New Music». Jet:  p. 61. https://books.google.co.uk/books?id=CjsDAAAAMBAJ&pg=PA61#v=onepage&q&f=false. Consultáu'l 18 de xunetu de 2014. 
  18. «Destiny's Child reunite on new Michelle Williams song 'Say Yes' – listen» (inglés). NME (22 de mayu de 2014). Consultáu'l 18 de xunetu de 2014.
  19. Trust, Gary. «Ask Billboard: The Twitter-Sized Edition — Chart Beat» (inglés). Billboard. Consultáu'l 21 d'ochobre de 2012.
  20. Hamlin, John (12 de setiembre de 2010) (n'inglés). How Gradual Success Helped Beyonce. CBS. http://www.cbsnews.com/8301-18560_162-6151266.html. Consultáu'l 10 de xineru de 2013. 
  21. Pedersen, Erik (17 de febreru de 2010). «Beyoncé Tops Decade's RIAA Sales». Billboard. Archiváu dende l'orixinal, el 30 de xineru de 2012.
  22. Lamy Johnathan, Cara Duckworth, Liz Kennedy (17 de febreru de 2010). «RIAA Tallies the Decade's Top Gold and Platinum Award Winners». Recording Industry Association of America (RIAA). Archiváu dende l'orixinal, el 30 de xineru de 2012.
  23. 23,0 23,1 «Beyonce Knowles' Biography». Fox naje al apellíu de soltera de la so madre (15 d'abril de 2008). Consultáu'l 5 de xunu de 2008. Error de cita: La etiqueta <ref> ye inválida; el nome «FOX» ta definíu delles vegaes con distintu conteníu
  24. 24,0 24,1 «Beyoncé Knowles: Biography - Part 1». People. Consultáu'l 1 d'abril de 2008.
  25. «Beyoncé: The Ice Princess». Blender. 18 de setiembre de 2006. http://web.archive.org/web/http://www.blender.com/guide/articles.aspx?id=2065. Consultáu'l 2 d'abril de 2008. 
  26. Dorothy Pomerantz and Lacey Rose (28 de xunu de 2010). «The Celebrity 100: #2 Beyonce Knowles». Forbes. http://www.forbes.com/lists/2010/53/celeb-100-10_Beyonce-Knowles_YÁ72.html. Consultáu'l 29 de xunu de 2010. 
  27. Dorothy Pomerantz and Lacey Rose (28 de xunu de 2010). «The World's Most Powerful Celebrities». Forbes. http://www.forbes.com/2010/06/22/oprah-winfrey-lady-gaga-twilight-business-entertainment-celeb-100-10-intro.html. Consultáu'l 29 de xunu de 2010. 
  28. «Celebrity 100: Musicians». Forbes. 29 de xunu de 2010. http://www.forbes.com/2010/06/22/beyonce-lady-gaga-business-entertainment-celeb-100-10-musicians_slide.html. Consultáu'l 29 de xunu de 2010. 
  29. Time Staff. (April 1, 2010). "Time 100". Time. Retrieved July 4, 2010.
  30. Moss, Corey (6 d'avientu de 2001). «Beyoncé Records Song Written By Mike Myers For 'Powers' Flick». MTV News. MTV Networks. Archiváu dende l'orixinal, el 30 de xineru de 2012.
  31. Moss, Corey (23 de mayu d'en esi entós denisse iracheta el so meyor amiga 2002). «Beyoncé, Britney Serve Up First Singles From 'Goldmember'». MTV News. MTV Networks. Archiváu dende l'orixinal, el 30 de xineru de 2012.
  32. 32,0 32,1 32,2 Otto, Jeff (8 de febreru de 2006). «Interview: Beyoncé Knowles». IGN. News Corporation. Archiváu dende l'orixinal, el 30 de xineru de 2012. Error de cita: La etiqueta <ref> ye inválida; el nome «IGN» ta definíu delles vegaes con distintu conteníu
  33. Moss, Corey (25 de marzu de 2004). «Beyoncé To Star Opposite Steve Martin In 'Pink Panther'». MTV News. MTV Networks. Archiváu dende l'orixinal, el 30 de xineru de 2012.
  34. Hasty, Katie (13 de setiembre de 2006). «Beyonce's 'B-Day' Makes Big Bow At No. 1». Billboard. Prometheus Global Media. Archiváu dende l'orixinal, el 26 de mayu de 2012. Consultáu'l 5 de xineru de 2008.
  35. Beyoncé's Albums by the Numbers. 121. 10 d'ochobre de 2009.  p. 46. https://books.google.com.au/books?id=vetwOz3_OF4C&pg=PA46&hl=en&ei=-N03TYPPFIvevQPlvMWbCg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=9&ved=0CEcQ6AEwCA#v=onepage&f=false. 
  36. «Beyoncé's Billboard Singles Chart Performances». Allmusic. Macrovision Corporation. Consultáu'l 7 de xineru de 2008.
  37. Hasty, Katie (8 de febreru de 2007). «Beyoncé Makes It Ten Weeks At No. 1 With 'Irreplaceable'». Billboard. Prometheus Global Media. Consultáu'l 4 de xineru de 2011.
  38. Reid, Shaheem (13 d'avientu de 2006). «Beyoncé Wants End To Drama Over New Drama "Dreamgirls"; Sets Tour». MTV News. MTV Networks. Archiváu dende l'orixinal, el 30 de xineru de 2012.
  39. «Nominees for the 2007 Golden Globe Awards in full». The Times (London: News Corporation). 15 d'avientu de 2006. http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/us_and_americas/article754715.ece. 
  40. «For The Record: Quick News On Mariah, Notorious B.I.G., Paul Wall, Beyoncé, Shakira, Fall Out Boy & More». MTV News. MTV Networks (13 de febreru de 2007). Archiváu dende l'orixinal, el 30 de xineru de 2012.
  41. «50th Annual Grammy Award Winners List». Grammy Awards. National Academy of Recording Arts and Sciences. Archiváu dende l'orixinal, el 4 d'abril de 2008.
  42. «49th Annual Grammy Awards Winners List». Grammy Awards. National Academy of Recording Arts and Sciences. Archiváu dende l'orixinal, el 8 de payares de 2009.
  43. «Beyoncé keeps 'em guessing». The Times of India (The Times Group). 9 de marzu de 2008. http://articles.timesofindia.indiatimes.com/2008-03-09/news-interviews/27774539_1_ring-finger-jay-z-singer. 
  44. Aswad, Jem (2 d'abril de 2008). «Jay-Z And Beyoncé Take Out Marriage License: Reports». MTV News. MTV Networks. Archiváu dende l'orixinal, el 30 de xineru de 2012.
  45. Helling, Steve (22 d'abril de 2008). «Beyoncé and Jay-Z File Signed Marriage License». People. Time Inc. Archiváu dende l'orixinal, el 30 de xineru de 2012.
  46. «Beyoncé's ring revealed!». People magacín 70 (12):  p. 26. 22 de setiembre de 2008. 
  47. «Beyoncé, Jay-Z the richest pair». The Sydney Morning Herald (Fairfax Media). http://www.smh.com.au/news/entertainment/people/beyonce-jayz-the-richest-pair/2008/11/22/1226770800770.html. Consultáu'l 30 de xineru de 2012. 
  48. «Beyoncé & Jay-Z Top Earning Couple». MTV UK. MTV Networks (21 de payares de 2008). Archiváu dende l'orixinal, el 30 de xineru de 2012.
  49. Rose, Lacey (22 de setiembre de 2008). «World's Best-Paid Music Stars». Forbes (Forbes publishing). http://web.archive.org/web/http://www.forbes.com/lifestyle/2008/09/19/music-beyonce-timberlake-forbeslife-cx_lr_0922lifestyle.html. 
  50. Cohen, Jonathan. «New Beyoncé Album Arriving In November». Billboard. Prometheus Global Media. Consultáu'l 8 de setiembre de 2008.
  51. Cohen, Jonathan (1 de xineru de 2009). «Beyoncé Starts 2009 Atop The Hot 100». Billboard. Prometheus Global Media. Archiváu dende l'orixinal, el 30 de xineru de 2012.
  52. Jonathan, Cohen (26 de payares de 2008). «Beyoncé Starts 'Fierce' Atop Album Chart». Billboard. Prometheus Global Media. Archiváu dende l'orixinal, el 17 de xineru de 2010.
  53. «Beyoncé turns to London producer Dave Taylor, aka Switch, to mastermind new album». The Sun (London: News International). 31 de marzu de 2011. http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/showbiz/bizarre/3501347/Beyonce-turns-to-London-producer-Dave-Taylor-aka-Switch-to-mastermind-new-album.html. Consultáu'l 5 d'abril de 2011. 
  54. Vozick-Levinson, Simon (10 de marzu de 2009). «Beyoncé talks world tour, new videos». Entertainment Weekly. Time Inc. Consultáu'l 15 d'avientu de 2010.
  55. «TV.com: The Ed Sullivan Show, June 1, 1969». TV.com. CBS Interactive. Consultáu'l 15 d'avientu de 2010.
  56. Rodriguez, Jayson (28 de xineru de 2009). «Justin Timberlake Reveals How He Coaxed Beyoncé Into 'SNL' Skit». MTV News. MTV Networks. Archiváu dende l'orixinal, el 30 de xineru de 2012.
  57. Johnson, Billy (10 d'avientu de 2009). «Beyoncé 'Single Ladies' Remakes Still Coming In». Yahoo! Music. Yahoo! Music Inc.
  58. Kaufman, Gil (29 de xineru de 2009). «Watch President Barack Obama Do The 'Single Ladies' Dance». MTV News. MTV Networks. Consultáu'l 15 d'avientu de 2010.
  59. «Kanye West Crashes VMA Stage During Taylor Swift's Award Speech». MTV News. MTV Networks (13 de setiembre de 2009). Consultáu'l 6 de xunu de 2011.
  60. Kaufman, Gil (16 de xineru de 2009). «Beyoncé To Sing For Obamas' First Dance At Inaugural Ball». MTV News. MTV Networks. Consultáu'l 13 de xunu de 2011.
  61. Kaufman, Gil (13 de xineru de 2010). «Jay-Z And Beyoncé Named Top-Earning Couple In Entertainment». MTV News. MTV Networks. Archiváu dende l'orixinal, el 30 de xineru de 2012.
  62. «Top 50 Worldwide Tours, 01/01/10 – June 30, 2010». Pollstarpro.com (10 de xunetu de 2010). Consultáu'l 27 de febreru de 2011.
  63. Gray, Brandon (25 d'abril de 2009). «Friday Report: 'Obsessed' Thrills». Box Office Mojo. Archiváu dende l'orixinal, el 30 de xineru de 2012.
  64. Ditzian, Eric (29 d'abril de 2009). «Ali Larter Talks Fighting Beyoncé In 'Obsessed'». MTV News. MTV Networks. Consultáu'l 9 de xineru de 2011.
  65. «Jay-Z Leads BET Awards 2010 Nominations». Rap-Up. Devin Lazerine (18 de mayu de 2010). Consultáu'l 18 de mayu de 2010.
  66. Donahue, Ann (20 d'avientu de 2009). «Beyoncé, Taylor Swift, Peas Lead Grammy Award Nominations». Billboard. Prometheus Global Media. Consultáu'l 3 d'avientu de 2009.
  67. «Beyoncé Breaks Grammy Record». Wonderwall. MSN. Consultáu'l 5 de febreru de 2010.
  68. Montgomery, James (12 de xineru de 2011). «Beyonce Working With Kanye West Producer S1». MTV News. MTV Networks. Consultáu'l 13 de xineru de 2011.
  69. «10 Most Anticipated Albums of 2011». Rap-Up (4 de xineru de 2011). Consultáu'l 11 de xineru de 2011.
  70. http://itunes.apple.com/us/album/run-the-world-girls-single/id433533914?ls=1%7C"Run The World (Girls), Disponible en iTunes"
  71. https://twitter.com/#!/beyonce_online/status/92658783549005824
  72. Muhammad, Latifah (20 d'avientu de 2011). «The Dream: Beyoncé Is a 'Maniac' Even During Pregnancy». The Boombox. AOL. Consultáu'l 21 d'avientu de 2011.
  73. http://www.mundosix.com/2013/02/beyonce-reunites-with-destinys-child.html
  74. http://www.billboard.com/articles/news/5840086/its-official-beyonce-makes-history-with-fifth-non-1-album
  75. http://www.apple.com/pr/library/2013/12/16BEYONC-Shatters-iTunes-Store-Records-With-Over-828-773-Albums-Sold-in-Just-Three-Days.html
  76. http://www.huffingtonpost.com/2013/12/18/beyonce-1-million-sales-itunes_n_4468437.html
  77. http://www.nytimes.com/2013/12/16/business/media/beyonce-rejects-tradition-for-social-medies-power.html?_r=1&
  78. en:NME
  79. http://www.prnewswire.com/news-releases/on-the-run-tour-beyonce-and-jay-z-256964531.html
  80. http://www.bet.com/shows/bet-awards/nominees.html
  81. http://www.rollingstone.com/music/news/beyonce-to-receive-mtv-video-vanguard-award-perform-at-vmas-20140807
  82. http://www.slate.com/blogs/browbeat/2014/09/18/beyonce_live_watch_her_best_performances_video.html
  83. Pedersen, Erik (February 17, 2010). "Beyoncé Tops Decade's RIAA Sales". The Hollywood Reporter. Retrieved February 18, 2010.
  84. Lamy, Johnathan, Cara Duckworth and Liz Kennedy. (February 17, 2010). "RIAA Tallies the Decade's Top Gold and Platinum award Winners". RIAA. Retrieved February 18, 2010.
  85. — "Who Will Come Out On Top Of VH1's 100 Greatest Artists Of All Time?". VH1. Retrieved August 28, 2010.
  86.  Beyoncé: All New.
  87. «Driven». VH1. Consultáu'l 16 d'abril de 2008.
  88. (2010) Biography Today. Detroit: Omnigraphics, páx. 10. ISBN 978-0-7808-1058-7.
  89. Gillings, Andrew (22 d'abril de 2001). «Destiny's Child: Soul-Survivors». Essence. http://web.archive.org/web/http://www.essence.com/news_entertainment/entertainment/articles/destinyschildsoulsurvivors. Consultáu'l 25 de febreru de 2009. 
  90. «Beyonce Gives Birth To a Baby Girl». Billboard. Prometheus Global Media (8 de xineru de 2012). Consultáu'l 8 de xineru de 2012.
  91. «Beyonce Gives Birth To a Baby Girl». Billboard. Prometheus Global Media (8 de xineru de 2012). Consultáu'l 8 de xineru de 2012.
  92. Afítate, Tu (20 d'abril de 2013). «Beyoncé y Jay-Z, primer pareya de cantantes MULTIMIILLONARIA» (castellanu). FijateTu.com. Consultáu'l 24 d'abril de 2013.
  93. http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2015/feb/08/veganism-celebrities-baftas-beyonce-health-animal-welfare
  94. Ives, Nat (18 d'avientu de 2002). «Pepsi Switches To a New Voice Of a Generation». The New York Times (The New York Times Company). http://www.nytimes.com/2002/12/18/business/pepsi-switches-to-a-new-voice-of-a-generation.html. Consultáu'l 26 de xunu de 2010. 
  95. Jeckell, Barry (23 de xineru de 2004). «Pop Stars Clash in O.K. Pepsi Ad». Yahoo! Music (Yahoo). http://music.yahoo.com/read/news/12178623. Consultáu'l 3 d'abril de 2008. 
  96. «For The Record: Quick News On Britney Spears, Paris Hilton, Sum 41, Lil' Kim, Gerald Levert, Morrissey & More». MTV News (MTV Networks). 28 de febreru de 2005. http://www.mtv.com/news/articles/1497582/20050228/spears_britney.jhtml. Consultáu'l 3 d'abril de 2008. 
  97. Akhtar, Amina (18 d'avientu de 2009). «Beyoncé Unveils Her New Fragrance». New York magacín. http://nymag.com/daily/fashion/2009/12/beyonce.html. Consultáu'l 18 d'avientu de 2009. 
  98. «Beyonce Discusses Launch of 'Heat' Fragrance». WWD Beauty. Fairchild Fashion Group (18 d'avientu de 2009). Consultáu'l 11 de xineru de 2011.
  99. Poulter, Sean (18 de payares de 2010). «Beyonce's Heat arume advertisement deemed too sexy for UK daytime TV». Herald Sun. Herald and Weekly Times. Consultáu'l 11 de xineru de 2011.
  100. Silverman, Stephen (16 de payares de 2005). «Beyoncé Unveils Her New Fashion Line». People magacín. http://www.people.com/people/article/0,26334,1130999,00.html. Consultáu'l 18 d'abril de 2008. 
  101. «The Beyoncé Experience». Cosmopolitan. Consultáu'l 5 d'abril de 2008.
  102. Adenitire, Adenike (8 de xunu de 2005). «Destiny's Child Put On A Fashion Show At O.K. Concert». MTV News. http://www.mtv.com/news/articles/1503790/20050608/destinys_child.jhtml. Consultáu'l 3 d'abril de 2008. 
  103. Moss, Corey (12 d'abril de 2005). «Beyoncé In Talks For Potential "Dream" Film Role». MTV News. http://www.mtv.com/movies/news/articles/1499982/20050412/story.jhtml. Consultáu'l 3 d'abril de 2008. 
  104. Butler, Meredith (15 d'agostu de 2005). «Ranchu Bernardo company teams with singer». North Country Times. http://www.nctimes.com/articles/2005/08/16/business/news/81505191949.txt. Consultáu'l 18 d'abril de 2008. 
  105. «Beyoncé Fashion Diva Hits the Runway as the Most Stylish Game for Phones». Business Wire. 15 de xineru de 2008. http://www.reuters.com/article/pressRelease/idUS195809+15-Jan-2008+BW20080115. Consultáu'l 3 d'abril de 2008. 
  106. Kaplan, Julee (1 de xunetu de 2009). «Beyonce and Tina Knowles Launch Sasha Fierce». WWD Markets. Fairchild Fashion Group. Consultáu'l 11 de xineru de 2011.
  107. «Dereon by Beyonce for C&A». Fashion Looks (29 de xunu de 2010). Consultáu'l 11 de xineru de 2011.
  108. «Beyoncé parties until 5 am before first London show ... but still pulls off a fierce performance». Daily Mail (London: Associated Newspapers Ltd). 26 de mayu de 2009. http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-1187791/Beyonc-parties-5am-London--pulls-fierce-performance.html. 
  109. Vineyard, Jennifer. «Beyoncé: Behind The B'Day Videos 1». MTV News. MTV Networks. Archiváu dende l'orixinal, el 31 de xineru de 2012.
  110. Vineyard, Jennifer (4 d'ochobre de 2005). «Beyoncé Shoots Down Jay-Z Marriage Rumors In Vanity Fair Interview». MTV News. MTV Networks. Archiváu dende l'orixinal, el 31 de xineru de 2012.
  111. Neal, Rome (11 de febreru de 2009). Beyoncé Tries For Timeless. CBS News. http://www.cbsnews.com/stories/2003/07/08/earlyshow/leisure/music/main562232.shtml. 
  112. Moss, Correy. «Beyoncé: Genuinely In Love – Part 2». MTV News. MTV Networks. Archiváu dende l'orixinal, el 31 de xineru de 2012.
  113. Spence D. (6 de setiembre de 2006). Beyoncé – B'Day: Sophomore Slump Narrowly Avoided. IGN. News Corporation. http://music.ign.com/articles/730/730624p1.html. Consultáu'l 12 de xineru de 2010. 
  114. Pareles, Jon (1 d'agostu de 2005). «Empowerment, Allure and a Runway's Flair». The New York Times (The New York Times Company). http://www.nytimes.com/2005/08/01/arts/music/01dest.html. 
  115. Roseb, Jody (1 de setiembre de 2006). «Music Review: B'Day». Entertainment Weekly (Time Inc). http://www.ew.com/ew/article/0,,1516025,00.html. 
  116. Richards, Chris (6 de setiembre de 2006). «Beyoncé's 'B'Day' Is Nothing to Celebrate». The Washington Post (Katharine Weymouth). http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/09/05/AR2006090501475.html. 
  117. «Technical Virtuosity confused with Quality». Arizona Daily Star (22 d'agostu de 2003). Archiváu dende l'orixinal, el 12 de xunu de 2011.
  118. «Beyoncé, Top Stars Tip Their Hats to Michael Jackson». People magacín (27 de xunu de 2009). Consultáu'l 25 de mayu de 2011.
  119. 119,0 119,1 119,2 119,3 Watson, Margeaux (29 d'agostu de 2006). «Influences: Beyoncé». Entertainment Weekly. Consultáu'l 29 d'abril de 2008.
  120. «Tina Turner slams Beyoncé Knowles». The Insider (28 de mayu de 2008). Archiváu dende l'orixinal, el 9 d'ochobre de 2008.
  121. «EXCLUSIVE: Beyoncé Talks Prince: "I Was So Scared!"». GIANT. Radio One (7 de xunu de 2010). Consultáu'l 10 de xineru de 2011.
  122. Christopher John Farley. «Aaliyah: More Than a Woman». Google Books. Consultáu'l 12 de xineru de 2011.
  123. Cristina Gibson and Ashley Fultz (14 de xineru de 2011). «Which Famous Friend's B-Day Did Jay-Z and Beyoncé Celebrate?». Y! Online.  ! Entertainment Television, Inc. Consultáu'l 14 de xineru de 2011.
  124. Caldwell, Rebecca. "Destiny's Child". The Globe and Mail. July 21, 2001 page R1.
  125. Jason Gelman and Janine Coveney (11 de xineru de 2001). «Inspired By». Yahoo! Music. Yahoo! Inc. Consultáu'l 12 de xineru de 2011.
  126. Frere-Jones, Sasha (3 d'abril de 2006). «Mariah Carey's record-breaking career». The New Yorker. http://www.newyorker.com/archive/2006/04/03/060403crmu_music. Consultáu'l 25 de xunetu de 2010. 
  127. «Beyonce Inspired by Michelle Obama». Rap-Up (25 de febreru de 2011). Consultáu'l 12 de xunu de 2011.
  128. «For The Record: Quick News On Beyoncé, Madonna, Michael Jackson, Taylor Hicks, JC Chasez, Beth Orton, Slayer & More». MTV News. MTV Networks (8 de xunu de 2006). Archiváu dende l'orixinal, el 31 de xineru de 2012.
  129. Wieselman, Jarett (4 de marzu de 2011). «The Five Best Singer/Dancers». New York Post (Paul Carlucci). http://www.nypost.com/pblogspopwrap/the_five_best_singer_dancers_cYbRv3gSlMhLlNx9adkbAM. 
  130. Harris, Renee Michelle (3 de xunetu de 2009). «Beyoncé Wows Crowd at BankAtlantic Center». South Florida Times (Beatty Media). http://www.sfltimes.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2977&Itemid=1. 
  131. Ellen, Barbara (24 de mayu de 2009). «She's a woman of two halves». The Guardian (London: Guardian News and Media). http://www.guardian.co.uk/music/2009/may/24/beyonce. 
  132. Jones, Alice (27 de mayu de 2009). «Beyoncé, 02 Sable, London: Diva who answers the call of booty». The Independent (London: Independent Print Limited). http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/music/reviews/beyonc-02-sable-london-1691069.html. 
  133. Hardingham-Gill, Tamara (19 de payares de 2009). «Unstoppable Beyoncé brings Jay Z and Kanye West along for mindblowing free concert». Daily Mail (London: Associated Newspapers Ltd). http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-1229189/Beyonce-brings-Jay-Z-Kanye-West-mindblowing-free-concert.html. 
  134. Farber, Jim (21 de xunu de 2009). «Beyoncé shows 'Fierce' and softer sides in tour kickoff at the Garden». Daily News (Mortimer Zuckerman). http://articles.nydailynews.com/2009-06-22/entertainment/17925311_1_fierce-character-tour. 
  135. «Beysus Is No Ordinary Performer». Community.livejournal.com (28 de marzu de 2009). Archiváu dende l'orixinal, el 31 de xineru de 2012.
  136. Gamboa, Glenn (21 de xunu de 2009). «Beyoncé @ Madison Square Garden, 6.21.09». Newsday (Fred Groser). http://weblogs.newsday.com/entertainment/music/blog/2009/06/beyonce_madison_square_garden.html. Consultáu'l 23 de mayu de 2009. 
  137. Crosley, Hillary (26 de febreru de 2010). «Beyoncé Says She 'Killed' Sasha Fierce». MTV News. MTV Networks. Archiváu dende l'orixinal, el 31 de xineru de 2012.
  138. «Beyoncé Knowles». Glamour. Archiváu dende l'orixinal, el 3 de marzu de 2008. Consultáu'l 5 d'abril de 2008.
  139. Barlett, Liam (11 de marzu de 2007). «Bootylicious Beyonce». 60 Minutes (ninemsn Pty Ltd). http://sixtyminutes.ninemsn.com.au/stories/liambartlett/259493/bootylicious-beyonce. Consultáu'l 9 de febreru de 2011. 
  140. Eisinger, Amy (22 de mayu de 2009). «'Bootylicious' Beyonce says it's 'sexier' to stay out of the gym». New York Daily News. http://www.nydailynews.com/gossip/2009/05/22/2009-05-22_bootylicious_beyonce_says_its_sexier_to_stay_out_of_the_gym.html. Consultáu'l 9 de febreru de 2011. 
  141. «Bootylicious Beyonce shows off her curves as she holidays in Croatia with husband Jay-Z». Daily Mail (London). 19 d'agostu de 2009. http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-1207623/Beyonce-shows-curves-holidays-Croatia-husband-Jay-Z.html. Consultáu'l 9 de febreru de 2011. 
  142. Lamb, Bill (17 de marzu de 2006). «Beyonce and Destiny's Child Enter the Dictionary With Bootylicious». About.com. http://top40.about.com/b/2006/03/17/beyonce-and-destinys-child-enter-the-dictionary-with-bootylicious.htm. Consultáu'l 9 de febreru de 2011. 
  143. «Beyoncé wearing one of my dresses is harmony». The Times (London). 8 d'agostu de 2007. http://women.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/women/fashion/article2216732.ece. Consultáu'l 5 d'abril de 2008. 
  144. Vineyard, Jennifer. «Beyoncé: Behind The B'Day Videos 3». MTV News. http://www.mtv.com/bands/b/beyonce/videos_07/news_feature_040207/index3.jhtml. Consultáu'l 9 d'abril de 2008. 
  145. Vineyard, Jennifer. «Beyoncé: Behind The B'Day Videos 3». MTV News. http://www.mtv.com/bands/b/beyonce/videos_07/news_feature_040207/index3.jhtml. Consultáu'l 9 d'abril de 2008. 
  146. «Book Excerpt: Destiny's Style». ABC News. http://abcnews.go.com/GMA/WinterConcert/story?id=125692. Consultáu'l 17 d'abril de 2008. 
  147. Jones, Vanessa Y. (5 d'agostu de 2007). «Bewitched. Bothered. Beyoncé. 1». The Boston Globe (Globe Newspaper Company). http://www.boston.com/ae/music/articles/2007/08/05/bewitched_bothered_beyonc/?páxina=1. Consultáu'l 9 d'abril de 2008. 
  148. Toure (4 de marzu de 2004). «Cover Story: A Woman Possessed». Rolling Stone. Archiváu dende l'orixinal, el 2 de mayu de 2010.
  149. «PETA surprises Beyonce at New York dinner». Today. MSNBC (16 de xunu de 2006). Consultáu'l 11 de xineru de 2011.
  150. Johnson, Kevin C. (9 de mayu de 2006). Same old song, same old singer. St. Louis Post-Dispatch. http://web.archive.org/web/http://moreresults.factiva.com/results/index/index.aspx?ref=SLMO000020060509y2590005n. Consultáu'l 24 de mayu de 2009. 
  151. «Beyoncé Knowles: Biography – Part 2». People magacín. Consultáu'l 1 d'abril de 2008.
  152. Dennehy, Luke (20 de febreru de 2007). «Beyoncé's ad fires up critics». News.com.au (News Limited). http://www.news.com.au/entertainment/story/0,26278,21255564-10388,00.html. Consultáu'l 2 d'abril de 2008. 
  153. «Beyonce's wax figure at Madame Tussauds New York». Madame Tussauds. Merlin Entertainments Group. Consultáu'l 10 de xineru de 2011.
  154. «Beyonce wax figure at Madame Tussauds Washington D.C.». Madame Tussauds. Merlin Entertainments Group. Consultáu'l 10 de xineru de 2011.
  155. «Beyonce wax figure at Amsterdam». Madame Tussauds. Merlin Entertainments Group. Consultáu'l 10 de xineru de 2011.
  156. «Beyonce Knowles' wax figure at Madame Tussauds Bangkok». Madame Tussauds. Merlin Entertainments Group. Consultáu'l 10 de xineru de 2011.
  157. «Beyonce's wax figure at Madame Tussauds Hollywood». Madame Tussauds. Merlin Entertainments Group. Consultáu'l 10 de xineru de 2011.
  158. Watson, Margeaux (25 de marzu de 2009). «Beyonce vs. Ciara: Videu déja vu?». Entertainment Weekly. Consultáu'l 11 de xineru de 2011.
  159. Muhammad, Latifah (8 d'abril de 2009). «Ciara Calls Beyonce Comparisons Petty». The Boom Box. AOL Inc. Consultáu'l 11 de xineru de 2011.
  160. Talarico, Brittany (4 de xineru de 2011). «WATCH: Beyoncé, Julianne Moore Strut Down Tom Ford Catwalk». OK!. BUZZMEDIA. Consultáu'l 12 de xineru de 2011.
  161. «50 Most Beautiful Women in Film». Los Angeles Times Magazine. Los Angeles Times Communications LLC. Consultáu'l 9 de febreru de 2011.
  162. «Beyonce Critized for 'Blackface' Photo Shoot». Rolling Stone. 24 de febreru de 2011. http://www.rollingstone.com/music/news/beyonce-criticized-for-blackface-photo-shoot-20110224. Consultáu'l 25 de febreru de 2011. 
  163. MTV Reporter (27 de xunu de 2011). «Beyoncé Closes 2011 Glastonbury Festival». MTV UK. MTV Networks. Consultáu'l 27 d'ochobre de 2011.
  164. «The 100 Hottest Women of All-Time». Men's Health. Rodale Press. Consultáu'l 3 de xineru de 2012.
  165. «Beyonce: artist of the decade». The Observer. Guardian Media Group. Archiváu dende l'orixinal, el 23 de setiembre de 2011.
  166. «The Top 50 R&B/Hip Hop Artists of the Past 25 Years». Billboard páx. 4. Prometheus Global Media. Consultáu'l 23 de setiembre de 2011.
  167. «Who Will Come Out On Top Of VH1's 100 Greatest Arists Of All Time?». VH1. Archiváu dende l'orixinal, el 23 de setiembre de 2011.
  168. «2011 The Root 100». The Root. The Slate Group. Consultáu'l 6 d'ochobre de 2011.
  169. «Top 20 Hot 100 Songwriters Performance». Billboard (23 de mayu de 2011). Consultáu'l 13 de setiembre de 2011.
  170. «Beyonce pregnancy announced at MTV VMA's sparks Twitter world record». Guinness World Records. Archiváu dende l'orixinal, el 23 de setiembre de 2011.
  171. «Beyonce and Jay-Z Are Guiness Book's 'Power Couple'». Essence. Time Inc. (20 de setiembre de 2010). Consultáu'l 2 d'avientu de 2011.
  172. Anderson, Kyle (29 de setiembre de 2011). «U2, Rihanna, Amy Winehouse, Foo Fighters fill out VH1's '100 Greatest Songs of the '00s'». Entertainment Weekly. Time Inc.. Consultáu'l 30 de setiembre de 2011.
  173. Millard, Drew (5 d'ochobre de 2011). «The Prefix Power Rankings: Female R&B Singers». Prefixmag.com. Consultáu'l 6 d'ochobre de 2011.
  174. Kent, Julie (19 de payares de 2007). «Beyoncé First Female to Win AMA's International Artist Award». Cleveland Leader. The Cleveland Leader & Cleveland Media Group LLC. Consultáu'l 10 de xineru de 2011.
  175. «Princess Charming: Beyoncé channels the spirit of Adam Ant for head-banging World Music Awards performance». Daily Mail (London). 10 de payares de 2008. http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-1084369/Princess-Charming-Beyonce-channels-spirit-Adam-Ant-head-banging-World-Music-Awards-performance.html. Consultáu'l 10 de xineru de 2011. 
  176. Ramirez, Erika (22 de mayu de 2011). «Beyoncé Accepts Billboard Millennium Award, Delivers Show-Stopping Performance». Billboard. Consultáu'l 27 de mayu de 2011.
  177. Shriver, Jerry (February 1, 2010). "One fierce night for Beyonce, Swift and Gaga at the Grammys". USA Today. Retrieved August 13, 2010
  178. — "Beyonce-- Grammy History". Grammy.com. Retrieved March 8, 2011
  179. Trust, Gary (May 28, 2010). "Ask Billboard: Beyonce Vs. Gaga Vs. Rihanna". Billboard. Retrieved August 13, 2010
  180. «Rock & Roll Hall of Fame: Definitive 200». Amazon.com. Consultáu'l 10 de xineru de 2011.
  181. «Rihanna advises Idols to work like they have a hit». CablePulse 24. CTV Globe Media. Consultáu'l 10 de xineru de 2011.
  182. Vena, Jocelyn (15 d'ochobre de 2008). Beyoncé's Survivor Foundation Helps Hurricane Ike Victims. MTV Newsroom. http://newsroom.mtv.com/2008/10/15/beyonces-survivor-foundation-helps-hurricane-ike-victims/. Consultáu'l 16 d'avientu de 2008. 
  183. «The Beyoncé Experience Tour Offers Food Drives in Conjunction With Pastor Rudy Rasmus, Capital Area Food Bank, and the Survivor Foundation». NewsBlaze (20 de xunu de 2006). Consultáu'l 9 de setiembre de 2007.
  184. Jones, Anthony (5 d'ochobre de 2005). Beyoncé Among Stars Who Headlined Miami Children's Hospital Diamond Ball. All Headline News. http://web.archive.org/web/http://www.allheadlinenews.com/articles/7012542025. Consultáu'l 28 de payares de 2008. 
  185. Harling, Danielle (5 de xineru de 2007). «Beyoncé Donates Movie Salary To Drug Treatment Centers». BET (BET Networks). http://www.bet.com/Music/News/musicnews_beyoncedonatesalary_1.05.09.htm. Consultáu'l 5 de marzu de 2009. 
  186. Daly, Bridget (23 de xunetu de 2009). «Beyonce Lends a Helping Hand to Hungry Americans». Holly Scoop. DNA Group, Inc. Consultáu'l 11 de xineru de 2011.
  187. «Beyoncé Added to Haiti Telethon». Rap-Up (20 de xineru de 2010). Consultáu'l 7 d'abril de 2010.
  188. «Beyoncé Named Face of Fashion for Haiti T-Shirt – Beyoncé». Holly Scoop (10 de febreru de 2010). Consultáu'l 7 d'abril de 2010.
  189. Longbottom, Wil (5 de marzu de 2010). «Beautiful and kind too: Beyoncé opens beauty therapy centre for recovering drug addicts». The Daily Mail (UK). http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-1255912/Beyonce-looks-glam-opens-beauty-therapy-centre-recovering-drug-addicts-Brooklyn.html. Consultáu'l 6 de marzu de 2010. 
  190. Conley, Mikaela (29 d'abril de 2011). «Beyonce Joins Michelle Obama's Initiative To Fight Childhood Obesity». ABC News. American Broadcasting Company. Archiváu dende l'orixinal, el 12 de xunu de 2011.
  191. «Beyonce Wants You to "Move Your Body"». Rap-Up (8 d'abril de 2011). Consultáu'l 9 d'abril de 2011.
  192. «Videu: Beyoncé – 'Move Your Body'». Rap-Up. Devin Lazerine (26 d'abril de 2011). Consultáu'l 27 d'abril de 2011.
  193. Martin, Dan (6 de mayu de 2011). «Beyonce debúes charity single God Bless the USA». The Guardian (UK). http://www.guardian.co.uk/music/2011/may/06/beyonce-charity-single-god-bless-usa. Consultáu'l 6 de mayu de 2011. 
  194. Johnson, Malcolm (26 de xunetu de 2002). «Knowles Powers Her Way To Stardom». Hartford Courant. Tribune Company. Archiváu dende l'orixinal, el 9 d'abril de 2011. Consultáu'l 10 d'abril de 2011.
  195. Fuchs, Cynthia (18 de setiembre de 2003). «The Fighting Temptations (2003)». PopMatters. Consultáu'l 10 d'abril de 2011.
  196. «Beyonce, Etta James And 'Cadillac Records' Stars Come Out For Movie's Premiere». MTV News. MTV Networks (25 de payares de 2008). Consultáu'l 10 d'abril de 2011.
  197. Neumaier, Joe (24 d'abril de 2009). «'Obsessed' starring Beyonce Knowles is more like 'Delayed Frustration' than 'Fatal Attraction'». Daily News. Consultáu'l 10 d'abril de 2011.
  198. Magrath, Andrea (21 de xineru de 2011). «A Star Is Born... again: Clint Eastwood in talks to direct Beyonce in yet another remake of Hollywood classic». Daily Mail. Associated Newspapers Ltd. Consultáu'l 10 d'abril de 2011.
  199. «The Famous Jett Jackson: Backstage Pass - Season 3, Episode 16». TV.com (8 d'avientu de 2000). Consultáu'l 2 de xineru de 2012.
  200. Perriam, Christopher; Davies, Ann (1 d'avientu de 2005) Carmen: from silent film to MTV. Rodopi Publishers, páx. 211. ISBN 9789042019645.
  201. «The Wayne Brady Show (syndicated): 9/19/03 Episode Summary». TV.com (19 de setiembre de 2003). Consultáu'l 22 d'agostu de 2011.
  202. Fade to Black (2004) - IMDb
  203. 09:40 AM (20 d'agostu de 2002). «Beyonce Is On All of Us Tonight - Sitcoms Online Message Boards - Forums». Sitcomsonline.com. Consultáu'l 22 d'agostu de 2011.
  204. My Night at the Grammys Episodes - My Night at the Grammys Episode Guides - Watch My Night at the Grammys Episodes | TVGuide.com
  205. «Wow! Wow! Wubbzy!: Wubb Idol: Beyonce, Jann Carl: Movies & TV». Amazon.com. Consultáu'l 22 d'agostu de 2011.
  206. Beyonce: For the Record (TV 2009) - IMDb
  207. «Britain's Next Top Model Season 7 Episode Guide». TV.com. Consultáu'l 22 d'agostu de 2011.

Enllaces esternos editar