Mohamed VI de Marruecos

(Redirixío dende Mohamed VI)

Mohamed VI de Marruecos (n'árabe: الملك محمد السادس للمغرب; en bereber: ⵎⵓⵃⵎⵎⴷ ⵡⵉⵙ ⵚⴹⵉⵚ), Sidi Mohammed ben [el-] Hassan ben Mohammed ben Youssef [el-] Alaoui, ye l'actual rei de Marruecos. Aportó al tronu en xunetu de 1999 al finar el so predecesor, el so padre Hasán II. Ye'l 18º monarca de la dinastía alauí, que reina en Marruecos dende 1666, y acordies cola Constitución de Marruecos ostenta amás el cargu de Amir al-Mu'minin ('líder relixosu de los fieles').[11]

Mohamed VI de Marruecos
Rei de Marruecos

23 xunetu 1999 -
Hassan II
Vida
Nacimientu Rabat21 d'agostu de 1963[1] (60 años)
Nacionalidá Marruecos
Grupu étnicu pueblu árabe
Bereberes
Llingua materna árabe
Familia
Padre Hassan II
Madre Lalla Latifa
Casáu con Lalla Salma
Fíos/es
Hermanos/es
Familia
Pueblu Dinastía alauí
Estudios
Estudios Universidá Mohamed V 1985) llicenciatura : derechu
collège royal de Rabat (es) Traducir xunu 1981) bachillerato (Francia) (es) Traducir
Universidá de Niza-Sophia-Antipolis 1994) doctoráu : derechu
Université Côte-d'Azur (es) Traducir
Llingües falaes árabe[2]
inglés[3]
francés[2]
castellanu[2]
Oficiu reimonarca
Premios
Creencies
Relixón Musulmán
Cambiar los datos en Wikidata

Infancia y estudios editar

El rei Mohamed VI nació en Rabat, Marruecos, el 21 d'agostu de 1963, el fíu mayor del rei Hassan II y la so segunda esposa, Lalla Latifa Hammou, d'orixe amazigh.[12] Antes d'aportar al tronu, ostentó'l títulu de príncipe de la Corona marroquina.

Como los sos institutrices fueron tou españoles, tolos hermanos falen correutamente'l castellán.

A los cuatro años d'edá, el so padre, Hasán II, fíxo-y ingresar na escuela coránica del Palaciu Real.[13]

En 1985, llogró la llicenciatura en "Ciencies xurídiques, económiques y sociales" na Universidá de Rabat. La so memoria de llicenciatura trataba sobre «La Unión árabe-africana y l'estratexa del Reinu de Marruecos en materia de rellaciones internacionales». En 1987, llogró'l Certificáu d'Estudios Cimeros (CES) en ciencies polítiques, con matrícula d'honor. En xunetu de 1988 superó, cola mesma nota, los sos últimos exámenes pal llogru d'un segundu CES en Derechu Públicu

Pa completar la so formación y vivir de forma práutica los principios y normes del Derechu aprendíos na facultá, los sos padres decidieron unvialo a Bruxeles, en payares de 1988, pa efectuar una estancia tutelada por Jacques Delors, entós daquella presidente de la Comisión Europea.

Dende mozu sustituyó al so padre en misiones de representación ante xefes d'Estáu de diversos países, y participó en numberoses xuntes y conferencies nacionales ya internacionales. La so primer misión oficial nel estranxeru tuvo llugar el 6 d'abril de 1974, cuando en representación d'Hassan II asistió al funeral del Presidente de Francia, Georges Pompidou. Ente'l 23 y el 30 de xunetu de 1980, efectuó una xira per diversos países africanos, axuntándose col presidente de Senegal, Léopold Sédar Senghor, Ahmed Sékou Touré de Guinea, Félix Houphouët-Boigny de Costa de Marfil, Ahmadou Ahidjo de Camerún y Shehu Shagari de Nixeria.

Con posterioridá recibió los graos de doctor na Universidá de Niza-Sofía Antípolis en Francia, pola so tesis sobre «La cooperación ente la Comunidá Económica Europea y la Xunión del Magreb Árabe» (1993) y doctor honoris causa pola Universidá George Washington, n'Estaos Xuníos (2000).

Carauterístiques del so reináu editar

 
El rei Mohamed VI axuntáu con George Bush el 23 d'abril de 2002.

Mohamed VI aportó al tronu'l 23 de xunetu de 1999, unes hores dempués de la muerte del so padre. Nel so primer discursu al traviés de la televisión, prometió acabar cola probeza y la corrupción, creando emplegu y garantizando el cumplimientu de los Derechos Humanos.

Mientres el so mandatu, sofitó'l pluralismu políticu y creó un nuevu códigu familiar, la Mudawana, que da mayor poder ya independencia a les muyeres. Tamién creó la denomada Instance Equité et Réconciliation (IER), una comisión que pretendía revisar los casos de violación de los Derechos Humanos mientres el reináu del so padre. Sicasí, a dicha comisión prohibióse-y mentar espresamente a Hassan II, según investigar casos posteriores a la coronación de Mohamed VI, en 1999. Organizaciones internacionales de Derechos Humanos tamién criticaron el que la comisión nun pudiera investigar ataques contra la llibertá d'espresión. Na mesma llinia aperturista, Mohamed VI dexó'l regresu al país del opositor Abraham Serfaty, y reconociólu nuevamente'l so nacionalidá marroquina.

Les rellaciones de Marruecos con España mientres el reináu de Mohamed VI fueron polo xeneral cordiales, salvu por determinaos asuntos espinosos, como la soberanía de Ceuta y Melilla, la situación político y humanitario n'El Sáḥara Occidental o los problemes cola inmigración illegal que llega a les mariñes canaries y andaluces dende'l norte o oeste de Marruecos. Amás, mientres el so reináu produció'l incidente de la isla Perexil, mientres el cual un pequeñu castru de soberanía apostada foi ocupáu mientres unos díes pol exércitu marroquín antes de ser desallugáu por tropes españoles. En 2007, la visita de los reis d'España a Ceuta y Melilla desencadenó un conflictu diplomáticu ente dambos países al llamar Marruecos a consultes al so embaxador en Madrid polo que consideró una "iniciativa reprobable"; esta crisis diplomática resolvióse dos meses dempués. Estos problemes alicar n'agostu de 2010 coles protestes de dellos grupos marroquinos qu'acusaben a la policía de frontera de tratu racista. El 14 d'agostu Mohammed VI y Xuan Carlos I caltuvieron una conversación telefónica pa intentar ameyorar la situación.[14]

Nos documentos diplomáticos d'Estaos Xuníos peneraos a finales de 2010 considerábase-y responsable de la corrupción política en redol a los proyeutos urbanísticos del país al traviés d'empreses venceyaes col Palaciu Real. Les fontes diplomátiques estauxunidenses daben plenu creitu a que les principales instituciones y procedimientos del Estáu yeren utilizaos por Palaciu pa coaccionar y solicitar sobornos nel sector inmobiliariu y que, yá con Hassan II estes práutiques yeren habituales, pero que mientres el reináu de Mohamed VI amontárense.[15]

Líder relixosu editar

 
Mezquita allugada na ciudá de Coquimbo, IV rexón de Chile

Na so condición de xefe espiritual de los marroquinos y presidente del Conseyu de Ulemas, entamó dos reformes relixoses coles mires d'esaniciar a los elementos más integristes de la comunidá islámica marroquina. En 2004 reestructuró'l Ministeriu d'Asuntos Relixosos y punxo sol so control los 41.755 llugares de cultu, un terciu d'ellos mezquites. Sicasí, en 2008, al concluyir el Ramadán, anunció una nueva reforma pa «premunir la fe y l'identidá marroquines de venetaes integristes». Asina, les fatuas namái van poder emitise por un órganu relixosu creáu al efeuto. Tamién se va crear un Conseyu de Ulemas específicu pa los marroquinos que viven n'otros países (más de tres millones). Coles mesmes, financió personalmente la construcción d'una mezquita nel puertu chilenu de Coquimbo, y un centru de diálogu ente les civilizaciones, el que lleva por nome "Mohamed VI de Marruecos", allugáu na mesma ciudá.[16]

Familia y descendencia editar

El rei Mohamed VI tien un hermanu, el príncipe Moulay Rachid, y trés hermanes, les princeses Lalla Meryem, Lalla Asma y Lalla Hasna.

El 21 de marzu de 2002 casóse en Rabat con Salma Bennani (dende entós la princesa Lalla Salma), cola que tien dos fíos, el príncipe herederu Moulay Hassan, (n. 8 de mayu de 2003), y la princesa Lalla Khadija (n. 28 de febreru de 2007).

Salú editar

El 26 de febreru de 2018 Mohamed VI foi interveníu quirúrgicamente del corazón nun hospital de París, Francia. Según la comunicación oficial, el 20 de febreru'l monarca presentó problemes nel ritmu cardiacu. Primeramente, el 17 de setiembre de 2017, ingresara a la sala d'operaciones pa extirparle un tumor benignu del güeyu esquierdu[17][18][19][20].

Na década de 2010, medios y opinión pública empezaron a centrar la so atención na salú del rei a partir d'un aumentu de pesu atípicu, según depués d'una serie d'actividaes y visites internacionales qu'atayó por motivos de salú. Auníu a lo anterior, el so menor guarda en redes sociales, l'escosamientu qu'amosó n'apaiciones públiques, les sos estancies cada vez más llargues y frecuentes en Francia, y la falta de comunicación oficial sobre la tema, xeneraron diversos rumores sobre una posible enfermedá grave que lo tendría baxu tratamientu de cortisona, provocando aumentu de pesu.[21][22][23][24][25][26].

En 2009, per primer vegada na historia de Marruecos, el gobiernu faía públicu que'l soberanu carecía gastroenteritis y compartía el certificáu médicu correspondiente. La salú del rei ye una tema del que pocos medios falen; cuando lo fixeron, periodistes y direutores fueron entrugaos. Amás d'a los marroquinos, la integridá física del monarca esmolez a los políticos europeos que cuestionen les repercusiones del asuntu nuna rexón marcada por lideralgos individuales de líderes en condiciones de salú menos que óptimas. [25][27][26]

Trabayos publicaos editar

  • La coopération ente l'Union européenne et les pays du Maghreb (1994).

Distinciones honorífiques editar

Nel exerciciu de les sos funciones, el rei Mohamed VI recibió numberoses condecoraciones, nacionales y estranxeres.

Nacionales
Estranxeres

Ancestros editar

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
16. Sultán Hasán I de Marruecos
 
 
 
 
 
 
 
8. Sultán Yusef de Marruecos
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
17. Lalla Ruqiya
 
 
 
 
 
 
 
4. Rey Mohamed V de Marruecos
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9. Lalla Yaqut
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2. Rei Hasán II de Marruecos
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
20. Sultán Hasán I de Marruecos (= 16)
 
 
 
 
 
 
 
10. Moulay Mohammed bin Hassan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5. Lalla Abla bint Mohammed al-Tahar
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1. Mohamed VI de Marruecos[12]
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3. Lalla Fatima Amahzoune
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Predecesor:
Hassan II
Rei de Marruecos
1999 – Presente
Socesor:
Nel cargu

.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Muhammad-VI. Apaez como: Muhammad VI. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. 2,0 2,1 2,2 URL de la referencia: https://www.aljazeera.net/encyclopedia/icons/2014/9/4/الملك-محمد-السادس.
  3. URL de la referencia: https://www.youtube.com/watch?v=Yj-QTAH18lc.
  4. «Ordens Honoríficas Portuguesas».
  5. 5,0 5,1 «Ordens Honoríficas Portuguesas».
  6. URL de la referencia: https://www.quirinale.it/onorificenze/insigniti/11737.
  7. URL de la referencia: https://www.quirinale.it/onorificenze/insigniti/12148.
  8. Data d'espublización: 18 setiembre 2000. Númberu d'exemplar: 224. Páxina: 31940. URL de la referencia: https://www.boe.es/boe/dias/2000/09/18/pdfs/A31940-31940.pdf. Espublizáu en: Boletín Oficial del Estáu.
  9. URL de la referencia: https://web.archive.org/web/20120608010053/http://www.map.ma/en/morocco-2/the-king.
  10. Data d'espublización: 15 xineru 2005. Númberu d'exemplar: 13. Páxina: 1688. URL de la referencia: https://www.boe.es/boe/dias/2005/01/15/pdfs/A01688-01688.pdf. Espublizáu en: Boletín Oficial del Estáu.
  11. «El Mundo».
  12. 12,0 12,1 «Royal Ark».
  13. «rei-mohammed-vi Biografía de Mohamed VI».
  14. «branu.html Mohammed VI - Xuan Carlos I. Diariu de Sevilla».
  15. EE UU asitia al Palaciu Real nel visu de la corrupción en Marruecos, El País, 3 d'avientu de 2010, consultáu'l 8 d'avientu del mesmu añu.
  16. Mohamed VI ataca al islamismu radical, El País, 5 d'ochobre de 2008.
  17. Francisco, Peregil (26 de febreru de 2018). Mohamed VI, operáu en París en sufriendo una arritmia cardiaca. El País. https://elpais.com/internacional/2018/02/26/actualidad/1519676419_854532.html. Consultáu'l 1 de marzu de 2018. 
  18. Le roi du Maroc opéré du cœur « avec succès » à Paris. Le Monde páxina=. 27 de febreru de 2018. http://www.lemonde.fr/afrique/article/2018/02/27/le-roi-du-maroc-opere-avec-succes-du-c-ur-a-paris_5263037_3212.html. Consultáu'l 28 de febreru de 2018. 
  19. Le roi du Maroc Mohammed VI opéré du coeur à Paris. 20 Minutes. 27 de febreru de 2018. https://www.20minutes.fr/paris/2228239-20180227-roi-maroc-mohammed-vi-opere-coeur-paris. Consultáu'l 28 de febreru de 2018. 
  20. Sa Majesté le Roi Mohammed VI a subi lundi avec succès une opération à Paris. Le Matin Maroc. 26 de febreru de 2018. https://lematin.ma/express/2018/sm-roi-mohammed-vi-subi-succes-operation/287942.html. Consultáu'l 28 de febreru de 2018. 
  21. Cembero, Ignacio (23 d'ochobre de 2017). Mohamed VI, l'absentéisme déconcertant du roi du Maroc. Orient XXI. https://orientxxi.info/magazine/mohamed-vi-un-roi-absent,2052. Consultáu'l 28 de febreru de 2018. 
  22. Après moult rumeurs, Le Palais communique sur l'état de santé du roi. Le Figaro. 10 de payares de 2015. https://www.h24info.ma/maroc/apres-moult-rumeurs-le-palais-communique-sur-letat-de-sante-du-roi/. Consultáu'l 28 de febreru de 2018. 
  23. Yacine, K. (10 de xunetu de 2013). La mystérieuse maladie de Mohammed VI, roi du Maroc. Le Matin d'Algérie. http://www.lematindz.net/news/11902-la-mysterieuse-maladie-de-mohammed-vi-roi-du-maroc.html. Consultáu'l 28 de febreru de 2018. 
  24. Amar, Ali (5 d'abril de 2013). Chut ! Le roi Mohamed VI est-il malade ?. Observatoire Internationale. http://fr.ossin.org/maroc/1070-chut-le-roi-mohamed-vi-est-il-malade. Consultáu'l 28 de febreru de 2018. 
  25. 25,0 25,1 Iraqi, Fahd (29 d'agostu de 2017). Santé des chefs d'État : Mohammed VI, transparence royale. Jeune Afrique. http://www.jeuneafrique.com/mag/465667/politique/sante-des-presidents-mohammed-vi-transparence-royale/. Consultáu'l 28 de febreru de 2018. 
  26. 26,0 26,1 Cembrero, Ignacio (23 de xineru de 2017). ¿Ta enfermu Mohamed VI? La "fraxilidá" de los líderes del Magreb esmolez a Europa. El Confidencial. https://www.elconfidencial.com/mundo/2017-01-23/marruecos-mohamed-vi-francia-union-europea_1320185/. Consultáu'l 1 de marzu de 2018. 
  27. Cembrero, Ignacio (6 de setiembre de 2009). Prohibíu escribir sobre la salú de Mohamed VI. El País. https://elpais.com/sociedad/2009/09/06/actualidad/1252188003_850215.html. Consultáu'l 1 de marzu de 2018. 
  28. «Boletín Oficial del Estáu».
  29. «Boletín Oficial del Estáu».
  30. «Boletín Oficial del Estáu».
  31. «aciu-cual alcuérdase-una-condecoracion-la so-maxestá-mohamed-vi-rei-marruecos-dn20040001724-2004-12-06/123456789-0abc-427-1000-4002soterced Decreto Nacional 1.724/2004». Boletín Oficial (Infojus). 9 d'avientu de 2004. http://www.infojus.gob.ar/1724-nacional-aprobacion-acta-por aciu-cual alcuérdase-una-condecoracion-la so-maxestá-mohamed-vi-rei-marruecos-dn20040001724-2004-12-06/123456789-0abc-427-1000-4002soterced. Consultáu'l 1 d'abril de 2015. 
  32. «Boletín Oficial del Estáu».

Enllaces esternos editar