Aeropuertu de Glasgow Prestwick

L'Aeropuertu de Glasgow Prestwick (n'inglés, Glasgow Prestwick Airport, en gaélicu escocés Port-adhair Glaschu Prestabaig), con códigu IATA PIK y ICAO EGPK, ye un aeropuertu internacional asitiáu al norte de la llocalidá de Prestwick, en South Ayrshire, y cerca de Glasgow, n'Escocia. Anque oficialmente denominar "Aeropuertu de Glasgow Prestwick", porque ta a 46 km de dicha ciudá, ye comúnmente conocíu como Aeropuertu de Prestwick o Prestwick Airport. Nos últimos años esperimentó una crecedera inusitado nel númberu de pasaxeros, por cuenta de que dalgunes aereollinies de baxu costu, y n'especial Ryanair, utilicen esti aeropuertu como base. En 2006, Prestwick tresportó a alredor de 2,4 millones de pasaxeros.[1]

Aeropuertu de Glasgow Prestwick
aeropuertu y aeródromu de tráficu comercial
IATA: PIK • OACI: EGPK
Llocalización
PaísBandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Nación constitutivaBandera d'Escocia Escocia
Conceyu South Ayrshire (es) Traducir
Coordenaes 55°30′34″N 4°35′40″W / 55.5094°N 4.5944°O / 55.5094; -4.5944
Aeropuertu de Glasgow Prestwick alcuéntrase en Reinu Xuníu
Aeropuertu de Glasgow Prestwick
Aeropuertu de Glasgow Prestwick
Aeropuertu de Glasgow Prestwick (Reinu Xuníu)
Altitú 19,8 m
Historia y usu
Orixe del nome Glasgow
Prestwick
Aeropuertu
Ciudá a la que sirve Glasgow y RAF Prestwick (en) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

En términos d'espaciu físicu, Prestwick ye l'aeródromu más grande d'Escocia, anque en términos de númberu de viaxeros asitiar por detrás de los aeropuertos de Glasgow, Edimburgu y Aberdeen, toos ellos operaos por BAA.

Historia editar

Creación y desarrollu editar

 
L'Aeropuertu de Glasgow Prestwick dende l'aire.

L'aeropuertu de Glasgow Prestwick crear en 1934, primeramente como aeródromu d'entrenamientu, con hangares, oficines y una torre de control instalaes yá a finales del 1935. El dueñu orixinal del aeropuertu foi David Fowler McIntyre, quien tamién tenía la Scottish Aviation, sofitáu pol Duque Douglas Douglas-Hamilton. MacIntyre y Hamilton fueren enantes los primeres aviadores en sobrevolar l'Everest en 1933. Col empiezu de la Segunda Guerra Mundial, l'aeropuertu de Prestwick desenvolvióse rápido, pa poder allugar un gran númberu d'aviones estauxunidenses. En 1938 añadiéronse instalaciones pa pasaxeros, que siguieron n'usu hasta qu'en 1964 llevar a cabu un gran programa de desarrollu destináu a faer Prestwick compatible colos nuevos aviones jets: añadióse una estensión a la pista d'aterrizaxe, pistes d'aproximamientu paraleles, carreteres de conexón y una nueva terminal, inaugurada por reinar madre Isabel Bowes-Lyon.

La Fuercia Aérea de los Estaos Xuníos (USAF) abriera en 1952 una base na cortil del antiguu aeropuertu, a partir de les instalaciones de la Fuercia Aérea Británica (RAF). Esta base cerrar en 1966, anque una parte foi ocupada pol escuadrón 771 aereu naval, destináu a operaciones de busca y rescate. Scottish Aviation construyó una fábrica emplegando l'antigua terminal de Prestwick, onde se construyeron los aviones conocíos como Scottish Aviation Twin Pioneer y dempués los Handley Page Jetstream y los Scottish Aviation Bulldog. Una parte d'esta factoría, un gran edificiu Art decó qu'inda se caltién, yera en realidá un restu de la Esposición Imperial d'Escocia de 1938 en Bellahouston Park (Glasgow). Cuando Scottish Aviation fundir con British Aerospace, decidieron caltener les instalaciones de producción d'aeronaves hasta 1998, construyendo sobremanera actualizaciones de la serie Jetstream. Na actualidá BAE Systems caltién una pequeña instalación en Prestwick, que produz componentes p'Airbus y Boeing.

Nos sos entamos, Prestwick yera l'únicu aeropuertu d'Escocia autorizáu pa realizar vuelos trasatlánticos, sobremanera por cuenta de les condiciones meteorolóxiques benignes que suelen reinar na mariña d'Ayrshire. Ello ye que la borrina ye nesti aeropuertu muncho menos habitual que nel restu d'aeródromos británicos. Esta circunstancia pudo tamién contribuyir a que decidiera caltenese Prestwick abiertu cuando la compañía BAA, dueña del Aeropuertu Internacional de Glasgow, paecía tar dispuesta a clausuralo. Anque British Airways dexó de fletar vuelos regulares de pasaxeros dende Prestwick a finales de los años 70, l'aeropuertu siguió usándose, sobremanera, pa entrenamientu de pilotos, y bien especialmente pa entrenar pilotos pal Concorde.

Festival Aereu de Prestwick editar

L'Aeropuertu de Glasgow Prestwick solía allugar tamién un festival d'exhibición de vuelu biañal, el primeru de los cualos tuvo llugar el 30 de setiembre de 1967. Anque se trata d'un festival relativamente pequeñu en comparanza colos de RAF Fairford o Farnborough, llograba crear una espectación considerable. El postreru show d'esti tipu entamar en 1992, y dende entós nun hubo nengún intentu de recuperalo.

Cambeos nos años 90 editar

 
L'ex-ministru principal d'Escocia, Jack McConnell, da-y la bienvenida al presidente de los Estaos Xuníos, George W. Bush y a Laura Bush, el 6 de xunetu de 2005 nel aeropuertu.

En 1991 l'Autoridá Aeroportuaria Británica, acabante privatizar y convertida en BAA Limited, decidió treslladar tolos vuelos trasatlánticos dende Prestwick al Aeropuertu Internacional de Glasgow, cerca de Paisley, y vender Prestwick a otra compañía privada. A mediaos de los años 90, el númberu de pasaxeros qu'utilizaben l'aeropuertu baxó sópito, dibuxando un futuru inciertu pal aeródromu. 1994 marcó l'empiezu de la renacencia de Prestwick: nesta fecha construyó una estación de tren dientro de la llinia Glasgow-Ayr, y l'aereollinia de baxu costo Ryanair abrió una ruta a Dubliín, y otra a Londres un añu más tarde. Dende entós el númberu de vuelos y de pasaxeros tresportaos nun dexó de crecer.

L'aeropuertu ye anguaño propiedá de la compañía neozelandesa Infratil, que tamién tien l'Aeropuertu Internacional de Wellington y l'Aeropuertu Internacional de Kent. N'abril de 2005, Infratil completó un plan de remodelación de más de 3 millones de llibres esterlines. Dalgunes d'estes remodelaciones fueron polémiques: por casu, el chigre de la terminal foi decoráu con un logo que representaba a un home, vistíu con un kilt, inconsciente xunto a una botella de güisqui. Anque se criticó esta imaxe por dar una imaxe negativa d'Escocia a los visitantes esteriores, y humillante pa los locales, la direición del aeropuertu defender afirmando que yera "risonderu y visualmente estimulante". Sicasí, el logo foi esaniciáu'l 3 de marzu de 2006, unes poques selmanes dempués de la so instalación.[2]

El 6 de xunetu de 2005, l'Aeropuertu de Glasgow Prestwick convertir nel puntu de llegada de los principales líderes mundiales na so llegada a la 31ª Cume del G-8 en Gleneagles. La policía de Strathclyde estableció un dispositivu de seguridá ensin precedentes alredor del aeropuertu, ayudaos por policíes veníos del restu del Reinu Xuníu. Cuando'l Air Force One disponer a aterrizar, col presidente de los Estaos Xuníos George W. Bush a bordu, la policía decidió cerrar l'autopista A77, que cuerre cerca d'unu de los estremos de la pista d'aterrizaxe.

Futuru editar

Propúnxose un plan multimillonariu pa doblar el tamañu del hall de salíes, ente otros motivos porque Prestwick afirma tar preparáu pa recibir al nuevu Airbus A380. Ta considerándose sustituyir l'actual edificiu de salíes y llegaes por otru de dos plantes: una d'elles usaríase pa salíes, y l'otru pa llegaes. Tamién dexaría ampliar el númberu de places p'aeroplanos de 6 a 12. Esti procesu podría llevar hasta 18 meses. Per otra parte, el parking y l'autopista nel esterior del aeropuertu tamién tán siendo remocicaos.

Incidentes y accidentes editar

  • El primer accidente seriu asocedíu en Prestwick asocedió'l 20 d'ochobre de 1948. Un Lockheed Constellation de l'aereollinia KLM estrellar nun campu cinco milles al nordeste del aeropuertu mientres intentaba aterrizar con mal tiempu. L'aeroplanu albortara yá un aterrizaxe por cuenta de los fuertes vientos cruzaos, y decidiera con control de tráficu aereu intentar un aproximamientu distintu. Mientres esti segundu aproximamientu, el Constellation topetó contra'l tendíu llétricu y estrellóse. Amás del mal tiempu, tamién se producieron errores humanos que contribuyeron al accidente, una y bones la tripulación del avión malinterpretó los datos d'altitú. 30 pasaxeros y cuatro tripulantes morrieron nel accidente: 6 d'ellos sobrevivieron al impautu, pero morrieron por causa de les graves firíes recibíes.
  • El día de Navidá de 1954, a les 3:30 hores, un Boeing 377 Stratocruiser de la compañía British Overseas Airways Corporation estrellar al dir aterrizar en Prestwick, matando a 28 de los sos 36 ocupantes. L'avión venía dende Nueva York, con destín a Londres, pero cuando s'averaba a Prestwick baxó sópito d'altor; cuando quixo endrechar l'aldu yá yera tarde, y estrellóse contra'l suelu de la pista. Esti accidente pudo debese a un conxuntu de factores: el pilotu llevaba escesives hores de serviciu por cuenta de un retrasu na salida, les lluces d'aterrizaxe del aeropuertu nun funcionar, y el Primer Oficial o nun oyó o ignoró la orde del Capitán d'encender les lluces d'aterrizaxe del avión, lo que podría ayudalos a envalorar meyor la so altitú; tamién ye posible que daquién pulsiara equivocadamente los flaps, faciendo que l'avión entrara en perda.
  • El 28 d'abril de 1958 un Vickers Viscount de l'aereollinia British European Airways estrellóse pela rodiada d'Ayr mientres un vuelu proveniente de Londres, por cuenta de que'l pilotu cometió un error al lleer el altímetru. L'aeroplanu derrapó sobre la pista antes d'amburase. Los sos 5 tripulantes sobrevivieron.
  • Un Boeing 707 de British Airtours estrellar mientres un entrenamientu'l 17 de marzu de 1977. L'aeroplanu tuviera asemeyando un fallu nun motor mientres el despegue, lo que provocaba que l'avión inclinar escontra un llau. Anque l'instructor controló l'aparatu, el motor qu'asemeyaba tar averiáu topetó contra'l suelu, faciendo que l'avión virara violentamente escontra la derecha, colo cual el tren d'aterrizaxe quedó estrozáu y los motores esgazar del avión. Nun hubo víctimes nin ente los tripulantes nin ente'l personal de tierra.
  • Otru fallu simuláu d'un motor provocó la cayida d'un BAe Jetstream el 6 d'ochobre de 1992, matando a los sos dos tripulantes. Mientres intentaben afayar qué motor yera'l que taba supuestamente averiáu, el copilotu escaeció recoyer el tren dea terrizaje; cuando lo fixo, l'avión entró en perda, xiró, y estrellóse contra'l suelu en posición invertida.
  • Los aeropuertos de Prestwick y el de Londres-Stansted, n'Essex, son los únicos dos aeropuertos del Reinu Xuníu designaos pa recibir vuelos en situación de riesgu. N'abril de 2006, dos aviones fueron esviaos a Prestwick y escoltaos pola RAF, mientres dos incidentes separaos. En dambos casos, les notes atopaes pola tripulación nes que s'avisaba de qu'había una bomba a bordu resultaron ser falses alarmes
  • Mientres el festival aereu de 1989, un Hawker Sea Fury tuvo que ser llanzáu al mar por cuenta de un fallu nel tren d'aterrizaxe. El pilotu salió indemne.

Bibliografía editar

  • Ewart, J (1985) Prestwick Airport Golden Jubilee 1935-1985 ("50 años del aeropuertu de Prestwick (1935-1985)")
  • Berry, P (2005) Prestwick Airport and Scottish Aviation ("L'aeropuertu de Prestwick y l'aviación escocesa")

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar