Alain Prost

pilotu d'automovilismu francés

Alain Marie Pascal Prost, OBE (24 de febreru de 1955Lorette), ye un pilotu d'automovilismu francés, unu de los pilotos de Fórmula 1 más esitosos de tolos tiempos. Compitió nel periodu de 1980 a 1993, llogrando 51 victories, 106 podios, cuatro campeonatos mundiales y cuatro subcampeonatos. Dalgunes d'eses marques tuvieron imbatíes mientres dellos años hasta que Michael Schumacher bater na década de 2000. Ye reconocíu polos sos llamatos el Maestru o el Profesor, por cuenta de la so metódica manera de correr.

Alain Prost
Vida
Nacimientu Lorette[1]24 de febreru de 1955[2] (69 años)
Nacionalidá Bandera de Francia Francia [3]
Llingua materna francés
Familia
Fíos/es Nicolas Prost
Estudios
Llingües falaes inglés
francés[4]
Oficiu
Oficiu pilotu d'automovilismupilotu de Fórmula Unu
Trayeutoria
Duración (es) Traducir Equipu Vehículo usado normalmente (es) Traducir
1980-1980McLaren
1981-1983Renault F1 Team
1984-1989McLaren
1990-1991Scuderia Ferrari
1993-1993Williams Grand Prix Engineering
Altor 166 cm
Premios
IMDb nm1169354
Cambiar los datos en Wikidata

La rivalidá ente Alain Prost y Ayrton Senna foi posiblemente la mayor de la historia del automovilismu, ente dos pilotos que taben bien per delantre de cuasi cualesquier otru na so dómina. Tal yera dicha rivalidá que la definición del títulu de pilotos de 1989 y la de 1990 producir por un choque ente dambos. Años dempués de la muerte de Senna, el mesmu Prost reconoció qu'ensin Senna nada fuera igual, retroalimentar ente los dos gracies a la so rivalidá. La dómina de los 80' foi posiblemente la década d'oru de la Fórmula 1.

Prost yera un pilotu carauterizáu por ser bien minuciosu en tou lo que faía, curiando al más mínimu detalle cada parte de la so monoplaza, cada parte de la so conducción y les sos posibilidaes nel mundial. Dizse que la conducción de Prost yera la típica conducción que s'enseña nes escueles de pilotos, que rápido s'escaez. Cada vez que se-y vía na pista daba impresión de lentitú pol so manexu pulíu, sicasí la so téunica yera tremendamente rápida y efectiva. Revelóse como'l meyor estratega de la so dómina nel aspeutu téunicusobremanera mientres la etapa d'adopción de la telemetría y l'apaición de la suspensión activa.

Adicionalmente, Prost resultó ser el pilotu más ganador mientres la dómina en que quiciabes foi más complicáu faelo; non solamente pola talla de los pilotos contra quien-y tocó competir (Arnoux, Piquet, Lauda, Rosberg, Alboreto, Mansell, Senna) sinón poles carauterístiques y especificaciones de los automóviles que condució. La década de 1980 foi la era del turbocompresor, con una mecánica sofisticao y difícil de domar pola potencia de los motores, aunida a posteriores restricciones de consumu de combustible, midíes de seguridá entá non bien desenvueltes y un reglamentu y una aerodinámica que favorecíen lluchar cuerpu a cuerpu en pista y los adelantamientos.

Metanes esti escenariu, onde llograba victories con avezamientu y non siempres disponiendo de la meyor mecánica, de cutiu criticábase-y porque, dicíase, munches victories llograr o "atopar" cuando diba segundu, al abandonar el primeru (cuasi siempres por frayatu de motor, una y bones los motores turbo de los 80 cadecíen d'escesiva fraxilidá). A esa crítica, él, bien intelixente, respondió que "convendría preguntar por qué soi siempres yo'l que va segundu nesos momentos y non otru pilotu". Ensin dulda foi una muestra del so finu sentíu del cuidu de la mecánica y de la estratexa en carrera.

Biografía editar

Ye fíu d'André Prost y Marie-Rose Karatchian, nacida en Francia d'ascendencia armenia. Prost tuvo un hermanu menor llamáu Daniel, quien morrió de cáncer en setiembre de 1986.

Oríxenes editar

Prost destacar nel karting, al llograr el campeonatu européu de karting junior en 1972 y el campeonatu francés de karting senior en 1974. En 1976 llogró'l Volante Elf, dempués de lo que coronóse na Fórmula Renault Francesa y la Fórmula Renault Europea en 1978. Prost progresó a la Fórmula 3 Francesa, resultando campeón en 1978 y 1979, y llogró la corona na Fórmula 3 Europea en 1979.

El debú con McLaren-Ford (1980-1981) editar

El so debú en Fórmula 1 producir nel Gran Premiu d'Arxentina en 1980 a bordu d'un McLaren-Ford y llogró'l sestu puestu. En 1980 llogró'l 15ᵘ llugar nel mundial de pilotos con 5 puntos. Mientres la temporada, Prost sufrió importantes accidentes como en Kyalami onde se rompió la muñeca nes práutiques, y en Watkins Glen onde sufrió una conmoción cerebral.

Etapa de crecedera en Renault (1981-1983) editar

De 1981 a 1983 corrió pal equipu Renault. La so primer victoria llograr nel circuitu de Dijon-Prenois (Francia) en 1981. Esi añu consiguiría 2 más y terminaría quintu con 43 puntos, a 7 del campeón Nelson Piquet.

En 1982 llogró les dos primeres victories nuna competitiva temporada (11 pilotos llograron la victoria), onde remataría cuartu con 34 puntos a 10 del campeón Keke Rosberg (quien solo llogró una victoria).

1983 sería la primera gran batalla de Prost pol títulu. Sicasí, un fallu del motor de la so monoplaza nel postreru gran premiu, el de Sudáfrica, torgaríalu llogralo. Nesa temporada llograría cuatro trunfos y 57 puntos que-y valdríen el subcampeonatu, 2 menos que'l campeón Nelson Piquet. Dempués de perder el títulu, Prost quería colase del equipu pola falta de desarrollu del RE40. Ron Dennis, que nesi momentu taba al mandu de McLaren, esperába-y con un contratu.

Regresu a McLaren, los 3 primeros títulos y l'entamu del desencuentro con Senna (1984-1989) editar

Prost retornó a McLaren en 1984, como compañeru del gran campeón Niki Lauda. Foi un añu d'ampliu dominiu de los McLaren forníos colos potentes TAG Porsche. Nuna zarrada llucha, Prost llograría 7 victories (el pilotu más gallardoniáu del añu) pero terminaría nuevamente subcampeón a solu 0,5 puntos de Niki Lauda. El títulu mundial aguantábase-y en dos asaltos consecutivos por causes ayenes a la so pilotaje, lo que provocó que se-y reconociera nel mundu de la Fórmula 1 mientres la temporada siguiente como "El Rei ensin Corona". Como vamos ver, esta situación diba camudar.

1985 foi l'añu de la so coronación. Magar una bien bonu llabor de Michele Alboreto y el so Ferrari, Prost pudo imponese y llogró 5 victories siendo'l que consiguió más trunfos esa temporada, con 73 puntos llogró'l campeonatu.

En 1986, los Williams-Honda, comparativamente más potentes que los McLaren-TAG Porsche, yeren pilotaos por Nelson Piquet y Nigel Mansell, siendo serios aspirantes al títulu.

La definición, una de les más emocionantes de la historia, producir nel circuitu d'Adelaida, n'Australia. El gran favoritu yera Nigel Mansell, quien había consiguíu 5 victories y 70 puntos nesi añu, siguíalu Prost con 4 victories y 64 puntos y Nelson Piquet con 4 victories y con 63 puntos. Dempués de salir de la pole, Mansell dexó pasar cuasi ensin llucha a Ayrton Senna (Lotus-Renault), Piquet (Williams) y Keke Rosberg (McLaren) quien se retiraba de la Fórmula 1. Rápido'l finés tomó'l lideralgu de la carrera y llogró una ventaya considerable mientres Senna retrasar al quintu llugar con problemes mecánicos. Darréu Prost superó a Mansell y dio caza a Piquet. Na vuelta 23, frutu de la presión del francés, el brasilanu fixo un trompu que lo retrasó al cuartu llugar. Depués Prost sufrió una pinchada lenta y foi a boxes, quedando cuartu. Piquet empezó a averase a Mansell y superar. En tou momentu'l británicu, nun pilotando al so agresivu estilu, fixo una carrera conservadora a sabiendes de qu'asina, matemáticamente yera campeón. A 18 xiros del final, cuasi darréu dempués de que Rosberg, que lideraba cómodamente la competición, abandonara por una pinchada, y depués de dexar pasar a Prost y quedar nuevamente terceru, el Williams-Honda de Mansell sufrió un espectacular arreventón de la rueda trasera izquierda a máxima velocidá na recta más llarga del circuitu, col metal de la rueda tocando'l suelu y xenerando una agua de chispes. El británicu lluchó hasta llograr detener el vehículu de manera segura, torgáu de siguir. Piquet, que colaba primero (posición que-y diera'l campeonatu), ante los socesivos arreventones recibió la orde de dir a boxes a camudar neumáticos. Prost tomó entós la delantrera y ganó la carrera (la so quinta na temporada) y el campeonatu magar los intentos de Piquet, quien se quedó col récor de vuelta. El francés tamién tuvo mui cerca de retirase; el so vehículu quedar ensin combustible segundos dempués de ver la bandera a cuadros.[5]

McLaren en 1987 taba definitivamente per debaxo de Williams y los sos poderosos motores Honda. Prost consigue 3 victories y 46 puntos a 27 del campeón Nelson Piquet.

Pa 1988, dempués de que McLaren llograra tres títulos de pilotos y dos de constructores ente 1984 y 1986 con Niki Lauda y Alain Prost, la competitividá del equipu taba n'entredichu frente a los Williams-Honda; había llegáu llega'l momentu de Ron Dennis. Traer al equipu al brillosu diseñador de Brabham, Gordon Murray, persuadió a Honda pa camudar Williams por McLaren y robló a Ayrton Senna. La combinación de McLaren col motor Honda y los meyores pilotos del momentu, Prost y Senna, imponer a los sos rivales.

McLaren llogra 15 de 16 victories posibles y Prost 7 contra 8 del campeón Senna. Magar Prost suma más puntos (105 contra 94), la norma del refugue (utilizada hasta 1990) onde se tomen los 11 meyores resultaos, fai que Senna conságrese campeón y Prost subcampeón. La rellación ente dambos empezó a ser tirante nel Gran Premiu de Portugal de 1988. Na recta de boxes, Prost empezó a adelantrar a Senna pela derecha aprovechando la so aspiración, pero Senna de la mesma cerróse escontra la so derecha, forzando a Prost hasta ponelo práuticamente a un palmo del muriu. Alain nun venció, y acabó consiguiendo'l lideralgu que diba caltener hasta'l final.

El títulu de 1988 definir na penúltima fecha, nel circuitu de Suzuka, Xapón. Pa ser campeón en virtú del sistema de refugue, Prost tenía de ganar ellí y nel próximu Gran Premiu d'Australia. La Pole facer Senna, pero na llargada calar el motor y párase. Gracies al cayente de la recta xaponesa, Senna llogra arrincar el so motor Honda. D'ende d'equí p'arriba realiza una terrible remontada hasta la primer posición, que Prost, con un auto averiáu qu'acusaba problemes na caxa de cambeos, más precisamente de la 3era. a la 4ª velocidá, intentó defender ensin ésitu. La siguiente carrera sería ganada por Prost, anque'l títulu yá taba definíu.

Pa 1989, magar el dominiu de McLaren nun sería tan ampliu como nel añu anterior, el títulu definir ente Senna y Prost d'una manera polémica.

Nel Gran Premiu de Xapón de 1989, apostáu nel circuitu de Suzuka, Prost llegaba con 16 puntos de ventaya sobre Senna a falta de 2 carreres pal final de temporada. Senna tenía de ganar en Xapón (Suzuka) y Australia (Adelaida) pa ser campeón, ensin importar el resultáu de Prost. Na vuelta 47, Senna intenta adelantrar pel llau puercu a Prost; el francés contrariu al so enclín d'evitar de toes toes los golpes- caltién la cuerda y estiende el frenáu, llevando a Senna a topetar. En felicidá maniobra dambos autos queden agabitaos y Prost abandona'l so auto al ver que Senna ye aidáu por personal de pista pa echar a andar el so bólidu y salir cortando la chicana, dambes situaciones prohibíes pola normativa vixente. Dempués de parar en boxes y salir segundu llogra adelantrar a Alessandro Nannini quien cola primero nesi momentu, consiguiendo asina Senna rematar la carrera en primer posición, anque pocu dempués sería descalificáu de la carrera por cortar la chicana con auxiliu de terceros y Prost axudicaríase'l títulu.[6]

Al respeutu, la versión del propiu Prost, que coincide coles observaciones de los principales pilotos de la dómina ente elles la del respetáu tri-campeón Niki Lauda, el tri-campeón Nelson Piquet, de Nigel Mansell ya inclusive del gran amigu de Senna Gerhard Berger ye qu'él defendió la so posición del ataque de Senna de forma llexítima, yá que quien taba al mandu de la trayeutoria yera él. Sicasí, mayoritariamente, los fanáticos de la Fórmula 1 responsabilizaron a Prost del accidente y al francés Jean-Marie Balestre, presidente de la FIA entós daquella, d'actuar en favor de Prost al nun sancionalo por dichu accidente.[7] Alain Prost llogra esi añu 4 victories y 76 puntos que-y valdríen el so tercer campeonatu del mundu de Fórmula 1. Cansáu de la convivencia con Senna, y d'un claru favoritismu de Honda escontra este, decide migrar a Ferrari.[8]

Etapa en Ferrari (1990-1991) editar

En 1990, Prost a bordu del Ferrari 641 realizó una extraordinaría temporada, poniendo en verdaderu riesgu l'ampliu dominiu que los McLaren-Honda calteníen dende 1988 y poniendo nuevamente a Ferrari en llucha franca pol títulu. Pa principios d'añu rescamplaba que'l McLaren-Honda yera un meyor automóvil, y que los Williams-Renault taben n'ascensu. El trabayu de Prost y del equipu téunicu dexaron el desarrollu de la 641 diseñada por Barnard, faciendo qu'a mediaos de temporada tresformar nun rival contundente.

L'empiezu de la temporada nun yera'l meyor: En Phoenix los dos Ferrari abandonaben ante un ampliu dominiu del Mclaren de Senna. La primer victoria sería en Interlagos, Brasil. Un incidente ente Satoru Nakajima y Senna faía que Prost atopar cola victoria. El festexu nun despintaba la realidá evidente de que los Ferrari taben per debaxo de los Mclaren y apenes percima de los sorprendentes Williams-Renault.

Sería recién en Méxicu onde Prost llograría una de los sos más fantástiques victories, nel Gran Premiu de Méxicu, onde partiendo 13ᵘ, y gracies a una escelente conducción y una cuidada estratexa de carrera, llograría terminar nel primer llugar, nuna carrera llaraes de sobrepasos y bellísimos duelos, como'l protagonizáu ente Berger y Mansell pol segundu llugar, que remataría na penúltima vuelta, con un memorable devaso pel llau esternu de la curva "Peraltada", y un posterior intentu atayáu na postrera curva per parte del pilotu de Mclaren.

La reconocida meticulosidad de Prost na puesta a puntu del auto pa carrera, pudo suplir de dalguna forma cierta falta de velocidá pura de les Ferrari al respective de los Mclaren, y dexó sensacionales victories, especialmente la mentada de Méxicu, Gran Bretaña y Francia, onde Prost, a pesar de clasificar 13, 4 y 5 respeutivamente, llevó con un ritmu rápidu y regular, hasta'l primer llugar del podiu.

Tocantes a motores, el Ferrari V12 amosóse potente, anque en dellos circuitos los Honda V10 teníen ventayes n'aceleración. Delles actitúes del so compañeru d'equipu, Nigel Mansell perxudicar na llucha pol títulu. Na llargada del Gran Premiu de Portugal, Mansell mueve deliberadamente el so auto pa tapar a Prost. Finalmente la carrera terminó con Mansell primeru, Senna segundu y Prost terceru.

Pal fin de la temporada, esta vegada Prost tenía de ganar en Xapón (Suzuka) y Australia (Adelaida) pa ser campeón, ensin importar el resultáu de Senna. Otra manera, casu de nun ganar, Senna automáticamente consagraríase campeón. Pal Gran Premiu de Xapón Senna ganara'l primer llugar na parrilla de salida y Prost el segundu. Senna pidió salir del llau esternu y menos puercu de la pista, cosa que foi refugada. Al empecipiase la carrera Prost toma la delantrera, pero al llegar a la primer curva, Senna -y embiste por detrás. Abandonen los dos y automáticamente Senna ye campeón. La primer versión de Senna foi que Prost había-y zarráu. Sicasí, tiempu más tarde reconocería que lu sacaría de la pista de camín, y el motivu sería porque-y obligaren a llargar del llau puerco de la pista. Prost llogra 5 victories, y 71 puntos, lo cual facer subcampéon a 7 puntos de Senna.

En 1991, los Ferrari fueron pocu competitivos y nun llogra nenguna victoria per primer vegada dende 1980, y solo el quintu puestu del campeonatu con 34 puntos. Declaraciones de Prost quexándose del so vehículu faen que Ferrari despida al pilotu y esti nun pueda participar na última carrera.[9] Foi la segunda vegada que foi despidíu por un equipu de fábrica pola so crítica pública al so equipu y coche, dempués del so despidu de Renault a finales de 1983.

Añu de descansu (1992) editar

1992 foi un añu sabáticu para Prost, pos a pesar de les especulaciones de que correría pa Ligier esti consideró más conveniente refugar por cuenta de que la escudería nun presentaba la competitividá necesaria con al respective de les monoplaces líderes aquel añu.

Cuartu títulu con Williams-Renault y retirada definitiva (1993) editar

En 1993 Renault rescata a Prost y poner a bordu del escelente Williams propulsado pol motor francés. Magar una primera ferrial oposición d'Senna Prost llogra imponese y consigue 7 victories siendo'l más gallardoniáu del añu, 99 puntos y el so cuartu y últimu títulu.[10] Prost sustituyó al campeón Nigel Mansell que, al paecer, negar a ser el so compañeru d'equipu. Esi mesmu añu los Williams llucíen el númberu 0 (Damon Hill) y el 2 (Alain Prost). El númberu 0 foi por cuenta de la marcha de Mansell a les IndyCar Series, quien tenía'l númberu 1 de campeón.

Escudería Prost GP editar

Yá retiráu de manera definitiva, Alain Prost dirixó la so propia escudería en Fórmula 1, Prost Grand Prix, dende 1997 hasta 2001, en mercando primeramente'l Equipe Ligier. La escudería quebró a entamos de 2002. Hai de solliñar d'esta etapa que'l que fuera mientres un añu compañeru so, Jean Alesi, tuvo so les órdenes de Prost nesti equipu.

Dempués de la Fórmula 1 editar

En 2007, 2008 y 2012, Prost consagróse campeón del Troféu Andros, el campeonatu francés d'automovilismu sobre xelu.

Fora del mundu automovilísticu, Prost ye aficionáu al golf, amás d'un ciclista bien activu y collabora como diseñador cola empresa de cuadros de bicicleta Cyfac.

Renault e.Dams editar

Xunto con Jean-Paul Driot, propietariu de DAMS y col patrociniu de Renault, funda en 2014 la escudería e.dams Renault pa competir na temporada inaugural 2014-15 del campeonatu mundial de Fórmula E entamáu pola Federación Internacional del Automóvil (FIA).[11]

Distinciones editar

Llamatos editar

Llogros en Fórmula 1 editar

  • Campeón mundial de Fórmula 1 en 1985, 1986, 1989 y 1993
  • Segundu puestu del Campeonatu Mundial en 1983, 1984, 1988 y 1990
  • Completó 199 grandes premios
  • 51 victories en grandes premios
  • 798,5 puntos de campeonatu *

106 podios

Comparanza con compañeros d'equipu editar

Nel cursu de la so carrera na Fórmula 1, Prost batió a la mayoría de los sos compañeros d'equipu, incluyíos cinco campeones del mundu. Los trés esceiciones son les de 1984, cuando Prost perdió con Niki Lauda por mediu puntu; na so primer temporada, con John Watson, que participó en más carreres llogrando un puntu más; y en 1988, cuando Ayrton Senna ganólu por 3 puntos, por aciu la regla de refugue que s'aplicaba nel campeonatu aquel añu. La puntuación orixinal yera de 105 a 94 a favor del francés.

Temporada !Compañeru d'equipu !Puntos

de Prost

Puntos de compañeros
1980 John Watson 5 6
1981 René Arnoux 43 11
1982 René Arnoux 34 28
1983 Eddie Cheever 57 22
1984 Niki Lauda 71.5 72
1985 Niki Lauda 76 (73) 14
1986 Keke Rosberg 74 (72) 22
1987 Stefan Johansson 46 30
1988 Ayrton Senna 105 (87) 94 (90)
1989 Ayrton Senna 81 (76) 60
1990 Nigel Mansell 73 (71) 37
1991 Jean Alesi 34 21
1993 Damon Hill 99 69

Resultaos completes na Fórmula 1 editar

(Clave) (Carreres en negrina indica pole position) (Carreres en cursiva indica vuelta rápida)

Añu Escudería 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Pos. Puntos
1980  

McLaren-Ford

ARG
6
BRA
5
SDA
DNS
USA
DNP
BEL
Ret
MON
Ret
FRA
Ret
GBR
6
ALE
11
AUT
7
NED
6
ITA
7
CAN
Ret
USA
DNS
16ᵘ 5
1981  

Renault

USA
Ret
BRA
Ret
ARG
3
SMR
Ret
BEL
Ret
MON
Ret
ESP
Ret
FRA
1
GBR
Ret
ALE
2
AUT
Ret
NED
1
ITA
1
CAN
Ret
LVG
2
5ᵘ 43
1982  

Renault

SDA
1
BRA
1
USA
Ret
SMR
Ret
BEL
Ret
MON
7
USA
NC
CAN
Ret
NED
Ret
GBR
6
FRA
2
ALE
Ret
AUT
8
SUI
2
ITA
Ret
LVG
4
4ᵘ 34
1983  

Renault

BRA
7
USA
11
FRA
1
SMR
2
MON
3
BEL
1
USA
8
CAN
5
GBR
1
ALE
4
AUT
1
NED
Ret
ITA
Ret
EUR
2
SDA
Ret
2ᵘ 57
1984  

McLaren-TAG

BRA
1
SDA
2
BEL
Ret
SMR
1
FRA
7
MON
1
CAN
3
USA
4
USA
Ret
GBR
Ret
ALE
1
AUT
Ret
NED
1
ITA
Ret
EUR
1
POR
1
2ᵘ 71.5
1985  

McLaren-TAG

BRA
1
POR
Ret
SMR
DSQ
MON
1
CAN
3
USA
Ret
FRA
3
GBR
1
ALE
2
AUT
1
NED
2
ITA
1
BEL
3
EUR
4
SDA
3
AUS
Ret
1ᵘ 73
1986  

McLaren-TAG

BRA
Ret
ESP
3
SMR
1
MON
1
BEL
6
CAN
2
USA
3
FRA
2
GBR
3
ALE
6
HUN
Ret
AUT
1
ITA
DSQ
POR
2
MEX
2
AUS
1
1ᵘ 74
1987  

McLaren-TAG

BRA
1
SMR
Ret
BEL
1
MON
9
USA
3
FRA
3
GBR
Ret
ALE
7
HUN
3
AUT
6
ITA
15
POR
1
ESP
2
MEX
Ret
JPN
7
AUS
Ret
4ᵘ 46
1988  

McLaren-Honda

BRA
1
SMR
2
MON
1
MEX
1
CAN
2
USA
2
FRA
1
GBR
Ret
ALE
2
HUN
2
BEL
2
ITA
Ret
POR
1
ESP
1
JPN
2
AUS
1
2ᵘ 87
1989  

McLaren-Honda

BRA
2
SMR
2
MON
2
MEX
5
USA
1
CAN
Ret
FRA
1
GBR
1
ALE
2
HUN
4
BEL
2
ITA
1
POR
2
ESP
3
JPN
Ret
AUS
Ret
1ᵘ 76
1990  

Ferrari

USA
Ret
BRA
1
SMR
4
MON
Ret
CAN
5
MEX
1
FRA
1
GBR
1
ALE
4
HUN
Ret
BEL
2
ITA
2
POR
3
ESP
1
JPN
Ret
AUS
3
2ᵘ 71
1991  

Ferrari

USA
2
BRA
4
SMR
DNS
MON
5
CAN
Ret
MEX
Ret
FRA
2
GBR
3
ALE
Ret
HUN
Ret
BEL
Ret
ITA
3
POR
Ret
ESP
2
JPN
4
AUS
DNP
5ᵘ 34
1993  

Williams-Renault

RSA
1
BRA
Ret
EUR
3
SMR
1
ESP
1
MON
4
CAN
1
FRA
1
GBR
1
ALE
1
HUN
12
BEL
3
ITA
12
POR
2
JPN
2
AUS
2
1ᵘ 99
  • ≠ El pilotu nun acabó'l Gran Premiu, pero clasificar al completar el 90% de la distancia total.


Predecesor:
  Niki Lauda
Campeón de la Fórmula 1
1985-1986
Socesor:
  Nelson Piquet
Predecesor:
  Ayrton Senna
Campeón de la Fórmula 1
1989
Socesor:
  Ayrton Senna
Predecesor:
  Nigel Mansell
Campeón de la Fórmula 1
1993
Socesor:
  Michael Schumacher

Referencies editar

Enllaces esternos editar