Nigel Mansell

pilotu de Fórmula Unu británicu

Nigel Ernest James Mansell (8 d'agostu de 1953Upton-upon-Severn) ye un ex-pilotu d'automovilismu de velocidá británicu. Disputó 191 Grandes Premios na Fórmula 1 ente los años 1980 y 1992, y en 1994 y 1995, totalizando 31 victories, 59 podios, y 32 poles na máxima categoría. Foi campeón nel campeonatu de 1992, subcampeón en 1986, 1987 y 1991, cuartu en 1989, y quintu en 1990, ente otres resultancies.

Nigel Mansell
Vida
Nacimientu Upton-upon-Severn[1]8 d'agostu de 1953[2] (70 años)
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu [3]
Residencia Saint Brélade (es) Traducir
Islla de Man
Birmingham
Upton-upon-Severn
Familia
Fíos/es
Estudios
Estudios Birmingham Metropolitan College (en) Traducir
Llingües falaes inglés[4]
Oficiu
Oficiu pilotu de Fórmula Unupilotu d'automovilismu
Pesu 76 kg
Altor 180 cm
Premios
Nominaciones
IMDb nm0543748
nigelmansell.co.uk
Cambiar los datos en Wikidata

Debutó na F1 con Lotus en 1980, y tuvo nesi equipu dende esi añu hasta 1984, dempués foi pilotu de Williams en tres etapes dende 1985 hasta 1988, ente 1991 y 1992, y en 1994, amás compitió para Ferrari en 1989 y 1990, y para McLaren en 1995.

Coles mesmes, en 1993 y 1994 Mansell apostó la CART IndyCar Series col equipu Newman Haas Racing, siendo campeón nel so primer añu, y octavu nel campeonatu de 1994. Nesa categoría llogró 5 victories, 13 podios (una d'elles foi un tercer puestu nes 500 milles d'Indianapolis de 1993), y 10 poles.

D'orixe humilde, estudió inxeniería nel Matthew Boulton College en Hall Green, Birmingham. Trabayó como inxenieru aeroespacial en Lucas Engineering antes d'abandonar el so oficiu poles carreres d'automóviles.

Dende marzu de 2013, y xunto a Karun Chandhok y María de Villota, ta al cargu de la Categoría de Monoplaces de la Comisión de Pilotos de la FIA.[6]

Ye'l presidente de UK Youth,[7] una fundación dedicada a sofitar a la mocedá.

Biografía editar

1976-1977: Fórmula Ford editar

Dempués d'una esitosa carrera en karting (siete veces campeón de Midlands karting de 1969 a 1976, llogró tamién los títulos de karting galés de 1970 y 71, campeón del norte británicu del 73 y campeón nacional británicu del 74[8]), Mansell decidió empezar a correr na Fórmula Ford contra'l conseyu del so padre y contra la escasez de dineru que disponía. En 1976 ganó 6 de les 9 carreres que participó, incluyendo'l so debú nel circuitu de Mallory Park. Nun momentu tuvo que vender la so casa y coche pa poder arrendar una monoplaza pa prosiguir cola so carrera.[9] Sufrió un pergrave accidente en Brands Hatch onde se rompió'l pescuezu, tuvo que ser hospitalizáu y tuvo cerca de la cuadriplejia. A pesar d'eso (yá abandonando'l so trabayu y tando dafechu decidíu a que se dedicaría a les carreres d'automóvil) Mansell escapar del hospital y volvió a correr. Tenía De llograr la pole, la vuelta rápida y ganar na última carrera pa proclamase campeón, y lo hizó en escapándose del hospital. De les 42 carreres que participó en 1977 ganó 33, p'asina llograr el so primer títulu.

1978-1980: Fórmula 3 editar

La so primer temporada foi difícil porque tenía un auto pocu competitivu: usaba motores Triumph Dolomite contra los poderosos Toyota de les meyores escuadres. Ganó una pole position y llogró un segundu puestu. Na so segunda temporada ganó en Silverstone y terminó octavu nel campeonatu.[10] Protagonizó otru dramáticu accidente con Andrea de Cesaris del qu'estimó d'escapar con vida. Acabó con una vértebra estrapada y foi hospitalizáu de nuevu. Los médicos agoraron que nun volvería a correr enxamás. Colin Chapman, el dueñu de Lotus, notó les sos habilidaes y depués de pasar un test con unu de los sos coches (nel que Mansell pilotó con calmantes por cuenta de los dolores del accidente), facer pilotu de pruebes del equipu.

Combinó mientres estos años los intentos de consiguir un volante en Fórmula 3 con dalguna participación con un Turismu BMW en delles pruebes.

1980-1983: Difíciles primeros años na Fórmula Unu editar

Empezó a correr na escudería Lotus a finales de la temporada de 1980. Mientres la so primer carrera'l coche tenía un escape de combustible que s'arramaba por toa'l llombu de Mansell. Acabó con quemadures de primer y segundu grau, pero yera tal el so deséu de correr que nun-y importó. Recordando'l socesu, Nigel diría años dempués pal so llibru "My autobiography": "asina ye'l glamour de les carreres d'autos".

 
el Lotus 91 de Mansell de la temporada de 1982 siendo exhibíu en marzu de 2007.

Los sos primeros puntos llegaron col so primer podiu rematando terceru nel Gran Premiu de Bélxica de 1981. Los sos primeros años carauterizar por frecuentes abandonos causaos sobremanera pola falta de confiabilidad del vehículu. Yá dende 1982, a pesar de ser nesi momentu menos rápidu que'l so compañeru Elio de Angelis, cuando Nigel robló contratu con Chapman hasta 1984 fíxose millonariu.[11] La muerte de Colin Chapman (1982), quien creía fervientemente na capacidá de Nigel afectar en grau sumu. De la mesma, el nuevu mánager de la escudería Peter Warr, nun sentía que fuera un bon pilotu y caltenía a Mansell nel equipu solu pol patrocinador del mesmu que yera británicu (John Player Special). Cuando Nigel dexó Lotus dixo despectivamente que "Mansell nunca va ganar un gran premiu mientres tenga un furacu nel mio culu"[12]

1984-1987: Consagración como Top Driver editar

Na temporada de 1984 yá Nigel evidenciaba que taba pa destacar na Fórmula 1. Lideró mientres delles vueltes el lluviosu Gran Premiu de Mónacu de 1984 tres d'adelantrar a Prost, y dir a un ritmu de 2 segundos per vuelta más rápidu que'l francés, antes de cometer un error y topetar contra les barreres de proteición nel so enfotu de dir innecesariamente más rápidu, cuando llevaba una cómoda ventaya (lo que provocó que tantu Gérard Ducarouge como Peter Warr, autoridaes de Lotus, lo defenestraran). Llogró'l so primera Pole Position en Dallas, liderando la metá de la carrera y emburriando el coche na última vuelta, rompiérase la caxa de cambeos, pa llegar sestu antes de cayer esmorecíu [13] (foi la carrera más calorosa na historia, pocu más de 40 °C temperatura ambiente y más de 60° na pista).

 
Mansell llogrando'l so primera pole position col Lotus 95T nel Gran Premiu de los Estaos Xuníos de 1984.

En 1985 pasó a la escudería Williams-Honda. Foi nel so gran premiu númberu 72 que llogró la so primer victoria nel Gran Premiu d'Europa celebráu nel autódromu de Brands Hatch y repitió el socesu nel Gran Premiu en Kyalami, Sudáfrica, dos selmanes más tarde. Esi par de trunfos consecutivos consolidar como pilotu y fixéron-y adquirir l'estatus d'estrella.

Na temporada de 1986 Mansell maureció conductivamente. Aportó a subcampeón mundial nuna temporada na cual llogró cinco trunfos (Bélxica, Canadá, Francia, Gran Bretaña y Portugal), protagonizó unu de los finales más apertaos de la historia con Ayrton Senna nel Gran Premiu d'España onde perdió por solu 0,014 segundos, y pudo bater a Nelson Piquet en puntos, el so nuevu compañeru na escudería Williams xunto col que protagonizaríen una de les rivalidaes más importantes na historia de la categoría. A pesar d'empezar l'añu como segundu pilotu, tanto Mansell como Piquet disponíen del meyor vehículu y la so intensa rivalidá fixo quitar puntos ente sigo, lo cual beneficiaría a la llarga a Prost, a pesar de que'l británicu llegaría en meyores condiciones a la última carrera del añu. L'arreventón d'una rueda trasera nel Gran Premiu d'Australia, a poques vueltes del final, en plena recta diendo a más de 300 km/h pudo arrampuña-y el títulu (tuvo que ingeniarse pa frenar magistralmente y salvase d'un peligrosu accidente pero perdió la oportunidá de ganar el campeonatu).

En 1987 ganó seis carreres (foi'l pilotu más vencedor), terminando en segundu llugar nel campeonatu. D'esi añu recuerden momentos épicos como en Silverstone recuperándo-y 30 segundos a Piquet nes postreres 30 vueltes, rompiendo'l récor de la vuelta rápida en 15 ocasiones consecutives y arrampuñándo-y el primer puestu al brasilanu a falta de 2 vueltes. Quedóse finalmente ensin combustible apenes pasada la llinia de meta fruto del intensu ritmu qu'había impresu al vehículu. Foi una actuación que provocó la invasión de la pista per cientos de fanes ingleses en rematando la carrera. Mansell, quien primeramente a esti Gran Premiu fuera calificáu por Piquet como "pilotu de cazabombarderos más que de F1",[14] foi lleváu en moto escontra'l paddock y detúvose nel puntu xustu onde superó a Piquet pa besar esa parte de la pista.

Esa temporada foi'l pilotu más rápidu tantu en clasificación (ganó ocho pole positions) como en carrera (lideró la mayor cantidá de vueltes) pero una serie de circunstancies conspiraron contra les sos posibilidaes. Per un sitiu, les falles mecániques en delles carreres en que yera cómodu punteru (Mónacu -motor-, Alemaña -motor-, Hungría -error del box que nun afixo una tuerca d'una rueda y perdió la carrera a siete vueltes del final-) sumáu a dellos errores de conducción, como nel circuitu de Spa-Francorchamps al forzar una maniobra pa pasar a Senna. Dambos topetaron y abandonaron (Nigel diría depués a boxes y tomaría del pescuezu al brasilanu); en Monza casi se va fuera por errar un cambéu y dexó que Piquet pasar), polo cual el brasilanu, que casi nun cometió errores esi añu, aprovechó eses defecciones pa liderar el campeonatu. Un terrible accidente en Suzuka, ónde sufrió daños nos sos cervicales y tuvo que ser internáu, dexar fora de llucha pol títulu (tampoco pudo presentase a correr el GP d'Australia).

1988-1990: Años de transición editar

En 1988 Williams perdió los motores Honda Turbo en beneficiu de McLaren, yá que permediando la temporada anterior los nipones queríen un llugar pa Satoru Nakajima, y Williams nun podía despidir nin a Mansell nin a Piquet. Nesa temporada l'inglés tuvo que lluchar con un pocu competitivu Williams-Judd aspiráu y abandonó práuticamente toles carreres que participó (salvu dos bien bones actuaciones n'Inglaterra y España onde consiguió ser segundu contra los imbatibles McLaren-Honda Turbo); decidió camudar d'escudería la temporada siguiente cuando se convirtió nel últimu pilotu en ser escoyíu personalmente por Enzo Ferrari, quien amás-y agasayó un Ferrari F40 de 1988 como "un regalu pa Mansell", honor aquel que'l británicu describió como "unu de los más grandes de tola mio carrera".[15] Nesa temporada consiguió dos victories, una en Brasil nel so debú col "Cavallino", y otra d'elles de manera espectacular nel Gran Premiu d'Hungría de 1989 onde remontó dende'l 12ᵘ llugar de la parrilla y consiguió adelantamientos casi imposibles nun circuitu siempres complicáu, recordándose de la carrera'l míticu adelantamientu a Senna no que dende entós se llamó les "Eses de Mansell"; cuando Senna lideraba esa carrera Mansell pegóse-y al coche y nel momentu que el brasilanu quixo pasar al Onix arrezagáu que-y predicía foi yá tarde; Mansell adelantráralos a los dos. Foi penalizáu con una fecha de suspensión por un toque contra Ayrton Senna darréu depués de quedar desclasificáu del GP de Portugal por usar la marcha tras en boxes (afirmó que'l sol de frente nun lu había dexáu ver la bandera negra de desclasificación). Terminó en cuartu llugar nel campeonatu.

 
Mansell na so dómina de Ferrari charra en Boxes nel Gran Premiu de los Estaos Xuníos de 1990.

En 1990 tuvo un añu complicáu polos sos múltiples abandonos y pola convivencia con Alain Prost de quien Nigel quexábase porque esti siempres consiguía un meyor y más confiable auto. Eso foi una llucha política que Prost empezó creyendo que Ferrari favorecía a Nigel pola cantidá d'inxenieros ex-Williams qu'había nel equipu, asina que decidió pidir insistentemente a "el so" xente de McLaren hasta consiguir el tratu de favor del equipu. Por casu, nel GP de Gran Bretaña Mansell pescudó a los mecánicos porqué l'auto nun tenía'l mesmu agarre que na carrera anterior onde consiguiera la pole position, estos confesaron que Prost viera que'l so auto yera cimeru polo que fuera camudáu, ensin consulta-y a Mansell.[16] D'entamos de temporada, podemos faer mención a la vehemencia en como clasificó nel GP de San Marín o recordar la maniobra antolóxica que realizó pa pasar a Gerhard Berger por fuera na súper rápida (y bien peligrosa) curva Peraltada nel Autódromu Hermanos Rodríguez na última vuelta del Gran Premiu de Méxicu, maniobra que dalgunos calificaron como "imposible" y otros como "demencial".

Tomara la decisión d'alloñar de les pistes depués d'abandonar cuando diba en punta nel Gran Premiu d'Inglaterra (decisión que revería depués de recibir miles de cartes de los sos fanáticos [17] y hasta del conseyu públicu de Senna por que considerara les propuestes de Williams-Renault,[18] escudería a la que volvería). Sicasí, realizó un gran zarru d'añu con destacaes actuaciones nos Grandes Premios finales de la temporada, consiguiendo la victoria en Portugal (depués d'un polémicu encierre a Prost na llargada), liderando'l GP xaponés hasta abandonar pol frayatu de la caxa y siendo protagonista d'un final electrizante nel Gran Premiu d'Australia con Piquet (nel Grand Prix númberu 500 de la categoría), carrera na qu'acabó en segundu llugar. Terminó nel quintu llugar del campeonatu mundial.

1991-1992: Batalles finales y el campeonatu mundial editar

 
Gran Premiu de Gran Bretaña de 1991: Nigel Mansell llevando a Ayrton Senna al paddock de Silverstone. Senna quedárase ensin combustible y Mansell que ganara la carrera llevar na vuelta d'honor.

En 1991 repitió'l subcampeonatu per tercer vegada, lluchando contra la poca fiabilidá del Williams-Renault a empiezu de temporada (perdió'l Gran Premiu de Canadá na última vuelta), contra l'error garrafal del box del so equipu en Portugal (nun afixeron una tuerca y perdió la rueda cuando punteaba cómodamente la competencia y darréu foi descalificáu de la competencia) y contra Ayrton Senna que realizó una temporada ensin errores. De toes formes foi para él una temporada brillosa ganando trés GP consecutivos (en Magny-Cours, Francia, superando a Prost por fuera y tomándose revancha del añu anterior; delantre del so públicu en Silverstone, Inglaterra; y en Hockenheimring, Alemaña, de punta a punta), llogrando'l so primera y únicu trunfu en Monza, nuna de les sos actuaciones más estratéxiques (dexando que'l so compañeru Riccardo Patrese gastadura los neumáticos Senna, pa depués superalo) que foi festexáu hasta'l deliriu polos tifosi italianos como si corriera pa Ferrari,[19] y una gran victoria nel circuitu de Cataluña que s'estrenaba como circuitu de F-1, na que tendría d'adelantrar a Schumacher, Berger y Senna en grandes maniobres. va recordase esa carrera pol so duelu milimétricu de rueda a rueda con Ayrton Senna na recta principal. El títulu definir en Xapón cuando mansell despistar na segunda curva de suzuka.

La revancha llegó en 1992 onde llogró coronase finalmente campeón mundial nel circuitu de Hungaroring, Hungría, ganando 9 carreres nesa temporada (cinco d'elles de forma consecutiva al entamu de la temporada lo cual ye un récor y llogrando 14 pole positions (récor igualáu'l 12 de payares de 2011 pol alemán Vettel, unu de los pocos que nun pudo bater Michael Schumacher), amás, foi'l primer pilotu que ganó'l campeonatu superando la barrera de los 100 puntos. D'esa temporada, onde Mansell ganaba les carreres casi ensin oposición, (cuntó col Williams-Renault FW14b, unu de los monoplaces más teunolóxicos que se fabricaron) podemos destacar la victoria en Silverstone, de punta a punta, depués de llograr la pole position a más de 2 segundos de diferencia con Patrese (segundu) y a casi trés de Senna, carrera que Mansell escoyó ente les sos favorites nel so llibru autobiográficu. Otra carrera memorable foi en Montecarlu, onde Mansell liderara a voluntá hasta que tuvo una pinchadura lenta y tuvo que camudar neumáticos, circunstancia qu'aprovechó Senna pa liderar. Entá a sabiendes de qu'en Mónacu en condiciones normales ye bien difícil superar a otru vehículu (y entá más a Senna), dio tou de sigo pa intentar pasar al brasilanu, brindando un espectáculu inolvidable, y terminando en segundu llugar la carrera nun final afechu.

Anunciaría'l so retiru de la Fórmula Unu nel GP de Monza, depués de meses de negociaciones infructuoses, onde l'inglés nun aceptaba la cifra de cinco millones de dólares de Frank Williams pa la temporada de 1993 (yera la metá de lo que percibiera pa 1992), yá que el constructor inglés espresára-y que Ayrton Senna ufiertárase a correr "de baldre" y que debía "tomar o dexar" la so propuesta.[20] Otru de los motivos del so abandonu fundar en que Nigel decidiera nun correr más con Alain Prost como compañeru d'equipu dempués de la so esperiencia en Ferrari. Sicasí, cuando Mansell dirixir a la conferencia de prensa onde anunciaría'l so retiru, Gary Clumpler, del departamentu de Marketing de Williams, fadría-y una ufierta d'última hora, onde Williams, Renault y Elf aceptaben toles condiciones del británicu (idéntica remuneración ya igual tratamientu que Prost), contra-ufierta que Mansell refugaría por considerar la totalmente inoportuna.[21]

1993-1995: CART IndyCar y retiru definitivu de F-1 editar

 
Nigel Mansell nel campeonatu PPG CART IndyCar World Series

En 1993 foi campeón de la CART IndyCar World Series n'Estaos Xuníos na so primer temporada, siendo'l primera novatu que lo consiguía. Debutara exitosamente ganáu la pole position y la carrera nel circuitu caleyeru de Surfers Paradise, Australia, al mandu d'un Lola Ford T93 del equipu Newman/Haas Racing. Tuvo un fuerte accidente nel óvalu de Phoenix International Raceway, onde estropió'l so llombu y tuvo que ser internáu. Terminó terceru na so primer carrera nes 500 milles d'Indianapolis, depués de cometer un error nun reinicio de la competencia que liderara casi hasta'l final (pola so falta de práutica en comparanza cola F-1 que na dómina que Mansell corría nun tenía automóviles de seguridá). Consiguió un total de cinco victories esa temporada y batió a otra gloria de la F-1, Emerson Fittipaldi que quedó segundu nel campeonatu. Con esto completó'l mayor llogru de la so carrera, llograr un campeonatu en Fórmula 1 y en IndyCar n'años consecutivos, inclusive aportando a paralelamente campeón de les dos categoríes, xera que naide más consiguió de manera consecutiva y por esti orde.

Mansell tuvo un una curtia torna a la Fórmula 1 en 1994 pilotando pa Williams en sustitución del fináu Ayrton Senna, onde ganó la so última carrera n'Australia. En 1995 pasó a la escudería McLaren ónde se retiró dempués de namái 2 competencies, nun sintiendo a esi vehículu como competitivu.

Reconocencies y distinciones editar

Mansell ganó 31 carreres de F-1, 32 pole positions y 30 vueltes rápides en carrera en 187 participaciones, siendo'l segundu pilotu británicu más ganador de tolos tiempos, solo por detrás de Lewis Hamilton y el sestu na historia de la categoría detrás de Schumacher, Prost, Senna, Vettel y Alonso.

Embravecíu, ventureru, agresivu y coraxosu p'adelantrar a un rival yeren axetivos que describíen al inglés al que los italianos llamaben "Il Leone" (el lleón). Daqué desconfiable nel paddock, y con cierta dosis de mala suerte nes grandes definiciones, Mansell yera una verdadera garantía d'espectáculu pal espectador de la Fórmula Unu. Tamién foi célebre por usar siempres el so míticu "rede five" el morru de les sos monoplaces.

Foi asitiáu ente los diez meyores pilotos de tola historia por Murray Walker, comentarista de la categoría por 50 años.[22]

Llogró la Orde del Imperiu Británicu (OBE). Ganó'l premiu BBC Sports Personalidá del añu en 1986 y 1992. Ganó'l premiu del Royal Automobile Club y el premiu ESPY por meyor pilotu de 1993. En méritu a los sos llogros, nel añu 2005 foi ingresáu al Salón Internacional de la Fama de los Deportes Motorizados. El sitiu "Hall of Fame" de la páxina oficial de la Fórmula unu diz sobre Nigel: "unu de los pilotos más escitantes, col so estilu de 'a tou o nada' (31 victories y 32 choques). La so cabileña personalidá dio-y dellos enemigos, les sos heroiques actuaciones millones de fanáticos".[23]

Con motivu del regresu de la F-1 a Méxicu tres 23 años d'ausencia, n'ochobre de 2015 la emblemática curva 17 del Autódromu Hermanos Rodríguez foi bautizada col so nome como homenaxe yá que fuera (hasta entós) l'últimu pilotu campeón del Gran Premiu de Méxicu en 1992. [24]

Últimos años editar

 
Mansell nel Gran Premiu de Gran Bretaña de 2007.

En 1998 participó de delles competencies del Campeonatu Británicu de Turismos, conduciendo un pocu competitivu Ford Mondeo. Recuérdase como la meyor carrera de tolos tiempos d'esta especialidá a la competencia de Donington Park[25] onde llargara nel puestu 19ᵘ y llegó a tar primeru por dellos xiros, so una fuerte agua, pa rematar quintu. Mansell corrió tres carreres sol númberu 55, en colloráu.

En 2005 volvió competir enrolándose na GP Masters, pa ganar na cita que s'apostó en Kyalami delantre de Fittipaldi, Jones, Patrese y demás ex pilotos de Fórmula 1.

En 2006 ganó la siguiente carrera en Qatar apostada en Losail (depués de llograr la pole position), y en casa en Silverstone nun pudo dar más qu'una sola vuelta por culpa de problemes mecánicos.

En 2007 participó de la segunda ronda del Campeonatu FIA GT, conduciendo una Ferrari F430 GT2, pa la Scuderia Ecosse.[26] Remató séptimu na so clase y 21 na xeneral.

En 2008 xuntu'l so fíu Leo, probaron un Lola-AER B06/10 nel circuitu d'Estoril, pa una posible participación na American Le Mans Series, qu'a la fin nun socedió.

En 2010 participó col so propiu equipu Beechdean-Mansell na Le Mans Series colos sos dos fíos Leo y Greg. Abandonó nes 24 Hores de Le Mans a los 20 minutos de carrera por cuenta d'una pinchada y posterior golpe contra les barreres.

Vida actual editar

  • Tien un Club de Golf llamáu Woodbury Manor cerca d'Exeter (Devon, Inglaterra) que tamién tien nel so interior un Muséu del pilotu.
  • Ye dueñu d'un circuitu de carreres en Devon.
  • Acaba de publicar una revista del deporte motor llamada "Planet Driving" xunto a Carl Fogarty.
  • Ye presidente del Institutu de Motoristes Avanzaos.
  • Vive na Islla de Man y tien tamién una residencia en Belleair, Florida.
  • Participó nes Le Mans Series en 2010 col so propiu equipu Beechdean-Mansell usando coches de categoría LMP1 Gyneta-Zytek colos sos dos fíos Greg y Leo.
  • Participó na carrera de resistencia de les 24h de Le Mans 2010 colos sos dos fíos como compañeros.
  • En 2015 la curva 17 del Autódromu Hermanos Rodríguez bautizar n'honor a Mansell, dos veces ganador del Gran Premiu de Méxicu (1987 y 1992).[24]

Resultaos completes na Fórmula 1 editar

(Clave) (negrina indica pole position) (cursiva indica vuelta rápida)

Añu Escudería 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Pos. Puntos
1980 Team Essex Lotus ARG
DNP
BRA
DNP
RSA
DNP
USW
DNP
BEL
DNP
MON
DNP
FRA
DNP
GBR
DNP
GER
DNP
AUT
Ret
NED
Ret
ITA
DNQ
CAN
DNP
USA
DNP
NC 0
1981 Team Essex Lotus USW
Ret
BRA
11
ARG
Ret
SMR
DNP
BEL
3
14ᵘ 8
John Player Team Lotus MON
Ret
ESP
6
FRA
7
GBR
DNQ
GER
Ret
AUT
Ret
NED
Ret
ITA
Ret
CAN
Ret
LVG
4
1982 John Player Team Lotus RSA
Ret
BRA
3
USW
7
SMR
DNP
BEL
Ret
MON
4
USA
Ret
CAN
Ret
NED
DNP
GBR
Ret
FRA
DNP
GER
9
AUT
Ret
SUI
8
ITA
7
LVG
Ret
14ᵘ 7
1983 John Player Team Lotus BRA
12
USW
12
FRA
Ret
SMR
12
MON
Ret
BEL
Ret
USA
6
CAN
Ret
GBR
4
GER
Ret
AUT
5
NED
Ret
ITA
8
EUR
3
RSA
NC
13ᵘ 10
1984 John Player Team Lotus BRA
Ret
RSA
Ret
BEL
Ret
SMR
Ret
FRA
3
MON
Ret
CAN
6
USA
Ret
USA
6
GBR
Ret
GER
4
AUT
Ret
NED
3
ITA
Ret
EUR
Ret
POR
Ret
10ᵘ 13
1985 Canon Williams Honda BRA
Ret
POR
5
SMR
5
MON
7
CAN
6
USA
Ret
FRA
DNS
GBR
Ret
GER
6
AUT
Ret
NED
6
ITA
11
BEL
2
EUR
1
RSA
1
AUS
Ret
6ᵘ 31
1986 Canon Williams Honda BRA
Ret
ESP
2
SMR
Ret
MON
4
BEL
1
CAN
1
USA
5
FRA
1
GBR
1
GER
3
HUN
3
AUT
Ret
ITA
2
POR
1
MEX
5
AUS
Ret
2ᵘ 72
1987 Canon Williams Honda BRA
6
SMR
1
BEL
Ret
MON
Ret
USA
5
FRA
1
GBR
1
GER
Ret
HUN
14
AUT
1
ITA
3
POR
Ret
ESP
1
MEX
1
JPN
DNS
AUS
DNP
2ᵘ 61
1988 Canon Williams BRA
Ret
SMR
Ret
MON
Ret
MEX
Ret
CAN
Ret
USA
Ret
FRA
Ret
GBR
2
GER
Ret
HUN
Ret
BEL
INJ
ITA
INJ
POR
Ret
ESP
2
JPN
Ret
AUS
Ret
9ᵘ 12
1989 Scuderia Ferrari SpA SEFAC BRA
1
SMR
Ret
MON
Ret
MEX
Ret
USA
Ret
CAN
DSQ
FRA
2
GBR
2
GER
3
HUN
1
BEL
3
ITA
Ret
POR
DSQ
ESP
EX
JPN
Ret
AUS
Ret
4ᵘ 38
1990 Scuderia Ferrari SpA USA
Ret
BRA
4
SMR
Ret
MON
Ret
CAN
3
MEX
2
FRA
18
GBR
Ret
GER
Ret
HUN
17
BEL
Ret
ITA
4
POR
1
ESP
2
JPN
Ret
AUS
2
5ᵘ 37
1991 Canon Williams Renault USA
Ret
BRA
Ret
SMR
Ret
MON
2
CAN
6
MEX
2
FRA
1
GBR
1
GER
1
HUN
2
BEL
Ret
ITA
1
POR
DSQ
ESP
1
JPN
Ret
AUS
2
2ᵘ 72
1992 Canon Williams Renault RSA
1
MEX
1
BRA
1
ESP
1
SMR
1
MON
2
CAN
Ret
FRA
1
GBR
1
GER
1
HUN
2
BEL
2
ITA
Ret
POR
1
JPN
Ret
AUS
Ret
1ᵘ 108
1994 Rothmans Williams Renault BRA
DNP
PAC
DNP
SMR
DNP
MON
DNP
ESP
DNP
CAN
DNP
FRA
Ret
GBR
DNP
GER
DNP
HUN
DNP
BEL
DNP
ITA
DNP
POR
DNP
EUR
Ret
JPN
4
AUS
1
9ᵘ 13
1995 Marlboro McLaren Mercedes BRA
DNP
ARG
DNP
SMR
10
ESP
Ret
MON
DNP
CAN
DNP
FRA
DNP
GBR
DNP
GER
DNP
HUN
DNP
BEL
DNP
ITA
DNP
POR
DNP
EUR
DNP
PAC
DNP
JPN
DNP
AUS
DNP
NC 0
  • ≠ El pilotu nun acabó'l Gran Premiu, pero clasificar al completar el 90% de la distancia total.


Predecesor:
  Ayrton Senna
Campeón de la Fórmula 1
1992
Socesor:
  Alain Prost

Estilu conductivu y particularidaes editar

Ente que la conducción tradicional pa tomar les curves nun auto de carreres consiste en frenar y baxar el cambéu selemente, mientres inda se cuerre nuna llinia recta, y depués doblar al vértiz de la curva p'acelerar de nuevu, la téunica de Mansell yera distinta. El so estilu yera frenar duru y tarde, y doblar escontra'l vértiz muncho primero que lo normal -tando inda frenando-, llevando más velocidá escontra esi puntu. Probablemente corriera menos metros que los otros competidores -por casu en carreres como Mónacu el británicu calculaba que cada vuelta so yera de 20 a 30 metros más curtia que los sos rivales.[27] Pa conducir d'esa manera Mansell precisaba un auto bien sensible, "nerviosu", pero estable y banciáu na trompa, polo cual, un auto con subviraje -como'l McLaren Mercedes de 1995- faíase-y casi imposible de controlar. Coles mesmes, frecuentemente precisaba frenos reforzaos -nel Gran Premiu de Portugal de 1984, Peter Warr negar a apurri-y a Nigel pastillas de frenu más grandes[28] y el británicu abandonó por frayatu de frenos a poques vueltes del final, faciendo posible l'ascensu de Lauda al segundu puestu, posición que-y daría'l títulu mundial-.

Puede destacar que foi'l primer pilotu qu'usó un cambéu semiautomático nuna Fórmula 1 (xunto a Gerhard Berger), concretamente nel Gran Premiu de Brasil de 1989 (competencia onde amás tuvo que camudar el volante en boxes, y aun así ganó la carrera) cola Ferrari 640, númberu 27.

Foi l'únicu pilotu n'empezar una carrera en reversa. Tal fechu socedió nel Gran Premiu del oeste de los Estaos Xuníos de 1982, yá que'l so compañeru Elio de Angelis asitiárase mal nel caxellu de salida y Nigel punxo marcha tras pa dexa-y volver reasitiase n'allunar correuta, xusto cuando'l semáforu poner en verde.

Referencies editar

  1. URL de la referencia: http://www.birminghammail.co.uk/news/local-news/formula-one-legend-nigel-mansell-159580.
  2. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm0543748. Data de consulta: 21 xunetu 2015. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. URL de la referencia: http://www.tvrage.com/Breakfast/episodes/1065630609.
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  5. URL de la referencia: https://www.royalautomobileclub.co.uk/motoring/trophies-and-awards/the-segrave-trophy/nigel-mansell-cbe/.
  6. GPUpdate.net (11 de marzu de 2013). «Fittipaldi encabeza la Comisión de la FIA». Consultáu'l 6 de mayu de 2013.
  7. [www.ukyouth.org/work-with-us/preident-and-president#.UtPSbvZMVJk Patron and President] UK Youth. Consultáu'l 13 de xineru de 2014.
  8. «King Nigel Mansell - Statistics». Archiváu dende l'orixinal, el 15 de xunu de 2006.
  9. Mansell, Nigel My Autobiography, p. 88. Collins Willow ISBN 0-00-218497-4
  10. «King Nigel Mansell Statistics». Archiváu dende l'orixinal, el 15 de xunu de 2006.
  11. Mansell, Nigel My Autobiography page 120 Collins Willow ISBN 0-00-218497-4
  12. Mansell, Nigel My Autobiography páxina 141 Collins Willow ISBN 0-00-218497-4
  13. «grandprix.com: United States GP, 1984».
  14. Revista Corsa, númberu 1097, páxina 2, xunetu de 1987
  15. Mansell, Nigel My Autobiography page 199 Collins Willow ISBN 0-00-218497-4
  16. Mansell, Nigel My Autobiography page 222 Collins Willow ISBN 0-00-218497-4
  17. Revista Corsa, númberu 1278, páxina 54, xineru de 1991
  18. Revista Corsa, númberu 1331, páxines 41 y 42, xineru de 1992
  19. Revista Corsa, númberu 1314, páxina 4, setiembre de 1991
  20. Revista Corsa, númberu 1363, páxina 7, setiembre de 1992
  21. Mansell, Nigel My Autobiography page 265 Collins Willow ISBN 0-00-218497-4
  22. Murray Walker's F1 Greats Video
  23. The Official Formula 1 Website
  24. 24,0 24,1 «https://www.marca.com/2015/09/15/motor/formula1/1442339578.html».
  25. «4725.htm Crash.net:~Reid 150 Not Out».
  26. «Nigel Mansell to race for Scuderia Ecosse at Silverstone». FIAGT.com. Archiváu dende l'orixinal, el 29 de mayu de 2007. Consultáu'l 14 d'abril de 2007.
  27. Mansell, Nigel My Autobiography page 33 Collins Willow ISBN 0-00-218497-4
  28. Mansell, Nigel My Autobiography page 141 Collins Willow ISBN 0-00-218497-4

Enllaces esternos editar