Pilotu de carreres

(Redirixío dende Pilotu d'automovilismu)

Un pilotu de carreres ye una persona que conduz un vehículu nuna carrera de deporte motor. Na mayoría de les disciplines de motor, la función d'un pilotu ye percorrer una distancia marcada a la mayor velocidá posible ensin salise de la pista. Sicasí, un bon pilotu tien de tener otros procuros, como evitar sobreexigir el vehículu pa prevenir abandonos, y menguar la degradación de los neumáticos y el consumu de combustible.

Sébastien Loeb ye unu de los pilotos más gallardoniaos de la historia de los rallyes.
Michèle Mouton. Les muyeres tamién tuvieron el so protagonismu nun deporte mayoritariamente d'homes.

Como n'otros deportes, hai dende pilotos profesionales que ganen decenes de millones de dólares o euros al añu, hasta amateurs que gasten los sos pocos ingresos en competir. Delles competiciones esixen cambéu de pilotos, sía pa dexar la participación de más pilotos o pa dexa-yos folgar en casu de carreres de resistencia.

Historia del términu editar

La pallabra pilotu, usada yá antes de se qu'utilizaren los aviones, vien del italianu pilotu (timonel) quien s'ocupaba de conducir yates o embarcaciones similares. La pallabra timonel provién de la mesma del griegu pedon.[1] Anguaño la pallabra puede entendese, amás de tener otros usos, como la persona que dirixe un automóvil de carreres o motocicleta de carreres.[2]

Tipos de pilotos editar

Nel deporte motor profesional, ye común que los pilotos especializar nuna sola disciplina, o bien alternen ente disciplines rellacionaes. Por casu, un pilotu de monoplaces retiráu puede pasar a correr en turismos o sport prototipos, siempres dientro del automovilismu de velocidá. Coles mesmes, un pilotu de rally puede incursionar nel rallycross, qu'utiliza automóviles similares.

Sicasí, dellos pilotos compitieron en disciplines variaes a lo llargo de les sos carreres.

Pilotu de rally editar

 
Pilotu y copilotu dientro del so vehículu.

Conozse como pilotu de rallys al deportista que conduz l'automóvil nesa modalidá. La función principal y l'habilidá que rique un pilotu de rallyes ye la de saber conducir, anque tien de saber faelo de la manera más rápida posible casi siempres cola ayuda d'un copilotu (quitando nes modalidaes de monte y rallycross y n'ocasiones raid). Un pilotu de rally rique conocer perfectamente'l vehículu que tien de conducir, amás de saber afaese a les distintes condiciones climatolóxiques que se-y presenten como del tipu y estáu de la superficie: asfaltu, tierra, nieve, folla, etc.

Les diferencies ente los pilotos de rallyes y los pilotos d'otres modalidaes, como los pilotos de Fórmula 1, son delles, de primeres la presencia d'un copilotu que los ayudar mientres la competición, segundu la imposibilidá de memorizarse el trazáu yá que los tramos d'un rally son llargos y pueden variar d'un añu pa otru, inclusive los d'un mesmu rally, y amás nun s'entrenen lo que significa que mientres la competición lluchar contra la impredecibilidad del trazáu solu anticipable gracies a la notes del copilotu. Otru asuntu destacable ye la seguridá, un pilotu de rallyes cuerre cola tensión de saber qu'una salida de pista puede suponer tener un grave accidente, al nun esistir zones d'escapatoria como nos circuitos.

Funciones principales editar

La principal función d'un pilotu de rallyes, ye pilotar el vehículu en cuestión, tantu mientres los tramos cronometraos como polos enllaces per carretera abierta al tránsitu rodáu cumpliendo les normatives de tráficu. Otra de les funciones importantes y dacuando pocu conocida ye la de tomar notes mientres les reconocencies de los tramos, mientres el copilotu anotar nun bloc que depués -y va cantar mientres la competición. El pilotu tien de describir al so criteriu tou lo que considere importante, destacando'l tipu de curva, la so dificultá, estáu del terrén, rasantes, etc. teniendo en cuenta qu'indicar el pasu per una zona a una velocidá inferior a los sos adversarios, significaría la perda de segundos o décimes qu'a la fin del tramu podría traducise en perder puestos na clasificación.

Historia editar

 
Henri Rougier, vencedor de la primer edición del rally de Montecarlu.

Unu de los primeros pilotos d'automovilismu en ganar una carrera foi'l francés Émile Levassor, que ganó parir-Bordeaux-París,[4] considerada la primer carrera automovilística de la historia.[4] Pero nun foi hasta 1911 cuando s'entamaría la primer carrera denominada como: rally, foi'l Rally de Montecarlu. El pilotu que ganó esta primer edición foi'l francés Henri Rougier, polo que se-y puede considerar como'l primer pilotu de rally en ganar una carrera.

Pilotos famosos d'automovilismu editar

Categoría principal: Categoría:Pilotos d'automovilismu

Fórmula 1 editar

Rally editar

Turismos y stock cars editar

Motociclismu editar

 
Giacomo Agostini nel circuitu de Nürburgring en 1976.

Llistes editar

Monoplaces editar

Automóviles deportivos editar

Turismos editar

Otros editar

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Etimoloxía de la pallabra piloto
  2. Definiciones de Pilotu Diccionariu de la Real Academia Española (RAE)
  3. www.wrc.com (19 d'abril de 2012). «so-debut-en-el-wrc/?fid=16524 Salazar a por un récor mundial nel so debú nel WRC». Consultáu'l 19 d'abril de 2012.
  4. 4,0 4,1 «Histoire de Peugeot». Histomobile.com. Ensin fecha. http://www.histomobile.com/dvd_histomobile/histomo/22/history1.asp. Consultáu'l 14 d'avientu de 2007 - En francés. 

Enllaces esternos editar