Aeropuertu Internacional José María Córdova

L'Aeropuertu Internacional José María Córdova (IATA: MDEOACI: SKRG) ye un aeropuertu colombianu allugáu nel conceyu de Rionegro (Antioquia) y que sirve a la ciudá de Medellín. Ye l'aeropuertu más importante del departamentu d'Antioquia y, en términos de fluxu pasaxeru y de carga, ye segundu a nivel nacional dempués del Aeropuertu Internacional El Dorado de Bogotá.[1]

Aeropuertu Internacional José María Córdova
aeropuertu internacional, aeropuertu, aeródromu y aeródromu de tráficu comercial
IATA: MDE • OACI: SKRG
Llocalización
PaísBandera de Colombia Colombia
Departamentu Antioquia
Subregiones (es) Traducir Oriente antioqueño (es) Traducir
Conceyu Rionegro
Coordenaes 6°10′02″N 75°25′36″W / 6.1672°N 75.4267°O / 6.1672; -75.4267
Aeropuertu Internacional José María Córdova alcuéntrase en Colombia
Aeropuertu Internacional José María Córdova
Aeropuertu Internacional José María Córdova
Aeropuertu Internacional José María Córdova (Colombia)
Altitú 2141,8 m
Historia y usu
Orixe del nome José María Córdova
Aeropuertu
Ciudá a la que sirve Medellín
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L'Aeropuertu Internacional José María Córdova ta allugáu a 2.137 msnm y cuenta con una pista que la so capacidá ye de 205.000 operaciones al añu.[2] La pista ye utilizada tamién pola aledaña base militar de la Fuercia Aérea Colombiana llamada Comandu Aereu de Combate N°5 (CACOM 5), onde apuerten aeronaves militares y de la Policía Nacional de Colombia. L'aeropuertu cunta con radiu-ayudes de navegación aérea VOR, DME, y ILS, lo que dexa mayor facilidá d'operación pa los pilotos y mayor seguridá al operar en condiciones del mal tiempu. L'aeropuertu tien categoría OACI 4F.[ensin referencies]

El terminal de pasaxeros tien capacidá pa recibir hasta 17 aeronaves con puente d'embarque, 10 nacionales y 7 internacionales, siendo les posiciones 7, 8, 9 y 10 mistes pa vuelos nacionales ya internacionales gracies al separador de fluxos que coneuta l'avión con dos pasiellos, unu de salíes y otru de llegaes, evitando asina l'encruz de pasaxeros. Cuenta amás con una zona de restoranes y una zona comercial onde s'atopen bancos, caxeros automáticos, cases de cambéu y rentadoras d'autos. Coles mesmes l'aereollinia Avianca cuenta con una sala VIP dientro de les instalaciones que sirve a vuelos nacionales ya internacionales.[3] Nes contornes del edificiu principal atópase un parqueadero con capacidá pa 250 automóviles y una zona pa motocicletes.

L'aeropuertu cunta tamién con un terminal de carga, que puede allugar hasta diez aviones. Ye un importante focu pa la esportación de flores y otros productos del orient'antioqueño y de la rexón. Cerca d'esta terminal ta la zona aduanera y los hangares de l'aereollinia TAMPA, que tien la so base principal nel aeropuertu y realiza vuelos dende ellí escontra países de Sur, Centru y Norteamérica.[4]

Historia editar

Nos años 70 viose la necesidá d'un aeropuertu de mayor tamañu por cuenta de la saturación y les llimitaciones del Aeropuertu Olaya Herrera, nesi entós únicu aeropuertu de la ciudá. Amás, pa evitar la difícil topografía del Valle de Aburrá y por que nun tuviera dientro de la ciudá, definiéronse dos sitios pa la construcción del nuevu aeropuertu: unu en redoma del conceyu de Barbosa, y otru nel valle de San Nicolás nel Oriente antioqueño, nel conceyu de Rionegro. Finalmente tomóse'l sitiu en Rionegro y el so diseñu foi realizáu poles firmes CEI (Colombia) - DARCO - TAMS.

Foi inauguráu'l 30 de xunu de 1985 pol entós presidente de la república Belisario Betancur y l'entós direutor de l'Aerocivil, Juan Guillermo Penagos Estrada. Nos sos entamos, l'aeropuertu absorbió cuasi na so totalidá'l movimientu de carga y pasaxeros del Olaya Herrera, pero anguaño dambos aeropuertos caltienen operaciones tantu de carga como de pasaxeros. El Olaya Herrera, sicasí, tien operaciones puramente rexonales y doméstiques, ente que l'Aeropuertu José María Córdova opera rutes internacionales y troncales nacionales.

L'aeropuertu ta nomáu n'homenaxe al xeneral militar de la independencia de Colombia, José María Córdova, conocíu como'l héroe d'Ayacucho.

En xineru de 2006, el Airbus A380 realizó nel aeropuertu les sos pruebes téuniques de motores.[5][6]

Actualidá y concesión editar

 
Aeropuertu Internacional José María Córdova.

El día 3 de marzu de 2008 escoyer al ganador de la llicitación pal manexu y alministración del aeropuertu. El consorciu ganador ta conformáu poles empreses Malibú S.A.; Fernando Mazuera y Cía., Información y Teunoloxía S.A., Portales Urbanos S.A., Sociedá Colombiana d'Inversiones Comerciales (Socinsa), Supertiendas y Drogueríes Olímpica, Noarco S.A. y Servicios Integrales pa Redes y Comunicaciones que, xunto a la empresa china CAH Colombia, plantegaron unos ingresos esperaos de 780 mil millones de pesos colombianos mientres los 25 años de la concesión. La ganadora tendrá d'invertir 200 millones de dólares en 25 años, más de 400 mil millones de pesos (a 2008). Nos primeros cinco años haber d'invertir 282.500 millones de pesos, de los cualos 137 mil millones van ser nel José María Córdova y 52 mil millones nel Olaya Herrera.

Tocantes a carga refierse, apocayá{{Cuándo se completó l'ampliación del terminal de carga, colo cual aereollinies internacionales como Martinair, Centurion Air Cargo, ABSA y Florida West y nacionales como Avianca Cargo, LES y Aerosucre aumentaron los sos vuelos a esti terminal; adicionalmente, l'antigua aereollinia colombiana de carga Arkas que operaraba con aviones de tipu ATR 42-300F establecer con vuelos a distintos destinos en Colombia.

D'alcuerdu al Plan Operacional del Aeropuertu Internacional José María Córdova, nel añu 2015 dar# en realizar les aiciones de modernización d'ésti. Implementáronse dende modernos sistema d'información de salíes y llegaes de vuelos (más de 10 pantalles LCD alredor del terminal en reemplazu de los antiguos tableros) hasta meyoramientos teunolóxicos d'ayudes de navegación y implementación de meyores práutiques ambientales[7]. En 2006 falar d'una integración col aeropuertu Olaya Herrera, pero finalmente refugóse esa opción.[ensin referencies]

Modernización editar

Dende l'añu 2008 lleváronse a cabu distintos obres d'infraestructura y adecuación del terminal de pasaxeros como l'ampliación del muelle nacional en 4.200 metros cuadraos, la instalación de 12 nueves pontes d'abordaxe con separador de fluxos, instalación d'escaleres llétriques, cambéu del domo central d'acrílicu por policarbonato, ampliación de la plataforma de parqueo, ente otres.

Dientro de les obres, tamién se realizó la modernización nos sistemes de seguridá, información de vuelos al traviés de pantalles dixitales, comunicación con alta teunoloxía, llegada de pasaxeros a sales d'espera con ufierta comercial, meyoramientu de los servicios de sanidá aeroportuaria, meyoramientu nos servicios d'estinción de quemes y meyoramientu de los sistemes de manexu d'equipaxe.

Los oxetivos del plan de modernización y espansión son garantizar la seguridá aérea y el confort de los pasaxeros y los sos acompañantes; y cumplir colos requerimientos de la OACI, l'Aerocivil, y la IATA.

A lo último, col tresformamientu del aeropuertu, búscase tamién contribuyir a la competitividá del país por aciu la xeneración de óptimos espacios que dexen la conectividad con otres ciudaes del mundu, el desarrollu de nueves árees que sían curioses pa les aereollinies, la creación de zones que privilexen l'alcuentru de ciudadanos y el cumplimientu de nueves polítiques calidable por que los pasaxeros esfruten del meyor serviciu al momentu de viaxar.

Plan de Modernización recién

De resultes de la crecedera n'operaciones que rexistró l'aeropuertu, ente los años 2015 y 2017 realizáronse obres adicionales p'ameyorar la infraestructura del terminal. Ente estes atópense:

  • Ampliación del muelle nacional en 4.600 metros cuadraos con instalación de dos nuevos pontes d'abordaxe.
  • Remodelación del terminal esistente.
  • Ampliación del muelle internacional en 3.900 metros cuadraos cola instalación de trés nuevos pontes d'abordaxe.
  • Obres d'adecuación del aeropuertu pa la movilidá de los pasaxeros, qu'inclúin la instalación de nueves escaleres llétriques y ascensores.
  • Ampliación de la plataforma de parque internacional en 57.000 metros cuadraos.
  • Instalación d'una Barrera deflectora de JetBlast
  • Ampliación de la terminal de carga en 11.200 metros cuadraos, según remodelación de la terminal esistente.
  • Repavimetación de la pista.
  • Construcción de hidrantes de combustible nes nueves posiciones de parqueo.

En 2016 Rionegro recibió a 7,376,160 de pasaxeros, ente qu'en 2017 recibió a 6,892,104 de pasaxeros según datos publicaos pol Grupu Aeroportuario del Sureste.

Estadístiques editar

 
Rutes internacionales del Aeropuertu Internacional José María Córdova hasta'l 30 de marzu de 2015.
 
Airbus A320 de VivaColombia na plataforma del Aeropuertu Internacional José María Córdova.
Rutes nacionales de mayor tráficu (ida y vuelta) (xineru-avientu de 2016)
Posición Ciudá Pasaxeros Aereollinies
1 Bogotá, Cundinamarca 2.987.332 Avianca, LATAM Colombia, Viva Colombia
2 Cartagena, Bolívar 686.985 Avianca, LATAM Colombia, Viva Colombia
3 Cali, Valle del Cauca 573.924 Avianca
4 Barranquilla, Atlánticu 387.078 Avianca, LATAM Colombia
5 San Andrés 358.332 Avianca, LATAM Colombia, Viva Colombia
6 Santa Marta, Madalena 284.641 Avianca, LATAM Colombia, Viva Colombia
Rutes internacionales de mayor tráficu (ida y vuelta) (xineru-avientu de 2016)
Posición Ciudá Pasaxeros % Cambéu Aereollinies
1   Panamá, Panamá ^ 428,405   22,39% Copa Airlines, Copa Airlines Colombia
2   Miami, Estaos Xuníos 224.922   9,84% American Airlines, Avianca, Viva Colombia
3   Fort Lauderdale, Estaos Xuníos 132.286   -18,48% JetBlue Airways, Spirit Airlines
4   Madrid, España 85.155   33,72% Avianca, Iberia
5   Nueva York, Estaos Xuníos 67.278   21,00% Avianca
6   Ciudá de Méxicu, Méxicu 54.967   -5,30% Aeromexico
7   Lima, Perú 51.755   27,11% Avianca Perú, LATAM Perú (llueu)
8   Willemstad, Curaçao 18.257   0,51% Insel Air
9   Oranxestad, Aruba 11.186   40,65% Insel Air Aruba
10   San Salvador, El Salvador 8.247   27,47% Avianca El Salvador

Nota: ^ Solo rexístrense los vuelos a Tocumen y a Marcos A. Gelabert polo que Viva Colombia qu'opera a Panamá Pacíficu nun ta rexistráu.

Destinos editar

Anguaño nel terminal operar a destinos internacionales y nacionales de manera regular asina:

 
Al fondu torre de control y escultura El Sol d'Edgar Negret.

Terminal internacional editar

Ciudaes por países Nome del aeropuertu Aereollinies Aeronaves Frecuencies per selmana
Norteamérica
  Estaos Xuníos d'América (4 destinos, 5 aereollinies)
Fort Lauderdale Aeropuertu Internacional de Fort Lauderdale-Hollywood   JetBlue Airways /   Spirit Airlines   A320 /   A320 - A321 14
Miami Aeropuertu Internacional de Miami   Avianca /   VivaAir /   American Airlines   A320 /   A320 /   A319 21
Nueva York Aeropuertu Internacional John F. Kennedy   Avianca   A319 7
Orlando Aeropuertu Internacional d'Orlando   Spirit Airlines (Empecipia 9 de payares de 2018)[8]   A319 - A320 2*
  Méxicu (2 destinos, 1 aereollinia)
Cancún Aeropuertu Internacional de Cancún   Aeroméxico Connect (Empecipia 17 de payares de 2018) Estacional[9][10]   E190 2*
Ciudá de Méxicu Aeropuertu Internacional de la Ciudá de Méxicu   Aeroméxico   B738 7
Centroamérica y El Caribe
  El Salvador (1 destín, 1 aereollinia)
San Salvador Aeropuertu Internacional d'El Salvador   Avianca El Salvador (remata'l 28 d'ochobre de 2018 y reinicia el 22 de febreru de 2019)   A319 7
  Panamá (1 destín, 4 aereollinies)
Ciudá de Panamá Aeropuertu Internacional de Tocumen   Copa Airlines Colombia /   Copa Airlines   E190 /   B737 42
Aeropuertu Internacional Marcos A. Gelabert   Air Panama   F100 7
Aeropuertu Internacional Panamá Pacíficu   Wingo   B737 7
Sudamérica
  Perú (1 destín, 2 aereollinies)
Lima Aeropuertu Internacional Jorge Chávez   Avianca Perú /   LATAM Chile /   VivaAir (Empecipia'l 10 de payares de 2018)   E190 - A320 /   A320neo /   A320 14
  Venezuela (1 destín, 1 aereollinia)
Caraques Aeropuertu Internacional de Maiquetía Simón Bolívar   Avior Airlines   B734 7
Europa
  España (1 destín, 2 aereollinies)
Madrid Aeropuertu de Madrid-Barajas   Avianca /   Air Europa (Planes d'entamu en 2019)[11][12] /   Iberia   B787 /   B787 /   A332 6
Total: 10 destinos, 7 países, 16 aereollinies

Terminal nacional editar

Ciudaes Nome del aeropuertu VivaAir Avianca LATAM EasyFly
Barranquilla Aeropuertu Internacional Ernesto Cortissoz
Bogotá Aeropuertu Internacional El Dorado
Bucaramanga Aeropuertu Internacional Palonegro
Cali Aeropuertu Internacional Alfonso Bonilla Aragón
Cartagena Aeropuertu Internacional Rafael Núñez
Cúcuta Aeropuertu Internacional Camilo Daza
Montería Aeropuertu Internacional Los Garzones
Pereira Aeropuertu Internacional Matecaña
San Andrés Aeropuertu Internacional Gustavo Rojas Pinilla
Santa Marta Aeropuertu Internacional Simón Bolívar
Total: 10 destinos, 4 aereollinies 5 9 5 3

Vuelos estacionales editar

Aereollinia Nome del Aeropuertu Aeronave Notación
  Avianca
Ciudá de Méxicu, Méxicu Aeropuertu Internacional Benito Juárez A320 Internacional
Punta Cana, República Dominicana Aeropuertu Internacional de Punta Cana A320 Internacional
  Avior Airlines
Porlamar, Venezuela Aeropuertu Internacional del Caribe Santiago Mariño B734 Internacional
Oranxestad, Aruba Aeropuertu Internacional Reina Beatriz B734 Internacional
Willemstad, Curaçao Aeropuertu Internacional Hato B734 Internacional
  Satena
San Andrés Isla Aeropuertu Internacional Gustavo Rojas Pinilla E-170 Domésticu

Aereollinies de carga editar

Nacional editar

Destín Aeropuertu Aeronaves Notación
  Avianca Cargo
Barranquilla, Colombia Aeropuertu Internacional Ernesto Cortissoz A330
Bogotá, Colombia Aeropuertu Internacional El Dorado A330
Cali, Colombia Aeropuertu Internacional Alfonso Bonilla Aragon A330
  Aerosucre
Dellos B732F
  GIRAG S.A
Barranquilla, Colombia Aeropuertu Internacional Ernesto Cortissoz B767
Bogotá, Colombia Aeropuertu Internacional El Dorado B767-200, B767
Cali, Colombia Aeropuertu Internacional Alfonso Bonilla Aragon B767
  Llinies Aérees Suramericanes
Dellos B727
  Searca
Dellos B1900D, King Air

Internacional editar

Destín Aeropuertu Aeronaves Notación
  LATAM Cargo Brasil
Manaus Aeropuertu Internacional Eduardo Gomes B767-300
Miami Aeropuertu Internacional de Miami B767-300
  ATI
Miami, Estaos Xuníos Aeropuertu Internacional de Miami B767-300, B767-200, DC-8, DC-8C
  Avianca Cargo
Miami Aeropuertu Internacional de Miami A330
Manaus Aeropuertu Internacional Eduardo Gomes A330
Campinas Aeropuertu Internacional de Campinas A330
San Xosé Aeropuertu Internacional Juan Santamaría A330
Guayaquil Aeropuertu Internacional José Joaquín de Olmedo A330
Quitu Aeropuertu Internacional Mariscal Sucre A330
Méxicu D.F Aeropuertu Internacional de la Ciudá de Méxicu A330
Asunción Aeropuertu Internacional Silvio Pettirossi A330
Lima Aeropuertu Internacional Jorge Chávez A330
San Juan Aeropuertu Internacional Luis Muñoz Marín A330
Montevidéu Aeropuertu de Carrasco A330
  Centurion Air Cargo
Buenos Aires, Arxentina Aeropuertu Internacional d'Ezeiza MD11
Caraques, Venezuela Aeropuertu Internacional de Maiquetía Simón Bolívar MD11
Miami, Estaos Xuníos Aeropuertu Internacional de Miami MD11
  Cielos Airlines
Miami, Estaos Xuníos Aeropuertu Internacional de Miami DC10
Lima Aeropuertu Internacional Jorge Chávez DC10
  LATAM Cargo USA
Miami, Estaos Xuníos Aeropuertu Internacional de Miami B767-300
  Kalitta Air
Dellos B747-200F, B747-400BCF, B747-400ERF
  LATAM Cargo
Manaus, Brasil Aeropuertu Internacional Eduardo Gomes B767-300
Miami, Estaos Xuníos Aeropuertu Internacional de Miami B767-300
Méxicu D. F., Méxicu Aeropuertu Internacional de la Ciudá de Méxicu B767-300
  LATAM Cargo Colombia
Miami, Estaos Xuníos Aeropuertu Internacional de Miami B767-200, B767-300
  EuroAtlantic Cargo
Funchal Aeropuertu de Funchal B767-300
Lisboa Aeropuertu de Portela B767-300
Porto Aeropuertu de Porto-Francisco Sá Carneiro B767-300
Miami, Estaos Xuníos Aeropuertu Internacional de Miami B767-300
  LATAM Cargo Méxicu
Méxicu D.F Aeropuertu Internacional de la Ciudá de Méxicu B767-300
  Polar Air Cargo
Dellos B747-400F
  Sky Lease Cargo
Miami, Estaos Xuníos Aeropuertu Internacional de Miami B767-300
  Southern air Cargo
Dellos B747-200F, B747-300SF, B747-400BDSF

Aereollinies que cesaron operación editar

Aereollinies estinguíes editar

Destín Aeropuertu Aeronaves Notación
  Air Comet
Madrid Aeropuertu de Barajas A332, A310, A343
  ACES Colombia
Bogotá Aeropuertu Internacional El Dorado ATR-42, A320, B727
Cali Aeropuertu Internacional Alfonso Bonilla Aragón ATR-42, A320, B727
Cartagena de Indias Aeropuertu Internacional Rafael Núñez A320, B727
Barranquilla Aeropuertu Internacional Ernesto Cortissoz A320, B727
Miami, Estaos Xuníos Aeropuertu Internacional de Miami A320, B727
Quitu Aeropuertu Internacional Mariscal Sucre A320, B727
San Andrés Isla Aeropuertu Internacional Gustavo Rojas Pinilla A320, B727
Santa Marta Aeropuertu Internacional Simón Bolívar A320, B727
Bogotá Aeropuertu Internacional El Dorado MD-80
Oranxestad, Aruba Aeropuertu Internacional Reina Beatriz MD-80
  Avensa
Caraques, Venezuela Aeropuertu Internacional de Maiquetía Simón Bolívar B727
  Eastern Airlines
Miami, Estaos Xuníos Aeropuertu Internacional de Miami B757, DC-8, B727, L'1011, A300, DC-10
  Ecuatoriana d'Aviación
Quitu, Ecuador Aeropuertu Internacional Mariscal Sucre B727, B720, B707
  Intercontinental d'Aviación
Bogotá Aeropuertu Internacional El Dorado DC-9, MD-80
Cali Aeropuertu Internacional Alfonso Bonilla Aragón DC-9, MD-80
Valledupar Aeropuertu Alfonso López Pumarejo DC-9, MD-80
  Isleña d'Aviación
San Andrés Isla Aeropuertu Internacional Gustavo Rojas Pinilla B727
  Pan Am
Miami, Estaos Xuníos Aeropuertu Internacional de Miami B707, B727, B747, DC-8, DC-10
Nueva York, Estaos Xuníos Aeropuertu Internacional John F. Kennedy B707, B727, B747, DC-8, DC-10
  Saeta
Guayaquil, Ecuador Aeropuertu Internacional José Joaquín de Olmedo B727
Quitu, Ecuador Aeropuertu Internacional Mariscal Sucre B727
  SAM
Bogotá Aeropuertu Internacional El Dorado BAe 146, MD-80
Cali Aeropuertu Internacional Alfonso Bonilla Aragón BAe 146
Cartagena de Indias Aeropuertu Internacional Rafael Núñez BAe 146
Panamá, Panamá Aeropuertu Internacional Tocumen BAe 146
Barranquilla Aeropuertu Internacional Ernesto Cortissoz BAe 146
San Andrés Isla Aeropuertu Internacional Gustavo Rojas Pinilla BAe 146
Santa Marta Aeropuertu Internacional Simón Bolívar BAe 146
  Servivensa
Caraques, Venezuela Aeropuertu Internacional de Maiquetía Simón Bolívar B727, B732
San Antonio de Táchira, Venezuela Aeropuertu Internacional Juan Vicente Gómez B727, B732
  Viasa (aereollinia)
Caraques, Venezuela Aeropuertu Internacional de Maiquetía Simón Bolívar B727, MD-82
  West Caribbean Airways
Barranquilla Aeropuertu Internacional Ernesto Cortissoz MD-80
Bogotá Aeropuertu Internacional El Dorado ATR-42, L-410, MD-80
Cali Aeropuertu Internacional Alfonso Bonilla Aragón ATR-42, L-410, MD-80
Panamá, Panamá Aeropuertu Internacional Tocumen ATR-42, MD-80
Oranxestad, Aruba Aeropuertu Internacional Reina Beatriz ATR-42, MD-80
San Andrés Isla Aeropuertu Internacional Gustavo Rojas Pinilla MD-80
San José de Costa Rica, Costa Rica Aeropuertu Internacional Juan Santamaría MD-80
Valledupar Aeropuertu Alfonso López Pumarejo ATR-42, MD-80
Willemstad, Curaçao Aeropuertu Internacional Hato ATR-42, MD-80
Porlamar, Venezuela Aeropuertu Internacional del Caribe Santiago Mariño MD-80
Fort de France, Martinica Aeropuertu Internacional de Martinica Aimé Césaire MD-80 Serviciu chárter
  Zuliana d'Aviación
Maracaibo, Venezuela Aeropuertu Internacional de La Chinita B727, DC-9

Aereollinies operatives editar

Destín Aeropuertu Aeronaves Notación
  Avianca Ecuador
Quitu Aeropuertu Internacional Mariscal Sucre A319, A320 Abandonó'l 1 de febreru de 2014.
  Avior Airlines
Valencia Aeropuertu Internacional Arturo Michelena B734 Abandonó destín en xineru de 2018.
  Delta Air Lines
Atlanta Aeropuertu Internacional Hartsfield Jackson B737 Abandonó destín en xineru de 2016.
  Copa Airlines Colombia
Bogotá Aeropuertu Internacional El Dorado E-190, B737 Abandonó en xunu de 2016.
Caraques Aeropuertu Internacional de Maiquetía Simón Bolívar E-190 Abandonó'l 28 de xunetu de 2014.
San Andrés Isla Aeropuertu Internacional Gustavo Rojas Pinilla E-190 Abandonó'l 29 de xunu de 2014.
  Insel Air
Willemstad Aeropuertu Internacional Hato F50, MD-82 Abandonó en marzu de 2017.
  Insel Air Aruba
Oranxestad Aeropuertu Internacional Reina Beatriz F70 Abandonó en marzu de 2017.
  LATAM Colombia
Cali, Colombia Aeropuertu Internacional Alfonso Bonilla Aragon A320 Remató la ruta en mayu de 2016.
  LATAM Peru
Lima Aeropuertu Internacional Jorge Chavez A319, A320 Abandonó'l 28 de marzu de 2015, reinicia en 2018-2019.
Quitu Aeropuertu Internacional Mariscal Sucre A319, A320 Abandonó'l 28 de marzu de 2015.
  Venezolana
Maracaibo Aeropuertu Internacional de La Chinita MD-82 Abandonó en xineru del 2016.
  Viva Colombia
Apartadó Aeropuertu Antonio Roldán Betancourt Airbus A320 Abandonó en xineru de 2017.
Bucaramanga Aeropuertu Internacional Palonegro A320 Abandonó n'ochobre de 2012.
Pereira Aeropuertu Internacional Matecaña A320 Abandonó n'ochobre de 2012.

Accidentes ya Incidentes editar

  • El 21 d'avientu de 1996, una aeronave de tipu Antonov 32B de matrícula HK-4008X de l'aereollinia Selva topetó cuando s'atopaba n'aproximamientu final a la pista 36 del aeropuertu. L'aeronave desapiego de Bogotá pal so habitual vuelu de carga al aeropuertu José María Córdova con 6 tonelaes de periódicos y otros artículos. Na fase d'aproximamientu, l'avión esvió cuatro quilómetros a la izquierda de la sienda d'entamo, depués xiro sópito a la derecha, pa finalmente accidentase a más de cinco quilómetros de la cabecera sur del aeropuertu. N'accidente morrieron los cuatro ocupantes de l'aeronave.
  • N'avientu de 1998, una aeronave de tipu Antonov 32B de matrícula HK-3930X de l'aereollinia Selva topetó cuando s'atopaba n'aproximamientu final a la pista 36 del aeropuertu. L'aeronave desapegara de Bogotá pa un vuelu de carga escontra l'aeropuertu de Rionegro. L'accidente asocedió na madrugada y les condiciones climátiques yeren bien males pola trupa borrina que se presentaba na zona. Nel accidente morrieron los cinco ocupantes de l'aeronave.
  • El 15 d'ochobre de 2004, una aeronave de tipu Douglas DC-3 de la compañía Aerovanguardia topetó con unos cables d'enerxía pa darréu accidentase nuna zona montiega del correximientu de Santa Elena al noroccidente del aeropuertu. L'aeronave, de matrícula HK-1503, partiera de Villavicencio a les 6:30 de la mañana pa un vuelu de carga escontra l'aeropuertu José María Córdova. A les 7:30 el control de tráficu aereu informó-y a los pilotos que l'aeropuertu atopábase cerráu por cuenta de la poca visibilidá causada por borrina. El pilotu decidió dirixir l'aeronave al aeropuertu alternu, l'Aeropuertu Olaya Herrera, pero l'aeronave topetó mientres el descensu al mesmu. Nel accidente morrieron los trés ocupantes de l'aeronave.
  • El 7 de xunu de 2006, un avión cargueru de tipu Boeing 747-200F de l'aereollinia norteamericana Tradewings Cargo salir de la pista depués de que'l pilotu albortara'l despegue por cuenta de una falla nos motores. Nel momentu del despegue presentábase mal tiempu sobre l'área del aeropuertu. L'avión, de matrícula N922FT, quedó soterráu na zona de seguridá de la cabecera norte polo cual la pista tuvo de ser cerrada, lo que xeneró retrasos y cancelaciones na mayoría de los vuelos. Los trés ocupantes resultaron ilesos.[13]
  • El 3 de xineru de 2009, el vuelu 924 de l'aereollinia American Airlines, un Boeing 737-800 que desapegara del aeropuertu escontra les diez de la mañana, tuvo que realizar un aterrizaxe d'emerxencia por cuenta de que presentó fueu n'unu de los sos dos motores. Nel momentu d'aterrizar el pilotu viose obligáu a usar los frenos al máximu por cuenta de que'l avión perdió'l 50 per cientu de los sos motores; al tocar la pista'l sistema de frenos se recalentó y unu de los sos neumáticos esplotó. Les operaciones del aeropuertu tuvieron cerraes mientres cuatro hores. L'avión tresportaba 148 pasaxeros los cualos resultaron ilesos na emerxencia.[ensin referencies]
  • El 28 de payares de 2016, una aeronave tipu RJ85 de matrícula CP-2933 de l'aereollinia Lamia accidentar mientres el descensu final a la pista del aeropuertu depués de declarar una emerxencia. El Vuelu 2933 de LaMia venía procedente del Aeropuertu Internacional Viru Viru en Santa Cruz (Bolivia), en vuelu charter programáu dende la zona de Chapecó en Brasil con 77 persones a bordu de los cualos 47 yeren integrantes y directivos del club de fútbol brasilano Chapecoense, xunto a 21 periodistes y 9 tripulantes.[14] La torre de control perdió'l contautu cola aeronave escontra les 9:30 p. m. hora llocal, pa confirmar el sucesu a les 10:30 p. m. hora llocal, con un saldu de 71 muertos, 7 mancaos rescataos anque unu finó cuando taba recibiendo atención médica. L'informe final d'Aeronáutica Civil de Colombia dau a conocer el 27 d'Abril de 2018, concluyó que l'avión estrellóse por cuenta de que'l pilotu tomó la decisión de nun recargar combustible nel Aeropuertu El Dorado[15][16], amás d'otres irregularidaes.[17]
  • El de 21 xineru del 2018 un DC8-73F matriculáu OB-2059P de Sky Bus SAC atopar nel Aeropuertu Internacional José María Córdova cuando realizó peligrosamente el procedimientu de despegue tando bien próximu a salise de la cabecera de la pista 01 y estrellase nun cuetu cercanu.[18]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Aeropuertos de Colombia/Estadístiques
  2. «El 17 d'ochobre empieza puya polos 6 aeropuertos». El Colombianu. Consultáu'l 25 de xunu de 2014.
  3. Avianca.com. «Avianca remocica la so sala VIP n'Aeropuertu de Rionegro». Consultáu'l 27 d'abril de 2009. (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  4. tampacargo.com.co. «Historia». Consultáu'l 27 d'abril de 2009. (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  5. «Airbus llega a Medellín». BBC (10 de xineru de 2006). Consultáu'l 26 d'abril de 2009.
  6. «sos-primeres-pruebes/ Airbus A380 aterrizó en Medellín y esti miércoles empecipia les sos primeres pruebes». primer-clase.com (11 de xineru de 2011). Archiváu dende l'so primeres-pruebes/ orixinal, el 27 de mayu de 2008. Consultáu'l 26 d'abril de 2009.
  7. El Cambéu del Plan de Manexu Ambiental, foi dada pola Autoridá Nacional de Llicencies Ambientales nel añu 2015
  8. https://a21.com.mx/aerolineas/2018/06/15/spirit-airlines-llanzara-11-nuevos-destinos-llatinoamericanos
  9. «Aeroméxico anuncia vuelu ente Cancún y Medellín». EnElAire (xunetu de 2018). Consultáu'l 24 de xunetu de 2018.
  10. http://aerolatinnews.com/2018/07/24/nuevu-vuelu-de-aeromexico-ente-cancun-y-medellin/
  11. «Air Europa: la ruta a Montevideo tien una ocupación media del 86% en 2018». Reportur (5 de setiembre de 2018). Consultáu'l 24 de setiembre de 2018.
  12. https://www.hosteltur.com/108928_air-europa-volara-a-iguazu-panama-y-medellin-en-2019.html
  13. «Accidente Aereu N'Aeropuertu De Medellín». eltiempo.com (8 de xunu de 2006). Archiváu dende l'orixinal, el 15 de mayu de 2013. Consultáu'l 27 d'abril de 2009.
  14. accidente-del-avion-del-chapecoense/16762144 El combustible, pista clave en casu d'avión estrelláu. http://www.eltiempo.com/politica/justicia/posibles-causes-del accidente-del-avion-del-chapecoense/16762144.  eltiempo.com
  15. accidente-aereo-del-chapecoense/16762098 Sobrevivientes del accidente del vuelu 2933 que dexó 71 muertos. http://www.eltiempo.com/colombia/medellin/sobrevivientes-al accidente-aereo-del-chapecoense/16762098.  eltiempo.com
  16. Accidente d'avión en Colombia del Chapecoense, equipu brasilanu de fútbol - Marca.com. Marca.com. https://www.marca.com/futbol/america/2016/11/29/583d1y8922601d07098b4617.html. Consultáu'l 29 de payares de 2016. 
  17. Noticies, Univision. «falta-de-combustible-como-causa-de-la traxedia Informe final sobre l'accidente del avión de LaMia confirma la falta de combustible como causa de la traxedia» (inglés). Consultáu'l 2 d'ochobre de 2018.
  18. Aviacol.net, Equipu (en castellanu). Aerocivil suspende permisos a SkyBus por despegue de DC-8. El portal de l'Aviación. https://www.aviacol.net/noticias/aerocivil-suspende-permisos-skybus-despegue-dc8.html. Consultáu'l 25 de xineru de 2018. 

Enllaces esternos editar