Frente Popular pa la Lliberación de Palestina

El Frente Popular pa la Lliberación de Palestina (FPLP; n'árabe: الجبهة الشعبية لتحرير فلسطين Al-Ŷabha Aš-Šaʿbiyya li-Taḥrīr Filesṭīn) ye una organización revolucionaria marxista-leninista y llaica fundada en 1967 por George Habash. Ye la segunda organización más grande de la Organización pa la Lliberación de Palestina (OLP), dempués de Fatah.[1]

Frente Popular pa la Lliberación de Palestina
الجبهة الشعبية لتحرير فلسطين
Al-Ŷabha Aš-Šaʿbiyya li-Taḥrīr Filesṭīn'
Fundador/a George Habash (es) Traducir
Presidente Ahmad Saadat
Secretaría xeneral Ahmad Sa'adat (es) Traducir
Fundación 1967
Estáu

{{Xeodatos Palestina | bandera iconu-país | nome = Palestina | variante = | tamañu = | alt =

}}
Ideoloxía política Nacionalismu palestín
Marxismu-leninismu
Llaicismu
Panarabismu
Antisionismu
Posición nel espectru Estrema esquierda
Afiliación internacional Seminariu Comunista Internacional
Afiliación europea Movimiento Nacionalista Árabe (es) Traducir y Seminariu Comunista Internacional
Páxina web www.pflp.ps
Cambiar los datos en Wikidata

Nes eleiciones parllamentaries de Palestina de 2006 el FPLP presentó una llista sol nome «Martir Abu Ali Mustafa»,[2] ganando 3 de los 132 asientos nel Conseyu Llexislativu Palestín. Unu de los miembros escoyíos foi'l secretariu xeneral Ahmad Sa'adat, anguaño cumpliendo una sentencia de 30 años de prisión n'Israel. Anguaño'l FPLP considera illegales tanto'l gobiernu lideráu por Fatah en Cixordania como'l de Hamas na Franxa de Gaza por cuenta de la ausencia d'eleiciones a l'Autoridá Nacional Palestina dende 2006.[3]

El PFLP ye consideráu una organización terrorista por Estaos Xuníos,[4] Canadá,[5] y la Xunión Europea.[6]

Historia editar

Orixe editar

El doctor George Habash, un pediatra palestín residente nos campos de refuxaos de Xordania, creó'l Movimientu Nacionalista Árabe en 1953 como una organización panarabista. El MNA tuvo mientres la so esistencia delegaciones en cuasi tolos países d'Oriente Mediu, amás d'una caña militar. El MNA acometía duramente contra les monarquíes árabes, especialmente Xordania, que calificaben de "capataz de los esclavos palestinos". Nes décades de 1950 y 1960, cayeron dos talos rexímenes monárquicos n'Exiptu, Iraq y Yeme, que fueron sustituyíos por repúbliques de calter socialista, militarista y panarabista, dirixíes por oficiales militares como Gamal Abdel Nasser n'Exiptu, y Abdul Karim Qasim n'Iraq. Habash creyó que les monarquíes árabes de Xordania y los estaos del Golfu Pérsicu (Kuwait, Emiratos Árabes Xuníos, Qatar y Baḥréin) taben retardando la progresión del panarabismu sobre la base de les sos "intereses mezquinos" y el so "obsoleta manera de gobernar".

Anque'l so primer oxetivu foi xunir la nación árabe, Habash siempres se propunxo lluchar contra'l Estáu d'Israel, que creía que yera la torga más grande na llucha faía unidá ente los árabes. El movimientu sofitaba a Nasser, el Presidente d'Exiptu, especialmente mientres el so proyeutu panarabista de la República Árabe Xunida, que formabn'Exiptu y Siria ente 1958 y 1961. Tres la cayida de la RAU y de la derrota árabe na Guerra de los Seis Díes, en xunu de 1967, el MNA llegó a un puntu d'inflexón: siguir sofitando a los gobiernos d'Exiptu y Siria o empecipiar una campaña independiente de llucha armada, ensin instrucciones de Nasser.

Anque los países del Bloque del Este nunca almitieron ellos sofitu por FPLP, Fatah, y demás organizaciones palestines, nel casu del FPLP ye reconocíu que los gobiernos d'ellos países daronle ayuda en delles formes. Dr. Wadi Haddad, por casu, un terrorista bien simpáticu a la URSS, recibía atención médica en Polonia y Alemaña Oriental (hai teoríes que'l Mossad trató-y asesinar con chicolates). Habash, Muhammad Oudeh («Abu Daoud»), y otres persones del FPLP viaxaron nos países del bloque delles vegaes mientres los años 1970s y 1980s. Pero la URSS y la meyor parte del Bloc Oriental sofitaron nos palestinos na capacidá oficial de les sos polítiques esterna. El nadir de l'alianza foi nos años 1970s. Mientres los años 1980s la URSS fixo esfuercios de reconciliar les sos rellaciones económiques colos Estaos Xuníos, y por eso menguó'l so sofitu financial na FPLP y los palestinos polo xeneral.

Formación editar

El MNA tuvo célules durmientes en numberosos países árabes como Libia, Arabia Saudita o Kuwait, esti postreru entá baxu dominiu colonial británicu. Adoptó entós los principios del secularismu y el socialismu, ya impulsó la llucha armada. En collaboración col Exércitu pola Lliberación de Palestina, el movimientu estableció en 1966 una caña militar qu'actuaba como un grupu de comandos. Tres la Guerra de los Seis Díes, esti grupu xunir n'agostu a otros dos, la Mocedá Combatiente y el Frente pa la Lliberación de Palestina, dirixíu por Ahmed Jibril. Ente toos fundaron al frente Popular pa la lliberación de Palestina, con Habash como líder.

Pa principios de 1968 entrenaron ente 1.000 y 3.000 guerrilleros. El so cuartel xeneral taba asitiáu en Siria, d'onde provenía'l so sofitu financieru, y unu de los sos campos d'entrenamientu taba asitiáu en Xordania. En 1969 el FPLP declaróse como una organización marxista-leninista, anque ensin abandonar el panarabismu, yá que consideraba al conflictu palestín como parte d'un llevantamientu más ampliu contra'l imperialismu occidental. El FPLP publicó un diariu, Al-Hadaf (traducible al castellán como "L'Oxetivu"), editáu por Ghassan Kanafani (un escritor palestín que depués foi asesináu pol Mossad israelín).

Divisiones editar

El problema central nel FPLP mientres los sos primeros años yera l'ausencia d'un programa políticu que cuntara cola aprobación de tolos sos militantes. Los miembros del grupu teníen dellos oríxenes, incluyendo a comunistes como Nayef Hawatmeh, panarabistes como Habash, y persones ensin programa políticu concretu pero con muncho prestíu ente los militantes nuevos como Ahmed Jibril.

En 1968 Jibril biforcar del FPLP, y creó'l FPLP-Comandu Xeneral, afirmando que'l FPLP falaba demasiáu, pero nun executaba los sos deberes militares contra Israel. Yibril quixo formar un grupu esclusivu de guerreros qu'habría lluchar contra Israel ensin confundir a los sos miembros col marxismu. En 1969, Hawatmeh abandonó tamién el FPLP y formó el Frente Democráticu pola Lliberación de Palestina. Hawatmeh tenía una razón distinta pa salir del FPLP que Jibril; pos creyó que'l conflictu árabe-israelín yera de clases, non de races, y que'l pueblu palestín tenía qu'abrazar el marxismu-leninismu pa llograr el trunfu contra Israel. Depués dexó'l FPLP en 1972 una facción más pequeña llamada'l Frente Popular Revolucionariu pa la Lliberación de Palestina formada polos izquierdistes que quedaben dempués de la salida de Hawatmeh. En 1975, Wadi Haddad, un militante dende'l FPLP formó'l FPLP-Maniobres Esternes, un grupu estremista que desobedeció la orde de Habash de parar el secuestru d'aviones. De toes estes facciones, inda esisten el FDLP y FPLP-CG, pero'l FPRLP y FPLP-SUMIÉRONME nos 70.

Estratexa Habash editar

Habash creyó que'l mayor problema pal pueblu palestín y la so causa yera la apatía ya inorancia ente los países del mundu occidental del so conflictu con Israel. Habash y los sos siguidores decidieron montar una campaña de secuestros de vuelos internacionales en 1968.

Llista d'ataques realizaos pol FPLP editar

1968 editar

  • 23 de xunetu: Secuestru d'un vuelu d'El Al de Roma al aeropuertu de Lod. Al paecer, los secuestradores creyeron qu'a bordu del avión taba l'embaxador israelín en EEXX y antiguu xefe del Estáu Mayor, el xeneral Isaac Rabin. L'avión aterrizó en Arxel con 21 pasaxeros y 11 miembros de la tripulación reteníos mientres 39 díes.
  • Pistoleros del FPLP dispararon contra un avión d'El Al n'Atenes, intres antes del so despegue escontra Nueva York. Mataron a un pasaxeru y mancaron a otros dos.

1969 editar

  • 18 de febreru: Asaltu contra un avión d'El Al dende Zurích, en que morrió'l copilotu y resultó mancáu'l pilotu.
  • 20 de febreru: Atentáu con bomba nun mercáu de Xerusalén. La resultancia fueron dos muertos y 20 mancaos.
  • 29 d'agostu: Secuestru d'un vuelu de TWA de Los Angeles, redirixíu a Damascu por una célula del FPLP so la xefatura de Leila Khaled, la militante más famosa del grupu. Dos pasaxeros fueron secuestraos mientres 44 díes.
  • Tres homes y trés nuevos palestinos de 14 y 15 años llanzaron granaes contra les embaxaes israelines en L'Haya y Bonn, y l'oficina d'El Al en Bruxeles, ensin mancaos.

1970 editar

Militantes editar

Una parte de la estratexa de Habash yera'l reclutamiento d'alumnos palestinos exiliaos n'Europa, dende la facción del FPLP na Unión Xeneral d'Estudiantes Palestinos. La UGEP yera un mediu por que munchos terroristes palestinos pudieren atopar sofitos con ciudadanos estranxeros, y establecer rellaciones con grupos similares n'Europa, como la Fracción del Exércitu Coloráu (RAF) na República Federal Alemana o les Brigaes Rojas n'Italia. Patrick Argüello, por casu, yera un ciudadanu de Nicaragua (anque tamién nacionalizáu estauxunidense). Amás, los asaltos terroristes nun fueron realizaos solo por palestinos. Exemplos d'eso son la matanza del Aeropuertu de Lod en 1972, llevada a cabu per parte de terroristes del Exércitu Colorado Xaponés, o'l secuestru del vuelu 139 d'Air France nel 27 de xunu de 1976 por terroristes del grupu disidente FPLP-ME, con Brigitte Kuhlmann y Wilfried Böse, militantes alemanes Revolutionäre Zellen (Célules Revolucionaries).

Setiembre Negru editar

Los secuestros de Dawson Field fueron la última provocación d'una serie de crímenes que perpetaron los guerrilleros palestinos en territoriu xordanu de manera illegal y humildaron a Hussein de Xordania, que tenía una alianza col Reinu Xuníu y los Estaos Xuníos. El 16 de setiembre de 1970, Hussein declaró la llei marcial y empezó una campaña en tol país contra les fuercies de Fatah, el FPLP y tolos grupos palestinos qu'actuaben en Xordania. La operación, conocida como Setiembre Negru, terminó l'actividá de los militantes palestinos en Xordania, pero motivó la creación de la organización terrorista palestina del mesmu nome.

Fuxida a El Líbanu editar

Cuasi tolos grupos armaos establecíos en Xordania fuxeron al sur d'El Líbanu, formando una zona llamada Fatahland na prensa mundial. Dende 1971, los guerrilleros establecieron un estáu similar a lo qu'asocedía en Xordania hasta 1970, asaltando a civiles y militares na frontera con Israel. Los grupos de mayor tamañu recibieron ayuda militar d'países socialistes como la República Democrática Alemana.

Xuegos Olímpicos de Múnich editar

El 6 de setiembre de 1972 un grupu d'ocho terroristes de Setiembre Negru, un grupu tapadoria de Fatah y el FPLP, asaltaron el cuartu de los atletes israelinos na villa olímpica de Múnich. Fueron asesinaos dos deportistes del equipu olímpicu israelín y tomaron a otros nueve comos rehenes. En permaneciendo so la mirada de la prensa mundial mientres dos díes, los terroristes axustaron con oficiales alemanes como Hans-Dietrich Genscher, que fuera Ministru del Interior de la RFA y antiguu Ministru d'Asuntos Esteriores.

Nuna infructuosa operación pa salvar a los rehenes nel Aeropuertu de Furstenfeldbrück, cerca de la capital bávara, mientres el tresporte de los terroristes y los rehenes, los nueve israelinos, cinco terroristes, y un axente de la policía alemana fueron asesinaos. La traxedia foi unu de los principales socesos de 1972, amás d'una humildación pal gobiernu alemán.

Anque l'afiliación de los terroristes atribuyir a Fatah, militantes del FPLP o grupos rellacionaos como Muhammad Oudeh y Wadi Haddad ayudaron nes preparaciones y esquema del ataque. Nes contraofensives israelines como la Operación Cólera de Dios y la Fonte de Mocedá, el FPLP foi l'oxetivu prioritariu del Mossad.

Entebbe editar

El 27 de xunu del 1976 terroristes de los Revolutionäre Zellen y el FPLP (o un grupu aliáu del FPLP como FPLP-ME dende cuantes hestories) secuestraron el Vuelu 139 d'Air France que desapegó d'Atenes a París y esviar escontra Libia. Depués l'avión desapegó aldu Entebbe, Uganda, onde'l presidente d'aquel estáu, el Mariscal Idi Amin recibir colos brazos abiertos. Los secuestradores pidieron la lliberación de cuarenta terroristes d'ellos grupos encarcelaos n'Europa ya Israel. Per una selmana entera los rehenes esperaron en Entebbe debaxo la observación del gobiernu y con muncha cobertoria de la prensa mundial, la que foi encantada pola conducta estrafalaria d'Idi Amin. Los rehenes xudíos y ciudadanos israelinos fueron dixebraos de los otros, que llibertaren. Pero na nueche del 4 de xunetu comandos de Sayeret Matkal de les Fuercies de Defensa Israelinos fixeron un asaltu armáu contra l'aeropuertu y salvaron los rehenes. La operación, llamada Operación Entebbe, foi una derrota qu'humildó a los terroristes, especialmente a George Habash, él que nun dexó secuestrar. El partíu culpáu col fiascu yera Wadie Haddad, él cual censurara y depués espulsáu del grupu dempués el fracasu.

Paz y Civilidad editar

Dempués la publicación de la Programa de los Diez Puntos en 1974 dende'l Presidente de la OLP, Arafat, y la so declaración antes l'Asamblea Xeneral pola ONX indicando que la OLP ye preparada p'axustar con Israel, Habash otros dirixentes na OLP dexar y formaron el Frente por Refugu, lo qu'aportunó en que resistencia armada ye la sola respuesta contra la ocupación. Dr. Habash fixo nel xefe del Frente por Refugu, pero mientres les décades de 1970 y 1980, el frente fixo un apoderáu empobináu dende Siria. Siria tuvo'l predominiu n'El Líbanu onde que'l meyor de los militantes palestinos yeren basaos tres 1971.

Guerra Civil Libanesa editar

Mientres la Guerra Civil Libanesa (1976-90), el FPLP trataba caltener neutralidá nes batalles ente los sirios y los sos aliaos contra Arafat, anque organizaciones como as-Saika y el FPLP-CG ayudaron a Siria. El FPLP lluchó contra Israel n'Operación Paz pola Galilea como otros grupos palestinos.

Consultes de Madrid y Oslu editar

Mientres la Primer Intifada (1987-91) cuadrielles del FPLP llucharon contra Israel nes ciudaes de Cixordania y la Franxa de Gaza de llau de grupos similares que yeren afiliaos con Fatah y el movimientu de la resistencia islámica o Hamás. El FPLP nun unvió nengún dirixente nin siquier representantes pola Conferencia de Paz de Madrid en 1991, y tamién en 1993 George Habash dirixó refugar participase nos Alcuerdos d'Oslu. Pero en 1999 el grupu alcordó haltar la resistencia armada. Nel conseyu de la direición de FPLP en 2000, Habash quedó'l so puestu como secretariu-xeneral del FPLP. El nuevu xefe del grupu, Abu Ali Mustafa, tornó a l'Autoridá Nacional Palestina, y estableció cañes zonales de la organización nes ciudaes de Cixordania y la Franxa de Gaza. Pero la FPLP nun reconoció'l derechu d'esistir d'Israel. Anque'l FPLP alcordó axustar con Israel como miembros del gobiernu palestín de Yasser Arafat y la OLP, l'ala militar del FPLP nun s'eslleió. Pero aquella situación foi común na ANP. Fatah, el grupu qu'axustó los alcuerdos d'Oslu con Israel formaba una milicia (Tanzim) anque la esistencia de grupos militantes fora de la policía yera una violación de los alcuerdos.

Polítiques al llargu plazu editar

La política del FPLP camudaba pocu mientres los años. Dr. Habash escribió na década de 1960 qu'un alcuerdu de dos estaos dende'l Ríu Xordán al Mediterraneu ye inaceptable. Ende hai otres polítiques que resten dende la fundación de FPLP.

  • Derechu a la torna: Ye'l derechu de cada abellugu palestín que fuxó del país en 1948 y de los sos descendientes a tornar al so llar ancestral. El derechu a la torna supón negar la llexitimidá del Estáu d'Israel, y reclamar tol territoriu d'Israel, y non solo los territorios que fueron conquistaos en 1967, como parte de la tierra y de la nación palestina.
  • Un estáu secular y marxista. El FPLP, al contrariu de los grupos islámicos Hamás y el Yihad Islámicu, refuga la precedencia del Islám como la relixón estatal nel estáu futuru de Palestina. George Habash y otros partisanos de FPLP yeren cristianos árabes. La minoría cristiana ente los palestinos alredor del mundu, y especialmente n'Israel y Cixordania, opónse los estremistes musulmanes, y cree nun estáu secular. El FPLP en particular cree nun estáu del modelu soviéticu.
  • Panarabismu. FPLP crecía na parte final de la popularidá del nasserismu, un movimientu en favor d'un estáu xuníu de los pueblos árabes, y amás contra los rexímenes conservadores n'Arabia Saudita y Xordania. La idea del panarabismu queda nel programa de FPLP, a pesar del fechu que cuasi tolos homólogos panarabistes nel mundu árabe fracasaron y eslleieron.

Los Alcuerdos d'Oslu, na mente de Habash fueron una traición dende Arafat, como'l Programa de los Diez Puntos en 1974. Arafat naquellos tiempos dixo que'l Programa ye pola lliberación de Palestina en fases. En 1993, a lo menos al mundu, Arafat declaró que Oslo ye empezar de paz dientro dos estaos (y al públicu palestín aportunó que ye una parte de la llucha armada de lliberar la entera tierra de Palestina). Cuando alcordó axustar con Israel en 1999, el FPLP comitió a la policía d'Arafat de lliberación en fases. El FPLP cree nun estáu xuníu en Palestina, onde que los xudíos y árabes son iguales, pos nun ye sabíu si esa frase inclusive los xudíos este-européos, o solos los que les sos families llegaron a Israel d'estaos mediu-orientes.

Al-Aqsa editar

En setiembre de 2000 les negociaciones ente Israel y la OLP fracasaron, y los militantes palestinos decidieron reempezar la llucha armada contra Israel. Tolos grupos armaos, Fatah, Hamas, el FPLP atacaron oxetivos militares israelinos. El FPLP fixo una campaña de coches bomba en ciudaes israelines como Xerusalén, Or Yehuda/Yehud y Haifa. Abu Ali Mustafa, el xefe del FPLP decidió asaltar oxetos mas allá de la "llinia verde" ente "Israel" y Cixordania, y llamó al pueblu a lliberar tola tierra histórica de Palestina. El 27 d'agostu, 2001, foi asesináu na so oficina en Ramala por un helicópteru de la aéronautica israelina. El so socesor foi Ahmad Sa'adat, qu'ordenó l'asesinatu del ministru de turismu israelín Rehavam Ze'evi el 17 d'ochobre de 2001 por vengación del asesinatu d'Abu Ali Mustafa. L'ala militar del FPLP llamar dende 2001 les Brigaes del Mártir Abu Ali Mustafa y la so ala política llámase Llista del Martír Abu Ali Mustafa. Ahmad Sa'adat fuxó tres l'asesín a la Mukata, una cortil bon defendíu en Ramala onde s'atopa los edificios de gobiernu como la oficina d'Arafat. Los executores abellugar na Basílica de la Natividá en Belén. Los israelinos abarganaron el barriu y lo destruyeronlo por fases hasta que Arafat alcordó encarcelar a Sa'adat en Xericó, debaxo la observación de carceleros británicos y estauxunidenses. Los asesinos de Ze'evi tamién fueron encarcelaos con él. El 14 de marzu, 2006, fuercies especiales del exércitu israelín detuvieron a Sa'adat y los asesinos de Ze'evi. Sa'adat inda ye'l xefe del FPLP, pos el líder del grupu fuera de la cárcel nun ye conocíu pol públicu.

Perfil de Miembru editar

Los miembros del FPLP son palestinos seculares que s'oponen los Alcuerdos d'Oslu, pero tarrecen, amás, un estáu islámicu como'l que proponen Hamas y el Yihad Islámicu. Los cristianos palestinos siempres tomaron parte n'organizaciones militantes, pero'l FPLP foi la primera con miembros dirixentes cristianos. El FDLP foi dirixíu pol cristianu Nayef Hawatmeh. Nes ciudaes cisjordanas Belén y Ramala, onde vive la mayoría de la población cristianu-palestina atópase'l mayor sofitu al FPLP. Esta organización apigura dende obreros hasta Palestinos ricos. Un detalle importante ye que les muyeres militen con mayores cotes d'igualdá nel FPLP que nel restu de los grupos, y hai munches guerreres nes Brigaes del Martír Abu Ali Mustafa.

Nel Gobiernu editar

El FPLP nun tomó parte na primera eleición por del Conseyu Llexislativu Palestín (CLP), el parllamentu palestín, en 1996 porque opunxo los Alcuerdos d'Oslu, pero quedaba nel Conseyu Executivu na OLP, el grupu que dirixe les negociaciones con Israel. En 2006 la FPLP tomó parte nes eleiciones al CLP y recibió dos asientos. La caña política del Frente Popular ye la Llista del Mártir Abu Ali Mustafa, y el xefe ye Sa'adat, lo que, como otros conseyeros palestinos ye encarcerado n'Israel por cargues de crimen seguridad.

Atentaos recién editar

2001 editar

  • 8 de febreru: Cochebomba nuna ruta a Xerusalén. Cinco civiles mancaos.
  • 21 de marzu: Cochebomba descubierta y neutralizada na zona de Mexa Shearim, en Xerusalén.
  • 23 d'abril: Cochebomba en Or Yehuda. Cuatro civiles mancaos.
  • 27 de mayu: Cochebomba alrodiu de la Ilesia Rusa en Xerusalén. Ensin víctimes.
  • 1 de xunu: Bomba en Mevasseret Zion. Ensin víctimes
  • 18 de xunu: Motobomba afayada en Haifa. Ensin víctimes.
  • 2 de xunetu: Dos cochebombas en Yehud. Once civiles mancaos.
  • 27 de xunetu: Bomba asitiada nun ómnibus nel centru comercial Malja, en Xerusalén. La bomba había afayada por un guardia de seguridá. Ensin víctimes.
  • 22 d'agostu: Cochebomba en Xerusalén. Ensin víctimes.
  • 3 de setiembre: Cochebomba y tres bombes españaes por control remotu en Xerusalén. Nueve civiles mancaos.

Negacionismu del Holocaustu editar

Nuna entrevista del 2009, el representante d'esta organización n'El Líbanu, Anwar Raxa, declaró que negaba l'Holocaustu, abondando que "los sionistes pudieron falsificar la historia, usando la desgualdrada mentalidá que ve a la historia según los intereses d'unu." (...) Tolos fechos apunten a que ye enchida,[7] a la falsificación y la desaxeración".[8]

Referencies editar

  1. Ibrahim, Arwa (13 de febreru de 2015) (n'inglés). PROFILE: The Popular Front for the Liberation of Palestine. Middle East Eye. http://www.middleeasteye.net/news/profile-popular-front-liberation-palestine-29954131. Consultáu'l 12 d'avientu de 2017. 
  2. (n'inglés) Who's who in the Palestinian elections. BBC. 16 de xineru de 2006. http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4601420.stm. Consultáu'l 12 d'avientu de 2017. 
  3. (n'inglés) Fatah slams Hamas' intention to reshuffle its deposed government. People's Daily Online. 26 d'avientu de 2010. http://english.peopledaily.com.cn/90001/90777/90854/7242501.html. Consultáu'l 13 d'avientu de 2017. 
  4. «Foreign Terrorist Organizations». Consultáu'l 13 d'avientu de 2017.
  5. «About the listing process» (inglés). Consultáu'l 13 d'avientu de 2017.
  6. «COUNCIL DECISION 2012/333/CFSP» (inglés) (25 de xunu de 2012).
  7. la cifra de 6 millones de xudíos muertos mientres l'Holocaustu
  8. Entrevista a Anwar Raxa en Radio Jai (Arxentina). Fonte en PFLP-GC Representative in Lebanon Anwar Raxa Denies Holocaust, Claims 'Hitler Was No Worse Than the Current U.S. Administration', (MEMRI).

Enllaces esternos editar