Historia d'Alemaña

El territoriu de l'actual Alemaña tuvo habitáu dende tiempos remotos, pero tuvo de pasar enforma tiempu, con numberoses inmigraciones, invasiones y conquistes hasta que se configuraron les particularidaes nacionales de los alemanes.

Oríxenes d'Alemaña editar

Edá de Piedra editar

Mientres la Edá de Piedra, los montes alemanes taben poblaos por grupos nómades de cazadores y pañadores. Constituyíen les formes primitives de Homo sapiens, como'l Home de Heidelberg, que vivió fai 400.000 años. Poco dempués, apaecieron formes más avanzaes de Homo sapiens, como demuestren los restos atopaos cerca de Steinheim (d'unos 300.000 años d'antigüedá) y el más cercanu de Ehringsdorf, de fai 100.000 años. Otru tipu humanu foi'l Neanderthal, afayáu cerca de Düsseldorf, que vivió fai 100.000 años. El tipu más recién, qu'apaeció escontra'l 40.000 e.C. , foi'l de Cro-magnon, un miembru del Homo sapiens sapiens, especie del ser humanu actual.

Los pueblos cazadores atopar con pueblos agrícoles, representantes de les cultures más avanzaes del suroeste d'Asia, qu'emigraron pol valle del Danubiu hasta'l centru del actual territoriu alemán en redol al 4.500 e.C. Estes poblaciones entemeciéronse ya instalaron, conviviendo en grandes cabanos de madera, con techos a dos agües, conocíen la cerámica y realizaben intercambios de piedres precioses, hachos de xiles y conches colos pueblos del Mediterraneu. Cuando s'escosaben los sos campos de cultivu, trabayaos con azadón manual, treslladar de llugar, volviendo pocos años dempués d'esto .

Edá del Bronce editar

La Edá del Bronce empezó nel centru d'Alemaña, Bohemia y Austria nel 2.500 e.C. cola conocencia de l'aleación del cobre y del estañu adquiríu de pueblos del Mediterraneu Oriental. Alredor del 2300 e.C. llegaron nueves folaes de pueblos procedentes, probablemente, del sur de Rusia, instalar nel norte y centru d'Alemaña, los pueblos bálticos y eslavos nel este y los celtes nel sur y oeste.

 
Tribus xermániques nel 50 d. C. (ensin incluyir Escandinavia).

Los grupos del centru y sur entemecer cola cultura del vasu campaniforme, que se treslladó escontra l'este dende España y Portugal hacia l'añu 2.000 e.C. Los pueblos representantes de la cultura del vasu campaniforme, probablemente indoeuropeos, fueron hábiles trabayadores del metal. Desenvolvieron una floreciente cultura n'Alemaña ya intercambiaron ámbare, procedente de la mariña del mar Bálticu por bronce y cerámica del mar Mediterraneu.

Dende'l 1.800 hasta'l 400 e.C. , los pueblos celtes del sur d'Alemaña y Austria desenvolvieron una serie de progresos nel trabayu del metal, configurando delles cultures (campos d'urnes, Hallstatt y La Tène), caúna de les cuales espublizóse por toa Europa; introducieron l'usu del fierro pa fabricar ferramientes de trabayu y armes. La cultura céltica de La Tène realizó escelentes trabayos de metal y utilizó araos tiraos por gües y carros con ruedes. Les tribus xermániques absorbieron gran parte de la cultura celta y a la fin ésta escastóse.

Dómina romana editar

Antes de los romanos, los habitantes de l'actual Alemaña yeren fundamentalmente los pueblos xermánicos, grupos nómades o seminómades y que al igual que los romanos teníen esclavos, pero qu'en cuenta de tenelos de serviciu domésticu, cobrábenlos impuestos. A estos pueblos reconózse-yos como pueblos xermánicos pol parentivo filoxenéticu de les sos llingües. Yá mientres l'antigüedá dellos xermanos afixeron l'alfabetu etruscu creando asina l'alfabetu rúnicu, llegando inclusive a poder comunicase ente sigo. El protoxermánicu asitiar escontra'l 750 e.C. Polo qu'escontra'l s. I d. C. les sos llingües yá presentaríen una importante diversificación anque les llingües de los grupos más cercanos entá podríen tener cierta inteligibilidad mutua. La evidencia filoxenética suxure qu'escontra'l sieglu I d. C. habría tres grupos de variedaes xermániques: el xermánicu septentrional, confinaes básicamente a Escandinavia y Dinamarca, el xermánicu oriental y l'occidentales que sería'l grupu predominante n'Alemaña occidental.

 
Espansión franca na Galia (486-511).

El términu deutsch (alemán) data del sieglu VIII y orixinalmente faía referencia na parte oriental del reinu de los francos que nesi momentu tomaba lo que ye agora Francia y Alemaña. Esti términu derivaría del xermánicu *thouthaz 'pueblu' (cognáu del llatín tōlos tos 'tou [el pueblu]').

Mientres el reinu de César Augusto, los xermanos familiarizar coles táctiques de guerra romanes, calteniendo coles mesmes la so identidá tribal. En 9 d. C., trés lexones romanes dirixíes por Varo fueron ganaes polos queruscos y el so caudiellu Arminio na Batalla del monte de Teutoburgu. Poro, l'Alemaña moderna, polo que respecta al Rin y el Danubiu, caltúvose fora del Imperiu romanu, lo que dio un cambéu sópitu a la historia d'ampliación del imperiu romanu, porque los romanos nun volvieron intentar invadir más allá del Rin.

Na dómina de Tácito, tribus xermániques establecer a lo llargo del Rin y el Danubiu, ocupando la mayor parte de la zona moderna d'Alemaña.

Periodu de les Grandes Migraciones editar

El sieglu III vio'l surdimientu d'un gran númberu de tribus xermániques del Oeste: alamanes, francos, catos, saxones, frisones y turinxos. Nesi momentu estos pueblos empecipiaron el periodu de les grandes migraciones que s'estendió por dellos sieglos.[1] Estos y otros pueblos xermanos son los ancestros de los alemanes actuales.

Estes "migraciones" básicamente consistieron na conquista de distintes rexones del Imperiu Romanu por delles tribus xermániques, ente les que destaquen los Francos, los Visigodos y los Ostrogodos, primero como una forma de restituyir lo qu'habíen perdíu ayudando a los romanos nes guerres contra los Hunos nel sieglu V, una y bones los emperadores romanos prometíen tierres n'Italia a los reis de los pueblos xermánicos, pero dempués nun les apurríen y los reis tomar; depués como Federati (confederaos) de los romanos cuando l'imperiu romanu nun tenía recursos pa defendese de los invasores esternos, como los Vándalos, que tamién yeren tribus xermániques. Los Visigodos tomaron Dacia y los Vándalos instalar en Hispania (l'actual España y Portugal). L'emperador romanu venció Hispania a los Visigodos si ellos sacaben a los Vándalos del imperiu. Los Vándalos, fuxendo de los Visigodos, colaron al norte d'África y escalar. Dende la ciudá d'Alexandría los Vándalos llegaron a un estelleru, aprendieron a fabricar barcos, convertir en pirates y afararon el mediterraneu.

Esti procesu d'aliances temporales con antiguos enemigos dio orixe al feudalismu de la edá media. Como la idea d'esclavitú de los xermánicos consistía en cobrar impuestos y dexar que los contribuyentes (los esclavos) sigan faciendo lo que saben faer, esi foi'l sistema de gobiernu impuestu nel imperiu romanu desintegráu.

Dómina medieval editar

Desque asocedió al so padre Pipino el Curtiu en 768, el nuevu rei de los francos, Carlomagno, consolidó la monarquía nesti pueblu y empecipió una rápida meyora escontra bona parte de los territorios de la Europa Occidental. Saxonia y Baviera, los dos Estaos más entamaos de Germania cayeron sol so xugu. La so autoridá foi confirmada al ser coronáu Emperador nel añu 800 en Roma, y en consecuencia ser nomáu a lo más poder políticu del mundu cristianu. La ciudá alemana d'Aquisgrán convertir na capital imperial. El so fíu Ludovico Pío heredó'l so imperiu, pero la so débil figura provocó l'entamu del cayente, rematáu cola partición imperial nos socesivos Tratáu de Verdún (843), Tratáu de Meersen (870) y Tratáu de Ribemont (880). Francia Oriental, surdida en Verdún con Luis el Xermánicu, nietu de Carlomagno, como rei, sería'l xerme de lo que güei ye Alemaña. Les rexones al oeste del ríu Rin quedaron englobadas na llamada Lotaringia, tierres de Lotario I, hermanu y rival de Luis, xunto coles zones más orientales de Francia y el Reinu d'Italia, con Roma como la so capital.

Al morrer Lluis en 875, la Francia Oriental quedó estremada ente los sos trés fíos, en tres porciones: Saxonia (norte), Baviera (sureste) y Suabia (suroeste). A diferencia de vivir hasta entós, los trés Estaos collaboraron estrechamente. Avatares de les historia llevaron a Carlos III el Gordu, rei de Suabia, a gobernar sobremanera'l vieyu imperiu carolinxu ente 881 y 887. Sicasí, la llingua común y la tamién común llexislación provocaron nesi momentu un sentimientu alemán que perduraría hasta los nuesos díes. La dómina medieval termina n'España col descubrimientu d'América, pero probablemente n'Alemaña con Martin Lutero.

Sacru Imperiu Romanu Xermánicu editar

 
Sacru Imperiu Romanu Xermánicu escontra 1630. Sobre les fronteres de los Estaos actuales.

L'imperiu medieval derivar d'una división del Imperiu carolinxu en 843, que foi fundáu por Carlomagno en 800 y esistió en distintes formes hasta 1806. El so territoriu estender dende'l ríu Eder nel norte hasta la mariña mediterránea nel sur.

 
Martín Lutero (1483-1546) empecipió la Reforma Protestante.

Sol reináu de la Dinastía Saxona (919-1024), los ducaos de Lorena, Saxonia, Franconia, Suabia, Turinxa y Baviera consolidáronse, y el Rei alemán foi coronáu emperador del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu d'estes rexones en 962. Sol reináu de la Dinastía salia (1024-1125), el Sacru Imperiu Romanu Xermánicu absorbió'l norte d'Italia y Borgoña, anque los emperadores perdieron el poder al traviés de la Querella de les Invistidures. So los emperadores Hohenstaufen (1138-1254), los príncipes alemanes aumentaron la so influencia escontra'l sur y l'este nos territorios habitaos polos eslavos. Nel Norte alemán crecieron ciudaes prósperes como les de la Lliga Hanseática.

L'edictu de la Bulda d'Oru de 1356 foi la constitución básica del Imperiu que duró hasta la so disolución. Se codificó la eleición del emperador por siete príncipes eleutores. A partir del sieglu XV, los emperadores fueron escoyíos casi puramente ente los provenientes de la Casa d'Habsburgu.

Martín Lutero escribió Les 95 tesis, onde cuestionaba la Ilesia católica en 1517, provocando con ello la Reforma Protestante. La Ilesia Luterana foi reconocida como la nueva confesión sancionada en munchos Estaos alemanes dempués de 1530. El conflictu relixosu resultante condució a la Guerra de los Trenta Años (1618-1648), qu'afaró'l territoriu alemán.[2] La población de los Estaos alemanes amenorgar nun 30%.[3] La Paz de Westfalia (1648) terminó la guerra relixosa ente los Estaos alemanes, pero l'Imperiu de facto foi estremáu en numberosos principaos independientes. Dende 1740 d'equí p'arriba, el dualismu ente la monarquía Habsburgu d'Austria y el Reinu de Prusia apoderó la historia alemana. En 1806, l'Imperiu foi invadíu y disueltu de resultes de les Guerres napoleóniques.[4]

Confederación Xermánica (1815-1866) editar

 
Confederación del Rin en 1812.

N'abdicando l'últimu monarca del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu, empecipióse, nos antiguos Estaos que lo componíen, una desemeyada busca por crear un Estáu nacional alemán unificáu. La cuestión territorial banciar# ente la creación d'una «gran Alemaña», qu'incluyera los territorios germanófonos austriacos o una «pequeña Alemaña», formada puramente por otros Estaos. A esta disyuntiva sumábase la cuestión institucional sobre'l repartu de poder ente'l pueblu y la corona.

La cuestión plantegar de manera concreta tres la cayida del Primer Imperiu francés. Napoleón, l'emperador de los franceses, foi derrotáu, pero'l fechu de terminar cola dominación estranxera nun los reportó a los alemanes una Alemaña xunida dientro de la Confederación Xermánica, enllantada en 1815.

 
Parllamentu de Frankfurt en 1848.

En marzu de 1848, la revolución españó n'Alemaña. Convertir a Alemaña nun Estáu nacional ya institucional suponía tener que definir qué pertenecía a Alemaña. El primer Parllamentu llibremente escoyíu en Frankfurt del Main afayó que nun yera posible forzar l'establecimientu d'un Estáu nacional panxermánicu, con inclusión d'Austria. Esti fechu plantegó la solución de la «pequeña Alemaña», na forma d'un imperiu so la hexemonía del Reinu de Prusia.

El parllamentu esixó que, como emperador alemán, el rei de Prusia tendría qu'arrenunciar al so calter divín y concebise a sigo mesmu como executor de la voluntá del pueblu, esixencia ésta que'l monarca refugó en 1849, torgando d'esta forma que se realizara la unificación alemana.

Na década de 1860, el Canciller Otto von Bismarck favoreció en Prusia al executivu contra'l Parllamentu. La cuestión del poder políticu esternu resolver cola Guerra de les Siete Selmanes en 1866, nel sentíu de la «pequeña Alemaña».

Unificación alemana editar

La historia d'Alemaña como país empecipiar en 1871 al instaurase'l Imperiu alemán. Con anterioridá, lo que conocemos como Alemaña foi una agrupación d'Estaos nel marcu del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu, formáu a partir de la división en 843 del Imperiu carolinxu, fundáu nel añu 800 por Carlomagno. Esti Imperiu esistió en diverses formes hasta ser eslleíu en 1806 de resultes de les guerres Napoleóniques.

Mientres el sieglu XVIII empecípiase'l tresformamientu de Prusia nuna potencia europea. El llargu reináu de Federico II el Grande da un gran impulsu al afitamientu d'esti reinu, que se ve envueltu nes guerres de Socesión Austriaca y de los Siete Años. A partir d'entós Prusia apostaría a la Casa d'Austria la hexemonía d'Alemaña.

 
Federico II el Grande

Tres la Revolución francesa, los distintos Estaos monárquicos d'Europa crean aliances pa enfrentar l'amenaza que Francia representa pa la estabilidá de los sos propios rexímenes.

Los Estaos alemanes participen viviegamente contra los exércitos de Napoleón I, quien n'atropando importantes victories instaura la Confederación del Rin en 1806. Poco dempués l'emperador del Sacru Imperiu abdica y esllee asina efeutivamente l'imperiu.

Nel Congresu de Viena, tres la derrota definitiva del exércitu francés, eslleir la Confederación del Rin y créase la Confederación Xermánica. El 1 de xineru de 1834 entra a valir l'asociación d'aduanes, por aciu la cual abólense los aranceles ente dellos miembros del norte de la confederación, so hexemonía prusiana, la llamada Zollverein.

La Revolución de 1848 conduz a la creación del primer Parllamentu alemán en Frankfurt del Main, qu'ellabora una primer constitución pero fracasa cola unificación nacional, porque los monarques recuperen el control.

Una reforma de la constitución danesa y la disputa por Schleswig-Holstein causa la guerra conocida como de los ducaos (1864), y dempués la de les siete selmanes (1866), poles cualos Prusia asegúrase la hexemonía xermánica.

 
Otto von Bismarck

L'Imperiu alemán (II Reich) editar

 
Mapa de les provincies del Imperiu Alemán

L'Imperiu alemán fúndase'l 18 de xineru de 1871 tres la victoria de Prusia na Guerra franco-prusiana, y consíguese la unificación de los distintos estaos alemanes en redol a Prusia, escluyendo a Austria. Asina Prusia convertir n'Alemaña, sol lideralgu del canciller Otto von Bismarck, quien va ser el verdaderu artífiz de la unificación; posiblemente unu de los estadistes más importantes del sieglu XIX. Empecípiase un periodu de gran desenvolvimientu nacional alemán en tolos campos: economía, política y milicia.

Dende entós Alemaña tresfórmase xunto al Reinu Xuníu nuna de les dos grandes potencies mundiales, ensin ambiciones coloniales mientres el gobiernu de Bismarck.

A partir d'esti puntu y mientres les siguientes dos décades establecen los llamaos "sistemes bismarckianos", qu'apoderen la política europea. Nel Congresu de Berlín de 1878 axúntense los representantes de dellos Estaos europeos so la presidencia de Bismarck col propósitu de reorganizar los Balcanes tres la Guerra Ruso-Turca de 1877–1878, según pa permediar los intereses d'Inglaterra, Rusia y Austria-Hungría na zona. Dempués, Bismarck convoca ente 1884 y 1885 la conferencia de Berlín na que les potencies afiten les pautes pal repartu colonial d'África.

Cola coronación de Guillermu II como Káiser, empecípiase un enfrentamientu ente él y Bismarck, que provoca la cayida del canciller en 1890. L'emperador va ser incapaz de siguir coles polítiques enllantaes por Bismarck, y Alemaña vese adulces na incapacidá de caltener l'equilibriu européu, qu'aquel día yera más que nunca la base del equilibriu mundial.

En 1914 españa la Primer Guerra Mundial que, al provocar la derrota d'Alemaña en 1918, marca'l fin de la dinastía Hohenzollern. Les naciones vencedores imponen el Tratáu de Versalles.

República de Weimar (1919-1933) editar

 
Sello de Correos de 20.000 millones de marcos (señal d'inflación galopante).

Tres la derrota na Primer Guerra Mundial, constitúyese la República de Weimar en 1919. Ye un periodu de gran inestabilidá por cuenta de la fragmentación parllamentaria en partíos minoritarios y al refugu de los militares a aceptar la derrota y los alcuerdos impuestos polos vencedores.

La crisis económica de resultes del Tratáu de Versalles que faía qu'Alemaña pagara grandes tributos como troféu de guerra y la hiperinflación trai la ruina pa una gran parte de la clase media, y esta situación agravar tres la Gran Depresión de 1929. La impresión irracional de dineru mientres la república de Weimar produció una hiperinflación que fai qu'hasta'l día de güei los alemanes tarrezan a la inflación, al aviesu de lo qu'asocede n'Estaos Xuníos, onde se tarrez a la deflación.

Asina se produz una situación aparente pa la puxanza d'idees nacionalistes y ultraderechistes. Nes eleiciones de 1933, el Partíu Nacionalsocialista Obreru Alemán (NSDAP, nazi) consigue llegar al poder, y va rematar aína la primer esperiencia democrática alemana.

Alemaña nazi (III Reich) editar

El Tercer Reich foi'l de l'Alemaña nazi. Duró doce años, dende 1933 hasta 1945.

 
Mapa d'Alemaña'l 31 d'agostu de 1939

L'adversidá económica —debida tanto a les condiciones de la paz como a la gran depresión mundial— ye marcada como una esplicación de por qué los partíos antidemocráticos, tantu de l'ala derecha como de l'ala esquierda, fueron llargamente sofitaos polos líderes d'opinión y votantes alemanes. Nes eleiciones estraordinaries de xunetu y payares de 1932, los nazis llograron el 37,2 % y 33,0 % de los votos, respeutivamente. El 30 de xineru de 1933, Adolf Hitler foi nomáu xefe de gobiernu.

Mientres l'añu siguiente, Hitler llogró'l control total. Asocedió tamién al xefe d'Estáu.

Hitler intentara un golpe d'Estáu y fracasara nel intentu, polo que foi a la cárcel y escribió La mio Llucha, llibru nel que considera que la guerra y la probeza alemanes deber a los xudíos qu'esplotaben a les persones, apoderaben los periódicos, les noticies, los bancos y dedicábense al comerciu sexual (trata de blanques). Una vegada que salió de la cárcel foi ovacionado como héroe.

La política de Lebensraum (espaciu vital) implementada por Hitler y basada en que tolos países de fala alemana teníen de tar xuníos, viose reforzada gracies al Pactu de Múnich, lo que finalmente llevó al españíu de la Segunda Guerra Mundial n'Europa'l 1 de setiembre de 1939. Alemaña llogró primeramente grandes ésitos militares y consiguió el control sobre Francia, Bélxica, Países Baxos, Dinamarca, Luxemburgu, Balcanes, Grecia y Noruega n'Europa, Tunicia y Libia nel norte d'África.

Esta guerra non solo foi calter económicu-políticu, sinón que sirvió p'aplicar severes lleis racistes. Non solo asesináronse seis millones de xudíos, xitanos, rusos, serbios, polacos y otres etnies, sinón que nos campos de concentración creaos en tolos territorios conquistaos zarrar a xitanos, deficientes mentales, homosexuales y disidentes ideolóxicos. Estes persones yeren quitaes de la so llibertá y los sos bienes y, en siendo aisllaes en guetos, fueron esclavizadas pal trabayu gratuitu (esclavitú), hasta resultar inservibles por debilidá, enfermedá o desnutrición, entós executar o se realizaba esperimentos científicos con ellos. Los nazis perfeccionaron los asesinatos masivos, creando les cámares de gas. El meyor exemplu d'ello puédese ver entá nel campu de concentración d'Auschwitz (Polonia). Esta masacre duró años col silenciu, la supuesta inorancia o'l consentimientu del restu de los países del planeta que participaben na guerra. Aun así, anguaño esisten revisionistes pa esclariar con mayor exactitú lo asocedío naquella dómina, una y bones munchos aseguren que les semeyes de los supuestos xudíos nos campos de concentración en realidá son semeyes d'enfermos de plagues anteriores a la segunda guerra mundial.

 
Perdes territoriales alemanes a lo llargo del sieglu xx, consecuencia de la derrota nos dos guerres mundiales.

L'ataque a la XRSS en 1941 foi decisivu pa demostrar que l'exércitu yera insuficiente pa tomar tanta estensión de terrén y que les guerres pol petroleu nun teníen de llevar se a cabu sobre oxetivos que nun tuvieren petroleu. Les fracasaes campañes ruses de 1941 y 1942 pretendíen, la primera, algamar Moscú pa cortar los suministros siberianos y, la segunda, llegar al Mar Caspiu pa controlar el petroleu. A esto súmase que los rusos teníen doscientos millones d'habitantes y desenvolvieron los misiles Katiusha que fixeron recular a Hitler. Tamién hubo lluches internes n'Alemaña por detener a Hitler, yá que'l so xenerales daben cuenta que pretendía daqué imposible. Amás, l'ingresu de los EE. XX. na guerra, acaba per dar un xiru que lleva a la derrota d'Alemaña, que robla la so rindición el 8 de mayu de 1945.

Ente xunetu y agostu de 1945, la Conferencia de Potsdam define'l mapa políticu d'Europa y les zones d'ocupación n'Alemaña y Austria.

La guerra resultó nuna gran perda de territoriu, quince millones d'alemanes espulsaos, cuarenta y cinco años de división, una y bones el país dixebrar na Alemaña oriental y l'occidental, y lo más importante unos cinco millones de muertos n'Alemaña y más de cincuenta nel macabru balance final de la guerra.

La rindición d'Alemaña asocedió'l 8 de mayu de 1945.

Alemaña mientres la Guerra Fría editar

 
Zones d'ocupación

Na conferencia de Potsdam realizada n'agostu de 1945, pocu dempués de la rindición incondicional de l'Alemaña Nazi el 8 de mayu de 1945, los aliaos estremaron Alemaña en cuatro zones d'ocupación militar -Francia al suroeste, Gran Bretaña al noroeste, Estaos Xuníos al sur, y la Xunión Soviética al este-. Les antigües (1919-1937) provincies d'Alemaña al este de la Llinia Oder-Neisse (Prusia oriental, l'este de Pomerania y Silesia) fueron tresferíes a Polonia, camudando'l país escontra l'oeste.

Alemaña, como país estremáu, encarnó la guerra fría como nengún otru país. La ocupación del territoriu per parte de los aliaos tuvo como iconu al muriu de Berlín y perduró más de cuatro décades. A pesar de ser unu de los países derrotaos na guerra, Alemaña (la RFA) empecipió una acandilante recuperación institucional a partir de los años 1950 y tresformóse na tercer potencia económica a nivel mundial, superando a la XRSS, Reinu Xuníu y Francia, qu'habíen resultancia vencedores nel conflictu.

Alemaña da un xiru radical nos sos históricamente conflictives rellaciones con Francia, y depués de los trataos de Roma empecipia xunto a esti país una política d'acercamientu, que queda afigurada nel tratáu del Elíseo” de 1963. De magar, les dos naciones formaron una dupla que fai frente común tocantes a los asuntos internacionales.

Fin de la ocupación y reunificación editar

 
Mapa de la división n'Alemaña Occidental y Alemaña Oriental, y Berlín Occidental en mariellu.

En setiembre de 1990, un mes antes de la reunificación alemana, los cuatro potencies aliaes y los dos Estaos alemanes roblaron un tratáu en Moscú (Tratáu Dos más Cuatro) que ponía fin a los derechos y les responsabilidaes de los poderes aliaos al respective d'Alemaña. Les fuercies soviétiques allugaes na Alemaña oriental completaron el so retiru'l 31 d'agostu de 1994 y una selmana dempués siguiéron-y les fuercies aliaes. Namái soldaos estauxunidenses y británicos, allugaos nel marcu de la OTAN, permanecen na República Federal.

Alemaña y la Xunión Europea editar

Na so calidá d'Estáu fundador, Alemaña desempeña un papel central na construcción de la Xunión Europea (XE). Foi xustamente'l Ministru francés d'apellíu xermánicu, Robert Schuman, quien en 1950 pronunció'l discursu que, considérase, sentó les bases de la Unión.

Mientres cinco décades distintes, mandatarios dende Konrad Adenauer hasta Gerhard Schröder participaron de manera decidida sofitando a la XE y convirtiendo a Alemaña nel principal promotor de l'Ampliación de la Unión.

En 2001 dase'l pasu más importante en materia d'unión económica europea, cola creación de la Moneda Común de la XE, el Euru (€), que'l so valor inicial yera de 0,80 dólares d'Estaos Xuníos yá que pretendía competise nos mercaos con cierta ventaya pa los productos europeos. Mientres ciertu tiempu coesistieron les monedes locales, el marcu alemán nesti casu, como l'euru hasta qu'aquelles (francu, marcu, llira, peseta, escudos, etc.) fueron definitivamente abolíes en beneficiu de la nueva moneda única europea.

En mayu de 2005, el parllamentu alemán ratificó'l Tratáu pol que s'establez una Constitución pa Europa, que se pretendía qu'entrara a valir el 11 de payares de 2006, dempués de que fuera ratificáu polos Estaos miembros, pero ante la victoria del “non” en Francia y Países Baxos, el cume del CUE del 15 y 16 de xunu de 2006 tomó nuevos resoluciones.

Establecióse que, mientres la presidencia del CUE nel primer semestre de 2007 al cargu d'Alemaña, ellaboraríase una propuesta sobre la que nun s'afitaron detalles.

Los miembros apautaron amás celebrar una xunta'l 25 de marzu de 2007 n'Alemaña pa conmemorar el cincuentenu aniversariu de los Trataos de Roma. Nesti cume, roblaron una declaración política que recoyó los valores y ambiciones” de la Unión.

Referencies editar

  1. The Cambridge Ancient History, vol. 12, p. 442. ISBN 0-521-30199-8.
  2. The Thirty-Years-War, Gerhard Rempel, Western New England College.
  3. The Thirty Years War (1618-48), Alan McFarlane, The Savage Wars of Peace: England, Japan and the Malthusian Trap (2003)
  4. Fulbrook, Mary: A Concise History of Germany, Cambridge University Press 1991, p. 97. ISBN 0-521-54071-2

Ver tamién editar

Historia de ciudaes alemanes:

Enllaces esternos editar