La aduana ye una oficina pública gubernamental, amás de ser una constitución fiscal, asitiada en puntos estratéxicos. Estos puntos estratéxicos son, polo xeneral, mariñes, fronteres, terminales internacionales de tresporte de mercancía como aeropuertos o terminales ferroviarios. Esta oficina ta encargada de controlar les operaciones de comerciu esterior, coles mires de rexistrar el tráficu internacional de mercancíes que s'importen y esporten dende un país estranxeru y cobrar los impuestos establecíos por llei. Podría afirmase que les aduanes fueron creaes pa recaldar dichu tributu, y per otru llau regular mercancíes que pola so naturaleza pudieren afectar la producción nacional, la salú pública, la paz o la seguridá d'una nación.[1]

Asina mesmu, en determinaos países l'aduana non solo llindar al control de les mercancíes, sinón que nella tamién se regula'l tráficu de persones o bien al control de capitales.

Misiones de l'aduana editar

Podemos englobar les misiones que desenvuelven los organismos de control aduaneros nes siguientes:

  • Fiscal: Por aciu l'aplicación y vixilancia del cumplimientu de determinaos derechos d'importación/esportación (arancelye) a la introducción o salida de les mercancíes.
  • Seguridá: Íntimamente amestada cola anterior, evita'l fraude aduaneru y llucha contra'l contrabandu (yá seya de drogues, armes, patrimoniu históricu, etc.)
  • Salú pública: Controla la entrada d'animales, alimentos, borrafes tóxiques, etc. que podríen suponer un peligru pa la salú pública de los civiles.
  • Estadística: Ellaboren estadístiques de comerciu esterior.

Funcionamientu editar

Toa importación o esportación de mercancíes ta sometida a un despachu aduaneru nel que puede ser esixíu'l pagu d'un derechu aduaneru.

El derechu d'aduana recibe'l nome de arancel aduaneru. A nivel mundial la inmensa mayoría de los países utilicen el Sistema Harmonizáu pa la Designación y Codificación de Mercancíes de la Organización Mundial d'Aduanes pa clasificar les mercancíes y determinar los derechos aplicables a caúna d'elles. Estos derechos son d'usu esclusivu de los gobiernos, y suponen una provechosa fonte d'ingresos pa la facienda pública.

Los derechos d'aduana exécense sobre los productos estranxeros qu'entren al país, sobre los que salen del país, o sobre los que proceden del esterior y pasen interinamente los puertos nacionales a manera de re exportación. Cola cuenta de protexer la producción nacional por aciu l'encarecimientu al traviés d'estos impuestos de les mercancíes estranxeres. Con ello favorezse al productu nacional ponga frenu al estranxeru, yá que parte en condiciones más ventaxoses a la d'ufiertar un preciu más competitivu nel mercáu internu. Esta proteición, llevada al estremu, ye conocida como proteicionismu.

Anguaño na aduana non yá apuértese y esixe el pagu de los aranceles, sinón tamién les restricciones y regulaciones non arancelaries, qu'aplíquense en casos de práutica deslleal de Comerciu Esterior (discriminación de precios, subvenciones, ente otros), según tamién l'impuestos indireutos sobre'l consumu (valor añadíu) o sobre consumos específicos (accisas).

Pa la recueya de los impuestos y la asignación de regulaciones y normatives a cumplir la mercancía o los bienes tienen de ser clasificaos, ye dicir asigna-yos un códigu numbéricu que puede dir dende los 6 díxitos hasta los 12 dependiendo precisamente del sistema de designación y clasificación de mercancía usáu, el más usáu ye'l HS (Harmonized System), usáu pola mayoría de los países afiliaos a la OMA, estos códigos se engloban nun documentu llamáu "Tarifa" que ye un llistáu xeneral de los códigos y ye por aciu una metodoloxía basada en regles establecíes xenerales y particulares, según Notes de Seición, Capítulu, sub capítulu y esplicatives que se realiza la asignación del códigu o clasificación de la mercancía.

Axente d'aduana, Axente Aduanal, Corredor d'Aduana o Despachante d'Aduana. editar

L'Axente d'aduana, Axente Aduanal, Corredor d'Aduana o Despachante Aduanal ye la persona natural o xurídica, debidamente autorizada poles respeutives autoridaes aduaneres, qu'actúa ante los organismos competentes (aduanes, ministerios, y demás entes privaos o públicos) en nome y por cuenta d'un terceru que contrata los sos servicios y otorgar un poder autentificado y permanente, nos trámites d'una operación d'importación, esportación o tránsitu.

Según diverses llexislaciones constitúyese como un auxiliar de l'alministración aduanera.

Dichu términu d'Axente d'Aduana ye aplicable en Chile, Colombia, Perú, Venezuela, España, Centroamérica y otros países de la rexón llatinoamericana.

En Brasil, Uruguái, Paraguay y Arxentina ye usada la denominación de Despachante d'Aduana pa esti especialista.

En Panamá denominar como Corredor d'Aduana.

En Méxicu definir al Axente Aduanal como la persona física autorizada pol Serviciu d'Alministración Tributaria, por aciu una patente (autorización), pa promover por cuenta ayena'l despachu de les mercancíes, nos distintos rexímenes aduaneros previstos la Llei Aduanera mexicana.

Organización Internacional editar

La mayor Organización Internacional en materia aduanero ye la Organización Mundial d'Aduanes (World Customs Organization)

La historia de la OMA empecipiar en 1947 cuando los trelce gobiernos europeos representaos nel Comité De Cooperación Económica Europea alcordaron establecer un Grupu d'Estudiu. Esti Grupu esaminó la posibilidá d'establecer una o delles Uniones inter-europea d'aduanes basaos nos principios del Alcuerdu Xeneral sobre Aranceles Aduaneros y Comerciu (GATT).

En 1948, el Grupu d'Estudiu dio la creación de dos comisiones - un Comité Económicu y un Comité d'Aduanes. El Comité Económicu foi'l predecesor de la Organización pa la Cooperación Económica y el Desarrollu (OCDE), el Comité d'Aduanes convertir nel Conseyu de Cooperación Aduanera (CCC).

En 1952, el Conveniu qu'establez formalmente la CCC entró a valir. El Conseyu ye l'órganu rector de la CCC y la sesión inaugural del Conseyu celebrar en Bruxeles el 26 de xineru 1953.

Asistieron a la primer sesión del Conseyu de la CCC representantes de diecisiete países europeos.

Dempués d'años de crecedera de la membresía, en 1994, el Conseyu adoptó'l nome de trabayu Organización Mundial d'Aduanes, pa reflexar meyor la so transición a una institución intergubernamental verdaderamente global. Agora ye la voz de 179 alministraciones d'aduanes qu'operen en tolos continentes y representen toles etapes de desarrollu económicu. Anguaño, los miembros de la OMA son responsables de procesar más de 98 % de tol comerciu internacional.[2]

La OMA tien como misión l'apurrir lideralgu, orientación y sofitu a les Alministraciones d'Aduanes nacionales p'asegurar y facilitar el comerciu llexítimu, llevar cuenta de los ingresos, protexer a la sociedá y desenvolver les capacidaes de comerciu internacional.[3]

La OMA anguaño tien arrexuntaos a los sos miembros, en seis rexones.[4]

  • América del Norte, América Central, América del Sur y el Caribe.
  • Europa.
  • Norte d'África, Cercanu y Mediu Oriente.
  • Centru y Occidente d'África.
  • Oriente y sur d'África.
  • Alloñáu Oriente, Sur y Sureste d'Asia, Australasia ya Islles del Pacíficu.
Miembros de la OMA por rexón
América del Norte, América Central, América del Sur y el Caribe Europa Norte d'África, Cercanu y Mediu Oriente Centru y Occidente d'África Oriente y sur d'África Alloñáu Oriente, Sur y Sureste d'Asia, Australasia ya Islles del Pacíficu
  Arxentina   Albania   Baḥréin   Benín   Angola   Afganistán
  Les Bahames   Andorra   Exiptu   Burkina Fasu   Botsuana   Australia
  Barbados   Armenia   Iraq   Camerún   Burkina Fasu   Bangladex
  Belize   Austria   Xordania   Cabu Verde   Comores   Bután
  Les Bermudes   Azerbaixán   Kuwait   República Centroafricana   Xibuti   Brunéi
  Bolivia   Bielorrusia   El Líbanu   Chad   Eritrea   Camboya
  Brasil   Bélxica   Libia   República Democrática d'El Congu   Etiopía   China
  Canadá   Bosnia y Herzegovina   Marruecos   El Congu   Kenia   Islles Fixi
  Chile   Bulgaria   Omán   Costa de Marfil   Lesothu   Ḥong Kong (China)
  Colombia   Croacia   Qatar   Gabón   Madagascar   India
Costa Rica  Costa Rica   Xipre   Arabia Saudita   Gambia   Malaui   Indonesia
Cuba  Cuba   Chequia   Sudán   Ghana   Mauriciu   Irán
  Curaçao   Dinamarca   Siria   Guinea Ecuatorial   Mozambique   Xapón
  República Dominicana   Estonia   Tunicia   Guinea-Bisáu   Namibia   Corea del Sur
  Ecuador   Xunión Europea   Emiratos Árabes Xuníos   Liberia   Ruanda   Laos
  El Salvador   Finlandia   Yeme   Malí   Seixeles   Macau (China)
  Guatemala   Francia   Mauritania   Sudáfrica   Malasia
  Guyana   Xeorxa   Níxer   Sudán del Sur   Maldives
  Haití   Alemaña   Nixeria   Suazilandia   Mongolia
  Hondures   Grecia   Santu Tomé y Príncipe   Tanzania   Nepal
  Xamaica   Hungría   Senegal   Uganda   Nueva Zelanda
  Méxicu   Islandia   Sierra Lleona   Zambia   Paquistán
  Nicaragua   Irlanda   Togu   Zimbabue   Papúa Nueva Guinea
  Panamá   Israel   Filipines
  Paraguái   Italia   Samoa
  Perú   Kazakstán   Singapur
  Saint Lucia   Sri Lanka
  Trinidá y Tobagu   Letonia   Tailandia
  Estaos Xuníos d'América   Lituania   Timor Oriental
  Uruguái   Luxemburgu   Tonga
  Venezuela   Malta   Myanmar
  Moldavia   Vanuatu
Montenegru  Montenegru   Vietnam
  Países Baxos
  Noruega
  Polonia
  Portugal
  Rumanía
  Rusia
  Serbia
  Eslovaquia
  Eslovenia
  España
  Suecia
  Suiza
  Taxiquistán
  Macedonia del Norte
  Turquía
  Turkmenistán
  Ucraína
  Reinu Xuníu
  Uzbequistán

== Día Internacional d'Aduanes celebra'l día 26 de xineru de cada añu en conmemoración al día en que se realizó la sesión inaugural del CCC (Comité de Cooperación Aduanera - Customs Co-operation Council) en 1953

Autoridaes aduaneres per países editar

Autoridaes aduaneres
País Autoridá
  Arxentina Direición Xeneral d'Aduanes
  Bolivia Aduana Nacional
  Chile Serviciu Nacional d'Aduanes
  Colombia Direición d'Impuestos y Aduanes Nacionales de Colombia (DIAN)
Costa Rica  Costa Rica Direición Xeneral d'Aduanes (Costa Rica)
Cuba  Cuba Aduana Xeneral de la República (AGR)
  República Dominicana Direición Xeneral d'Aduanes (DGA)
  Ecuador Serviciu Nacional d'Aduana del Ecuador
  España Departamentu d'Aduanes ya Impuestos Especiales
  Estaos Xuníos d'América US Customs and Border Protection
  Francia Departamentu d'Aduanes ya Impuestos Indireutos
  Guatemala Superintendencia d'Alministración Tributaria
  Méxicu Serviciu d'Alministración Tributaria
  Nicaragua Direición Xeneral de Servicios Aduaneros (DGA)
  Panamá A.N.A (Autoridá Nacional d'Aduanes)
  Paraguái Direición Nacional d'Aduanes (DNA)
  Perú Superintendencia Nacional d'Aduanes y Alministración Tributaria
  Reinu Xuníu HM Revenue & Customs
  Uruguái Direición Nacional d'Aduanes
  Venezuela Serviciu Nacional Integráu d'Alministración Aduanera y Tributaria

Barreres aduaneres per países editar

País aranceles Barreres non arancelaries
permediu ! -----   Xunión Europea[5] 4,2 % productos agrícoles, GMO, testil prohibición: carne de vacunu alimentáu con hormones
  Xapón[5] 3 % Normes xaponeses cuotes: química orgánica, melecines
  Rusia[5] 9,9 % Certificación cuotes pa los productos alimenticios
  Estaos Xuníos d'América[5] 3 % alimentos, testil Embargu: dellos países
  Arxentina[5] 50 % - USD 25 per añu

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «Función d'Aduana». http://www.aduanas.sat.gob.mx+(5 d'agostu de 2000). Archiváu dende l'orixinal, el 14 de setiembre de 2013. Consultáu'l 16 de setiembre de 2013.
  2. [1]
  3. [2]
  4. [3]
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 Federation of international Trade Associations : Country profile